Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 37 ... 175 176
daannnnn

Ik vind die koppeltjes bij TJV geen zekerheidje hoor. Kruijswijk is nou niet altijd een puntenpakker gebleken. Kan prima een top 5 rijden, maar dat levert geen extra punten op voor het koppeltje. WvA heeft aangegeven voor Groenewegen te rijden. Dus extra punten pak je dan waarschijnlijk alleen als Groenewegen wint of groene trui pakt, maar ga je het risico nemen om in een sprintetappe Kruijswijk of WvA op te stellen. Met dit sprintveld lijkt het mij geen zekerheid dat Groenewegen zomaar even wint..

04398

'@daannnn, als jij mij kan vertellen wie er deze tour dan wel puntenpakkers gaan zijn mag je het mij gerust laten weten

Wijon

Waarom wordt Bevin zo hoog ingeschat? Ik bedoel, hij doet het aardig in tds maar om m daarom nou mee te nemen.. persoonlijk verwacht ik ook niet al te veel teampunten van CCC.

Ludi

Zowel Kruijswijk als Groenewegen zijn bij mij nog geen zekerheidje om eerlijk te zijn. Kruijswijk gezien zijn punten die hij normaal pakt over een grote ronde heen en Groenewegen gezien zijn prijs tov zijn flexibiliteit. Maar het koppel is wel een van de koppels die met een TTT in de tweede etappe te overwegen is, want ookal winnen ze de TTT niet zijn het 2 renners die toch ieder minimaal 6x tot de favorieten voor een etappe behoren.

Ik zie net dat Zakarin ook is toegevoegd. Ik ben benieuwd naar zijn ambities. Zijn team is wel weer erg matig en hij krijgt in de bergen weinig soeps mee moet ik zeggen.

Poeksel

Ik vind het koppeltje Sagan & Bernal ook wel interessant. Of het koppeltje Uran & Viviani. Dat zijn inderdaad geen teamgenoten, maar mensen doen net alsof dat uitmaakt?

daannnnn

'@04398 had ik maar een glazenbol. Maar als het al niet zeker is wie de puntenpakkers gaan zijn, dan lijkt het mij nog minder zeker om te voorspellen welke koppeltjes punten gaan pakken. Er zijn jaren geweest dan deze makkelijker te voorspellen waren, al is dat natuurlijk altijd maar afwachten.

@Poeksel eens.

Laatst gewijzigd
Dit loopt spaak

'@TreB , was het niet zo dat Benoot nog al twijfelachtige berichten over zijn gesteldheid en wat hij wil de wereld ingooide?

Jun Allrich

Aru voor 1.5 miljoen....

KV

'@ Kj: bedoel je dat Kruijswijk 6x favoriet is voor een etappe? Heb hem (voorlopig) ook wel nog in mijn team, maar twijfel toch hard. Als ik zijn resultaten bekijk, heeft de goede man in zijn carrière 1 rit gewonnen (Ronde van Zwitserland 2011). Ik verwacht dus niet veel etappe overwinningen, zeker als hij voor een AK gaat (zie hem nog eerder een vluchtetappe winnen als hij uit het klassement zou geslagen worden). Maar hij is dus meestal wel een stabiele factor en er zijn dus inderdaad de TTT en ITT waar ik hem ook wel top 5 verwacht. Moeilijk...

daannnnn

'@KV vorig jaar werd hij 5e en haalde hij 200 punten. Al spreekt dit jaar de TTT in zijn voordeel.

JoostEmpty

Wat betreft koppeltjes: bij een sprint is het, behalve bij etappe 1 wellicht, niet heel handig om bijvoorbeeld Kruijswijk op te stellen voor winstpunten van Groenewegen. Bij winst van etappe krijgt Kruijswijk dan wel 10 punten, maar een teamgenoot van de geletruidrager krijgt er al 8 punten, die 8 punten zijn vaak veel zekerder, een gele trui wordt niet vaak verloren bij een vlakke etappe. (Hierbij is etappe 1 wel een uitzondering, als Groenewegen deze wint, krijgt Kruijswijk 10 punten voor etappe, 8 voor geel en 6 voor groen. Dat is de gok op zich wel waard. Ook zou je kunnen geloven dat Groenewegen groen houdt en elke sprint wint, dan is het per sprintetappe 16 punten voor Kruijswijk, ook nog de moeite, maar dan moet je vertrouwen in Groenewegen heel groot zijn.)

Waar teampunten/koppeltjes wel weer van doorslag kunnen zijn, is bij bv. Buchmann. Als je twijfelt aan hem, maar vertrouwen hebt dat Sagan in de groene trui gaat rijden, dan kunnen de zes punten per (berg)etappe plus de 18 teampunten van het eindklassement als bonus, je net over de streep trekken om Buchmann toch mee te nemen.

hartstikkebedankt

Ik overweeg om Groenewegen niet mee te nemen. Er zijn best veel etappes met een lastige finale, waarbij TJV door het meenemen van Van Aert ook niet op zeker de kaart Groenewegen gaat spelen. Vraag me af of hij het dan voor extra geld ten opzichte van zijn concurrenten op het biljartvlakke waard gaat zijn.

Jasperdewaal11

Nou sommige Etappes in de Giro leken ook lastig om vervolgens te eindigen in een massasprint dus zeg het maar

Rad

Voordeel van Groenewegen is dat hij dé sprintkopman is bij zn ploeg. Bij Quick Step (Viviani) schakelen ze misschien toch sneller over op Alaphilippe of Gilbert bij een mindere dag of wat voor reden dan ook.

Valvuillerdemoz

Rad: Voor de massasprint gaan ze bij DQS Viviani ook sowieso altijd uitspelen hoor!
Die twee voor het vlakke en dan Sagan,en Matthews, voor de wat lastiger sprints. Ewan en Kristoff daar een beetje tussenin. Dan is mijn sprintploeg wel compleet. Beetje aan de dure kant, dat wel. De rest wordt opvullen denk ik.
Twijfel nog of ik Ewan of Matthews nog zal in wisselen voor twee goedkopere sprinters. Matthews leek niet zo optimistisch van de week... Maar ja hij is wel het enige speerpunt nog voor Sunweb. Ewan, niet verwacht, maar toch twee ritzeges in de Giro, kan die het in de Tour weer?

Laatst gewijzigd
zomaareens

hoevaak kan kristoff meesprinten? ligt die er af in etappe 3/5/8/9?

Poeksel

Naast dat je Kruijswijk mogelijk niet in sprintetappes opstelt zaten er bij de 200 punten ook nog teampunten van Roglic. Dit jaar is de kans op een overwinning van een teamgenoot in een bergetappe niet groot (al is het ook niet uitgesloten).

Mocht TJV echter de TTT winnen, Groenewegen geel pakken, Van Aert wit, die laatste wint etappe 3, Groenewegen vervolgens 4, dan is het lucratief om Kruijswijk in al die etappes op te stellen. Het is wel een optimistisch scenario.

Valvuillerdemoz

Kruiswijk bij mij zojuist, na twee weken in de basis, gewisseld.

mart1202

Wat zijn voor jullie de kanshebbers voor de TTT? Lastig in te schatten, aangezien er weinig TTT's zijn in de formaties die tijdens deze tour worden gereden..

TJV lijkt een sterk team te hebben voor de TTT en ook INEOS lijkt een zekerheidje.

hartstikkebedankt

INEOS, TJV, EF, Sunweb, Bora, Bahrain, Astana, Movistar, Quick Step en Mitchelton lijken mij de top-10 te gaan vormen. De plekken 4-10 in volgorde zetten is voor mij vervolgens wel een hele opgave.

Ludi

Stel dat Kruijswijk zelf in het geel of in de top 5 staat na etappe 6 dan is het opstellen van hem in de sprint etappes waarbij hij ook nog 10 punten kan pakken als Groenewegen wint ook nog best aardig. Afhankelijk van je team natuurlijk. Het was maar een van de betere koppeltjes, dit jaar zijn er niet erg veel echt fijne koppeltjes, al zijn er wel een paar betere dan Kruijswijk + Groenewegen inderdaad.

Aru voor 1.5M? Normaal no-brainer natuurlijk.

TTT:

*****Ineos, TJV
**** DQS, MS
***Sunweb, Bahrain
** EF, Bora, Astana
*Movistar

Denk ik. Probleem bij Movistar is dat ze Landa niet op achterstand willen rijden en wie waarschijnlijk gewoon bijna geen kopwerk kan gaan doen, waardoor Soler/Amador/Valverde misschien niet optimaal kunnen worden gebruikt. Bora zou misschien wat hoger mogen zijn, afhankelijk van hun definitieve selectie.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

KJ ik denk dat je EF onderschat voor de TTT, die gaan hoge ogen gooien voor de winst!

DKrikk

Mooi om de discussie rondom Kruijswijk te zien.

De Tour vorig jaar was hij inderdaad geen puntenpakker. De Vuelta vorig jaar daarentegen was hij zijn 3m zeker waard (en volgens mij grotendeels zonder teampunten).

Treenert

Heb zojuist eens alle 'outlaws' erin geklikt. Heb je best een aardig team. Ga er toch eens serieus over nadenken.

dvansteenis

'@Treenert. Heerlijk, i love it.

1 2 ... 37 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.