Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 79 ... 175 176
Jeffrey81

Het is wel mooi eigenlijk. Zoveel mensen klagen dat het budget te ruim is, maar dan wel per se alles op willen maken.... :)

Cycling88

'@Poeksel & @TrEb excuses Ewan is inderdaad nog 24, die had ik even over het hoofd gezien, is ook maar een klein mannetje he;)

zomaareens

Heb podcast zojuist nog geluisterd. Hij vind het gedrang maar niets.. en dat zal iedereen hebben zegt ie ook. Ik gok toch dat ie het wel gaat doen, sprinten, niet dan?

Pom titcock

'@zomaareens tuurlijk pik, die vent is in vorm sws paar keer top 10

Ludi

Ja ja ja, na heel wat wikken en wegen staat het. Ook Kj heeft zijn definitieve tourselectie nog net op tijd doorgegeven bij de wedstrijdleiding. Er waren dit jaar toch zeker wel een 40 tot 50 geïnteresseerde. Allemaal prima jongens met goede uitslagen of veel potentie. Stuk voor stuk hebben we ze bekeken, overwogen en beoordeeld. Maar zoveel plaatsen zijn er natuurlijk gewoon niet. Alleen de crème de la crème is goed genoeg om ook maar bij de laatste ronden aan te blijven.

Daar kwamen we aan met toch nog bijna 30 renners. Jongens die gewoon veel goede uitslagen gaan rijden en die we allemaal wel hadden mee willen nemen. Sommige jongens klikte ook gewoon niet samen of eiste toch wel erg veel knechten als opvulling. Dat zit er natuurlijk niet te veel tussen deze fantastische renners, dus een combinatie met uitsluitend grote jongens gaat dus natuurlijk niet helemaal lukken.

Uiteindelijk moest er nog een sterke man voor het vlakke afvallen, want we kunnen ze niet allemaal iedere dag ondersteunen en aan de een heb je toch wat meer dan aan de ander. Ook moesten er nog een paar goede alternatieven wijken voor de klappers die zijn overgebleven voor de laatste week.

Wat een jongens zijn dit. Met dit team kan het gewoon eigenlijk niet meer stuk. En alle shirtjes bij elkaar; het lijkt net de regenboog. De bookmakers zijn het ook al eens, hier zitten zeker grote kanshebbers bij, we pakken gewoon iedere trui. Iedere etappe kunnen we hoge ogen gooien en hebben we een hele sterke kopman. We onderschatten de eerste week zeker niet, met een ijzersterk team voor de teamtijdrit. Ook de punch en de sprint kunnen we aan en hier moeten we onze truien kunnen verdedigen. De klim naar de mooie meisjes gaat veel zeggen over de jongens, hier gaat de concurrentie al moeten buigen voor deze klasbakken. De overgang moeten we zeker kunnen controleren, maar hier en daar ook voor voorsprong vergroten. De individuele tijdrit kan gewoon bijna niet fout gaan als je een paar van deze kanonnen mag laten rijden, het zou eigenlijk verboden moeten zijn om renners te hebben die zo goed zijn. En dan de derde week, ja de derde week. Als we met een goede positie de derde week in gaan dan gaat het vanaf alleen maar stijgen.

Deze gaan we pakken. We weten het allemaal, Parijs is nog ver, maar met deze jongens moet dat eigenlijk gewoon in 19 etappes te doen zijn. Dat betekent dus in principe gewoon 2 extra rustdagen voor deze goden, al moeten ze wel op de fiets blijven zitten natuurlijk. Het geloof is er in ieder geval!

Laatst gewijzigd
kevinraar

Welke sprinter zouden jullie kiezen voor max 1.5 miljoen

mart1202

Bardet of Yates.. twijfel nog tussen deze twee

rosencrantz

'@jsprunk en anderen. Zou ook maar kunnen dat Stuyven, Van Avermaet (en waarom niet Terpstra) meezitten in de vlucht zaterdag voor de bergtrui, aangezien die wordt beslist op het koppel Muur-Bosberg. De trui hou je dan na zondag en maandag is ook mogelijk voor hen, dinsdag is vlak en woensdag is dan voor de aanvallers. In de eerste week lijkt me dit zowat het aantrekkelijkste plan voor deze klassieke types die bij voorbaat weten dat ze door de TTT geen kans maken op de gele trui.

mschuts

'@Kooltje Hahaha je kan nooit genoeg man hebben om Porte te beschermen in een grote ronde ;)

Jeffrey81

'@kevin: Laporte

Laatst gewijzigd
mschuts

Eerste bollentrui zal wel weer naar een renner gaan uit een klein ploegje. Gezien het feit dat de punten al behoorlijk snel zijn op te rapen in de etappe, verwacht ik nog al wat demarrages aan het begin.

steefje9

GvA wat ben je van plan deze tour? Je bezorgt me hoofdpijn. Tis jou of TJ, die me al vaka teleurgesteld heeft. Hoofbreker

Brillenpoetser

Ik twijfel nu sterk aan om het een en ander om te gooien. Ik heb nu:
quintana, pasquilon en teuns
en overweeg dit om te gooien naar:
Martin/uran met bonifazio en laporte/nizollo
Ik heb nu 7 sprinters en 7 klassementsmannen +mollema( voor als porte valt)
Sagan Groenewegen en viviani maken al deel uit van mn team

Aanklampen

Bonifazio.. voor de secondes

kevinraar

Ok ik twijfel zelf tussen laporte en Hagen ga je goed nadenken wie ik ga nenen

Laatst gewijzigd
nasibal

Wanneer je laatste twijfelpuntje Tejay of Asgreen is, en het overhouden van 250k het grootste struikelblok blijkt, dan weetje dat het een vreemde voorbereiding is geweest dit jaar.

Jasperdewaal11

Kevin lekker Gagen doen, schijnt een talent te zijn !

Valvuillerdemoz

'@aanklampen: dan kun je nog beter Bonificazio nemen!

jsprunk

Hehe nasibal :)
Ik vind het dit keer eigenlijk helemaal niet zo moeilijk (wat niet wil zeggen dat ik de juiste keuzes heb gemaakt, uiteraard).

Ik heb eerst, zonder naar Scorito en prijzen te kijken, voor mezelf een conceptverdeling op papier gezet met hoe ik zou willen dat mijn team er uit ziet (types renners zoals 'vlakke sprinter', 'top5-kandidaat', 'bollen-aanvaller', 'punchy klassementsman', 'heuvelrenner', 'teampuntenknecht', ...) en daar met potlood één of meerdere namen bij elke post gezet. Van daaruit wilde ik gaan schaven om binnen het budget uit te komen. Maar wat bleek? Het paste al bijna binnen budget. Met een klein beetje schuiven, zonder écht pijnlijke keuzes, was ik er eigenlijk al.
Meestal probeer ik er nog een tweede team naast te zetten met alle renners die ik niet heb om te kijken waar de grootste pijnpunten zitten, maar daar kom ik eigenlijk niet aan 20 renners die ik zou willen.

Nul verstand

Ik heb op dit topic een aantal top-10 lijstjes voorbij zien komen.

Ik kan me het niet voorstellen, maar als je geïnteresseerd bent in mijn top-10, dit is 'm:

1. Bernal
2. Porte
3. Thomas
4. Fuglsang
5. Úran
6. Kruijswijk
7. Pinot
8. Bardet
9. Buchmann
10. Daniel Martin

Budgettechnisch laat het mij niet toe om al deze renners in mijn selectie op te nemen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@kj: ik heb meer met de schrijfstijl van Zadelpen maar leuk geprobeerd. Succes deze tour !

Oliveo4

Wie, schatten jullie in, gaat het meeste aantal punten halen: Van Aert of Laporte?

Laatst gewijzigd
Cycling88

(la) porte valt, dus van Aert

dazzler2120

Laporte en van Aert zijn 2 totaal verschillende renners, als het je gaat om wie de meeste punten haalt, waarschijnlijk van Aert. Maar ligt er helemaal aan waar jij mensen nodig hebt. Laporte is een Sprinter, van Aert neem je mee voor Heuvels, ITT en TTT - misschien wat teampuntjes.

Pirata

Laatste twijfel is Barguil of Schachmann. Wie verwachten jullie dat er meer punten gaat pakken? Barguil mogelijk hoog in bergklassement en mogelijk daardoor hoog in algemeen klassement, net als in 2017. Schachmann geweldige renner, krijgt vrijheid voorafgaand aan de bergetappes, wat kan die? Voor schachmann uiteraard nog teampunten die kunnen bijdragen.

1 2 ... 79 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.