Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 29 ... 175 176
Martijn Sollie

'@KJ Ik sluit me helemaal bij je aan. 5 miljoen voor Groenewegen is behoorlijk veel. Kun je dan bijvoorbeeld niet beter voor een Viviani gaan die een miljoen goedkoper is? Die miljoen kun je dan weer gebruiken om een andere sprinter te upgraden.

Jasperdewaal11

Als groenewegen 3 etappes wint met kopmanfactor is hij al op 300 overige 4 zit hij wel bij de top 5 -> no brainer. Ohja en truipunten ;)

Laatst gewijzigd
De bavariaan

En zelfs in de ttt kun je Groenewegen opstellen hè, weer wat puntjes... Die 100 per miljoen haaltie wel zolang top 2 sprint

Pantano

Gvd mooi teampje nu!

Thomas, Bernal, Kwiat van Ineos en Groenewegen, Viviani, Sagan en Flip erin weten te fietsen.

pirazzi

Geen Wout Poels dan?

RemcovanderMaas

Herkenbaar team Pantano, ik heb alleen Kwiat niet

Ludi

Je kunt groenewegen inderdaad 7(?)+1 keer opstellen, maar er zijn wel meer sprinters die ik 8 of meer keer ga opstellen. Groenewegen gaat vast veel punten rijden, maar ook echt zo veel meer dan alle goedkopere alternatieven die je anders thuis laat? Vast niet dan allemaal, maar dan moet je wel het goede alternatief gelukkig kiezen. 750-2m renners kunnen ook 200 punten pakken, maar ook gewoon bijna niks.. Alleen moet er dan een alternatief zijn die iedere sprint gelijkwaardig is aan groenewegen en dan niet tegenvallen, anders gaat kopman je al 7x veel kosten waarschijnlijk.

Het probleem is vooral dat de klassementsrenners allemaal zo twijfelachtig zijn dat de punten van groenewegen + een 1m renner veel zekerder lijken te zijn dan de punten die bijvoorbeeld fuglsang en landa gaan fietsen samen. Heel veel budget investeren in extra dure klimmers ten opzichte van goedkopere alternatieven is nu nogal lastig. Bijvoorbeeld uran upgraden naar yates, mas of thomas in een uiterste geval is misschien slim, maar klinkt toch als veel mindere zekere extra punten.

Ik weet vrijwel zeker dat de (fictief) optimale speler wel groenewegen mee neemt, omdat hij weet welke pareltjes echt 200 punten per miljoen gaan opleveren en ook wanneer je ze op moet stellen, terwijl wij gewone stervelingen alleen maar de pareltjes kunnen zoeken en overwegen. Waarschijnlijk kiezen we toch vaak de verkeerde en stel je ze ook niet perfect op, laat staan als kopman.

Ik denk daarom dat het winnende team wel eens zonder groenewegen gaat zijn, maar dat het iemand gaat zijn die het geld goed geïnvesteerd heeft in de juiste dure klimmers.

Op dit moment kan ik alleen niet zeggen of ik nou thomas quintana, mas, yates, fuglsang, landa, porte, bardet, kruijswijk of pinot dadelijk echt wil hebben in week 3. Geen idee wie er dan al thuis zit of ziek is en voor wie ik dus liever een veel goedkopere klimmer zou hebben. Groenewegen doet het waarschijnlijk wel in week 1 en 2. Maar of dat genoeg reden gaat zijn, moeilijk moeilijk

Laatst gewijzigd
Pantano

'@pirazzi Poels is weer iets duurder dan kwiat en vraag me af of hij zoveel punten meer gaat scoren. Kwiat heeft een betere tijdrit en kan maybe nog iets in de heuvelritten.

Of bedoelde je Kwiat EN Poels 😉

Thomas is natuurlijk reteduur en heeft geen ideale voorbereiding, maar als ie het geel pakt ben je kansloos als je hem niet hebt. En als hij 2e/3e/4e wordt, pak je nog veel punten met Bernal in het wit/geel en etappeoverwinningen. Dus bij mij gaat ie erin 😀

RemcovanderMaas

De sprinters zijn vaak “zekere” punten, is makkelijker te voorspellen.
Probleem zit hem echt bij de klassementsmannen, ik heb echt geen idee wie top gaat zijn en wie niet.
Kortom, het is gewoon gokken en op het gevoel af gaan.
En ik denk dat dat voor iedereen geldt

Jasperdewaal11

'@ Pantano die redenatie geld dus omgekeerd ook voor Bernal en kost je 1,5 mil minder dat je weer in je klimteam kan pompen.

Pantano

'@jasperdewaal11 maar Bernal heb ik ook 😜

Simonhout

Leuke subpoule: 'Lekker met de mannetjes'. Geweldige prijs voor de winnaar en alleen maar humor. Stuur een leuk berichtje en je wordt misschien wel toegelaten. Want iedereen wil toch optimaal genieten van de mooiste tijd van het jaar?

Jasperdewaal11

'@ Pantano. Oke dan heb je 10,5 mil aan 2 man, hatseflats! Heel steady keuze maar als Ineos pech blijft hebben zie ik ze ook nog wel met die TTT vallen :p. Ik hoop het voor je maar ik vind het teveel geld.

Pantano

Is ook veel geld, maar soms moet je goed investeren he 😉

RemcovanderMaas

Ben ook benieuwd naar de plannen van Benoot. Rijdt toch best goed in Zwitserland, dus vraag me af wat zijn plannen voor de Tour zijn. Klassement of dagsucces?

arjenzvob

Als je nog zin hebt om een onzinnig artikel te lezen, waar je nog steeds niet veel wijzer van wordt:

https://nos.nl/artikel/2290151-geen-froome-geen-dumoulin-welke-tourfavorieten-blijven-over.html

ronvisser

Wat betreft je vraag over Benoit word je op je wenken bediend: https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/tour-de-france/234957/benoot-krijgt-bevestiging-in-zwitserland-ritwinst-en-paar-dagen-wit-tour-doelen. Geen klassement dus.

Kpenty

Niet blij met het presteren van Benoot zeg

RemcovanderMaas

Bedankt Ron!
Die keus is ook weer helder voor mij

Rawolf

Wit word heel lastig voor Benoot, met de ploegentijdrit zal hij teveel tijd verliezen.

vevie

Heb Groenewegen er nu in gefietst. Het is dus toch mogelijk om Groenewegen, Sagan, Viviani en bijvoorbeeld Matthews of Ewan op te stellen. Paar extra mannen van 750K erin geklikt. Heb nu Wellens, maar hij zou nog vervangen kunnen worden door Benoot. En Kreuziger gekozen, maar ook die zit nog op de schopstoel. Dimension Data presteert helaas nog slechter dan veel pro conti ploegen.

Rawolf

Vevie ik heb momenteel zelfs alle 5 die sprinters, beetje overdreven misschien :p

Ludi

Weet niet of het overdreven is. Ik heb een team samengesteld met die 5 en nog wat minder dure sprinters en zelfs daar was ik niet echt ontevreden mee. Eerst even de definitieve teams en doelen horen voordat ik sprinters ga strepen.

bennie024

'@arjenzvob en dan wordt Landa niet eens genoemd in het artikel. Schat hem toch hoger in dan de helft van die 'favorieten' van de NOS.

Timber

Wie is voor Viviani overigens de laatste in zijn trein? Wordt dat Morkov of Richeze?

1 2 ... 29 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.