Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 78 ... 175 176
Jeffrey81

Ik werk met een 6-7-1-1-4-1 balans. Volgens mij moet dat wel echt ideaal zijn. Moet wel zeggen dat één van de enen eigenlijk een 6 is, en een andere een 1. Maar goed, dat is weer hoe Scorito ze indeelt.... ;)

On a more serious note: heb ik toch gisteren ineens TvG erin geklikt! Daarmee breek ik één van mijn oudste en hardste eigen Scorito regels "Nooit TJ!". En min of meer ook de aloude "No-Cannondale-regel". Maar goed, dat laatste valt nog over te discussiëren natuurlijk.

Verder is de "altijd Valverde"-regel sinds vorig jaar vervangen voor de "altijd-Flipje"-regel, houdt de "No-Giro-klassementsrijders"-regel nog altijd stand, evenals de "Don't even think about Richie P"-regel.

De meeste van de regels maken het me een stuk makkelijker om een team te selecteren. Ik kan het iedereen aanraden :)

TJ erin is wel echt een dingetje gevoelsmatig. Maar ik kan geen andere 1-miljoener meer inpassen, dus het moet maar. Heb hem alleen nodig voor de TTT en de ITT, en als ik heel veel geluk heb rijdt ie een goed klassement. Maar goed, het gebrek aan vertrouwen in dat laatste is waarom de regel uberhaupt bestaat, dus daar rekenen we gewoon niet op verder.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Wij zijn zojuist afgewerkt door de selectiefase. Er was wat commotie ontstaan na het ingrijpen van de wedstrijdleiding, die vond ons team veel te sterk voor het deelnemersveld dit jaar. Maar het is niet aan ons om in te houden natuurlijk. Waanzin en goed dat scorito hierop terug is gekomen. Kwaliteit is net als Franse chocola, die moet je puur houden.

We hebben een chateau plús aan topfietsers bijeengebracht. Zelden zo een delicaat wielergezelschap bij elkaar gezien. De ene keuze is nog fraaier dan de andere, echt, je zou het eens moeten zien. En ondanks de teleurstelling dat de inmiddels ingeburgerde team Zadelpenmars is verboden kijken wij halzend uit naar zaterdag.

De verwachting is dat wij rond de 98% zullen gaan scoren na 2 koersweken. En vanuit die positie zullen wij toeslaan en een gooi doen naar de totale winst. Nog drie maanaanschouwingen en we kunnen onze trots tonen.

Ron Janssen

Bedank Mentsov mike hail tal ik vroeg niet om tips

richardx95

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik doe mee met een andere poul waarbij je elke renner mag selecteren die je wilt (geen maximaal budget etc.). Hierbij dien ik 12 renners te kiezen waarvan elke rit de top 10 punten krijgt, drager van gele, groene, witte en bolletjes trui en in het eindklassement nog extra punten te verdienen zijn.
Ik heb momenteel dit team, wat is jullie advies?
1 Sagan
2 Groenewegen
3 Viviani
4 Ewan
5 Kristoff
6 Matthews
7 Thomas
8 Bernal
9 Alaphilippe
10 Avermeat
11 Fuglsang
12 Mas

Vooral algemeen klassement is pittig.

zeewolde

'@richardx95 Bolletjes trui en vluchters zijn moelijk te voorspellen, en zeker als je maar 12 man mag kiezen zou ik van Avermaet en Alaphillippe niet nemen. Lijkt me dat er nog wel een klimmer bij kan zoals A Yates of 1 van de Fransen

richardx95

'@zeewolde Die zijn inderdaad moeilijk te voorspellen, maar aan de hand van de puntentelling had ik alles van vorig jaar doorgerekend en in de totale uitslag kwamen Alaphillippe en van Avermeat erg hoog, dit was de top 10 van vorig jaar:
Thomas 356
Sagan 319
Alaphilippe 187
Dumoulin 150
Bernal 123
Kristoff 109
Avermaet 108
Martin D. 100
Roglic 99

zomaareens

Niemand nog Stuyven tegen gekomen op een terrasje? of ie ook vlak gaat sprinten?

Jeffrey81

Hoe vaak zou die vraag nog gesteld gaan worden? *zucht*

michael rasmussen

Hier klopt niks van: Sagan had 488 exl. teampunten Thomas had er 478 exl. teampunten

Pom titcock

Iemand een idee van de verhoudingen sprinten nizzolo en boasson?

Jeffrey81

'@MR: ander spel vriend....lezen ;)

GJB

'@zomaareens

Stuyven had weinig zin om te sprinten, zeker niet de eerste week. luister interview met hem in Sporza Podcast

ditisdavid

'@kuijer
Niks over te vinden voorlopig. In de Giro sprintten zowel Nizzolo als Gibbons, dus voor Scorito te hopen dat in de Tour dezelfde tactiek gehanteerd wordt.

gesink/dekker

'@GIB,
Waar kan ik die podcast terug luisteren? Naar mijn mening liggen er in de eerste week, net als voor Greg, zeker kansen voor Stuyven. Maar als hij zich niet gaat mengen in de sprints in de eerste week....dan zijn er betere opties denk ik

kooltje

Waarom zou Stuyven zich niet mengen? Dan hoeft hij ook niet te starten als hij geen ambitie heeft.

Genoeg man om Porte te beschermen, dus dat kan het ook niet zijn

Valvuillerdemoz

'@jeffrey81: Dit forum gaat dan ook over de scorito-tourpool hè!

Pieter_Pannenkoek

Mijn team is zo goed als af, twijfel alleen nog tussen Barguil en Kwia, iemand advies?

Nylz

'@Kooltje

Even de podcast luisteren. Hij geeft aan dat ie de eerste week niks vind, dat gedrang in die massasprints.

jsprunk

Inderdaad, etappe 1 kan ik me nog voorstellen dat mannen als GvA en Stuyven zich mengen (licht oplopend en in België), maar verder gaan die je niet helpen in sprintetappes.

Cycling88

Welke renner rijdt na de 1e etappe in het wit? Die strijd ligt redelijk open denk ik

Poeksel

Je hebt niet veel vertrouwen in Ewan?

Pom titcock

Mannen, zit ik dan. team klaar half miljoentje over.... Woods erin voor bijvoorbeeld dennis of TJ?

Jeffrey81

'@Valvuillermoz: dat moet je niet aan mij vertellen, maar aan al die mensen die over andere spellen beginnen ;)

@superheldkuijer: Ik denk dat het eraan ligt of je Woods in dezelfde etappes zou opstellen als Dennis of TJ. Vraag jezelf af wat je nog nodig hebt in de heuveletappes en in de tijdritten zou ik zeggen

TrEb

'@cycling88 wie verwacht jezelf? Ewan lijkt mij de beste papieren te hebben, Bol verwacht ik niet...
@superheldkuijer als je tevreden bent met je team waarom dan nog een renner wisselen om je budget op te maken?

Chesron21

Op het verhaaltje stuyven.. er zijn eigenlijk van 1.5 mil en lager voor mij maar 2 opties, de rest rijdt geen sprints, hebben dubbele bezetting of zijn het hele jaar al niks waard. Dat is voor mij de reden dat 6 vd 8 duurste sprinters mee gaan en m.i. gaat dat zelfs niet ten koste van het klimteam.

1 2 ... 78 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.