Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 21 ... 175 176
zomaareens

Nibali toch niet stiekem voor n klassement?

Koenniiee

'@TrEb; Als er één niet te vertrouwen is, is het Porte..

Phoenix0000

'@Bartje

Heb jij Schachmann ergens zien rijden in Slovenië ja?

Phoenix0000

'@bartje

Ik ging er inderdaad al vanuit dat je 6 structureel top tien sprinters wilde selecteren. Omdat dat dus geen goedkope hobby is dit jaar vroeg ik me af hoe je 10 echte klassementsmannen ging opstellen qua budget.

Phoenix0000

Ik zie hier trouwens 8-6-6, 8-7-5 etc voorbij komen.
Wil ik ook even 1 ding over zeggen.

Er zijn genoeg sprinters en klassementsmannen die prima uit de voeten kunnen in de 5 heuvelachtige ritten in eerste 2 weken.

Ja, er zijn zat leuk geprijsde aanvallers, zou er alleen niet meer dan 3 meenemen inclusief Alaphilippe.
Zelf zit ik nu op 9-8-3 en van die 3 is 1 Alaphilippe en de andere twee zijn Ineos opvulling.

bakfiets

'@deralleurtje: Ik zie alaphillipe als een aanvaller / puncher en die heb ik er als eerste ingeklikt. Hij kan tegenwoordig ook al massasprints winnen namelijk. En ik zie in alaphiliipe op dit parcours juist een van de weinige renners die je altijd kan opstellen. Afhankelijk van koersverloop uiteraard.

@phoenix0000. Ik neem eigenlijk altijd 9 a 10 renners mee voor een klassement. reden 1: de eindpunten zijn belangrijk. Reden 2: er vallen altijd 1 a 2 van je klassement mannen tegen. Bij sprinters zijn de top sprinters vaak wat makkelijker te voorspellen. Reden 3: klassementmannen die tegenvallen om wat voor reden dan ook zijn vaak goede aanvallers. Mollema en majka zijn daar goede voorbeelden van.

Laatst gewijzigd
thoc

Een naam die ik hier weinig tot niet voorbij zie komen is Fuglsang. Wat denken jullie? Is hij de 3 mil waard? Goed in vorm en volgens de bookies een van de favorieten voor de eindzege...

Treenert

'@phoenix0000. Slovenië niet gezien behalve de laatste honderden meters. Maar hij zal Schwarzmann bedoelen?

Starlynk

Yep, Schwarzmann was in de aanval.

Nylz

'@t c

Fuglsang wordt hier gewoon besproken maar er valt weinig zinnigs over te zeggen, net als over alle andere klassementskandidaten. De één zal tegen je zeggen dat je ‘m moet nemen, de ander zal zeggen van niet.

Ikzelf heb de pech gehad dat ik ‘m 2 edities van de tour had opgenomen in m’n team toen ie net (of net niet) was dooorgebroken. De keer dat ie voor het eerst echt punten pakte had ik ‘m precies niet.

Met hem heb ik een beetje het gevoel wat ik met Porte heb, “fear of missing out”. Een renner niet nemen terwijl je ‘m daarvoor wel telkens in je team had, en dat hij juist dan wél een fantastische Tour rijdt.

Overigens heb ikzelf dit jaar het gevoel dat Fuglsang dit jaar echt gaat laten zien dat hij een grote meneer is, gezien zijn sterke voorjaar en Dauphiné. Enige kanttekening misschien dat hij te vroeg gepiekt heeft?

04398

Roglic had ook te vroeg gepiekt maar hengelde alsnog veel punten binnen in de Giro. Nu schat ik Roglic qua ronde werk wel ietsje hoger in de Fuglsang maar wie weet komt het er op zijn oude dag nog uit en vooral omdat de concurrentie nu ook geen al te beste indruk maakt over het gehele seizoen bekeken.

KV

'@Phoenix: het klopt dat er meerdere klassementsmannen zijn die in theorie goed uit de voeten kunnen in de heuveletappes, maar vrees gewoon dat ze zich daar niet mee zullen bezighouden en dat ze dus niet veel punten gaan opleveren in die etappes (er zijn ook weinig aankomsten heuvelop lijkt mij?). Maar de aanvallers voorspellen uit de ganse lijst die dit wel zullen doen, is quasi onmogelijk, dus ik neem zeker ook geen bus aanvallers mee...

Poeksel

Fuglsang heeft maar liefst tien keer top vijf gereden in rondjes van een week. In grote rondes heeft hij in twaalf pogingen één keer top tien weten te rijden, in 2012. Daar staat dan wel tegenover dat hij dit seizoen het beste seizoen van zijn leven heeft, maar in het algemeen is hij dus meer het type Costa/Spilak.

Wijon

In de Giro las je erg veel over hoe iedereen de slechte vorm van Jungels al zag aankomen, omdat hij zo'n focus heeft gehad op het voorjaar. Dat zie je nu toch ook bij Fuglsang? Roglic piekte ook te vroeg, maar hem selecteren was nog wel te verantwoorden omdat zijn dip pas in week 3 plaats vond en toch al veel punten had gepakt. Dat zelfde scenario zie ik zich niet zozeer ontvouwen voor deze Tour+Fuglsang.

Ab Normaal

'@04398
Roglic hengelde veel punten binnen omdat er in het begin al wel wat etappes waren waar hij punten haalde, incl. wat truipunten.
Fuglsang kan in het begin eigenlijk alleen in etappe 6 wat punten halen, daarna pas in de laatste 1,5 week.
Dus als de vormpiek van Fuglsang hetzelfde is als Roglic zal ie toch beduidend minder punten halen vermoed ik.

Henk

Wat kunnen we van Fuglsang, als winnaar van LBL, verwachten in de heuveletappes?

MrWallie

'@Wijon
Fuglsang heeft echter ook in de Dauphiné al laten zien bergop bij de beste van het veld te horen. Jungels had alleen een korte hoogtestage na zijn voorjaar. De vraag of Fuglsang die vorm vast kan blijven houden blijft wel aanwezig natuurlijk.

zomaareens

Fuglsang heeft na LBL toch niets meer gereden dan de dauphine? Dat is lekker herstellen hoor. 2 vormpieken in een jaar kan prima. Dauphine was ie bergop ook bij de sterkste.. en volgens mij is ie in opbouw naar een nieuwe vormpiek

hartstikkebedankt

Valt weinig zinnigs over te zeggen. Adam Yates bijvoorbeeld was in maart ook al goed.

Poeksel

'@Henk: Het lijkt me sterk dat Fuglsang weg mag rijden van Sky, Movistar, DQS etc.

Rawolf

Het probleem met Fuglsang is dat Astana slecht is in de TTT en zijn tijdrit is ook niet al te best. Samen met de Fransen staat hij 2 min achter na etappe 13 en heeft hij pas 1 mogelijkheid gehad om te scoren (etappe 6) misschien 2.

Laatste week zijn er natuurlijk wel bergritten maar ik moet nog maar zien dat Fuglsang dan goed is, hem en grote rondes is geen gelukkig huwelijk

zomaareens

Zijn tijdrit is buitengewoon prima! Verder ben ik het wel met je eens:)

Poeksel

Voor wat betreft de plannen van Nibali, dat ligt nog open: https://it.blastingnews.com/sport/2019/06/ciclismo-paolo-slongo-nibali-deve-recuperare-piu-a-livello-mentale-che-fisico-002931775.html

laupie

Astana komt dit jaar wel met een iets sterker TTT team dus verwacht niet zoveel verlies als vorig jaar.

Jongens als G. Izagirre, Bilbao, LLS zijn toch betere tijdrijders dan Kangert Valgren en Hansen. Vorig jaar was het 50 seconde verschil op een langer parcour, dus denk dat max 30 seconde achterstand een goede schatting is.

A2GR zal wel weer flink achter komen te staan, maar gelukkig is dit jaar het parcour op maat van Bardet!! kuch

Elpiedro

'@phoenix0000
Ik verbaasde me ook al dat iedereen zo veel aanvallers meeneemt. Ik zit nu ook op 9-8-3, met Flip en 2 puncheurs als aanvallers. Dan hoef je ook niet meer te kiezen bij de dag selectie vd heuveletappes welke aanvallers je kiest, want die keuze heb je al bij de selectie gemaakt. Bij de Giro had ik meer aanvallers, en daar koos ik kan altijd precies de verkeerde dagopstelling. En er zin idd vaak genoeg klassementsrenners die meedoen om de overwinning - zie Carapaz etappe 4 in Giro - die had ik toen op het bankje door mijn vele aanvallers

1 2 ... 21 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.