Om mijn hart te luchten, wil ik graag wat kwijt.
Ik hoor in dit topic vaak de namen van Lutsenko, Teuns en Mohoric vallen.
Denk er wel aan dat bijvoorbeeld Astana en Bahrain meerdere renners voor in de heuvels hebben.
De kans bestaat dan ook dat een Cort Nielsen, Bilbao, Gorka Izaguirre, LL Sanchez en Fraile niet alle dagen de opdracht krijgen om in de kopgroep te raken, maar dat het rouleren geblazen is. Bij bijvoorbeeld Bahrain heb je ook Nibali, Mohoric, Caruso, Garcia en Dennis.
Houd daar rekening zou ik zeggen!
Misschien is het handig om dan een Calmejane of Herrada te kiezen.
Dat is niet in mijn eigen haggie te beschermen, al kan ik wel zeggen dat ik Herrada heb gekozen!
'@arjenzvob,
Haha, het luchtte zeker op. Toch denk ik dat het verstandig is om wat heuvelrenners mee te nemen. Kan me niet voorstellen dat een Bora en/of Sunweb (voor Sagan en Matthews) gaan controleren in de heuvelritten. Sterker nog, ik zie Matthews zelf nog wel meegaan in de vroege vlucht.
Je kunt natuurlijk ook gokken op meer klassementsrenners, voor de punten over de eindklassementen.
Die Matthews is me er wel eentje. Voor 3mil toch wel een risico vind ik. Normaal gezien een no brainer voor mij maar dat interview laatst en nu bol ook mee gaat maakt me met zijn keuze wel onzeker. Die punch etappes zal hij er vast bij zitten maar heb hem er bij het vlakke toch ook graag bij
Hele specifieke vraag: Wat gaat Valverde doen in etappe 6? (finish planche belles filles)
a: een late aanvaller volgen en die etappe voor de winst sprinten 24 procentjes op?
b: bij landa en quintana blijven en niet meesprinten voor de dagzege
c: lossen vroegtijdig bij de klassementsmannen en dus geen toptien rijden
Op een helling van 24 % volg je niet, dan ga je er gelijk overheen. Optie a valt dus af :p.
Ik zou de eerdere etappes die daar aankomen nog eens terugkijken, als het zo steil is word het geen gewone groepssprint. Valverde mag daar gewoon voor eigen kans gaan, je hebt niks aan ploeggenoten. Of hij gaat winnen is een ander verhaal, denk het niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.