Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 44 ... 175 176
Henk

Groenewegen: In het gunstigste geval wint hij alle 7 etappes waarvoor hij in aanmerking komt. TJV wint ook de TTT. Hij wint de groene trui. Hij draagt 2 dagen de gele trui en 21 dagen de groene trui. Dat is 350 + 40 + 80 + 20 + 166 punten. Dat zijn 656 punten in het allergunstigste scenario.
Realistisch is 2 etappeoverwinningen, 2 keer tweede 1 keer vijfde en 2 keer mist hij de sprint, 3 in de TTT, 3e in het eindklassement van de groene trui, en 2 dagen de gele trui en 5 dagen de groene trui. Dat is 100 + 88 + 32 + 28 + 40 + 20 + 40. Dat zijn 342 punten in een realistisch scenario.
Conclusie is dat Groenewegen bij mij niet meegaat. Veel te duur.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Maarja Henk, wie vind jij dan echt de koopjes? Viviani? Sagan? Of helemaal geen sprinters?

laupie

Je vergeet wel de kopman factor Henk, en dan zit je toch al gauw met Viviani of Groenewegen op het vlakke in je team.

Henk

Voordeel van Viviani is dat hij € 1m goedkoper is en dat hij m.i. wel kan meedoen in etappe 3 en 9.
Sagan is bij mij een zekerheid. Die doet ook nog in etappe 5 mee. Zelfs etappes 8 en 17 zijn mogelijk. Dat zijn in totaal 13 etappes ( incl TTT ).

Cerebral36

Met 342 punten was hij vorig jaar 7e geweest qua aantal punten. De 3e sprinter na Sagan en Kristoff. Nr 8 had 288 punten. De 6 die voor hem stonden: Sagan Thomas Kristoff Alaphilippe Bernal GvA heb ik allemaal in mijn team. Groenewegen past daar dus prima bij :)

Simonhout

Team weer omgegooid maar ben in dubio over mijn laatste klassementsman. Kruijswijk zal het wel constant doen maar haalt niet altijd veel punten binnen want eindigt niet altijd erg dicht, hetzelfde heb ik bij Yates. Porte kan het heel goed doen maar is denk ik te risicovol of dit ene jaartje dan weer niet, je weet het nooit natuurlijk. Uran kan het zoals in 2017 ook weer erg goed gaan doen. Wat denken jullie hierover?

Henk

Viviani wordt kopman bij mij in de vlakke etappes, en Sagan is kopman bij mij in etappe 3, 5 en 9.

Laatst gewijzigd
Simonhout

Dan Martin is altijd wel een garantie voor punten

Ajvenema

Ja, ik denk dat Viviani iets betere prijs kwaliteit verhouding is, maar dat je ze allebei prima kunt hebben. Denk overigens niet dat Groenewegen eraf hoeft zolang Viviani er nog aanhangt, maar we zullen zien...

Henk

'@Cerebral36
342 punten is prima, maar niet voor 5m. Daar pak ik 2 of 3 andere voor die bij elkaar veel meer punten halen.

laupie

Denk dat zowel Viviani als Groenewegen eraf liggen in etappe 3 en 9.

In het Tourboek van procycling zei Dylan zelf dat ie 7-8 kansen zag. Voor jullie dus de vraag welke rit hij naast de 7 vlakke nog heeft aangestipt.

TrEb

Vind Groenewegen duur, maar ik denk wel dat hij het waard is. Zoals Laupie aangaf kopmanpunten zijn dubbel en hij wordt wel de kopman bij mij in de vlakke etappe's. Bij mij geen Ewan, heb weinig vertrouwen in zijn eerste tour.

Laatst gewijzigd
Ludi

Laupie, TTT is ook een kan he ;)

Henk

Kopmanschap vind eerlijk gezegd nou net geen argument. Pak je toch een andere sprinter die net zo goed, of bijna net zo goed is als kopman. Bij Groenewegen heb ik nou juist het idee dat hij een paar sprints laat lopen omdat hij niet goed gepositioneerd zit. Dat is nou net wat je niet wil van een kopman.

Jasperdewaal11

Viviani laat net zo goed lopen als hij niet goed zit

daannnnn

Plus als hij nog enigszins meedoet voor het groen laat hij het echt niet lopen.

Rawolf

Ik hoorde in de Jumbo Visma podcast dat Kruijswijk nog wel relatief lang aan het sukkelen is geweest met ziekte opgelopen in de dauphine. Wat denken jullie over hem?

laupie

'@Random Ik heb ze weggestreept. (Yates en Kruijswijk)

Al een paar keer de mist in gegaan met renners die ziek werden in de aanloop van de rondes/klassiekers. Onder andere Woods in de Giro en Sagan in de klassiekers. Mijn mening is dat deze jongens qua gewicht echt scherp staan, en op het moment dat ze dan ziek worden en gewicht verliezen dit gewoon een hap uit de spiermassa neemt. Je komt er gewoon veel zwakker uit.

Laatst gewijzigd
M@thijs

'@random linkje?

pirazzi

Iemand enig idee welke sprinters hier zonder valpartijen uit gaan rijden en welke niet? hetzij door buiten tijd, hetzij door andere reden?
Als ik dat wist won ik elk wielerspel.

Jasperdewaal11

https://www.teamjumbovisma.nl/actie/actie/beluister-onze-podcast-en-win-vip-tickets-naar-de-tour-de-france/

Moterss

Altijd dat gereken met die 100 ptn per €1.000.000.. wat een onzin. Het gaat erom dat je elke dag 9 renners op kan stellen die die dag je de meeste punten bezorgen. Als Groenewegen 350 ptn haalt en Viviani 300, kunnen ze het super gedaan hebben. Als jij ze maar opstelt op de dag dat ze die punten binnenharken.

Treenert

De afgelopen vier grote rondes hebben Jorik112 en Thomas een betaalde Scorito poule georganiseerd genaamd ‘FlitsWiel’. De Giro d’Italia 2019 was een groot succes met maar liefst 110 betalende deelnemers en dus een prijzenpot van 550,- euro!

Aanstaande Tour de France organiseren zij dan ook voor de vijfde keer de FlitsWiel poule. De inleg is vanaf deze editie 5,50 euro per persoon.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep (zou ik niet doen! ;) ). Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn zij/wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de FlitsWiel poule stuur hen vooral een bericht op Wielerflits, dan sturen zij een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Namens Jorik en Thomas, succes!

Vr. gr. Treenert ;)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

pssst....Moterss...stil! Laat ze lekker in de waan allemaal... ;)

Laatst gewijzigd
Niballie

'@laupie

Het halve peloton kwam ziek uit de Dauphine, neem aan dat jij niemand meeneemt die daar gereden heeft? Yates en Kruijswijk kregen toevallig al last tijdens de koers, van de rest weet ik het niet.

1 2 ... 44 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.