Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 57 ... 175 176
alro

Ik heb een sprinterslijst zonder Groenewegen. Die 5 miljoen gebruik ik voor Mathewes en Kristoff.

Groenewegen zal niet voor groen rijden als hij ziet dat hij niet kan winnen dan laat hij het lopen.

Daarom vind ik 5 miljoen te veel voor Groenewegen.

david078

Brillenpoetser: dus je selecteert renners die altijd slecht presteren en in potentie wel heel goed kunnen zijn en misschien is het wel deze keer?
Tommytom : de marchi?

alro

Mijn lijst in grote lijnen klaar
Thomas
Bernal
Mas
A. Yates
Flip
Barguil
Pinot
D. Martin
Kwiat
V. Aert
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Trentin
Bonifazio
Pasqualon
Matthews
Ska
Hepburn

david078

Goed team

alro

Dank je.

Denk met dit team om elke trui mee te doen en ook voor de ttt sterk ream.
3 renners ineos
3 renners dqs
3 renners ms

Kpenty

Ik merk dat de niet-selectie van Gilbert me niet goed valt. Opeens heb ik Tim Wellens met zijn hitteziekte er in staan...

david078

Schachman rijdt toch de tour👌Dat wordt weer omgooien voor mij😊

Masterw

Hmmm mas 4e op nk tijdrijden.
Wat vinden we daar van? Slecht of wel ok?

KV

Is Luis Mas, niet Enric

david078

Bk tijdrijden was hij toch niet vierde(mas)

david078

Sorry foutje

kevinraar

Is 6 sprinters genoeg of beter 7 sprinters nemen?

henkjmol

'@kevin,

Beter 7. Zijn veel sprintetappes. Meer punten voor sprinters dan ak-mannen.

Brillenpoetser

David kant nee hoor alleen porte blijft een appart geval. De potentie in porte is erg groot maar t komt er nooit uit. Verder heb ik iedere ronde gekeken naar vorm en kwaliteit.

Lassayd

Twijfel erg of ik Thomas of Groenewegen thuis moet laten. Zie Thomas wel veel punten pakken met itt ttt en teampunten Bernal naast de bergritten maar 6 miljoen is nogal wat.
Bij Groenewegen vind ik 5 miljoen echt veel. Zie hem niet zoveel punten als Sagan halen die net zo duur is en breder inzetbaar.

Voor mijn gevoel moet ik een van de 2 thuis laten voor een uitgebalanceerde selectie.

arviidd

Gewoon allebij niet
Dan kan je me toch een mooi team bouwen.

Lassayd

Haha dan heb je zeker een ruim budget :)

Dit loopt spaak

'@Brillenpoetser ik gooi er ff een foute in "Portentie" 😂

Ab Normaal

Ik laat Thomas thuis puur omdat ik 8 klassementmannen heb die ik allemaal wil. 8 goede sprinters zonder Groenewegen krijg ik niet voor elkaar en ik wil bij de verdeling 8-8-4 blijven.

Nylz

Is Bevin trouwens ook niet gewoon een no-brainer? Heeft het nog niet eerder laten zien in een grote ronde maar dit is volgens mij wel de eerste keer dat ie meegaat in een ploeg zonder uitgesproken kopman.

Dit loopt spaak

Wat verwacht je van hem dan? Ik zie hem geen top 10 sprinten. Misschien handig voor de ITT. Hebben is 1 ding maar je moet 'm ook in de juiste ritten weten op te stellen.

Nylz

Kan wel een aantal keren top10 eindigen, zowel op het vlakke als in de moeilijkere sprints. Heeft dit jaar toch wat leuke dingen laten zien.

Threeohthree

Ab: 8 klassementsmannen die je wil hebben? Ik heb al moeite om aan 4 te komen die ik wil. Maar goed, met Thomas is het passen en meten met het sprintteam inderdaad en dat is verre van ideaal.

Jeromb

Thomas blijft toch één van de grote favorieten voor de eindwinst. Door de ttt is het waarschijnlijk dat zowel Thomas als Bernal al snel hoog staan in het algemeen klassement. Dat kan toch een hoop teampunten opleveren. Eigenlijk is die 1e plek van Bernal in het jongerenklassement gezien de huidige vorm van Mas praktisch een garantie. Dit levert toch elke etappe voor Thomas 3 teampunten op, plus dus kans dat Bernal eerste staat in t klassement en ook kans dat Thomas zeker aan het begin zich handhaaft in de top 5 voor punten. Daarnaast ook nog kans om 10 teampunten op te rapen bij een etappezege en een redelijke kans om bonuspunten te krijgen aan het einde omdat Bernal de tour wint. Oja en ook nog waarschijnlijk een mooi aantal punten in de ttt en itt. Door alle mogelijke bonuspunten kan het ook aantrekkelijk zijn om Thomas op te stellen als aanvulling van je sprintteam of in een overgangsetappe.

Door de ttt zal Thomas een mooie voorsprong op veel klassementsmannen hebben. Waarschijnlijk blijven alleen Yates, Mas en Kruijswijk bij hem in de buurt. Eventueel verliest hij wat tijd op hen in de bergen maar door de tt kan hij zich denk ik handhaven in de top 5, wat ergens tussen de 2 en 10 punten oplevert als je hem opstelt en dus ook nog 3 of 13 teampunten voor Bernal. Als je hem iets van 8 keer opstelt bestaat de kans dat hij daar een stuk of 50 bonuspunten voor krijgt (met maximaal 168 punten als Bernal op 1 staat en Thomas op 2), en dan waarschijnlijk nog een 50-70 voor de tijdritten. Daarnaast is Bernal volgens velen één van de favorieten voor de eindzege waardoor Thomas als enige klassementsrenner kans maakt op nog eens 24 bonuspunten en ik zie hem alsnog een mooie top vijf rijden. Het is dus mogelijk dat thomas door al deze dingen tot wel 100-150 bonuspunten/tijdrit punten meer krijgt dan bijvoorbeeld een Fuglsang of Pinot. En dat is dan bovenop zijn prestaties in de bergetappes en het eindklassement.

Zo zijn er een hele hoop kansen voor Thomas om bonuspunten te sprokkelen bovenop het feit dat een top 3 niet echt onwaarschijnlijk is. Ja zes miljoen is duur maar het budget is erg ruim. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik zwaar moet snijden in de rest van mn team om thomas erin te zetten.

Laatst gewijzigd
Martinho237

Zo, de kinderen liggen weer in bed en papa heeft een paar biertjes kunnen drinken; schachmann de beste puncher van het westelijk halfrond in 2019 gaat knechten en voor de rest uitrusten.

1 2 ... 57 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.