Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 51 ... 175 176
BarbaStok

Langeveld:
https://www.youtube.com/watch?v=e8st1zeE5ek

d00pzor

Tnx!

Twaburov

Lol hij is totaal niet realistisch..

TrEb

'@MZ het lijkt me verstandig dat je Cicone en Latour eruit hebt gehaald. In welke etappe's verwacht je wat van Schachmann? zal hij niet hoeven te knechten voor Sagan? Heb je iets om over na te denken, je hebt nog een week.

steefje9

Ben benieuwd wat jullie sterrenverdeling is voor de klassementen.

Algemeen klassement
*** Bernal, thomas
** Uran, quintana
* Pinot, Bardet, landa

Groene trui
*** Sagan
** Groenewegen, viviani
* ewan, Mathhews

Witte trui
*** bernal
** Mas, Gaudu
* de plus, schachmann

Bollentrui
Geen idee

Dit is tot nu toe mijn idee, benieuwd naar jullie verdeling

KV

Op basis van wat geef je Uran en Quintana 2 sterren ?

Ludi

Bij de groene trui vraag ik me vooral af wie daar voor wil gaan en dus ook de tussensprints mee gaat sprinten. Ik denk dat zeker niet alle topsprinters dat gaan doen. Sagan is de topfavoriet. Daarna normaal gesproken Matthews als die voor de groene trui gaat. De topsprinters zoals Viviani, Groenewegen en Ewan zie ik zeker niet alle 3 meedoen om de tussensprints. Kristoff gaat denk ik ook dit jaar gewoon weer wat te kort komen op de vlakke finishes om echt voor de groene trui te gaan. Ik denk dat Trentin, Colbrelli en Hagen gewoon niet iedere sprint erbij zitten om echt mee te kunnen doen. De rest is zoveel minder dan de eerder genoemde dat ik deze het ook niet zie winnen. Als Sagan vroeg uitvalt en Matthews het laat lopen zal een topsprinter het wel winnen. Van Aert is een wildcard. Hij "kan" misschien voor een podium van de groene trui meedoen als hij helemaal vrij zou rijden. Misschien, ik sluit het in ieder geval niet uit. Geen idee wat hij niet zou kunnen.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Waarom zou Hagen er niet bij zitten? Als zn team hem een mannetje meegeeft als stuurman, is ie goed hoor. Maar dat weet je dan weer niet, nog niet.

Cerebral36

Als DDD nou Cav gewoon even thuis laat neem ik Hagen met alle vertrouwen mee. Met Cav mee wordt dit toch net even anders :)

laupie

Ik krijg ook het gevoel dat alle 2de rang en 3de rang sprinters niet echt in vorm zijn. Kan nog een leuke gok worden wie je meeneemt.

Jasperdewaal11

Dan neem ik nog eerder Janse v Rensburg mee die sprint vaker

Rad

Simon Yates ook naar de Tour.. ben benieuwd in hoeverre hij zn broer kan ondersteunen.

Elveno

Simon Yates gaat dus ook de Tour rijden. Toch enigszins verrassend. Blijft lastig inschatten of Adam Yates hier top 5 gaat rijden of anoniem 37e wordt, zelfs met hulp van Simon.

raymankapeens

Nu moeten we ineens kiezen dus 2 Yates. Nou dan beide maar niet

thewout79

Voor de bollentrui gaan waarschijnlijk Alaphilippe, Nibali,Benoot en Zakarin de grootste uitdagers zijn

laupie

'@thewout79 Is het gek als ik mogelijk Schachmann verwacht voor de bollentrui?

Ludi

Zou Trentin uberhaupt nog iets mogen met 2xYates?

@Laupie: Ik vind dat geen gek idee

vevie

Simon dus ook mee. Ben benieuwd. Zowel Adam als Simon heeft nog niet bewezen dat ze twee rondes achter elkaar kunnen rijden. Simon was wel vrij zwak in de Giro, dus maybe heeft hij nog wat in de tank voor de Tour?

nasibal

Net als de "Tejay" en "Porte" - discussies is ook EBH jaarlijks een terugkerend onderwerp van gesprek. Met overigens ook telkens dezelfde conclusie nadien: Ook mét Cav haalt EBH voldoende punten. Afgelopen(?) jaar viel dit enigzins in het water omdat hij viel in een van de eerste etappes, als ik mij goed herinner. Daarna heeft hij echter nog aardig wat gesprokkeld. Hij is prima op te stellen voor plek 10-20 in een tijdrit en is ook regelmatig in een vlucht terug te vinden.

Maakt het geen must-have, maar Cav is tot nu toe vaker theoretisch dan praktisch een reden gebleken om EBH thuis te laten.

Maakt me overigens wel benieuwd. Er zijn van die renners die ik altijd standaard in mijn ploeg klik, zonder na te denken. Dan heb ik het niet over de dure kopmannen zoals Sagan en Froome, maar over de wat 'kleinere' goedkopere subtoppers. Poels is zo'n jongen voor mij, haalt in de achtergrond altijd een sloot aan punten, zeker in zo'n 3e week, en is altijd goedkoop. Trentin en EBH zijn dat tot vorig jaar ook geweest, maar vooralsnog ontbreken de eerste 2 dit jaar. Ook EBH zit, ondanks mijn verhaal hierboven, op de schopstoel. Er zijn nog wat andere alternatieven voor hem.

Hebben jullie ook van dat soort namen?

laupie

Ik klik altijd Dan Martin in mijn team voor de Tour. Lekker aanvallend en geweldig om te zien rijden. Pakt met deze stijl meestal de nodige punten, maar zal denk ik nooit echt winnen.

Gladiool

En toch pakt Poels zelden veel punten. Behalve die ene Vuelta dan. Ik wil niet 2 miljien riskeren voor een renner fie in die 3e week misschien 1x toptien rijdt.

Ajvenema

Ik vind 2 m ook te duur voor Poels. Dan toch liever een Kwiatkowski of zelfs v Baarle... Als Thomas nou ook niet meeging was het weer een ander verhaal geweest.

Pom titcock

'@gladiool
1x top 10?
Woutje rijdt bernal en thomas dagelijks naar de winst, woutje zal dan als derde over de finish komen. Die man verslapt nooit.

laupie

Wat betreft Poels, in 2017 was ie gevallen en moest ie de Tour overslaan, geen ideale voorbereiding.
2018 viel hij uit mijn hoofd in Parijs-Nice, net op op tijd fit voor de Giro en daarna nog de Tour.

Dit jaar is hij dus nog niet gevallen en heeft hij sinds jaren een goede voorbereiding in de benen. Gezien zijn winst in de Dauphiné tegen de favorieten lijkt mij dit ook een redelijke aanname. Ik verwacht dit jaar meer van hem dan hij normaal laat zien, daarbij heeft hij nu dus mogelijk 2 truien voor teampunten.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

'@alle kenners
Wat wordt er verwacht van Teejay?
Serieus meedoen voor een top 10 plek, of wordt het de natte dweil van de tour die constant 21e finisht?

1 2 ... 51 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.