Ik kom er dit jaar echt niet uit. De combi Thomas Bernal zou een sloot punten op kunnen leveren, zeker omdat ik vermoed dat Thomas door zijn prijskaartje best veel genegeerd gaat worden. Hij is iig niet zo’n nobrainer als Froome was. Sterker nog: ik twijfel ernstig of Thomas dit jaar dezelfde drive en vorm heeft.
Valverde twijfel ik nu ineens ook over. Tot enige dagen geleden stond ie absoluut niet op mijn lijstje. Maar... met de vroege scherpe heuveletappe (3) én de oplopende sprint in etappe 1 zie ik m voor de meisjes boven Quintana en Landa staan. Met alles wat daarna nog komt (veel heuvels!) en z’n huidige vorm zou ie best wel eens heel veel punten kunnen gaan pakken.
Kortom: een team met Thomas / Valverde of breder GC met Fuglsang Bardet Quintana. Wat jullie?
Teamoverzicht:
Klassementsrenner 4 € 11.000.000
Klimmer 5 € 12.000.000
Tijdrijder 1 € 1.000.000 (ja betrapt: Dennis)
Aanvaller 3 € 5.000.000
Sprinter 7 € 24.000.000
Knecht 0 € 0
Totaal 20 € 53.000.000
Één probleem; wie gaat de bidons halen?
Bijzondere verdeling maar zoals gezegd ga ik dit keer als test zoveel mogelijk voor renners die (hier) ter discussie staan en Giro-gangers. Wel daardoor een bizar goed papieren team. Ben benieuwd hoe dit uitpakt!!
@Jeffrey: Ik kan me niet heugen hem ooit geselecteerd te hebben en ws gaat dat ook nooit gebeuren. Ben er geen fan van dus dat helpt ook niet echt.
Ps. Ben niet bijdehand, wel bij de pinken ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.