Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 84 ... 175 176
Kpenty

Hahahah die hype van Schachmann. Heerlijk, wat een genieten.

Poeksel

Kevin is in vorm! Dat belooft wat voor de Tour.

La Primavera

Die staat scherp. Vormpiek op het juiste moment.

Tourminator

Pinot vind etappe belangrijker dan klassement geeft hij aan. Wat moeten we hier nou weer van vinden? :-)

FrankSteenbergen

Ik zie in deze 84 pagina's tellende discussie nog nergens de naam van onze vriend van Katusha die vorig jaar in de Giro aardig wat puntjes bijeen fietste. Bij gebrek aan verdere echte ambities in het team zou hij dat wellicht wel weer kunnen doen. Wat verwachten jullie van hem?

Elpiedro

Ik meen me te herinneren dat Pinot dat eerder gezegd heeft bij een grote ronde en toen pakte hij 2 etappes en stond lang top 10. Hij liet toen 1 a 2 etappes lopen waardoor ie wat wegzakte in GC

Jasperdewaal11

Ok laatste Dilemma:

Mas/Bardet + Nibali / Uran

OF

Landa + Pinot

Jeffrey81

'@Frank: ik verwacht vierkante bochten in de afdalingen van hem. En verder weet ik het niet ;)

jelle013

Heel leuk al die beschouwingen te lezen echter is het voor mij allemaal lariekoek (sorry, bedoel het niet vervelend).
Niemand kan weten wat de beste keuze is; Dan Martin/ Quintana/ Fuglsang/ Pinot etc. etc. Je weet gewoon niet wie wanneer goed is. Het is allemaal om het even..

Het enige wat je kan doen is naar het aantal sprintetappes kijken en een verdeling maken o.b.v. de etappes. Je weet namelijk nooit wie op zn fiets blijft zitten en wie er gaat vallen (of aan de diarree gaat).

Ik heb mijn teampje iig compleet! Ben er zeer content mee en hoop maar dat mijn keuzes in vorm zijn en punten gaan pakken! Ik zou mijn team nog niet posten omdat er hier wat luitjes van de copy paste tactieken zijn; zitten naar mijn idee 0 verassingen in!

Voor de fanatieke puzzelfanaten; geniet er nog even van, zaterdag is het voorbij en kan je enkel nog 9 renners opstellen. De excuses van 'die heb ik in mijn team gehad' is heel simpel omdat volgens mij elke fanatieke speler elke renner ondertussen wel eens in zijn team gehad heeft! Haha..

Have fun allemaal!

Kpenty

Gelukkig maar 1 renner van het lijstje van wielerflits. Dit kan nog groeien naar 2 renners. Zit nog te stoeien tussen Matthews/Bonifazio en Trentin/laporte. Zie Laporte het overduidelijk beter doen dan Bonifazio in de sprints en die gaat gewoon 7 keer top 10 pakken zonder pech. Bij Trentin en Matthews heb ik beide twijfels over hoe vaak ze meesprinten en dan heeft Matthews dus weer de voorkeur vanwege de heuveletappes. Maar Michelton zie ik eerder het geel pakken na de ttt dan sunweb en ik heb nog geen renner van Michelton. Dat wordt nog even stoeien zeg.

Vervelend dat Youri in dat filmpje wel een half miljoen zegt en 750 duizen, maar 1 miljoen constant als 1 duizend benoemen

Laatst gewijzigd
Mardy BumBum

Kortdoordebochtvraag: welke renner van 750.000 gaat in de vijf heuvetappes uiteindelijk het meeste punten opleveren?

Jeromb

Aansluitend op wat kj zei zit ik permanent in het conflict van proberen het zo goed mogelijk te voorspellen of echt proberen te winnen. Ik heb het gevoel dat het team dat ik nu heb nooit mee gaat doen voor de winst. Om tegen zo veel anderen te winnen moet je risicos nemen en dan net geluk hebben. Je kan bijvoorbeeld gokken dat Sagan en Thomas uitvallen en dan die 11 miljoen gebruiken voor een geweldig team of iets dergelijks. Ik heb het gevoel dat de kans om extreem hoog te eindigen op die manier groter wordt. Als je bij de giro had gegokt om geen dumoulin, viviani of yates te nemen was je bijvoorbeeld een flink eind gekomen.

Maar aan de andere kant is het gewoon leuker om het goed te proberen te voorspellen en haal je daar gemiddeld ook een hogere score mee. Ik denk dat ik wederom geen risico's ga nemen.

FC_Hansel

Dilemma donderdag: Uran + Colbrelli vs Porte + Hagen??

Harderijder

'@Jeromb, dat is ook weer niet helemaal waar. Ik doe met vrienden elke grote ronde een poule. Ik had Carapaz in mijn team maar won niet de Giro. Iemand anders had vorig jaar Thomas en won ook niet. Het gaat juist om de totale breedte van je team, elke dag 9 goede mensen kunnen opstellen en ook teampunten moeten niet onderschat worden.

SvenVDB

Ik ben momenteel wel tevreden over mijn team, alleen heb ik slechts 1 ineos renner, wat niet goed voelt. Nog mensen die slechts 1 ineos renner hebben?

hartstikkebedankt

'@Sven, ja daar probeer ik ook wat aan te doen

Ik heb een hekel aan Ewan, telt dat als reden om hem niet op te nemen? :D

Pom titcock

'@Fc_Hansel alle 4 niet

Jeffrey81

'@Mardy: waarom denk jij dat wij dat weten, en als we dat zouden weten, waarom zouden we dan hier openbaar zeggen?

Ludi

'@Sven: Hier nu ook. Thomas zou ik wel willen maar past niet en is ook nogal lastig in te schatten qua vorm om zijn budget te rechtvaardigen. Een meesterknecht voor 6m is nogal veel.

Poels wil ik wel, maar die gaat de eerste 2 weken eigenlijk vooral energie moeten sparen om in de derde week er te staan. Ik zou Poels tot aan etappe 14 denk ik max 2 of 3 keer opstellen, ookal wint Ineos de TTT. Dan zal hij daarna vast veel punten pakken als Thomas en Bernal wel al in truien rondrijden, maar ik vind de derde viool van een team en een jongen die waarschijnlijk in de remmen moet knijpen als hij niet meer kan volgen en dan gewoon op plek 20 binnenkomt voor 2m toch nogal duur. Bij Poels heb je ook nog het probleem dat hij nooit in een aanval gaat zitten als vooruitgeschoven pion en dan toevallig wint. Dat was bij de Giro met Bilbao, Chaves of Caruso nog best lekker. Als ik 1m meer had zou ik mijn 1m klimmer wel willen upgraden naar Poels, alleen al voor alle scenario's waarbij hij wel veel punten haalt en goed klimt. Maar dat heb ik niet. Ik heb voor nu liever 4x 2.5M-3.5M + 1M dan daar 1m wegsnoepen en Poels.

Alle andere Ineos mannen zijn goedkoper, maar ga je buiten de TTT en de ITT niet echt vaak opstellen neem ik aan. Ja als Ineos de TTT wint kan je deze in etappe 3 opstellen, maar dan verwacht ik gewoon nog steeds meer van mijn klassementspunchers qua punten. Ookal wint Ineos de TTT, ik denk dat de meeste Ineos knechten na etappe 3 maar zeker na etappe 5 gewoon al niet meer in de top 10 staan. Ik vind 8 of 11 punten per etappe leuk als je het doorrekent, maar ik vind 1 plekje per etappe voor maximaal zoveel punten best veel.

jsprunk

Ik ben wel benieuwd naar die beweringen dat high-risk-renners nodig zijn om te winnen. Heeft iemand winnende teams van afgelopen jaren opgeslagen?
Ik heb alleen die van 2015; daar zit geen echte dark horse in, al waren de regels wat meer in het nadeel van aanvallers (3 kopmannen vooraf kiezen waaruit je er per etappe 1 mocht aanwijzen en klassementspunten+teampunten telden ook dubbel voor je kopman).

danusz1986

Nibali/Schachmann of Pinot/Dennis??

Buchmann / Poels of Landa/Dennis??

hofsje

Op dit moment zou je haast zeggen , iig Dennis mee nemen
Wss Pinot en Dennis, maar daar over zijn de meningen uiteraard verdeeld:)

Ab Normaal

'@Tourminator
Waar lees je dat van Pinot?

@FrankSteenbergen
Ik neem aan dat je onze Portugese vriend van Katusha bedoelt?
Tja, als ie wil is het een leuke renner, probleem is dat ie vaak niet wilt.
En ik heb nergens een fatsoenlijk bericht van Katusha gelezen als enkel de standaard bla bla.
Geen ide dus wat José van plan is.

Treenert

Heb ik me daar toch een team weten samen stellen zonder Fransozen, hééérlijk.

Uhh Flipje uitgezonderd natuurlijk.

laupie

Schachmann dus in een dienende rol.... dat wordt weer terug naar de tekentafel

1 2 ... 84 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.