Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 83 ... 175 176
Jeffrey81

Hier zijn ze trouwens:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-ditalia-op-wielerflits-dit-gaan-we-doen/

ff zoekfunctie gebruiken et voilá ;)

arjenzvob

Voor mensen die nog benieuwd waren naar de ambities van Schachmann:

http://www.cyclingmagazine.de/2019/06/29/maximilian-schachmann-die-rolle-fuer-meine-erste-tour-de-france-ist-klar/

Hij gaat helpen en leren. Maar ja, klasbakken leren snel....

Ludi

Cimolai,
Madouas,
Knox,
Masnada,
Antunes,
Hamilton,
Lonardi,
Oconnor
Moschetti
Hart

***** Cimolai, Masnada
**** Moschetti (in potentie 5 ster als hij niet en gehinderd werd en onderuit gekegeld werd), Madouas
***
** Hamilton, Antunes
*Oconnor, Hart (2M variant), Lonardi, Knox

Qua punten en bruikbaarheid zoiets?

De eerste 4 had ik wel willen hebben, daar had ik er ook 3 van. De rest had ik zeker niet willen hebben en willen opstellen. Hart voor 1M was wel nog een optie geweest, 2m is achteraf niet lekker. Ze hebben overigens andere "goedkope" grotere parels ook niet genoemd die ik nog liever had gehad, zoals Conti en Polanc.

Jeffrey81

Sja, als ze nu voor de Tour bekende namen als Van Garderen en Dennis gaan noemen, vind ik eigenlijk het niet noemen van Carapaz voor de Giro toch ook wel een fail van WF.

Al blijft het moeilijk natuurlijk. En het is ook een beetje hagel schieten. Als ze tien pareltjes noemen, zijn er inderdaad vast wel 2 of 3 die het goed doen.

Poeksel

'@jeffrey: in tekst paraat bedoelde ik eigenlijk. Dank kj! Ze waren beter dan een jaar eerder.

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Heb ik ineens Barguil in mijn team zitten - maar heb eigenlijk een hekel aan hem. Hem downgraden naar Konrad voor wellicht meer steady punten en Matthews upgraden naar Ewan? Of Iván García erin fietsen voor Laporte en dan Hepburn upgraden naar Konrad (of die upgrade van M naar E)? Zoveel opties nog mogelijk! ppfff

Ludi

'@Arjen: Schachmann, Schachmann. Voor mijn gevoel is het een renner waarbij het risico groter is wanneer je hem niet mee neemt dan wanneer je hem wel meeneemt, gezien zijn pontentie. Maar misschien is het net een jaartje te vroeg om hem nu mee te nemen. Hij zegt dat hij gaat helpen, maar hij is denk ik toch goed genoeg om toch zeker wel een keer of 4 kort te kunnen finishen. Maar zo zijn er dit jaar wel meer aanvallers waarbij ik dit denk. Alaphilippe, van Avermeat, van Aert, Barguil, Gaudu, etc om er maar een paar te noemen. Je kunt er 1 gokken en hopen dat je net die lekkere hebt gekozen. Of je kunt jezelf wat indekken door er meerdere mee te nemen en te kijken wie het gaat doen. Maar dit kost wel plekjes en zorgt dat je wellicht niet genoeg overhoud om je sprint/bergteam 100% te krijgen. Lastig.

Imbatido

De uitslag van de poll of Geraint Thomas meegaat bij Scorito

Na 179 stemmen: JA 39% - NEE 61%.

Het is eigenlijk de eerste vraag die ik mezelf stel bij het maken van de ploeg. Maar ik ben er nog niet uit wat ik met hem doe. Met Thomas kan je een mooi team maken, maar zonder Thomas kan je ook een heel mooi team maken. En uiteindelijk mag je er ook zonder Thomas toch maar 20 kiezen. Voor mijn gevoel zit ik dan ook maar met geld te strooien om het allemaal op te krijgen.

Lange

vraagje: ik doe dit jaar mee met de poule. nu zijn mij de teampunten niet heel duidelijk.
Moet je de tweede renner hebben opgesteld voor de teampunten in de etappe? bijvoorbeeld groenewegen wint de eerste rit. Krijgt Kruijswijk dan de teampunten ook al stel ik hem niet op?

arjenzvob

'@Lange: die moet je opstellen ja. En zo lastig is dat niet te vinden, als je gewoon even de spelregels leest.

Ludi

Alleen renners die je hebt opgesteld krijgen punten, behalve na etappe 21.

Harderijder

'@Falonso tussen die twee twijfel ik ook nog. Normaal gesproken moet je niet teveel twijfelgevallen in je selectie opnemen, en zou Martin meer zekerheid bieden. Alleen heeft Nibali een hoger plafond met grotere kans op etappezeges, wellicht bolletjes, een betere tijdrit, maar ook de kans dat hij er halverwege doorheen zakt.
Uran heb ik ook mee. Maar ook die kan het of verrassend goed doen of tegenvallen. En dan nog Buchmann waarvan je maar moet afwachten hoe hij het gaat doen.

Dus uiteindelijk iets te veel twijfels nog, maar aan de andere kant: Welke klassementsrenner geeft wel die zekerheid?

Lange

'@arjenzvob. zo duidelijk staat het er niet
"3. Teampunten
Een renner verdient teampunten, als een teamgenoot de etappe wint of als een teamgenoot de leider is in een klassement. Om in aanmerking te komen voor teampunten moet een renner de betreffende etappe zijn gestart"

Hij kan wel gestart zijn in de etappe, maar dat wil niet zeggen dat je hem ook heb opgesteld.

Maar bedankt ieder geval!

arjenzvob

'@Lange:
Punten per etappe
Na elke etappe kun je met een renner op 3 manieren punten verdienen:

Als een renner in de top 20 eindigt;*
Als een renner in de top 5 van een klassement staat;
Als een teamgenoot de etappe wint** of als een teamgenoot leider is in een klassement.
Deze punten kun je na een etappe alleen verdienen voor je 9 geselecteerde renners in die etappe.

Per etappe stel je uit je team van 20 renners, 9 renners op. Alleen deze 9 renners kunnen punten voor jou verdienen.

Citaten uit de spelregels. Maar goed, je weet het nu. Succes!

Laatst gewijzigd
user26790

Kragh Andersen: koopje! - multifunctioneel inzetbaar als tijdrijder, sprinter, heuvelritten, aanvaller of een superknecht voor Matthews? Wie heeft de wijsheid in pacht?

Lange

thanks! Zin an!

Ludi

Er zijn heel veel koopjes, Wellens voor 750k is ook niet veel, maar ik heb maar 20 plekjes. Als deze prijzen nou ook zouden worden gebruikt bij de klassiekers, dan had ik wel een heel tof team kunnen samenstellen... ;)

Jeffrey81

'@KJ: Zo denk ik er inderdaad ook precies over. Na de berichten over vermoeidheid bij Schachmann, zijn plan om te gaan helpen en het feit dat de koek misschien ook wel een keer op is zijn er best een hoop redenen om toch te twijfelen. Maar goed, als hij tóch gaat presteren kan ie wel eens een enorm dikke puntenpakker blijken.

Persoonlijk heb ik om het risico wat te mitigeren gekozen om een aanvaller meer te selecteren dan ik anders had gedaan. Dan heb ik tijdens de ronde nog de keuze om Schachmann toch te banken wanneer hij anoniem blijkt rond te rijden.

user26790

Gaudu: nog zo'n koopje! - 22 jaar jong en getalenteerd, veelzijdig, reed vorig jaar al 89 pnt. bij elkaar. Wat kunnen we in zijn 2e Tour van hem verwachten?

barceman

Team is zo goed als af. Enige twijfel is om van matthews Laporte te maken zodat ik op andere plekken wat extra te besteden heb. Hoe vaak denken jullie dat matthews wel sprint en Laporte niet. Ik kom op 2 uit en neem hem dan beide tijdritten denk ik. Dus 4 extra, maar is dat 1.5 miljoen extra waard...
En verwacht dat in de echte sprints Laporte misschien wel meer punten gaat pakken dan Matthews

Laatst gewijzigd
Ludi

Inderdaad. Ik vind het prima om de best geplaatste of best presterende punchende klassementsman die anders op de bank zou starten op te stellen als een van mijn aanvallers anoniem gaan rondrijden. Maar maar 1 aanvaller kiezen en daardoor misschien geen kopman hebben in ongeveer 5 etappes vind ik een stuk meer risico persoonlijk. Overigens vind ik een Barguil, Alaphilippe of Schachmann ook nog niet zo onwaarschijnlijk voor een poging tot de bolletjes trui of een aardige uitslag in een van de langere bergetappes.

Met mijn team ga ik vast niet meedoen voor de eindoverwinning, daarvoor moet je echt wel een ander team hebben met meer high risk high reward renners. Dat je net toevallig de 2 beste aanvallers hebt en gewoon 9 AK klimmers. Maar ik denk ook niet dat dit team bij de onderste 50% kan eindigen. In de Giro lukte 70%+ ook nog terwijl ik geen Demare, Landa, Carapaz, Nibali, Conti en Polanc had. Als niet alle sprinters in etappe 1 gaan vallen waardoor Bonifazio 6 etappes pakt, AG2R de TTT wint en Bardet het geel wint of Porte/Thomas de ronde zonder vallen uitfietst en met 10 minuten voorsprong wint en iedere etappe eerste eindigt of zoiets natuurlijk.. ;)

user26790

Ben er 'bijna' klaar mee!
Klassementsrenner 7 € 18.500.000
Klimmer 7 € 5.500.000
Aanvaller 3 € 5.000.000
Sprinter 7 € 22.750.000
Knecht 2 € 1.250.000

user26790

Correctie: Aantal klimmers is 2

kevinraar

hoe heb jij 21 renners

Pom titcock

Bedankt Peter! Hier kunnen we dus precies niets mee!!

1 2 ... 83 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.