Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 80 ... 175 176
Ludi

'@Venomeen Beide goede keuzes, afhankelijk van de rest van je team. Barguil zou ik eerder durven op te stellen in de laatste week in de etappes dat hij vanuit het peloton misschien ook nog top 20 zou kunnen rijden, Schachmann zou ik eerder durven te kiezen in het einde van de eerste week als er etappes zijn die ook net een sprint zouden kunnen worden.

@Arjen: Heel begrijpelijk, ik wilde gewoon ook een keer een poging wagen. Ik ben meer een analyst dan een schrijver dus ik begrijp je volkomen :)

user26790

Het klassement volgens de wielerwatchers van de NOS
KOCK LIPPENS DUCROT VAN DEN BERG NELISSEN
https://nos.nl/tour/artikel/2291753-wielerwatchers-tippen-bernal-al-is-hij-geen-typische-sky-robot.html

nasibal

'@Jsprunk

Dat klinkt wel een beetje als hoe ik het gedaan heb. Dat 'schaduwteam' is een leuke tip, heb ik zelf nog nooit op die manier gedaan. Echt heel lastig is het inderdaad ook niet. Toen ik de eerste keer een team in elkaar klikte had ik 8 miljoen over.

Toch zijn er nog wel wat dingen die me bezighouden slash bezighielden.

Zo vind ik bijvoorbeeld v. Aert én Schachmann overkill, maar wie neem je dan mee. Wat doe je met Buchmann? Gaat achterin de top 10 rijden at best, maar is qua prijs/kwaliteit wel weer heerlijk. Wat doe je met Pinot en Bardet. Bardet eigenlijk te duur, Pinot te onzeker. Goedkopere alternatieven klinken leuk, maar wat doe je met het geld dat je overhoud op toch al zo'n ruim budget? Kristoff is bij het uitvallen van Gaviria van 'veel te dure leadout' naar prima 'sprintkoopje' gegaan. Tegelijk ga je van hem buiten de sprints niets verwachten en is het in sommige etappes een twijfelgeval. Kan je dan niet beter 1 miljoen meer besteden aan Matthews, welke je mogelijk ook in de TTT en ITT kan opstellen, maar het in sommige vlakkere etappes misschien(!) laat lopen? Of ga je halfway zitten met Trentin? Uit genoemde 3 zou ik er echter altijd maar één meenemen. Als je gaat voor Matthews, heb je v. Aert/Schachmann dan nog wel nodig voor dat geld, of kan je dan beter voor een Asgreen gaan? Wat doe je dan met die vrijgekomen 750k die je niet kan gebruiken voor een upgrade en je dús een plekje kost?Etc. Etc.

Dat laatste laat trouwens wel het probleem van de 750k'ers zien. Een 2e 750ker vinden die interessant is is niet het probleem, maar het kost je gewoon een plek. Bij een downgrade van 500k of een veelvoud daarvan kan je het tenminste nog in upgrade stoppen zonder een plek te verliezen.

Laatst gewijzigd
Harderijder

Waar kun je ergens zien welke rijders van welke ploeg (waarschijnlijk) mee zullen doen aan de TTT?

law93

Interessant artikel waar de wielerwatchers van de NOS zich wagen aan een top 10 voorspelling:

https://nos.nl/tour/artikel/2291753-wielerwatchers-tippen-bernal-al-is-hij-geen-typische-sky-robot.html

Heb er even snel een overzicht van gemaakt van alle top 10 namen die genoemd worden en 10 punten toegekend aan een nummer 1 plek, 9 aan een nummer 2 plek enzovoort. Dan kom je uit op dit lijstje waar 50 punten de max is:

1. Bernal - 49 punten
2. Kruijswijk - 35 punten
3. Fuglsang - 34 punten
4. Pinot - 33 punten
5. Bardet - 27 punten
6. Quintana - 23 punten
7. Landa - 17 punten
8. Thomas en Nibali - 13 punten
9. Buchmann - 10 punten
10. Mas - 9 punten
11. Urán - 7 punten
12. A. Yates - 5 punten
13. Porte - 3 punten

FrankSteenbergen

Ik heb al regelmatig gelezen dat er veel voordeel is voor sprinters die een bergje over kunnen, bijvoorbeeld in de voorbeschouwing van Wielerflits: "Verder lijken de sprinters er wat bekaaid vanaf te komen, aangezien aardig wat etappes over geaccidenteerd terrein voeren."

Maar in hoeverre is dat nu eigenlijk zo? Ik zou denken dat 1,2,4,10,11,16 en 21 vlak genoeg zijn voor alle sprinters (bij gebrek aan Mareczko en co).
3 is dan duidelijk een punchetappe, maar verder zijn het vooral heuveletappes die lastig in te schatten zijn (5,8,9,12,17). Gaat dit nog echt tussen de 'sprinters die een heuvel over kunnen' (Ewan, Matthews, Sagan), is dit niet meer voor voor aanvallers?

Dus ik vraag me af in welke etappes Ewan/Matthews/Sagan dan echt meer punten gaan pakken dan Groenewegen en Viviani...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@FrankSteenbergen
Klopt, heb ik hier ook al eerder geopperd.

Jasperdewaal11

'@ Harderijder hoe bedoel je ?? Alle rijders die geselecteerd zijn voor de Tour doen mee aan de TTT

ebel1999

Keuzestress, konrad/van garderen of rohan dennis🤮

Valvuillerdemoz

'@franksteenbergen. Etappe 2 is de TTT hè! . Die gaat niet direct voor de sprinters zijn. Zijn er nog 6 die voor de pure sprinters zijn, dan. En die heuveletappes. Daar zullen Sagan en Matthews, Trentin, Colbrelli, mits in vorm en Ewan misschien op een hele goeie dag, ook nog wel een kansje hebben.

jsprunk

Met elk ander budget zou ik Konrad in mijn selectie hebben, maar verkrijg het niet over mijn hart om een potentiële podiumman te downgraden naar hem. Enige optie die ik overwogen heb is Bardet+Bonifazio -> Ewan+Konrad. Maar denk dat ik deze toch maar achterwege laat.

Rawolf

Ik neem geen renners die 4e prioriteit zijn binnen hun ploeg :p

Nul verstand

Konrad zal wel weer als een grijze muis rondrijden. Eindigt alleen hoog in rondjes met een minder deelnemersveld. Een onopvallende renner.

Derailleurtje

Simon Yates... Kwam de Giro voor hem iets te vroeg en beleeft hij zijn vormpiek deze Tour, waarin hij zelfs beter blijkt dan Adam? Of heeft de Giro teveel energie gekost en zal hij geen grotere rol van betekenis gaan spelen dan enkel als knecht van Adam?

Ludi

Inderdaad weinig vertrouwen voor yates. Toch wel opvallend. Sterk team voor de eerste week met de tijdrit en 2 super knechten voor in de bergen.

Gerardv

Quote uit het artikel van NOS: "Neem Groenewegen, Ewan en Viviani mee voor het puntenklassement." Volgens mij zijn ze iemand vergeten. Verder vind ik het ook wel grappig dat ze stellig beweren dat Fuglsang top vijf rijdt. Ondanks dat ik hem in mijn team heb, ben ik hier niet zo zeker van.

KV

Ik ga akkoord met de analyse van frank steenbergen. Etappe 2 inderdaad TTT, maar hij vergat wel etappe 7, dus toch 7 etappes voor de pure sprinters. Ik zie die onvoorspelbare heuveletappes inderdaad vooral naar de ontsnapping gaan. Verwacht niet dat Bora, sunweb of MTS echt gaan jagen in die etappes. Mensen die hier wel van overtuigd zijn?

KV

Trouwens ook wel opvallend weinig vertrouwen van de NOS mannen in Thomas. Maar toch houd ik hem in mijn team 🙂

Ludi

Ik denk dat sagan best in ontsnappingen mee gaat, en dat bora verder schachmann of konrad als die al verder achter staat vaak mee laat gaan. Mitchelton gaat dat zeker niet controleren. Sunweb zie ik dat ook niet doen en ook matthews kan best een keer meespringen.

Sjas Patatje

De kenners van de NOS noemen nergens Dan Martin, ook wel opvallend. Afgelopen jaren toch keurig in de top 10 geëindigd.

arjenzvob

https://nos.nl/tour/artikel/2291824-sunweb-heeft-plan-b-klaar-voor-tour-na-afhaken-dumoulin-etappes-winnen.html

Luister goed naar dit interview met Matthews en doe er je voordeel mee. Ik klikte hem er bijna in, tot het eind van het interview...

Nylz

'@arjenzvob

Ik haal daar niets bijzonders uit eerlijk gezegd.

RemcovanderMaas

Arjen, volgens mij gaat dat meer over het meedingen voor de groene trui. Hij heeft geen treintje / hulp voor de tussensprints en dus richt hij zich alleen op de etappes.
Gezien de rest van het relaas denk ik wel te begrijpen dat hij mee zal sprinten.

Threeohthree

Maar waarom zou je sprinten op het vlakke voor een 6de plaats als je niet voor de groene trui gaat? Vind het een lastige met hem.

Mardy BumBum

Misschien gemist in dit forum.. maar kan Van Aerts volgens jullie scoren in de massasprints (dus in de vlakke etappes) ? Dus dat hij bij Groenewegen blijft en dan in de top tien eindigt?

1 2 ... 80 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.