Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 58 ... 175 176
gesink/dekker

Even een vraagje. In de Tour of California werd Schachmann 17, 14 en 17 in de etappes waarin Sagan top 3 reed. Dat vind ik wel kort, nu was de weerstand daar wel minder waardoor je snel kort rijd. Maar heeft Schachmann geen functie in de "trein" van Sagan? Of zou net als daar zelf mee mogen "sprinten"?

Ab Normaal

'@Jeromb
Allemaal mogelijk, maar ook mogelijk dat Ineos 3e wordt in de TTT, Thomas niet de beste is in etappe 6, Bernal valt en er geen teampunten te scoren zijn.
Mogelijk toch?

Twaburov

QS ownt Sky toch bij de TTT? Met Thomas wel veel kans op trui en teampuntjes inderdaad. In een scenario dat Bernal de tour wint en G. OK is harkt G. wel veel puntjes binnen. Fugl+SK samen zie ik ook niet zo snel samen zoveel puntjes pakken. En een vrije plek in je etappeselectie is al snel 10 punten waard.
Blindstaren op de hoge bedragen lijkt me niet verstandig, het budget is bijna ongelimiteerd en je hebt toch gewoon renners nodig die punten scoren?

Dee Snider76

'@ Ab ik hou ook vast aan 8-8-4 vooralsnog zonder Groenewegen en ben best tevreden Heb dus een sprinter waar jij geen geloof in hebt. Colbrelli blijft thuis, EBH gaat wel mee.

Ab Normaal

'@DeeSnider
Oh, nee hoor. Ik heb wel geloof in meer dan die 8, maar kan er maar 8 mee.
AK mannen is lastiger. Zoals veel al gezegd hier valt er over iedereen wel iets te zeggen waarom je ‘m niet moet nemen. Alle 8 die ik nu heb kunnen er door zakken of goed presteren. Heb wel ook gekeken naar teampunten in sommige gevallen. Zo heb ik voorlopig Konrad en Buchmann mee.

Oliveo4

Verwacht iemand nog iets van Felline? Zitten best veel leuke ritjes voor hem tussen!

KV

'@ Twaburov: ik geloof niet dat QS Ineos klopt in TTT met richeze, morkov, devenyns, viviani tegenover 8 goede tijdrijders.

Papa Bart

'@Jante: nee.

Dee Snider76

'@Ab En door Groenewegen thuis te laten kan ik een Konrad upgraden naar een 2,5 - 3 mil renner. Maar of dat een goede keuze is, tja dat zal achteraf blijken. Die klassement mannen zijn onzekerder dan sprinters. Ik behoor overigens bij de minderheid die Groenewegen niet een sloot met punten ziet halen....

Ludi

Iemand die greipel nog overweegt? Beetje treurig jaartje voor die blije duitser.

La Primavera

Hebben jullie dat ook wel eens dat je heel lang een team hebt waarmee je net-niet tevreden bent, maar de vinger niet op de zere plek kan leggen?

Dat heb ik heel lang gehad met mijn (ex)team maar met een aantal kliks heb ik mijn net-niet-team omgeturnd in een i-love-you-team.

Laat die Tour maar komen. Of de last-minute deals die je toch weer denkt te moeten pakken in Scorito..

Laatst gewijzigd
Wopperr

Eerst had je BMC die altijd bij team tijdritten hoog scoren nou dat gaat dit jaar niet gebeuren.
Welke teams kan je daar op schrijven voor top 3?

INEOS, Lotto Jumbo en?

Ludi

Sunweb, ef, bahrain, mitchelton, quickstep

Cerebral36

Pfff ik kom 250k tekort om team af te sluiten. Heb een 750k alternatief nodig voor TJ of Konrad. En laat ik die nou nergens kunnen vinden. Enige die ik richting top 20 zie gaan is G. Martin maar die heeft niet echt de extra's die TJ en Konrad bieden....

La Primavera

'@Cerebral G. Martin, maar of je daar nou al te blij van wordt? Konrad/TJ zijn voor mij de koopjes van de Tour en in de 750k categorie heb je geen klassementsmannen meer zitten die top 20 gaan rijden.

Of je wil een aanvallertje als Teuns, Benoot, Wellens, Mohoric

Twaburov

Waarom geen Calmejane? Aan AK top 20 heb je vrijwel niets..

janstof

Zoals iedereen overal veel twijfels , een aantal lastige gevallen voor mij zijn:

mas: fietst dit jaar nog niet al te best. Echter heeft hij wel het voordeel dat hij in een goed team zit m.b.t. teampunten met viviani (sprints) alaphillipe (punch, bergtrui). Daarnaast zullen ze in de ttt redelijk scoren. Gezien ook zijn vorige grote rondes is hij vaak de 3e week pas echt goed en hij zal zeer waarschijnlijk minimaal 2e worden in het jongerenklassement.

Team EF education; in potentie een geweldig team maarja het is allemaal twijfel. De vorm van Uran. Is hij alleen kopman of same met woods? TJV zal zijn miljoen wel waard zijn maar Jij gaat knechten voor Uran, en als we echt de hoogte in gaan haakt hij vaak af.

Valverde; oude baas die gaat knechten maar een garantie is voor punten normaal. we moeten nog maar zien of hij gaat knechten, wat wel zo is,is dat er ook mooi punchetapes zijn voor hem. Voor 2.5 miljoen is hij zeker mooi geprijsd. Is hij goed, kan hij misschien mee bergop en anders lekkers aanvullen.

Daarnaast nog de vraag is wat de echte waarde is van een goeie knecht zoals latour voor bardet? Zou het niet meegaan van latour een reden zijn om bardet niet te nemen? Het gaat hem sowieso tijd schelen in de ttt.

Dit loopt spaak

'@Cerebrwl haha zelfde dilemma als dat ik laatst had! Ik zie nog aankomen dat we hetzelfde team hebben straks. Weet je al wie je neemt voor 750k?

nasibal

'@La Primavera

Héél herkenbaar. Heb dat zelf nu met 'plekje 20'. Waar is de tijd dat 20 renners niet verplicht was...

@Cerebral
Tenzij je ook in de bergritten in de 3e week punten van Tejay verwacht, rijdt zijn 750k vervanger vooralsnog in dezelfde ploeg.

Mag ik Konrad trouwens vast opgooien voor de Barbero award? Uiteraard laat ik me gewillig belachelijk maken als ik er naast blijk te zitten.

Laatst gewijzigd
KV

Betwijfel of het ITT parcours Bettiol goed ligt en of hij voluit zal gaan. Hij houdt toch meer van de vlakke tijdritten denk ik.

Ikzelf heb 2 750k’ers. De gekende sprinter en een aanvaller. Zo is mijn 250k overschot weggewerkt.

Brillenpoetser

750k zijn er genoeg. Theuns en pasquilon bijvoorbeeld

Cerebral36

Op dit moment is Konrad toch vervangen door Mohoric. Zit me niet helemaal lekker, maar Kristoff moet gewoon mee bij mij. Herrada daardoor ook mee nu. Vooralsnog zie ik geen manier om Konrad er weer in te krijgen. Nou heb ik al 3 Bora dus niet dramatisch maar hij is zo'n fijne aanvulling voor je AK en Klim.

KV

Keuze Konrad/TJ inderdaad niet makkelijk, maar denk gewoon niet dat Konrad top 10 zal rijden (en plaats 11-20 in AK brengen op het eind toch niet veel op). Van TJ verwacht ik dit ook wel niet, maar ik verwacht/hoop 2 topnoteringen in de TT’s (en van Konrad verwacht ik dit niet). Er zijn wel nog de Sagan teampunten voor Konrad maar als je al Buchmann hebt ga je in de Sagan-ritten waarschijnlijk wel geen 2 Bora’s extra opstellen daarvoor?

Ik ga dus (voorlopig nog) voor TJ 🙂

Ajvenema

De vraag is een beetje of Buchmann beter is dan Konrad:)

Jeromb

Is de kans niet groot dat Konrad gaat knechten voor Buchmann? Buchmann deed het toch erg goed in de Dauhpiné dus ik kan me voorstellen dat Bora hem als de klassementsman ziet en Konrad als knecht.

1 2 ... 58 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.