'@Venomeen Beide goede keuzes, afhankelijk van de rest van je team. Barguil zou ik eerder durven op te stellen in de laatste week in de etappes dat hij vanuit het peloton misschien ook nog top 20 zou kunnen rijden, Schachmann zou ik eerder durven te kiezen in het einde van de eerste week als er etappes zijn die ook net een sprint zouden kunnen worden.
@Arjen: Heel begrijpelijk, ik wilde gewoon ook een keer een poging wagen. Ik ben meer een analyst dan een schrijver dus ik begrijp je volkomen :)
'@Jsprunk
Dat klinkt wel een beetje als hoe ik het gedaan heb. Dat 'schaduwteam' is een leuke tip, heb ik zelf nog nooit op die manier gedaan. Echt heel lastig is het inderdaad ook niet. Toen ik de eerste keer een team in elkaar klikte had ik 8 miljoen over.
Toch zijn er nog wel wat dingen die me bezighouden slash bezighielden.
Zo vind ik bijvoorbeeld v. Aert én Schachmann overkill, maar wie neem je dan mee. Wat doe je met Buchmann? Gaat achterin de top 10 rijden at best, maar is qua prijs/kwaliteit wel weer heerlijk. Wat doe je met Pinot en Bardet. Bardet eigenlijk te duur, Pinot te onzeker. Goedkopere alternatieven klinken leuk, maar wat doe je met het geld dat je overhoud op toch al zo'n ruim budget? Kristoff is bij het uitvallen van Gaviria van 'veel te dure leadout' naar prima 'sprintkoopje' gegaan. Tegelijk ga je van hem buiten de sprints niets verwachten en is het in sommige etappes een twijfelgeval. Kan je dan niet beter 1 miljoen meer besteden aan Matthews, welke je mogelijk ook in de TTT en ITT kan opstellen, maar het in sommige vlakkere etappes misschien(!) laat lopen? Of ga je halfway zitten met Trentin? Uit genoemde 3 zou ik er echter altijd maar één meenemen. Als je gaat voor Matthews, heb je v. Aert/Schachmann dan nog wel nodig voor dat geld, of kan je dan beter voor een Asgreen gaan? Wat doe je dan met die vrijgekomen 750k die je niet kan gebruiken voor een upgrade en je dús een plekje kost?Etc. Etc.
Dat laatste laat trouwens wel het probleem van de 750k'ers zien. Een 2e 750ker vinden die interessant is is niet het probleem, maar het kost je gewoon een plek. Bij een downgrade van 500k of een veelvoud daarvan kan je het tenminste nog in upgrade stoppen zonder een plek te verliezen.
Interessant artikel waar de wielerwatchers van de NOS zich wagen aan een top 10 voorspelling:
https://nos.nl/tour/artikel/2291753-wielerwatchers-tippen-bernal-al-is-hij-geen-typische-sky-robot.html
Heb er even snel een overzicht van gemaakt van alle top 10 namen die genoemd worden en 10 punten toegekend aan een nummer 1 plek, 9 aan een nummer 2 plek enzovoort. Dan kom je uit op dit lijstje waar 50 punten de max is:
1. Bernal - 49 punten
2. Kruijswijk - 35 punten
3. Fuglsang - 34 punten
4. Pinot - 33 punten
5. Bardet - 27 punten
6. Quintana - 23 punten
7. Landa - 17 punten
8. Thomas en Nibali - 13 punten
9. Buchmann - 10 punten
10. Mas - 9 punten
11. Urán - 7 punten
12. A. Yates - 5 punten
13. Porte - 3 punten
Ik heb al regelmatig gelezen dat er veel voordeel is voor sprinters die een bergje over kunnen, bijvoorbeeld in de voorbeschouwing van Wielerflits: "Verder lijken de sprinters er wat bekaaid vanaf te komen, aangezien aardig wat etappes over geaccidenteerd terrein voeren."
Maar in hoeverre is dat nu eigenlijk zo? Ik zou denken dat 1,2,4,10,11,16 en 21 vlak genoeg zijn voor alle sprinters (bij gebrek aan Mareczko en co).
3 is dan duidelijk een punchetappe, maar verder zijn het vooral heuveletappes die lastig in te schatten zijn (5,8,9,12,17). Gaat dit nog echt tussen de 'sprinters die een heuvel over kunnen' (Ewan, Matthews, Sagan), is dit niet meer voor voor aanvallers?
Dus ik vraag me af in welke etappes Ewan/Matthews/Sagan dan echt meer punten gaan pakken dan Groenewegen en Viviani...
'@franksteenbergen. Etappe 2 is de TTT hè! . Die gaat niet direct voor de sprinters zijn. Zijn er nog 6 die voor de pure sprinters zijn, dan. En die heuveletappes. Daar zullen Sagan en Matthews, Trentin, Colbrelli, mits in vorm en Ewan misschien op een hele goeie dag, ook nog wel een kansje hebben.
Ik ga akkoord met de analyse van frank steenbergen. Etappe 2 inderdaad TTT, maar hij vergat wel etappe 7, dus toch 7 etappes voor de pure sprinters. Ik zie die onvoorspelbare heuveletappes inderdaad vooral naar de ontsnapping gaan. Verwacht niet dat Bora, sunweb of MTS echt gaan jagen in die etappes. Mensen die hier wel van overtuigd zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.