Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 102 ... 144 145
bartje

Ik heb een prima dag en ben fors gestegen, maar veeeel belangrijker: wát een schítterende etappe! 20 jaar en dan zo winnen. Wel erg jammer dat de beelden precies bij de Sterrati uitvielen, dat leek me een spectaculair stukje!!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

285 punten. Mwah. Lopez als captain.

Prachtige winst van Pogacar! Held!

Het niet hebben van Quintana lijkt vooral me een echt mooie positie te kosten. Maar ik vind het zo'n flapdrol haha. Ik had ook echt niet verwacht dat hij zo sterk zou zijn en ik verwacht (en hoop) dat hij er nog doorheen gaat zakken.

Gladiool

'@ Pietje: 274 om precies te zijn. Ik ben echter ook wel zo reëel om te stellen dat ik Lopez in etappe 1 en 2 zelf nooit had opgezet. Dat opgeteld bij dat ik bij López altijd wel verwacht dat ie een keer neergaat...

Hij zal vast zijn 500 punten wel halen, daar ben ik niet bang voor. En hij zal echt zijn prijskaartje waard zijn. Maar als ik zie hoe Quintana rijdt en dat Urán gewoon lekker meereed, dan had ik met de last-minute wissel Lopez/Rodriguez naar Quintana/Urán waarschijnlijk een prima deal gedaan. De kans dat één van die twee stevig zou overscoren was aanwezig (en dat doet Nairo dus), en de kans dat ik met die 6 miljoen meer punten zou halen dan met Lopez/Rodriguez dus ook.

Mijn punt is: 5 miljoen voor 600 punten ofzo is prima. Alleen waren er deze Vuelta een aantal man relatief laag geprijsd, en dus in mijn ogen betere opties dan Lopez, waardoor een team zónder hem meer punten zou kunnen halen dan een team mét hem. Baal gewoon dat ik door die valpartij van JV/Kruijswijk en vooral dus Urán daar nooit achter ga komen.

Laatst gewijzigd
kevinraar

maar 230 punten gescoord gaat echt super slecht op maar 28.7 procent

Rawolf

Bij mij gaat het ook heel slecht, heb Quintana en Pogacar niet geselecteerd en Kruijswijk en Uran wel. Dat is het euvel

JimKro

Ik zou niet zeggen dat Quintana overscoort. Hij doet het eigenlijk altijd goed in de Vuelta en heeft veel kans op teampunten. Vorig jaar hoorde hij ook bij de beste klimmers tot het laatste weekend.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Vergelijken met zijn prijskaartje bedoel ik dan hè :).

hartstikkebedankt

Ik vond de plekken 4 tot 20 erg moeilijk te voorspellen dit jaar dus heb zon beetje alle dure klassementsmannen maar genomen behalve Uran, Fuglsang en Hart. Daarnaast nog een trits goedkopere klimmers. Vandaag begint het zich uiteindelijk een beetje uit te betalen, na gisteren ook een beetje geluk met kopman Aranburu. Vamos! (Nog maar 1 week voorbij in deze Vuelta :O ) Wel een zeer, zeer matig klassementsveld wat hier rijdt zeg. De 4-5 sterksten steken er tot nu toe wel echt bovenuit.

Dr gaan er trouwens een aantal weer echt lekker hier, succes!!

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Doe het beter dan 99,5% op de scorito-poul, dus niets te klagen tot de eerste rustdag.

Dingetje

Gaat verrassend goed hier, zonder higuita op te stellen toch 365 punten. Helaas niet erg veel vertrouwen in de komende heuvelritten en tijdrit...

Pietje Precies

Ja, van die 274 haalde ik er een deel af omdat sommige punten inderdaad lastig voorspelbaar waren / punten die je wellicht niet pakt omdat je hem niet opstelt in een sprintetappe. Daarentegen is MAL gedurende de ronde wel regelmatig de best mogelijke captainkeuze. Vandaar dat ik op 'een punt of 250' kwam. Maar wellicht moeten dat er iets minder of meer zijn.

Verder is het best wel onzinnig om Lopez met zo'n koppeltje te vergelijken. Zowel Lopez als Quintana zijn verplichte kost en konden budget-wise makkelijk. Dan had je Uran er ook nog prima bij kunnen hebben als je dat graag wilde. Al reed die ook voor zijn val niet al te geweldig. Dat leek iemand die tussen plek 7 en 10 zou gaan eindigen.

Het uitvallen van Kruijswijk is inderdaad erg zonde.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Je verhaal over Quintana en Uran raakt kant noch wal

Pietje Precies

Verklaar je nader. Enkel zo'n mening strooien is lekker makkelijk he.

Rawolf

Het was logischer geweest dat Uran een goede Vuelta had gereden dan Quintana als je naar de feiten kijkt.

Quintana was slecht in de Tour, langer seizoen, geen enige kopman, gaat weg bij de ploeg.

Uran had weinig koersdagen, enige kopman in een vergelijkbaar team.

Dan hebben we nog de factor parcours, ook dit lag Uran op voorhand beter. Beter team voor de TTT, geen bergen op grote hoogte waar Quintana het doorgaans van moet hebben. Paar punchaankomsten waar Uran goed eindigd...

Quintana verplichte kost gaat er bij mij niet in

Laatst gewijzigd
JimKro

Afgelopen jaren heeft Quintana wel steeds bewezen dat hij de Vuelta na de Tour goed aankan en misschien zelfs beter is in de Vuelta. Ook op de kortere super stijle klimmen doet Nairo het meestal erg goed. Hij won bijvoorbeeld op de Mas de la Costa in 2016.

Ik had zelf juist niet zoveel verwachtingen van Uran. In de tour was hij al een renner voor de 7-10e plaats. En dit zou zijn tweede grote ronde worden. In zijn carriere heeft hij niet vaak twee goede AKs in één jaar gereden. Het effect van 3 weken AK rijden weeg ik zwaarder dan het absoluut aantal koersdagen. Neemt natuurlijk niet weg dat Uran wel z’n puntjes zou hebben meegesprokkeld als hij niet was gevallen.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Sja, ik wilde Roglic, Majka, Pogacar, Valverde, Chaves en dus Kruijswijk ook. En dan moet ik nog een sprintploeg samenstellen. Dure hobby ;).

Uiteindelijk ben ik sinds de horrortour waar ik Valverde en Izagirre direct kwijtraakte eigenlijk niet meer zwaar in de pech geraakt in de grote rondes, dus dit mag wel een keer gebeuren.

Ajvenema

Blij zijn dat je superman niet hebt is echt het onzinnigste wat ik gehoord heb vandaag:)

Pietje Precies

'@Random, aha, je maakt er een heel andere discussie van. Namelijk of Quintana of Uran de betere keuze was. Raar dat je dan tegen mij zegt dat mijn verhaal kant noch wal raakt, terwijl jij het heel ergens anders over wilt hebben.

Ik schreef nota bene nog: "Dan had je Uran er ook nog prima bij kunnen hebben als je dat graag wilde".

Anyway, om dan maar over te schakelen naar jouw onderwerp. In mijn optiek was Quintana een betere keuze dan Uran. Uran zijn aantal écht goede grote rondes is vrij beperkt en hij heeft dat nog nooit twee keer in één jaar gedaan. Daarnaast vind ik hem dit jaar (waaronder in de Tour) geen super indruk maken. Het beste lijkt er wel vanaf.

Ik vind het parcours ook niet mooier voor Uran dan voor Quintana, enkel de TTT. Échte punch-aankomsten zijn er dit jaar amper en daarnaast kan Quintana daar juist ook teampunten scoren. Bij de bookies kreeg Quintana overigens zowel to win, als top-3, als top-6, als top-10, etc een stuk lagere quotering dan Uran.

Maar goed, het budget was dermate ruim dat je Uran ook prima mee kon nemen. Ik vind het ook geen domme keuze of wat dan ook. Zoals al gezegd was dat ook niet het onderwerp.

skylimit

Zolang Lopez, Valverde, Roglic, Pogacar blijven presteren en in koers blijven zit er een mooi resultaat in.
Daarbij moeten dan ook Majka, I. Izagirre, Chaves, Soler, Higuite en Teuns lekker blijven aanklampen.

Benzardi

Vandaag Hart en Kelderman op de bank gezet, daarom maar 285 punten.
Gelukkig ben ik toch weer gestegen in het algemene klassement.
Helaas zijn woensdag en donderdag weer een tussen/heuvel ritten, waar ik elke keer een hoop punten op verlies, omdat ik de verkeerde opstel.

Jeffrey81

Ik had vandaag ingezet op winst en rode+groene trui voor Roglic. Met de man zelf als kopman, en met Powless en Kuss mee in de dagselectie om de team- en truipunten op te pikken. Dat Pogacar zo sterk was viel dus een klein beetje tegen, al pakte ik met Aru alsnog 10 van de 20 etappewinst-punten die ik met Powless en Kuss had gehoopt binnen te halen. Dat Roglic op 6 seconden na het rood en op 2 punten na het groen niet pakte is dan nét wat zuur, temeer gezien de valpartij veroorzaakt door een motard, maar met Valverde pak ik in ieder geval nog de helft van deze gehoopte truipunten. Dat Kuss nog top-20 rijdt is mooi meegenomen.

Pogacar heb ik ook, maar Quintana niet. Dat laatste begint steeds pijnlijker te worden. Desondanks toch eindelijk een goede dagscore, met 311 punten, deels door de kopmankeuze voor Roglic die door omstandigheden natuurlijk goed uitviel ten opzichte van de andere logische kopmankeuze (Lopez).

Laatst gewijzigd
oborobo

Wat is er met Aru op meer dan 30 min vandaag!

Jofferde

317 punten vandaag 95,9%

En dan te bedenken dat ik vandaag 3 renners had met 0 punten en 1 met 2 punten

Sebelius

Pernsteiner wat kostte die knakker eigenlijk ?
Wat mij betreft een grote verrassing is er hier een genius die hem in zijn team heeft?
Vraagje voor de kenners Kan Pogacar in deze vorm top20 rijden in de IT

Gladiool

'@Ajvenema: Dat mag, we leven in een vrij land :). Ik kan iig onderbouwen waarom ik dat vind, en dat maakt dit forum mooi. Het levert namelijk discussie op, en aan beide kanten waren we tevreden met onze keuzes. En soms lijkt een strategie onorthodox, maar dat betekent niet dat het niet werkt.

Jij hebt dit spel vast ook al renners aangeklikt of keuzes gemaakt die iemand anders onzinning vindt. Prima, toch?

1 2 ... 102 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.