Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 66 ... 175 176
Gerardv

Maar Nibali geeft dus min of meer aan dat hij het niet bij voorbaat gaat laten lopen. Als hij goed de eerste bergetappe doorkomt, gaat hij voor een klassement. Wanneer dit niet het geval is, laat hij het lopen en zal hij zich focussen op etappes. Dat is hoe ik het interpreteer.

raymankapeens

No brainer de Haai

Brillenpoetser

Ik snap niet dat mensen zo achter nibali staan. Ja hij is erg sterk en heeft de kwaliteiten om heel hoog in t klassement te staan. Maar hij heeft in de giro alles uit zich geperst en in het verleden nog nooit bewezen 2 grote rondes achter elkaar top te kunnen rijden.

raymankapeens

Voor 2.5 miljoen prima

michael rasmussen

Iván García Cortina: klik

Gladiool

CCC ook bekend, maken duidelijk voor dagzeges en ontsnappingen te gaan.

Brillenpoetser

Lijken me dan betere opties. Ik vind dan porte meer de moeite waard als hij. Is slechts 500 duurder maar potentie veel hoger voor deze tour.

vevie

'@Brillenpoetsen: de Haai is wel 1 een klasserenner. Zakt hij er doorheen in de 3e week? De kans is goed mogelijk. Ik zelf zie een top 10 wel als haalbaar. En anders voor etappes in de derde week.

Gerardv

Nibali heeft welgeteld twee keer achter elkaar een grote ronde gereden. In 2008 de Giro (10) en de Tour (19) toen hij nog niet top was en in 2016 de Giro (1) en de Tour (30). Dat is dus één voorbeeld dat hij het nog nooit heeft laten zien.

En Porte is in potentie een goede optie, ervan uitgaande dat hij op zijn fiets blijft zitten, wat bijna nooit het geval is.

Jeffrey81

Mooi, de plannen van Bahrein veranderen niets aan mijn teamkeuze.

Ik denk dat ik nu alleen nog de plannen/teams van EF en CCC wil weten om mijn team te kunnen afronden.

Movistar, Dimension Data, Direct Energie en Cofidis vind ik minder interessant....

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Voor etappes 2.5 betalen voor nibali vind ik Elf gekkenwerk. Dan neem ik liever flipje mee voor dezelfde prijs en kan ik meer etappes hoog eindigen. Ik zie het nibali niet doen. Hopelijk moeten jullie me gelijk gaan geven na 2 weken.

Dumoulist

'@Gerardv die van 2016 was ter voorbereiding op de Olympische Spelen. Maar ik hoop toch stiekem dat niemand hem pakt.

Gerardv

'@Dumoulist

Dat versterkt dus mijn punt dat het argument dat hij het nog nooit heeft laten zien om twee rondes achter elkaar top te zijn nergens op slaat.

Brillenpoetser

'@Gerardv en hoe noem je 2018 dan? De tour niet uitrijden en de Vuelta slechts 59e. Nee ik geloof er gewoon niet in de nibali dat e ht goed kan door alles 2 keer uit zijn lichaam te persen zo kort op elkaar. In mijn ogen had hij beter op de Vuelta kunnen richten want dan had ik er zeker in geloofd.

Dumoulist

'@Gerardv Dat klopt, echter heeft hij het nog nooit serieus geprobeerd de laatste 10 jaar. Dumoulin en Froome hebben vorig jaar, ondanks een week extra rust, laten zien dat deze combi in het moderne wielrennen nog wel kan. Ik denk persoonlijk dat je de haai niet kan laten liggen voor 2.5 mil. Heeft ongelooflijk veel potentie en kan ook nog eens beschikken over een prima tijdrit. Daarnaast is hij ook de absolute kopman.

Laatst gewijzigd
zomaareens

ja, wervelbreuk..

Brillenpoetser

En hoe kan je verwachten dat als nibali er door zakt in 2e of 3e week nog wel etappes kan winnen? Als hij niet goed genoeg is om top te presteren mag je dat ook niet van nibali verwachten. Hooguit als ie begin 2e week er door zakt dat hij eind 3e week weer wat kan laten zien.

Gerardv

'@Brillenpoetser
Je kunt een opgave toch niet meetellen bij dit argument?

@Dumoulist
Precies, hij heeft het nog nooit geprobeerd, dus kun je er ook niet over oordelen. Dumoulin had het ook nog nooit geprobeerd, en het ging het toch prima af vorig jaar. Voor deze prijs kan ik Nibali niet laten liggen. Als je dan ook nog ziet met wat voor ploeg ze komen, kunnen ze ook nog aardig scoren in de TTT. En Nibali kan zelf ook prima scoren in de ITT.

arjenzvob

Eigenlijk briljant hoe Scorito in elkaar zit. Alsof ze weten dat je ergens tekort gaat komen met bepaalde strategieën. Ik kom steevast 250k tekort of ik hou het over. Ik heb meer mensen zo zien reageren. Knap en bijzonder!

Wat Nibali betreft: die is waarschijnlijk tot het uiterste gegaan. Hij gaat dit geen 3 weken volhouden. Als rittenkaper kan hij verrassen. Heel Bahrein is een mooi team met allemaal renners die ik wel zou willen! Mohoric bijvoorbeeld, zo'n schitterende renner! Maar ook nu zul je weer zien, net als Ivan Garcia, dat ze te druistig aanvallen en het deksel op de neus krijgen uiteindelijk. Maar wel attractief!

BarbaStok

'@dumoulist
'ondanks', of 'dankzij'?

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

'@Gerardv je probeert het mooi om te draaien. Jij beweert dat nibali het kan, wat niet gebaseerd is op zijn verleden.
Ik spreek t tegen omdat hij t nooit heeft laten zien en als hij t probeerde t niet lukte. En nu beweer ik onzin omdat je geen gelijk krijgt?

Ik zeg alleen dat de 2 vormpieken te dicht bij elkaar liggen voor nibali. Wat ik eerder al aangaf als hij voor de Vuelta was gegaan had ik er zeker in geloofd en hem meteen meegenomen. Nu laat ik hem lekker thuis. Hij zal vast wel wat punten pakken maar verwCht niet genoeg en mogelijk zelfs een opgave van nibali. Die gaat namelijk echt niet een week lang achter de feiten aan lopen dat is denk ik zijn eer te na.

Jeffrey81

Persoonlijk werk ik (uitgezonderd vorig jaar vanwege de week extra rust) sowieso met de regel dat ik geen klassementsrenners/klimmers mee neem naar de Tour die al de (hele) Giro hebben gereden.

De enige waar ik over twijfelde was wel Nibali. A) vanwege zijn lage prijs en B ) omdat hij naar de Giro toe aangaf nog nooit zo fit te zijn geweest in de voorbereiding naar een grote ronde toe. En hij wás ook heel goed. Als ie nog wat van die vorm over heeft, dan kan ie in de Tour ook goed gaan scoren....

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt. Maar het blijft een vraagteken.

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

'@jeffrey En neem je hem mee of laat je hem thuis ?

Jeffrey81

'@Brillenpoetser: maakt dat iets uit voor jouw keuze? ;)

Gerardv

'@Brillenpoetser
Ik beweer nergens dat je onzin verkondigt. Ik beweer niet dat Nibali het kan, maar ik beweer ook niet dat hij het niet kan. Hij heeft het nog nooit echt geprobeerd, dus dan kun je toch ook niet oordelen of hij het wel of niet kan. Ik heb er wel vertrouwen in en ik laat me ook leiden door zijn prijs. Dat is een gevoel wat ik heb. Op basis van feiten is er vrij weinig om een oordeel erover te vellen.

1 2 ... 66 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.