Je kunt groenewegen inderdaad 7(?)+1 keer opstellen, maar er zijn wel meer sprinters die ik 8 of meer keer ga opstellen. Groenewegen gaat vast veel punten rijden, maar ook echt zo veel meer dan alle goedkopere alternatieven die je anders thuis laat? Vast niet dan allemaal, maar dan moet je wel het goede alternatief gelukkig kiezen. 750-2m renners kunnen ook 200 punten pakken, maar ook gewoon bijna niks.. Alleen moet er dan een alternatief zijn die iedere sprint gelijkwaardig is aan groenewegen en dan niet tegenvallen, anders gaat kopman je al 7x veel kosten waarschijnlijk.
Het probleem is vooral dat de klassementsrenners allemaal zo twijfelachtig zijn dat de punten van groenewegen + een 1m renner veel zekerder lijken te zijn dan de punten die bijvoorbeeld fuglsang en landa gaan fietsen samen. Heel veel budget investeren in extra dure klimmers ten opzichte van goedkopere alternatieven is nu nogal lastig. Bijvoorbeeld uran upgraden naar yates, mas of thomas in een uiterste geval is misschien slim, maar klinkt toch als veel mindere zekere extra punten.
Ik weet vrijwel zeker dat de (fictief) optimale speler wel groenewegen mee neemt, omdat hij weet welke pareltjes echt 200 punten per miljoen gaan opleveren en ook wanneer je ze op moet stellen, terwijl wij gewone stervelingen alleen maar de pareltjes kunnen zoeken en overwegen. Waarschijnlijk kiezen we toch vaak de verkeerde en stel je ze ook niet perfect op, laat staan als kopman.
Ik denk daarom dat het winnende team wel eens zonder groenewegen gaat zijn, maar dat het iemand gaat zijn die het geld goed geïnvesteerd heeft in de juiste dure klimmers.
Op dit moment kan ik alleen niet zeggen of ik nou thomas quintana, mas, yates, fuglsang, landa, porte, bardet, kruijswijk of pinot dadelijk echt wil hebben in week 3. Geen idee wie er dan al thuis zit of ziek is en voor wie ik dus liever een veel goedkopere klimmer zou hebben. Groenewegen doet het waarschijnlijk wel in week 1 en 2. Maar of dat genoeg reden gaat zijn, moeilijk moeilijk
'@pirazzi Poels is weer iets duurder dan kwiat en vraag me af of hij zoveel punten meer gaat scoren. Kwiat heeft een betere tijdrit en kan maybe nog iets in de heuvelritten.
Of bedoelde je Kwiat EN Poels 😉
Thomas is natuurlijk reteduur en heeft geen ideale voorbereiding, maar als ie het geel pakt ben je kansloos als je hem niet hebt. En als hij 2e/3e/4e wordt, pak je nog veel punten met Bernal in het wit/geel en etappeoverwinningen. Dus bij mij gaat ie erin 😀
Heb Groenewegen er nu in gefietst. Het is dus toch mogelijk om Groenewegen, Sagan, Viviani en bijvoorbeeld Matthews of Ewan op te stellen. Paar extra mannen van 750K erin geklikt. Heb nu Wellens, maar hij zou nog vervangen kunnen worden door Benoot. En Kreuziger gekozen, maar ook die zit nog op de schopstoel. Dimension Data presteert helaas nog slechter dan veel pro conti ploegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.