Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 69 ... 175 176
TrEb

'@viezefur, ik zou voor Bardet en Yates gaan. Bardet en Yates zouden beiden al vanaf het begin van het seizoen volgens mij de tour rijden. En daar hebben ze voor getraind. Nibali heeft een redelijk zware Giro in de benen, Bernal is op zich prima.

HavanaClub

'@viezefur: ik zou altijd voor Bernal gaan, in welke combinatie dan ook. Namelijk witte trui, een van de beste bergop, TTT en ITT, teampunten inlos.
@ivo001: Dennis vs Konrad moeilijke keuze wat mij betreft. ITT voordeel Dennis, echter teampunten Sagan voor Konrad. Beide kunnen redelijk (maar geen top) klassement rijden. Benieuwd of Konrad mee mag in ontsnapping. En de andere keuze: Laporte lijkt me zekerder punten (die sprint altijd mee), Schachmann in potentie puntenpakker maar wanneer stel je hem op, welke etappe zal hij in de aanval gaan, en moet hij niet ook werken voor Sagan?
@randomwielerliefhebber: beide meenemen? Of kiezen, maar het is denk ik niet te beredeneren wie van hen meer punten gaat pakken in de sprint. Dus ook TTT en teampunten mee laten spelen evt...
@Ebelgeemen: dat is mogelijk, maar zo zijn er nog wel meer renners. Als kwiat 1e etappe kort eindigt, dan zou ik hem zeker opschrijven voor geel in de 2e etappe. Maar vorig jaar vergelijkbare kans met TTT in 3e etappe en toen liet hij het al in 1e etappe lopen.

Idioot trouwens dat Cortina zo duur is.

Interessant is ook wie de bergtrui gaat pakken in etappe 1; en of dit het waard is hem mee te nemen en op te stellen? GVA? Benoot? Wellens? Stuyven?

viezefur

'@TrEb, dank voor je advies. Dat was mijn gevoel ook al, hoewel bardet me nog niet heet weten te overtuigen

Maxover

Wat verwachten jullie van Schachmann, zou hij voor eigen kansen mogen gaan?

Jasperdewaal11

Schachmann gaat toch gewoon shinen in Der Deutsche Tricolor . Hij is Nationaal Kampioen dus die gaat wel in beeld rijden.

Goossey

'@viezefur ik sluit me helemaal bij Havanaclub aan

Papa Bart

Chauvinistisch gezien beladen: wat gaat Kruijswijk doen? Er zitten echt een paar Alpen reuzen bij, en ook nog eens in de derde week op het lijf geschreven van Kruijswijk. Bovendien al in de eerste week de mooie meisjes etappe zodat hij 'gedwongen' wordt vroeg scherp te zijn. Het is echt wel een goed parcours voor hem...

En toch, ik denk dat een vijfde plaats het maximaal haalbare is en dat omdat hij er consistent nergens echt doorheen zakt. Op zich niets mis mee natuurlijk maar als je per berg etappe steeds tussen plekkie 6-10 eindigt is 3 miljoen wel heul veul. En ga je hem opstellen in een sprintetappe als opvul? Riskant!

Dussssss..... eigenlijk heb ik Kruijssie er nu wel instaan, maar geen Fransen, ik verdenk mezelf van trouw fangedrag ipv ijskoud keuzes maken. De vraag derhalve: Kruijswijk of één van de Fransen (Pinot of Bardet)

jlmr1990

Thomas, Fuglsang, Landa, Kruijswijk, Bernal, Poels, Uran, Buchmann, Gaudu, vGarderen.

Alaphillipe, vAvermaet, Stuyven.

Sagan, Viviani, Ewan, Matthews, Trentin, Laporte, Bonufazio.

Leuk team tot nu toe. Zal ongetwijfeld nog aan gesleuteld worden.

Poeksel

Ik vraag me wat Kruijswijk betreft vooral af of hij al fit is. Ik ben een beetje bang voor het scenario van de Giro 2017, toen bleek dat hij niet helemaal fit aan de start was gekomen (en dat bleek helaas pas na de start).

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Heeft er iemand een idee waarom Bonifazio zo slecht presteerd dit seizoen? Heb er opzich een goed gevoel bij, maar de statistieken spreken dat volledig tegen...

Pom titcock

Iemand er al achter wat de plannen van matthews zijn?
Keuzestress tussen hem en ewan...

Poeksel

Welke statistieken gebruik jij Ajvenema? Volgens de statistieken van cqstats heeft hij namelijk een beter seizoen dan vorig jaar: nu al meer punten.

https://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=20102

Ajvenema

'@poeksel: PCS, heeft wel wat gewonnen, maar alleen in kermiskoersen. Parijs nice, Oman, boucles, belgium tour allemaal niks.

Gladiool

Wanneer gaan EF en DDD eens hun selectie bekendmaken? Sjezus.

Rawolf

Bonifazio reed in Milaan san Remo wel vol in beeld met zijn daalkunsten

Jeromb

'@poeksel De tijdrit van Kruijswijk in de Dauhpiné was toch wel erg goed? Dat is meestal een indicatie van een goede vorm toch.

Ab Normaal

'@Gladiool
EF normaal gesproken op donderdag.

PuritoPurito

Welke 3 van de volgende 7 renners zijn jullie het vaakst top 20 rijden?

Cavendish, EBH, Colbrelli, Bonifazio, Trentin, GVA, Greipel?

Heb nog drie mogelijke teams staan nu en individueel dagsucces is daarvoor doorslaggevend. Teampunten dus niet relevant (voor deze afweging).

Graag jullie mening :)

Jeffrey81

Hoe moeten we dat nou weten?

Poeksel

'@jeromb: Ja, maar volgens mij stond ergens in het jumbovismadraadje dat Kruijswijk bleef sukkelen na zijn ziekte in de Dauphiné. Dat kan de persoon verzonnen hebben maar het is moeilijk te controleren. Als het klopt zal de ploeg het verzwijgen, als het niet klopt zal je er ook niets over horen.

Als het bericht onzin is verwacht ik wel dat Kruijswijk minimaal zijn prestatie van vorig jaar herhaalt.

Laatst gewijzigd
steefje9

Trentin, ebh en gva!!

Imbatido

Lol. Ploegleider van Dimension Data zegt in een interview op Procycling.no (van vandaag) dat ze Nizzolo meenemen als sprinter.

https://www.procycling.no/derfor-edvald-ga-gronn-troye/

Google Translate laatste alinea:
Van Oudenhove wijst erop dat Boasson Hagen hun kansen zal krijgen, zelfs het team zal in de sprint gokken op de snelle Italiaan Giacomo Nizzolo.

- We hebben Nizzolo die waarschijnlijk prioriteit zal krijgen in de massasprint, maar dan hebben we een vier tot vijf etappes waarbij de finale compleet anders is, met een heuvel van vijf kilometer, dus dan zal het een beetje lijken op het podium in Dauphiné waar hij zit en een kans heeft . Misschien iets tegen het einde doen en solo spelen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Poeksel, dat is letterlijk genoemd door een van de Jumbo ploegleiders in de laatste Jumbo Visma podcast.

We weten natuurlijk niet hoelang dat geweest is en wat voor invloed dat heeft, podcast is vrij snel na de Dauphine opgenomen maar van Aert was toen blijkbaar al weer beter in tegenstelling tot Kruijswijk

Poeksel

Oja! Een betrouwbare bron dus. Hopelijk komt er dan toch vanaf de ploeg een bevestiging dat ie weer helemaal gezond is.

michael rasmussen

Cavendish 7x 19e

1 2 ... 69 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.