'@jsprunk met een risicoloos maar goed team kan je natuurlijk wel winnen. Alleen dan concurreer je dus met duizenden andere mensen die hetzelfde hebben geprobeerd en dan is de kans dat jouw variant van wat iedereen ongeveer verwachtte wint niet zo groot.
Als je echter bijvoorbeeld geen Thomas, Sagan en Bernal hebt dan heb je dus gegarandeerd een sterk team in de breedte en als die renners het slecht doen is de kans dat je wint van die duizenden andere mensen vrij reëel. Maar als je van je vrienden wilt winnen of gewoon redelijk hoog wilt eindigen kan je denk ik beter safe spelen.
In twee van de vier grote rondes die Ewan reed stapte hij vrijwillig uit de ronde. In die andere twee haalde hij twee DNF's, omdat hij in etappe 10 en etappe 15 de finish niet haalde. Dat was in de Vuelta van 2015 en de Giro van 2017. Nu vraag ik me af hoeveel waarde je daar aan wilt hechten.
Ewan is nu 24 en was toen 20 en 22. In die rondes reed Orica voor een klassement met Chaves en Yates (toch?) en was sprinten een beetje bijzaak. Deze Giro stapte hij af om in de Tour de rijden. Hij heeft het zelf over minimaal 6 maar misschien wel 8 sprintkansen. Nu rijd Lotto voor Ewan en mogen Benoot, De Gendt en Wellens het zelf uitzoeken. Ze rijden dus met een hoop jongens die Ewan sowieso omhoog gaan duwen en een paar jongens die een beetje rond gaan fietsen achter het peloton als ze niet in de ontsnapping zitten denk ik.
Hij zegt in ieder geval niet vol voor het podium te gaan.
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/tour-de-france/236882/pinot-gaat-in-frankrijk-afrekenen-met-het-verleden-wil-de-echte-ik-tonen
'Ik moet mijn krachten niet verspillen. Het is niet erg als er in Parijs een paar renners boven mij in het klassement staan. Ik wil gewoon nergens spijt van hebben daar.
Is zonder Alaphilippe zelfmoord? Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, pakte het erg slecht uit. Vooral omdat ik hier en daar een kopman miste (Mende bijvoorbeeld). Nu weet ik opnieuw niet goed wat ik met hem aanmoet. Het voelt alsof ik hem niet echt mis. Maarja, als je hem neemt stel je hem dan elke bergrit op? Naar de Planche des Belles Filles bijvoorbeeld? Hij kan elke dag toeslaan in principe. In een normaal spel zou ik hem er direct inklikken, maar bij Scorito blijft hij toch een vreselijke renner voor mij.
Mijn laatste twijfel en dan kap ik ermee, behalve als er nog andere feiten uit de ploegenpresentaties komen:
Schachmann en Nibali vs GvA en Kruijswijk.
Schachmann niet helemaal duidelijk wat zijn bedoelingen zijn, terwijl Greg daarentegen de vrijheid heeft. Schachmann heeft meer laten zien dit jaar en zijn ploeg is een stuk sterker naar mijn mening.
Nibali voor dit bedrag een koopje, mits de giro hem niet te zwaar is geweest. Kan alles of niks worden. Kruijswijk een goed team en kan hoog eindigen in het klassement, helemaal als je kijkt naar het parcours. Laat het vaak zien in grotere rondes, alleen nooit een grote puntenpakker wat betreft Scorito.
Iemand hier nog een mening over?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.