Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 103 ... 144 145
Jofferde

'@Sebelius

https://www.google.nl/amp/s/www.wielerflits.nl/nieuws/toptalent-tadej-pogacar-verwachtte-sterke-tijdrit-niet/%3famp

Sebelius

Ben benieuwd of Tony Martin voluit gaat in de IT? ten eerste is hij al hersteld van zijn val?
Ten tweede de kans is aanwezig dat hij consigne krijgt om zich te sparen omdat hij moet knechten voor Roglic
De Gent dat is ook maar afwachten als hij voluit gaat dan zeker top 5
Verwacht ook wel wat van Cavagna.en als hij fit genoeg is Martinez
Teuns gaat hij zich sparen voor nog een etappe zege ? anders toch wel een plek tussen plaats 10 en 15

Sebelius

'@Jofferde merci.

Sebelius

Gendt dus was altijd al slecht in d,t of dt

Zadelpen

Enfin... 9 heetgepeperde koersdagen verder en het bekertje zit half vol. als we zo door gaan behalen wij met twee spaken in ons wiel eindelijk dat felbegeerde tropheetje.

Echter... er zit een lek in het team.... en dat kan dit wielergezelschap eigenlijk niet felen na het jammerlijke uitvallen van topkandidaat Kruiswijk. Als er dan nog één totaal niet brengt wat er van verwacht wordt. Tsja... dan wordt het een moeilijk verhaal dit spektakel helemaal naar Madrid door te trekken. Man, wat valt die tegen, wilde notabene kopman van team Zadelpen worden. Bakt er he-le-maal niks van.

Morgen rustdag. Daar zijn wij ook aan toe. Wat een waanzin dit eerste Vueltadeel. 99.3% is ons deel.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Tis Natuurlijk onzin een team zonder Lopez of je nu fan van m bent of niet haalt gewoon gigantisch veel punten voor je team ,zonder hem hadden velen er zeer slecht voor gestaan

wesley1983

Over de discussie Uran of Quintana geef ik Jimkro en Pietje 100% gelijk. De Vuelta voor mij is Movistar en dan kom je automatisch uit bij Quintana, daardoor ben ik bezig aan een mooie streak +99% op Scorito voor enkel de Vuelta. Uran heeft 1 keer een goede Vuelta gereden en dat was vorig jaar (ook doordat hij vroegtijdig opgegeven had in de tour waarschijnlijk), de jaren daarvoor als hij hem reed is het nooit een geslaagd huwelijk geweest. Ook heeft Uran het veel moeilijker om 2 grote rondes top10 te rijden in 1 jaar terwijl Quintana dat wel al bewezen heeft. Zoals Pietje aangaf kon je hem er wel perfect bijhebben omdat het budget dat toeliet, maar ik heb voor Kruijswijk gekozen toen bekend raakte dat Carapaz niet ging starten, wat ook een ongelukkige keuze gebleken is.

Roest

Op de eerste rustdag staan we er beter voor dan verwacht (98%)
Na het uitvallen van 2 dure klimmers. De volledige top 5 algemeen en puntenklassement en de top 3 jongeren.

Verder is dit een heerlijke Vuelta voor ons liefhebbers en zijn de verschillen tussen de toppers minimaal!

Jasperdewaal11

Intermezzo standje op 80,4% nadat wij na etappe 2 nog op 24% stonden. Het team krabbelt op en wie weet is de 90% nog haalbaar.

dazzler2120

Even inhakend op de discussie Lopez + een andere renner vs Quintana + Uran
Tuurlijk haalt Lopez veel punten, dat is het punt van Gladiool ook totaal niet, daar gaat het in deze discussie totaal niet om. In Gladiool's geval is het een directe vergelijking tussen Lopez + Rodrigues vs Quintana + Uran, zelfde prijs. Quintana had ik vooraf redelijk gelijk ingeschat aan Lopez, wellicht lopez iets beter, maar Quintana pakt wss vaker ploegenpunten vanuit Valverde. Dan houd je dus budget over.
Dat er teams mogelijk zijn met Lopez + Uran + Quintana ben ik me bewust van, maar dat is niet de discussie die gevoerd wordt.

Hier so far 91.2% als resultaat, klim na de dramatische tijdrit toch wel flink. (4x TJV), morgen neemt Roglic het rood hopelijk over, volgens mij kan ik dan sterker stijgen in de zwakke 'aanvals' etappes.

-Wielerfan

Ik zal mijn 9 renners voor de tijdrit morgen moeten aanvullen met nog een "Geen-tijdrijder".

Welke van deze 3 namen lijkt jullie de beste keuze:
- Oscar Rodriguez
(Geeft alles ivm Klassementsambities)

- Eg ( Geen enkel idee of hij een beetje kan tijdrijden)

- Chaves (Zelfde rede als Rodriguez)

Ajvenema

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Lopez uiteindelijk niet in het ideale team zit. Kun je lang of kort discussieren, maar zelfs als kruijswijk en Uran erin waren gebleven zou ie in het perfecte team zijn beland.

Quintana heb ik zelf gemist, maar dat leek een beetje een aflopende zaak. Tour was ook echt dramatisch. Is ie gered door de gecancelde en ingekorte etappes. Lijkt nu wel lekker in vorm te zijn, al is bij Nairo een off-day nooit ver weg. Hoe dan ook, die zal het ideale team ook gaan halen als ie uitrijdt.

Conclusie: De mensen zonder Kruijswijk en Uran, maar met bijvoorbeeld quintana en pogacar (en MAL uiteraard) zijn spekkoper.

Pietje Precies

Ja, maar zo'n koppeltjes discussie is vaak oneerlijk. Dan wordt er vaak een goedkope en zeer goed presterende renner (Quintana) tegenover gezet om het gelijkwaardig te maken. Daarnaast kostte Rodriguez 0,75 miljoen, dus het is nog niet eens exact dezelfde prijs.

Ik verschoof dus inderdaad de discussie naar een in mijn optiek zinniger discussie. Lopez en Quintana behoren beide overduidelijk tot het optimale team (achteraf en in mijn optiek ook vooraf). Dus die tegen elkaar gaan vergelijken in een koppeltjes-discussie is vrij maf.

Uran had misschien ook tot het optimale team behoort, misschien ook niet. Hij was voor zijn val de 7e man in koers, dit was al na het wegvallen van Kruijswijk en wellicht was Uran gedurende de ronde voorbijgestreefd door Kelderman.

Echter zijn er dermate veel bergetappes dat de nummer 8 of 9 in koers misschien ook wel 3 miljoen mag kosten in het optimale team. Zal er vanaf hangen hoeveel etappes er nog naar de kopgroep gaan. Ik heb zelf overigens ook pech gehad met Kruijswijk, ik verwachtte van hem plek 3-5 en zodoende verdomd veel punten. Maar helaas.

---------------------------------

Quintana op voorhand gelijkwaardig inschatten aan Lopez slaat overigens nergens op. Lopez was een topfavoriet en Quintana een outsider met enkele (voor zijn doen) klote-jaren achter de rug wat betreft grote rondes.

Zoals je iedere dag kunt zien, is het in de Vuelta onmogelijk om hoog te eindigen als je één van de toppers mist. Die mannen pakken iedere bergetappe ongeveer 60 punten per persoon. Van Lopez wist je bijna zeker dat hij tot die groep onmisbare renners zou gaan behoren. Van Quintana mocht je hopen dat hij tot die groep zou behoren.

Daarnaast is het jongerenklassement Scorito-wise een zeer aangename bonus. Dat is ongeveer 100 extra punten in Lopez zijn geval, waarvan je een groot deel achteraf krijgt (en dus niet voor hoeft op te stellen).

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Quintana, Valverde, MAL & Majka. lijkt mij dat Nairo de slechtste tijdrijder is van dit viertal.

Geel truitje

Op zeker Jasperdewaal11

Geel truitje

Maar allen buiten de top 20 dus mocht je er 1 moeten nemen is ie misschien voor de puntjes nog de beste optie😃

nasibal

In Gladiool’s geval is het een directe vergelijking tussen Lopez + Rodrigues vs Quintana + Uran, zelfde prijs.

Ik heb Roglic, Quintana, Uran, Kruijswijk en Lopez (en Valverde) in mijn team. Majka is de enige 'dure' jongen die thuis is gebleven. Als Gladiool dus die vergelijking moet maken heeft hij dus ergens anders keuzes gemaakt die hem wat dure AK renners betreft budgettair beperken.

Dit kunnen goede en slechte keuzes zijn, daar heb ik hier geen zicht op. Persoonlijk ben ik wel heel benieuwd waar dan het geld in zit als je na het wegvallen van Carapaz a) voor een dergelijke keuze komt te staan en b) er dan voor kiest om Lopez te laten schieten ipv ergens anders aanpassingen te maken.

Als ik zou moeten gokken denk ik dat Gladiool meerdere dure sprinters mee heeft. Dan is dus mogelijk eigenlijk je vraag: "Lopez of een dure sprinter?". Zoals Pietje zegt, die dilemma's zijn (in 9 van de 10 gevallen) arbitrair.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@gele trui ik betwijfel of quintana, lopez, valverde en majka morgen in de tijdrit allemaal buiten de top-20 gaan vallen.
Zoveel betere tijdrijders staan er niet aan de start.

Geel truitje

je weet vooraf al mits lopez de vuelta uitrijd dat ie goed is voor 600+punten met die 5-6 kansen voor de sprinters sta je extra met je gaviria of jackobsen en nog mezgec of zoiets vooraf toch al te zien dat daar nooit 600+punten in zitten moeten ze ook nog de 3e week overleven en constant top 3 rijden

Natuurlijk ieder zn keuze en bij uitval van lopez in de eerste week niet verkeerd 🚵🏽‍♀️

Treenert

'@Wielerfan: niet zo moeilijk volgens mij. Kleine 4 kilometer 6 á 7 % naar boven, ambities etc.

https://www.procyclingstats.com/race/ruta-del-sol/2019/stage-3

Laatst gewijzigd
Mindless

'@Pietje Precies, eens met je beredenering maar onmogelijk om zonder 1 van de 4 toppers hoog te scoren lijkt mij wel wat overdreven.

Geel truitje

Skylimit ok twijfel nog over de oude reus Valverde

Gids03

Mijn twijfel voor het laatste plekje morgen is latour of boasonn hagen ??

Treenert

Gaat Teuns het laten lopen morgen? Dan wordt Bennett ms interessant voor de truipunten.

Zijn er morgen punten voor het puntenklassement te verdienen?

Pietje Precies

'@Mindless, dat ligt er ook aan of ze het alle 4 tot het einde vol gaan houden. Wellicht zakt Nairo er (weer) opeens op miraculeuze wijze doorheen of blijkt López te veel last te hebben van zijn val.

Maar als ze op deze manier door blijven knallen (alle 4 continu bij de beste 5) dan wordt het denk ik erg lastig om daar tegenop te boksen als je één van hen niet hebt. Zeker als ze ook nog in het bergklassement in de top-5 komen. Dan moet je verdomd goed zitten in de tweede lijn en/of de juiste aanvallers hebben.

Wellicht maakt Pogacar er trouwens een top-5 'onmisbare' renners van. Wat een baas is dat zeg!

1 2 ... 103 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.