Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 43 ... 175 176
Ludi

Moscon is inderdaad bevestigd.

Rawolf

De kogel is door de kerk, Dylan Groenewegen blijft bij mij op het bankje. Zal veel punten gaan scoren maar de prijs kwaliteit verhouding is niet toereikend voor de selectie.

arjenzvob

Hahaha ik ga stuk om die grap van Poeksel, en dat kennelijk bij mensen als ajvenema de tourkoorts qua scorito al dusdanig hoog is dat hij er met open ogen intrapte! No offence ajvenema, het was gewoon grappig. Blijkbaar zitten we al in de fase dat je gerust iets kan roepen, en mensen die informatie overnemen en hun team gaan aanpassen, of in ieder geval gaan twijfelen....

TrEb

'@random, je kan nog tig x je team omgooien 😉

Jorik112

Poeh Groenewegen thuislaten, zou ik toch niet snel doen. Kopman in alle sprintetappes

Treenert

Met een snel uitvallende Groenewegen kun je wel de poule winnen maar dat is gokken.
Met een goede Groenwegen win je zonder hem nooit!

Maar goed; ik heb geen Thomas (voorlopig ;) ) en dat voelt niet goed maar doe het wel.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Arjensoa:
Ehhh, inderdaad grappig ja, maar puur interesse in nieuwe bronnen. Ik denk dat niemand zo gek is om z'n team te gaan aanpassen op basis van een forumpost. De tourkoorts zorgde er wel voor dat ik niet meteen doorhad dat het een grapje was inderdaad

arjenzvob

'@Ajvenema, waarom reageer jij ook met SOA en niet gewoon mijn naam? Volgens mij was het wel heel duidelijk dat ik je totaal niet voor lul wilde zetten. Sommige mensen.... Manieren zijn ver te zoeken.

Ajvenema

Dat vind ík nou een leuke grap, Arjen.

arjenzvob

Prima, verschillen we van smaak qua humor. Blij dat ik niet jouw smaak heb. Terug naar de koers.

Ajvenema

Ik vind dat de sfeer hier een beetje gespannen raakt zonder KEVIN.

Onbekende gebruiker

Ik ben blij dat we eindelijk wat selecties doorkrijgen. Zonde dat Gilbert definitief niet rijdt, die had ik voor een paar etappes opgeschreven. Astana maakt het ons makkelijk, daar hoeven we eigenlijk alleen Fuglsang te overwegen.

Voor de liefhebber, mijn gebruikersnaam leent zich uitstekend voor een SOA grapje.

Imbatido

Ik twijfel ook wel erg bij Groenewegen. Hij is de duurste sprinter. Er zijn niet super veel sprintritten. Het zijn lastige sprintritten, dus geen garantie dat hij er altijd bij zit. Vraag is dan of je hem overal kopman durft te maken. Zijn trein met Teunissen-Jansen is nog niet getest op niveau. Zelfs op lager niveau ging het niet echt geölied. De afgelopen jaren ging de Groenewegen-trein ook vaak ten onder in het Tourgeweld. Dan is Quick Step met Richeze-Morkov meer ervaren en meer op elkaar ingespeeld. Daarnaast heeft Groenewegen dit jaar praktisch geen berg opgefietst. Het kan zomaar zijn dat hij de minst klimmende sprinter is. En durven ze het aan om iemand op hem te laten wachten als hij vroeg wordt gelost, met alle risico's van dien, en met Kruijswijk in de ploeg? Etappe 6 naar La Planche des belles Filles wordt al een pittige voor de sprinters. En de tijdslimieten in de Tour zijn een stuk strakker dan in de Giro.

Ab Normaal

'@Imbatido
Niet viel sprintritten? Zeker 6 of 7 waar Groenewegen kans maakt.

Jasperdewaal11

'@ Imbatido ik zou zeggen niet nemen dan ! ;)

Onbekende gebruiker

De sprintlimiet bij Lan Planche is echt ruim voldoende voor het gros van de sprinters. Mareczko staat hier ook niet aan de start. Tijdsverschillen zijn bovendien nog klein dan dus de kans dat een topklimmer op Le Markstein al gaat en zo de aankomsttijd vervroegt schat ik rond 0%. Ik zie Dylan ook absoluut niet als slechtstklimmende sprinter.

Er zijn 7 etappes die geschikt zijn voor een traditionele massasprint en omdat het de Tour is worden dat ook allemaal massaspurts (behoudens een Tsjmil/Nijdam-achtig scenario). Dan zijn er nog 4-5 etappes voor sterkere sprinters, puncheurs en ontsnapten, daar zal Dylan niet zo snel in aanmerking voor komen, maar in mijn ogen zorgt dat wel voor de nodige spreiding van mannen met een deftige sprint in huis.

Tot slot zijn de te behalen punten voor de groene trui ook weer zodanig dat de vlakke sprinters sterk in het voordeel zijn tov type GvA die eerder in etappes 3&5 punten binnenhalen. 50 vs 30 voor winst. Dylan zou zo maar 3-4 etappes kunnen pakken en dan doet ie echt een serieuze gooi voor het groen, zeker als Sagan niet in de vorm van de afgelopen jaren blijkt te zijn.

Ajvenema

Groenewegen is denk ik wel wat overpriced, maar ik gok dat ie wel nuttig gaat zijn. Ewan daarentegen kan in theorie ongeveer net zoveel punten halen voor 1.5 minder. Ik vind trouwens dat de sprintpareltjes van 1 en minder toch wel heel dun gezaaid zijn dit jaar...

Imbatido

'@Ab Normaal: Je vergeet de toevoeging 'super' (veel sprintritten). Maar het zijn in ieder geval minder sprints dan andere jaren. En ook minder makkelijke ritten. Groenewegen krijgt hooguit 7 kansen, maar daarvoor moet hij er in Parijs nog wel bij zijn natuurlijk. Daar ben ik nog niet zo zeker van.

Rit 1 is de laatste 500 meter aan 5%, rit 4 een heuveltje tegen het einde en in die ritten daarna kan er weleens een sterke kopgroep ontstaan (bv rit 10). Het zijn geen biljartlakens meer. En zoals ik hier eerder al aangaf, wie gaat er de hele dag op kop rijden van het peloton nu er geen pure sprintploegen meer zijn? Daarnaast kan je ook altijd wel een tegenvaller als een valpartij incalculeren. Hoeveel blijft er dan over?

Als ik Groenewegen meeneem durf ik ook niet met zekerheid te zeggen dat ik hem altijd kopman maak. Van Sagan weet je bv in rit 4 dat hij er wel altijd bij gaat zitten, en die zal er kort bij zitten, dan verlies je hooguit een handjevol punten. Als Groenewegen niet aan sprinten toekomt lever je veel meer in.

@Jasperdewaal11: Overweeg ik zeker.

Valvuillerdemoz

Ewan kan in theorie net zo veel punten halen. Maar het is zijn eerste tour. De kans is een stuk groter dat Ewan veel minder punten haalt.

Laatst gewijzigd
Ludi

Als je Bernal en Sagan wilt meenemen moet je waarschijnlijk kiezen om of Thomas of Groenewegen thuis te laten (of allebei). Ik weet nog niet wat ik ga doen. Gaat Groenewegen echt serieus een gooi naar het groen doen dit jaar? Heb ik nergens nog iets over kunnen vinden.

Het probleem voor mij bij de sprinters is vooral dat het nog niet erg duidelijk is wie er allemaal mee gaan sprinten in al de vlakke(re) etappes of in ieder geval wanneer ze er nog bij zitten. Alleen bij Groenewegen, Viviani. Ewan, Kristoff, Sagan, Laporte, Pasqualon, Bonifazio, Greipel (en Cavendish.. :)) weet ik dat eigenlijk wel zeker.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Kj, dat doe ik dus momenteel. Bernal en Sagan mee en die andere 2 kleppers op de bank

daannnnn

Niet helemaal waar, Ewan heeft geen team die hoge ogen gaat gooien in de TTT. Naast de rit zelf kan het evt. voor Groenewegen ook truipunten opleveren.

Cerebral36

Ik heb Groenewegen Sagan Thomas en Bernal gewoon alle 4 momenteel. Wel wat dingetjes waar ik dan minder blij mee ben. Iets kariger AK en geen Matthews en Trentin, maar op zich is het echt geen verplichting er 2 van die 4 thuis te laten om een acceptabel team te maken. Vind ik dan.

TrEb

Wie de eerste rit wint heeft de gele trui + 10 seconden bonificatieseconden, welke renner zal na de 2e etappe in het geel staan? Ik zie Groenewegen een aantal dagen in het geel rijden, maar ja wil JumboVisma dat? (zie Roglic in de Giro)

Gerardv

Ik denk niet dat Groenewegen het volhoudt tot het eind van de TTT, dus waarschijnlijk draagt hij maar maximaal één dag het geel.

1 2 ... 43 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.