Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 82 ... 175 176
Poeksel

I will return with a shrubbery, Kip.

Gladiool

Ni!

hartstikkebedankt

Mweh mweh, om er toch maar eentje in te gooien. De kern van mijn dilemma is de besteding van deze 10 mil:

Groenewegen + Laporte + Dan Martin + Van Baarle [eventueel Fuglsang + Stuyven i.p.v. Martin + Laporte]

of

Ewan + Colbrelli + Fuglsang + Schachmann/Kwiat/Van Aert

Valt en staat met Groenewegen die 2-3 ritten wint, steeds top-4 rijdt in de vlakke ritten en ook de wat pittiger heuvels overgaat. Heb ik daar genoeg vertrouwen in?

Threeohthree

Zie persoonlijk Colbrelli niet echt als een upgrade van Laporte. Al overweeg ik zelf nog zelfs Nizzolo er in te knikkeren voor de Cofidis man. Reed toch lekker in Slovenië. Verder ga ik Dylan niet thuis laten, maar het captain dilemma van Dylan v Elia gaat wel vervelend zijn dus daarom kan het wel fijn zijn om Ewan er bij te hebben.

Het voordeel van die tweede zit hem vooral in de potentie van evt Fugl en schach/wva maar kan allicht ook fomo zijn. Lastig :p.

Falonso

Nibali vs Martin

Martin zal wel top 10 rijden en is ook goed inzetbaar in de punchetappes, maar komt vaak tekort in de echte bergen.
Nibali heeft potentie om top 5 (misschien zelfs top 3) te rijden, maar kan ook zomaar niks worden aangezien hij al de Giro heeft gereden.

Wie zouden jullie kiezen?

ebel1999

Mas of Yates? Voor wie zouden jullie gaan? Mas was wel heel zwak in de ronde van Zwitserland, maar Yates voelt toch niet helemaal goed. Mas wel voor de witte trui.

04398

Bij mij komt er geen enkele Sunweb renner in wat treurige bedoeling daar zeg. Alles draait om Tom daar en alle andere 25 renners zijn onderschikt aan Tom en mogen alleen maar voor Tom rijden niet meer en niet minder. Tom geeft in december aan dat hij voor de Giro gaat en dan erna zal kijken of de Tour zin heeft of niet. Matthews wilde voor puntentrui in Giro gaan maar omdat Tom er rijdt mag dat niet en gaat hij naar de Tour, om vervolgens te zeggen dat hij een heel jaar lang niet op sprints heeft getraind en de trein niet geoefend heeft, wat een onzin je hebt je het hele jaar voor kunnen bereiden zoals elke prof dat zou moeten doen. Nu krijgt hij de kans om de kopman te zijn van de ploeg en is al voordat de ronde überhaupt begonnen is naar excuses aan het zoeken, voor iemand met zijn talent zou je toch al moeten schamen als je al zo van te voren gaat indekken. Enfin nu nog 20 andere renners zien te vinden voor mijn team die wel het asfalt uit de grond willen trappen.

Nylz

'@Threeohthree

Staar je niet blind op enkel de uitslagen, kijk even naar de concurrentie! Stelt dus niet heel veel voor.

Threeohthree

'@Nylz: Maar dat kan je ook van Laporte zeggen. Concurrentie was nou ook niet bepaald geweldig in Luxemburg.

Nylz

ik heb niet gezegd dat Laporte wel een geweldenaar is. Voordeel is dat hij goedkoper is.
Overigens vind ik zelf wel dat Colbrelli een betere keus is, kan sowieso in meer etappes worden opgesteld.

Threeohthree

Ah. Dacht dat je doelde op mijn Nizzolo v Laporte. Maar in de context van Colbrelli is Sonny allicht veelzijdiger maar reed toch matig in Zwitserland waar hij vorig jaar nog een etappe zege behaalde. En met Cortina in de ploeg ook nog stevige concurrentie ook. Ik ga er mijn vingers niet aan branden in ieder geval.

Wijon

Is Ivan Garcia de leadout van colbrelli?

Threeohthree

"Sonny Colbrelli en Ivan Cortina zijn de speerpunten voor de sprints"

Volgens dit artikel:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2019-bahrain-merida-gaat-met-vincenzo-nibali-voor-het-klassement/

Bob

https://www.cope.es/emisoras/asturias/audios/entrevista-ivan-garcia-cortina-20190703_794028

Goed, wie spreekt er Spaans? Benieuwd of we iets over zijn rol kunnen leren.

Keshi

'@Bob. Heel goed is mijn spaans niet, maar volgens mij vrij nietszeggend interview waarin hij beleefd antwoordt op de felicitaties dat hij is geselecteerd en hoe het voorseizoen daartoe heeft geleidt. Enige vraag over rol is in antwoord op helpen van kopman Nibali. Dat gaat hij doen. Rol Colbrelli en of verdeling met hemzelf wordt niet naar gevraagd.

user26842

Goedemorgen allemaal!
Team bijna af..
laatste dilemma: 6 miljoen voor 2 klassementrenners.
fuglsang&landa of
d.martin
uran
mas
Yates

valt allemaal wat voor te zeggen.
tips?

Sjas Patatje

Wie heeft er ook relatief veel vrijbuiters in het team?
Mijn verdeling is nu:
7 klassementsrenners
7 sprinters
6 aanvallers

arjenzvob

Ik denk dat veel mensen voor een x aantal aanvallers kiezen. Nadeel is dat het lastig inschatten is wie je wanneer moet opstellen. Zeker bij de etappes waar je niet zeker van weet of het sprinten wordt of dat de vlucht het haalt. In de tour haalt de vlucht het vaker niet dan wel...

Ludi

Ik heb inderdaad ook 7 echte klassementsrenners (4x top 5 materiaal en 3x top 10 materiaal, in potentie), 7 echte sprinters (inc sagan en co als "echte sprinter"), dan 2 "klimmers", 2 "rappe mannen achter de sprint die voor eigen succes mogen rijden" en 2 echte aanvallers. Dus zeker vergelijkbaar. Ik zou zeker liever een extra klassementsrenner van 3m meenemen dan een van mijn 1.5m renners, maar ik krijg het niet beter in het geheel. Ik zou graag nog een 3m klimmer pakken, maar mijn 1.5M aanvallers worden nooit een 3m klimmer, budget is op.

Ik kan mijn enige 3.5M klimmer downgraden naar 3M en een 1.5M aanvaller upgraden naar Poels o.i.d., maar of ik daar nou echt beter van word weet ik niet. Ik onderschat Poels zeker niet, maar ben eigenlijk meer tevreden met deze keuze dan nog een 3m man die ik nog niet heb. Die keuze kost me ook nog het risico hij na etappe x in het geel rijd en dat ik niemand van zijn team heb. Nee dan laat ik liever mijn "aanvaller", hoewel die vaker in de bergen gewoon heel goed heeft gereden, klimmen denk ik.

feddes

Wie is er beter in vorm Stuyven of GvA? Ik verwacht dat Stuyven hoger eindigt in de pannenkoek etappes

dvansteenis

De pooltips van wielerflits zijn wat serieuzer te nemen dan die van indeleiderstrui!

Bob

'@keshi dank je

Jeffrey81

WF vind ik weinig serieus te nemen, aangezien volgens hen bijna alle renners duizend euro kosten.....hebben duidelijk gene benul van het spel zelf daardoor.

Poeksel

Heeft iemand de pooltips van de Giro nog paraat?

Jeffrey81

'@Poeksel: ik zou Carapaz nemen als ik jou was ;)

Ook als ik mezelf was trouwens. Heeft me geen windeieren gelegd! Ghehe

Laatst gewijzigd
1 2 ... 82 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.