Blijft grappig dat mensen het nu al over laatste twijfel hebben. Terwijl geen enkele selectie nog definitief is.
Ikzelf heb nu een groepje van 12 renners die als ze de tour rijden ik sowieso neem. Daarnaast wacht ik het even af. De overige renners die ik neem is heel erg afhankelijk van de teamplannen. Wat mag bijvoorbeeld SKA nu? Gaat Matthews voor groen? Wil Colbrelli meedoen in de massasprints? Gaat Gilbert/Costa voor geel in etappe 3?
https://nos.nl/artikel/2289981-ploeg-van-dumoulin-aangeslagen-alles-draaide-om-gele-trui-voor-tom.html
Interessant artikel/interview waarin Matthews aangeeft niet voor eigen kansen ging rijden. Hij heeft dit jaar ook geen specifieke sprinttraining gedaan en zich niet voorbereid op de etappes die hem juist wel liggen in de Tour.
Toch wel apart dat Sunweb alles op Tom zette en dat daar alles voor moest wijken. Zeker als je weet dat Tom de Giro reed en er altijd wat kan gebeuren met een kopman. Als je kijkt naar TJV zie je toch dat het mogelijk is, had dan iig Matthews de vrijheid gegeven.
Porte blijft me koppijn bezorgen. Hij flikkert altijd van zij fiets maar is in potentie een tourwinnaar. Ik ben bang dat als ik hem niet neem hij de tour wint en andersom als ik hem neem hij van zijn fiets lazert.
Zal hij dit jaar de belofte eens inlossen zonder froome, dumoulin en roglic???
Vind het wel een lastige met Matthews. Aan de ene kant zou je denken nu de knop om en volledig focussen op de sprints knallen en eventueel het groen, maar aan de andere kant is Sunweb het hele jaar al een beetje down dus zie het ook wel gebeuren dat hij gewoon niet presteert in de Tour.
Tjonge jonge dat Sunweb zeg! Al die wisselende berichten, eerst omtrent Dumoulin. Dat je eerst denkt dat het hoort bij het trucje zand in de ogen strooien. Tot ie daadwerkelijk afhaakte. Nu dan weer Matthews die zich nergens op heeft voorbereid, behalve op een rondje knechten. Maar ja voor wie moet ie nu knechten. dan? Zijn ze nu echt zo amateuristisch. Of zouden ze nu juist wel zand aan het strooien zijn? De verwarring lijkt compleet...
Het is toch niet alsof Matthews ineens niet meer kan sprinten. Op het vlakke komt hij sowieso tekort, en mag hij naar mijn inziens al blij zijn als hij podium rijdt. Maar bij de etappes met heuvels komt hij nu nog beter tot zijn recht, omdat hij zich dus heeft voorbereid op het knechten in de bergen. Als Sunweb in dat soort etappes de koers hard maakt, samen met andere ploegen (Bora, Lotto-Soudal), worden de pure sprinters overboord gegooid, en zit ritwinst er zeker in voor Matthews. Voor de groene trui denk ik dat hij helaas te kort komt, omdat hij het op het vlakke vaak zal afleggen tegen Sagan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.