Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 53 ... 175 176
Gerardv

Ik kan me niet voorstellen dat Asgreen voor eigen kans mag rijden. Deceuninck Quick-Step heeft namelijk drie kopmannen en zal daarom vooral moeten knechten

Ik denk dat Dennis wel een veilige keuze is. Zal normaal gesproken prima presteren in de ITT en ik verwacht dat Bahrain ook in de punten rijdt bij de TTT. De vraag is dan waar Dennis nog meer punten gaat scoren.

Hoekie13

Trentin is in een goed bezette massasprint ook meer iets voor plek 5 t/m 10, en dan kun je in mijn ogen beter twee minder dure tweedelijnssprinters nemen. In de heuveletappes schaar ik hem ook niet tot de allerbesten. Tel daarbij de teambelangen van MTS en het behoorlijke prijskaartje op en mijn keuze is gemaakt!

DKrikk

Daarnaast zeggen ze op de MTS site dat Impey en Trentin het moeten gaan doen op de "lumpy sprint stages". Dat klinkt bij lange na niet als massasprints.

Cerebral36

'@ditlooptspaak Ik denk dat je met Asgreen en Philipsen wel betere 750k alternatieven hebt. Dit zijn van die renners die zijn leuk op papier, maar zullen je in deze Tour denk ik amper punten opleveren. Asgreen wel leuke ITT en TTT wellicht en misschien teampunten Viv. Ik zie betere opties als je al 7 goede sprinters hebt.

Hoekie13

'@Steefje Laporte komt voor een sprinter aardig de heuvels over. Beter dan Bouhanni in mijn ogen. Hij heeft in Luxemburg goede vorm getoond (zoals Pasqualon vorig jaar deed, en die was vervolgens goud waard voor mijn Scorito).

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Waar heb je Trentin als knecht voor nodig met Durbridge, Hepburn & Juul-Jensen? daarnaast nog Impey als weg kapitein.

Trentin is iemand die geen treintje nodig heeft en een zware koers overleefd. Elke rittenkoers gooit hij zich ertussen en natuurlijk gaat hij nooit winnen in een vlakke sprint. Maar bij een waaier, heuvel of valpartij verwacht ik hem altijd vooraan.

Maar iedereen is vrij in eigen keuzes ;)

zomaareens

ik interpreteer het toch zo dat hij gewoon gaat sprinten hoor.

Dit loopt spaak

'@ Gerard & Cerebral, bedankt! Ik heb nu inderdaad 7 goede sprinters, was aan het kijken naar 750K renners voor de teampunten of misschien ondersteuning in de sprint zodat ze binnen de top 20 binnenkomen.
Zou nu werkelijk niet weten wie te nemen voor 750K. Ben tevreden over de rest van het team, maar moet er dus nog 1 hebben.

dwightsel

'@Dit loop spaak: Hier op: Welke lead-out van 750K zijn aantrekkelijk om te kopen. Bijvoorbeeld Oss?

Jasperdewaal11

Zou eerder mijn geld op Teunissen of Morkov zetten

Cerebral36

Ik denk dat geen een leadout zijn geld waard gaat zijn. 4 topsprinters die alle 4 kunnen winnen. Leadouts zullen meestal toch buiten de punten eindigen. Dan liever een Benoot, Teuns, Luts etc etc voor die 750k.

KV

Ik twijfel ook nog tussen EBH en Laporte. Voorlopig heb ik nog EBH en zou hem ook wel houden moest meegedeeld worden dat hij eerste sprinter is en zich inderdaad zal mengen in de vlakke sprints (verwacht hem ook wel nog in sommige heuveletappes en misschien nog eens in de ontsnapping). Laporte zal in principe elke vlakke sprint meesprinten voor plek 5-10 maar zal zich niet in de heuvels laten zien vermoed ik.

Wat denken jullie ?

Dit loopt spaak

'@iedereen die advies geeft. Bedankt!

Ja dan moet ik me richten op aanvallers voor 750K, ik heb er nu 2 a 3 daar kan er eventueel een voor bij.
Heb al 2 renners van Bahrein, dus Teuns gaat helaas niet. Benoot of Wellens kon nog wel eens een idee zijn :)

Ludi

Bijvoorbeeld Richeze is een veel aantrekkelijkere lead-out dan Oss lijkt me, aangezien hij mee kan sprinten als Viviani uit valt, denk ik. Maar met dit budget en toch maar 20 plekkies pak ik geen lead-out mannen denk ik.

Hoekie13

Ik ben het wel eens met Cerebral36. Ik zie hooguit de lead-outs van Viviani en Groenewegen een enkele keer in de top 10 eindigen, maar die zijn logischerwijs ook weer wat duurder. Theunissen kan wellicht zelf nog voor een 10e plek meedoen in een heuveletappe. Ik neem dan zelf liever Van Aert mee voor die etappes en de ITT.

Laatst gewijzigd
Gerardv

Als je de lead-out van de winnaar van de eerste etappe hebt, pak je direct al 10 punten voor de etappe, 8 voor de gele trui en 6 punten voor de groene trui. Tel daarbij op dat diegene sowieso ook nog in het groen rijdt na de TTT, heb je al 30 punten na twee etappes. Als diegene dan ook nog in een ploeg zit die minimaal top 5 gaat eindigen in de TTT (Jumbo, Quick-Step), pak je nog eens 20 extra. Dan zit je na twee etappes al op 50 punten, met de kans dat zijn kopman nog meerdere etappes in het groen rijdt en etappes wint. Ik denk dat het dan best kan lonen om een lead-out te nemen. Maar de vraag is dan, wie wint de eerste etappe? Ik denk dat het gaat tussen Groenewegen en Viviani.

Dit loopt spaak

Ja ik ben als ik iedereen zo hoor beter af met een renner die een vrije rol heeft en voor een dagsucces kan gaan.

Dit loopt spaak

'@Gerard, dat klinkt allemaal top natuurlijk, echter is het een long shot aangezien er nogal wat gegadigden zijn de eerste etappe te winnen...

Gerardv

Dat klopt. Het plan klinkt heel mooi als het werkt. Maar als het mislukt, dan heb je mogelijk niks aan die renner en dan had je beter Teuns, Benoot of Wellens kunnen selecteren.

Gerardv

Even vergeten dat de laatste 500 meter oploopt met 4%, dat maakt het wel wat lastiger om de winnaar van etappe 1 te voorspellen.

Hoekie13

Je hoeft ook niet per se de lead-out te hebben als je die (teampunten)redenatie volgt. Voor Viviani kan je ook Alaphillipe opstellen, die je (neem ik aan) toch al in je team hebt. Voor Groenewegen kan je ook Kruiswijk of Van Aert opstellen. Die zijn dan in die zin multifunctioneel en je houdt budget over voor een ander. Tenzij je natuurlijk vol durft te gokken op een van de twee en ook nog een Richeze of Teunissen meeneemt.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@KV Laporte Hagen is waar ik ook nog mee zit. Nu nog Hagen aangezien die aardig in vorm is. Laporte vrees ik dat Hofstetter vlak gaat pakken en dan verlies je meteen veel opties voor Laporte. Gaat Cav echter mee fucked dat wel weer met Hagen zoals elke keer :) Maar voor nu dus Hagen mee KV.
@Fu-Yon Haai :) Inderdaad dat ook. Voor Viv Groenewegen en Sagan heb ik al 3 andere aanvullingen. Leadouts zijn dan echt niet meer nodig.

Laatst gewijzigd
Gerardv

Dat kan inderdaad ook. Maar ik ga er dan vanuit dat dan duurdere opties zijn (Alaphilippe, Van Aert/Kruijswijk, Buchmann) Als je nog 750K over hebt, en je hebt heel veel vertrouwen in een bepaalde sprinter, dan is de lead-out (of een andere teamgenoot van 750) meenemen een goede optie.

Dit loopt spaak

'@ Gerardv precies, dat is het dilemma , als ik 1mil over had gehad had ik GvA oid wel genomen dan was de keuze makkelijker. Nu vanwege de 750k lastiger.

Cerebral36

'@Spaak Heb je op dit moment geen 1 750 renner en alleen 750k over ? Het is sowieso moeilijk te bepalen wat wijsheid is als we je huidige verdeling niet weten :)

1 2 ... 53 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.