Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 20 ... 175 176
Threeohthree

Stuyven toch weer keurig top 5. Zou wel lullig zijn als ze Degenkolb niet meenemen omdat ze volledig willen focussen op Porte en vervolgens toch Stuyven laten sprinten :p.

Piet Pierewiet

Ja die Stuyven wordt interessant.. zeker 2 aankomsten waar hij mee kan sprinten voor het podium als er een peleton(netje) overblijft en degenkolb niet mee gaat namens team trek

WCEendT

De afgelopen vier grote rondes hebben Jorik112 en ikzelf een betaalde Scorito poule georganiseerd genaamd ‘FlitsWiel’. De Giro d'Italia 2019 was een groot succes met maar liefst 110 betalende deelnemers en dus een prijzenpot van 550,- euro!

Aanstaande Tour de France organiseren wij dan ook voor de vijfde keer de FlitsWiel poule. De inleg is vanaf deze editie 5,50 euro per persoon.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas

Benzardi

Zonder T. Dumoulin & G. Thomas kan je een leuk teampje maken.
Maar het is ook een gok, ik ben nog aan het twijfelen.

bakfiets

Stap 1 is bij mij altijd de verdeling van type renners vaststellen op basis van het parcours. Ben er nu ongeveer uit. Dus dan het invullen van de popetjes: 10 klassement of klimmers. 6 sprinters. 4 punch en heuvel mannen. Dus ik ga niet selecteren op de tijdrit of aanvallers. Wel op de ttt uiteraard.

Hoe zit het bij jullie?

Jasperdewaal11

'@ bakfiets ik werk nu met 9 - 7 - 4 verdeling dus bijna gelijk ;)

Zadelpen

Ik zou graag een overzicht van scorito erbij willen zien. Bv na de pagina eindklassering. En dat is het aantal punten per miljoen aan waarde.

Scoort Thomas bv 600 punten, dan zou dat 100 zijn. Maar lijkt me interessant om dat eens over het gehele veld te zien, en te volgen.

Verder heeft Piet helemaal gelijk. Er zou zeker een 1250k maar ook een 2250k categorie bij moeten komen. Zou het echt leuker maken. En dan alle A klasse renners 1 miljoen meer, met hetzelfde budget. Prima piet!

Want nu wordt het team Zadelpen wel heel makkelijk gemaakt. Het befaamde bekertje kan ons niet meer ontgaan.

RemcovanderMaas

Bakfiets, ik zit nu op 8-4-8

Phoenix0000

'@bakfiets

Ik ben heel benieuwd met welk een fantastisch sprintteam jij op de proppen gaat komen nadat je je portemonnee hebt geleegd voor 10 klassementsmannen.

Leuk in theorie dus die verdeling...

Gerardv

'@phoenix0000

Je reageert wel erg voorbarig. Je kan uit zijn verdeling niet opmaken hoeveel budget hij gaat besteden aan sprinters. Misschien kiest hij wel 6 topsprinters, met wat opvullers door middel van trui en teampunten.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik ga op dit moment voor een 8-6-6-opstelling....Voor wat het waard is. Maar zoiets zal het denk ik wel blijven. Paar mannen staan muurvast in mijn team. Maarrrrr, het blijft wachten op de pareltjes die nog toegevoegd gaan worden, want de Herrada's. King's en Gesbert's van deze wereld geven me nog geen warm gevoel....

Kpenty

Ben nog heel erg aan het twijfelen of ik voor de eerste week vol voor Jumbo-Visma ga. Ik verwacht Groenewegen de sterkste sprinter en het ttt team is podiumkandidaat, maar als ze de eerste week geen geel in bezit hebben en Viviani pakt bijv de eerste rit dan ben ik de lul. Het gaat erom dat ik of een knecht van Groenewegen kwijt moet spelen voor nog een extra klassementsrenner in de naam van Uran of dat ik Gilbert kwijt raak. Ik heb nog 1.750.000 over en ik heb op dit moment 7 klassementsrenners wat ik toch wel te weinig vind. Ook vrees ik dat Alaphillippe in de heuveletappes voor zichzelf zal mogen gaan ipv Gilbert en dat die alleen maar moet knechten. Ook heb ik op dit moment (incl Gilbert en Alaphillipe) 5 aanvallers/heuvelrenners en ik denk dat dit er toch ook 1 te veel gaat zijn en dat hierdoor de verhouding niet optimaal is. Dilemma’s.

Treenert

Iemand hier die Cav overweegt?
1.5 mln hé voor iemand die het niet meer heeft.

Ragnar Lolbroek

Nope. Geen Cav. Bo Hagen overweeg ik dan weer wel.

laupie

Ik hoop nog steeds dat cav niet meedoet, Ebh vind ik namelijk juist wel een mooie voor 1,5

Nieuwkomer

Zouden ze Cav nog echt meenemen naar de Tour dan? Hetzelfde vraag ik me af bij Greipel. Helaas geen schim meer van wat het is geweest. Dan zie ik bijvoorbeeld Pasqualon en Zabel meer punten bij elkaar sprinten.

bakfiets

'@phoenix0000. Fantastisch sprintteam heb ik nergens gezegd 😊. Maar als ik minder sprinters meeneem ga ik voor sprinters waarvan ik verwacht dat ze structureel top 10 sprinten. Het gevaar is dat je bij uitval een probleem hebt. Maar aan de andere kant bevallen mijn goedkope sprinters (0,5 a 0,75 categorie) vrijwel nooit. Afgelopen giro bv had ik op een gegeven moment 3 sprinters meer dan de rest van de subpoule. Ik kwam alleen geen steek dichterbij omdat de drie sprinters in de lagere categorie geen punten scoorde ( haller bijvoorbeeld). Ik twijfel nu nog tussen 6 a 7 sprinters. Dat zal idd ten kosten gaan van een klimmer ak man.

Koenniiee

Dit wordt meer en meer een Tour voor de aanvallers na het wegvallen van Froome/Dumoulin (?) en de onzekerheden bij de AK-renners. Dat gaat interessant worden om de juiste eruit te pikken. Ook in de Tour van 2016 gingen relatief veel etappes naar aanvallers. Die editie ga ik nog maar eens goed bestuderen om te kijken of ik daar nu nog wat aan heb.

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

'@bakfiets punch- en heuvelmannen zijn ook deels je aanvallers denk ik toch? Dan denk ik aan namen als Alaphilippe, Van Avermaet, Teuns

Papa Bart

'@ Cerebral Schachmann reed vandaag in de aanval in Slovenië. Gaat uitstekend met zijn voorbereiding..

steefje9

Zijn er nog mensen die vertrouwen hebben in Porte. Iedereen rijdt volledig in dienst van hem als ik goed heb gelezen. Mits hij blijft zitten op de fiets toch zeker top 5 kandidaat?

Laatst gewijzigd
TrEb

'@steefje, voor dit jaar heb ik wel vertrouwen in Porte. Voorlopig staat hij ook in m'n team.

Rawolf

Ik ga voor 7 sprinters 7/8 klassementsmannen en nog wat aanvallers/puncheurs. Heb nu ook SKA geselecteerd

M@thijs

Is flipje voor 2.5 niet veel te duur voor een aanvaller die je niet altijd kunst opstellen?
Vooral met een schachman op 1.5 en een gva / gilbert op 1.0
Of voor 3 heb je mattews die ook nog eens massasprints aankan.

Lijkt me ietwat overpriced. Wat vinden jullie?

arjenzvob

Flipje is niet heel gauw overpriced en zal zijn geld waard zijn.

1 2 ... 20 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.