Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 104 ... 144 145
nasibal

eens met je beredenering maar onmogelijk om zonder 1 van de 4 toppers hoog te scoren lijkt mij wel wat overdreven.

Dat hangt er maar net van af hoe je die punten van die ene topper die je mist dan wel gaat halen. Budgettair had je ze namelijk (makkelijk) alle 4 mee kunnen nemen.

Met een één op één goedkopere renner ga je dat niet zo snel doen. Pogacar misschien, maar die zal in redelijk wat teams met 4 toppers gewoon óók aanwezig zijn.

Heb je het geld uitgesmeerd over meerdere renners, waar de 'teams-met-de-4-toppers' het met iets goedkopere opties moet doen, dan zie ik op dit moment ook niet echt direct wie dat dan moeten zijn om 1 van die 4 toppers te compenseren. Mogelijk jij wel?

Je zou door één van de 4 toppers weg te laten wel je sprintploeg kunnen versterken met wat duurdere renners. Ook dat gaat denk ik niet het missen van één van de 4 namen compenseren.

Alle 3 de punten zijn natuurlijk áchteraf, maar had je vooraf ook redelijk aan kunnen zien komen denk ik. Alleen als een Chaves/Formolo/Latour/Aru/Uran het opeens heel goed zouden zijn gaan doen had je daar een kans mee gehad. Maar dat zijn nou net namen die goedkoop genoeg waren om die náást die 4 toppers ook te hebben. Zeker na het wegvallen van Carapaz.

Laatst gewijzigd
Mindless

Nou, ik heb geen tegenvallende renners eigenlijk behalve Hart, de renners die je hier noemt heb ik bijvoorbeeld allemaal niet. Uitvaller Kruijswijk heb ik wel, maar iedereen heeft wel een uitvaller. Ik heb dan geen Quintana maar alsnog wel 3 Movistar renners. Renners uit de tweede lijn doen het tot op heden ook goed. Van Hart verwacht ik dat hij nog wel in 2 vluchten goed gaat eindigen dus die kan nog wel iets opleveren. Ik denk dat ik zonder Quintana ook wel op 99%+ nog kan uitkomen.

Eerder had ik wel Carapaz maar slechts 5 sprinters. Toen Carapaz wegviel heb ik Gaviria maar toegevoegd aan mn sprintteam. Uiteraard had ik Quintana graag in mn team gehad maar ook zonder hem kun je erg goed scoren. Winnen zonder hem wordt wel lastig als hij niet wegvalt, dat klopt.

Mindless

Oh morgen wordt de 9e renner Teuns, Majka, of EBH (die nog wel moet gaan scoren). Die vind ik lastig. Iemand extra info tav doelen Teuns/EBH?

skylimit

'@nasibal ik heb quintana niet van de toppers, om die punten te compenseren heb ik wel soler, izagirre en majka.
Momenteel staan die allemaal in de top-10 met de meeste behaalde scorito-punten.
S. Bennet en Jakobsen completeren als sprinters nu nog deze top-10 (deze heb ik allebei ook niet in mijn team).
Als inderdaad Quintana zo voort blijft doen, dan is dat inderdaad niet of nauwelijks te compenseren en zeker niet door 1 andere renner vanaf de top-6.

Ik heb Quintana niet gekozen, omdat ik er op rekende dat hij minder kort in de daguitslagen zou komen en ik ook verwachtte dat Movistar naast Valverde stiekum hun darkhorse Soler achter de hand zouden houden om als kopman
uit te spelen mocht het minder gaan met Quintana en Valverde.

Dus zo zal iedereen zijn afwegingen maken, misschien niet altijd even logisch, vaak ook een onderbuikgevoel wat meespeelt bij bepaalde renners, of simpelweg een "blackout", naast een portie geluk.
Zo heb ik Carthy en Muhlberger gekozen, acheraf geen goede keuzes. Vooraf gezien zag ik Muhlberger nog wel wat punten pakken in overgangsetappes, lastige heuveletappes etc. In Carthy zag ik eigenlijk een goed alternatief voor Uran met kansen op een top-15 eindklassement.

De Tourminator

Ik zit met de rustdag op 68% en dat zal niet erg veel meer gaan worden deze Vuelta. Te weinig tijd gehad om goed in te lezen en Kruiswijk+Chaves gekozen i.p.v. Quintana+Uran. Quintana ook voor mij best een verrassing dat hij het zo goed doet na de afgelopen Tour gereden te hebben en het feit dat hij weggaat einde seizoen en Valverde naast zich heeft. Bewust gekozen voor S.Bennett en F.Gaviria als sprinters, dus hopelijk halen die nog wat punten in de 3e week.Daarnaast ook regelmatig renners op het bankie terwijl ze dan toch punten halen.

Geel truitje

Ik zit met roglic ,lopez ,quintana ,pogacar ,Maika,Kelderman ,
I izagirre,soler,Valverde,huiguita, sanchez ,fraille,
Heerlijk

alleen wat minder sprinters
Bennet,allebastini😃,mezgec,venturini,en de prutser degenkolb dat is de miskoop tot nu maar laat hem mij verbazen
Als opvulling kuss, powels van jumbo

En helaas uitvallen Uran

Gaat voorlopig prima met 99,1%

dazzler2120

Lekker bezig, Geel Truitje. Hoop dat je ook actief blijft in mindere tijden op dit forum ;-)

Ik zit met de tijdrit van morgen. Twijfel tussen de volgende 3 renners;
Quintana (Klassement 2, 3 of 4 & goede klassering punten klassement) dus +- 14 punten?
Kuss (klassements punten Roglic)
of Majka (eigen potentiele punten maar geen "zekere" punten)

Suggesties?

Mindless

Quintana pakt morgen 10 punten, Kuss 14. Majka pakt 0-20 punten denk ik.

nasibal

Renners uit de tweede lijn doen het tot op heden ook goed. Van Hart verwacht ik dat hij nog wel in 2 vluchten goed gaat eindigen dus die kan nog wel iets opleveren. Ik denk dat ik zonder Quintana ook wel op 99%+ nog kan uitkomen.

Zoals gezegd heb ik de 4 toppers ( + pogacar), maar bijvoorbeeld óók de Hart die jij noemt. Daarnaast heb ik met Kruijswijk, Uran en Formolo al 3 uitvallers en met Latour een tegenvallende renner. Met 99,2% sta ik net binnen de genoemde 99%. Teams met de 4 toppers en daarnaast betere AK-keuzes dan ik (denk bijvoorbeeld een Izagirre) zullen daar nog wel overheen gaan komen. Om de 99% te halen moeten jouw aanvullende AK renners dus beter zijn dan in genoemde teams én Quintana compenseren. Ik gun het je van harte natuurlijk, maar ben er bang voor :)

heb ik wel soler, izagirre en majka.
Momenteel staan die allemaal in de top-10 met de meeste behaalde scorito-punten.

Tja, Majka is al wel duurder dan Quintana. Izzagire (anderhalf?) en Soler (hoe duur was die?) zijn samen ook nog veel geld. Los van dat het tweee plekjes meer zijn. Die moeten dus samen niet alleen de punten van Quintana compenseren maar ook nog punten daar boven op. Het is niet zo dat teams met 4 toppers die extra miljoenen en 2 plekjes leeggelaten hebben. Daarnaast staan ze welliswaar in de top-10 maar hoe verhoudt hun puntenaantal zich tot het huidige puntenaantal van Quintana?

Ik heb Quintana niet gekozen, omdat ik er op rekende dat hij minder kort in de daguitslagen zou komen

Ik moet ook niet doen alsof ik vooraf superveel vertrouwen in Quintana had vooraf. Hij stond er notabene naast totdat Carapaz uitviel.

Wat ik echter wél van te voren wist was dat je in de Vuelta de top 5 ak in je team moet hebben, zeker omdat het puntenklassement en bergklassement hier veel overlap mee heeft vaak. Dat Roglic, Kruijswijk en MAL daar vooraf een hele goede kans op maakten is denk ik iedereen het wel mee eens.
Majka, Quintana, Valverde, Uran, Chaves, Aru was allemaal een beetje hetzelfde potje nat. Sommigen wat aan de bovenkant van het potje anderen aan de onderkant. Chaves en Aru waren goedkoop genoeg om naast de toppers sowieso te hebben. Na het wegvallen van Carapaz was er daarnaast genoeg budget om uit de eerste 4 namen er 3 mee te nemen. Dan kan je er voor kiezen om Quintana thuis te laten, maar was dat per definitie echt zo veel slechtere keuze dan Uran of Majka?

Ik blijf terugkomen op het feit dat als je na het wegvallen van Carapaz dusdanig in de knoop komt, dat waarschijnlijk en gevolg is van (over)investeren in je sprintploe, zoals mindless ook al aangeeft:

Toen Carapaz wegviel heb ik Gaviria maar toegevoegd aan mn sprintteam

Eigenlijk moet je je dan afvragen of die extra dure sprinter(s) het t.o.v. Quintana waard zijn. Niet of Quintana het waard is t.o.v. andere AK mannen. Dát is natuurlijk een vraag die je ook vooraf denk ik wel kon beantwoorden.

Ga je er zoals jij voor dat Movistar met andere namen uit de hoge hoed zou komen, dan snap ik je keuze wel om Quintana thuis te laten overigens. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de verwachting niet helemaal begrijp. Zeker als je bedenkt dat toen het strijdplan van Movistar (hebben ze dat uberhaupt?) waarschijnlijk al was opgesteld toen Quintana, Valverde én Carapaz nog alle 3 van de partij leken te gaan zijn.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

14 bijna zekere punten voor roglic deze pakken ik neem persoonlijk ook quintana mee deze heeft ook de zekere eigen punten en acht lopez niet in staat top 20 te rijden

Mindless

Mja maar ik ga Quintana niet selecteren als ik verwacht dat hij niet gaat presteren. Hij heeft wel vaker een goede Vuelta gereden na de Tour maar hij was echt heel matig in de Tour, de minste van de 3 Movistar renners hoewel hij wel het minst ongelukkig was met tijdverliezen, en daardoor beschermd bleef. Terwijl het echt een parcours voor hem was. Ik had inderdaad de verwachting dat Valverde het heel goed ging doen en Carapaz ook en dat bijv. Pedrero een uitstekende knecht zou zijn in de bergen.

Ik had op zich al 11 klimmers. Mijn verdeling was daarvoor wat krom. Toen Carapaz wegviel kwam dat voor mij dus wel goed uit.

Tsja, had ik Quintana nu maar. Maar ik denk niet dat hij dit niveau vast zal gaan houden dus mede daarom verwacht ik nog wel top100 te eindigen.

Geel truitje

Hoezo 14 voor kuss mindless

Geel truitje

Twijfel nog tussen maika en quintana En lopez
Wie van de 3 iemand het idee dat 1 van deze mannen top 20 gaat rijden ik namelijk niet zou mij verbazen of maika moet dit kunnen weet ik eigenlijk niet goed

dazzler2120

Roglic wordt waarschijnlijk de leider van het GC én van het puntenklassement. Dat zijn 14 punten voor Kuss als teampunten.

Rawolf

En de kans dat Roglic of Tony Martin de etappe wint is ook heel groot, als je nog een extra Jumbo rijder hebt zou ik hem altijd opstellen. Ben mijn man daarvoor (Kruijswijk) helaas kwijt :p

dazzler2120

Maar zijn geen teampunten voor etappewinst in een ITT, dus daar heb je niet zoveel aan!

Treenert

Je kunt door het wegvallen van Carapaz ook UIT de knoop geraken, het enige wat daar voor nodig is is fortuin, mazzel, voorspoed en een flinke portie geluk. Zo heb ik de nog de big 5, Chaves, Aru, Bennett, Izagirre, Martinez, Teuns Gilbert en de Gendt. Daarnaast nog de big 3 aan sprinters + Mezgec, Theuns en Aberasturi. Vervolgens had ik nog 750k over voor Powless voor team/trui-punten en ms ITT.

Kortom 0 uitvallers (kan dus wel) en de weg omhoog gevonden na een desastreuze 2e etappe.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Zijn er punten aan de streep voor t puntenklassement dan?

Mindless

Die zijn er ja

nasibal

En de kans dat Roglic of Tony Martin de etappe wint is ook heel groot, als je nog een extra Jumbo rijder hebt zou ik hem altijd opstellen. Ben mijn man daarvoor (Kruijswijk) helaas kwijt

Dit is toch ook wel weer een mooi stukje traditie dat elke ronde weer op dit forum terug komt. Ik adviseer de spelregels nog eens door te lezen :)

Hij heeft wel vaker een goede Vuelta gereden na de Tour maar hij was echt heel matig in de Tour, de minste van de 3 Movistar renners hoewel

Dan heb jij toch een andere Quintana gezien dan ik. Ja hij heeft nooit om het podium meegestreden en kon niet mee met de 5/6 besten. Er lag echter toch al een énorm peloton af voor hij moest lossen en wat hij heeft laten zien vanuit de vlucht meerdere keren was toch ook wel erg sterk.
In de Vuelta ligt het niveau lager, dus ook met het Tour-niveau zou hij hier toch minstens voor achterin de top 10 moeten kunnen gaan. Dat dat geen reden is om hem mee te nemen snap ik, dat was mij ook zo tot er budget vrij kwam, maar dramatisch zou ik het niet willen noemen.

Dit is exact het gevaar van PCS en overige scorebordjournalistiek bij Scorito.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Haha, er zijn blijkbaar nog steeds mensen die niet weten dat je geen teampunten krijgt voor een tijdritzege.

Dat weerhoudt die mensen overigens niet om elders te reageren met "je verhaal over Quintana en Uran raakt kant noch wal". En als je dan uitlegt dat dat een heel andere discussie is dan waar het over ging, volgt er niet eens meer even een reactie. Niveautje hoor.

--------------------------------------

@Mindless, knap dat je alsnog zo hoog staat! Ik heb de 5 toppers (Roglic, MAL, Valverde, Quintana en Pogacar) wel, maar sta alsnog slechts op 92,2%. Zonder Teuns, Herrada en Aranburu heb ik verdomd veel terrein verloren in de aanvallers-etappes, beide keren een procent of 4 terugslag. Ondanks dat ik met Gilbert, Hart, Poels, Hagen, Mezgec in etappe 8 en/of etappe 6 ook best aardige opties had.

Daarnaast ook al veel punten laten liggen door de verkeerde B / C -klimmers op te stellen. De groep Bennett, Hart, Poels, Martinez, Rodriguez en Chaves heeft voor mij in totaliteit slechts 110 punten gehaald. Allen stellen behoorlijk teleur + keer op keer eindigen ze goed wanneer ik ze niet opstel.

Hart had ik niet toen hij 10e werd (etappe 9), Higuita niet toen hij 7e werd (etappe 9), Bennett niet toen hij 9e werd (etappe 7), Quintana niet toen hij 1e werd (etappe 2), Chaves niet toen hij 13e werd (etappe 2), Bennett niet toen hij 14 werd (etappe 2), Lopez niet toen hij 1e werd (etappe 1).

Zo zie je ook maar weer dat het bij die categorie renners niet enkel om de hoeveelheid punten die ze pakken draait, maar vooral ook om de voorspelbaarheid van die punten. Daarnaast etappe 1 met Roglic, Kruijswijk en Bennett natuurlijk ontzettend veel punten misgelopen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Zo zie je ook maar weer dat het bij die categorie renners niet enkel om de hoeveelheid punten die ze pakken draait, maar vooral ook om de voorspelbaarheid van die punten.

Sterk punt. Het is natuurlijk wel zo dat je keuzes buiten de 5 toppers ook goed moeten zijn als je hoog wil scoren. Maar als je nu al ziet welke invloed die keuzes hebben als ze 'verkeerd' zijn, hoe goed moeten ze dan wel niet zijn als je er óók nog een topper mee moet compenseren?

In dat opzicht natuurlijk inderdaad zeer knap dat mindless op dit moment nog zo hoog staat.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Wat dat betreft zijn sprinters relatief gunstig. Zo'n Jakobsen is in mijn optiek een vrij domme keuze, maar wel eentje die je waarschijnlijk maar 3x hebt opgesteld en er toch 'al' 120 punten mee hebt gepakt.

@Nasibal, inderdaad, zeker deze ronde met continu wisselende renners op plek 7-20.

Wat dat betreft is Majka, ondanks zijn forse prijskaartje van 3,5 miljoen, zo verkeerd nog niet. Scheelt natuurlijk wel dat door het uitvallen van Kruijswijk en wellicht Uran er 1 of 2 renners boven hem zijn weggevallen. Maar Majka kan je in ieder geval elke keer steady opstellen.

Legt het natuurlijk wel flink af tegen die 5 toppers en zodoende beschouw ik Majka nog steeds als een goede keuze om hem niet te pakken. De renners die ik het meeste mis zijn denk ik Teuns, Kelderman, Izagirre, Richeze en Aranburu. Deels pech, maar grotendeels ook foutief ingeschat.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Zie nergens iets over punten voor de puntentrui(groene trui)aan de streep bij de tijdrit

Nul verstand

Nul verstand heeft niet zo'n denderend team voor de tijdrit morgen:
- Lopéz
- Roglic
- Valverde
- Quintana
- Pogacar
- Bennett (ploeggenoot Roglic)
- Kelderman
- Izagirre
- De Gendt

Ik verwacht behoorlijk te zakken.

1 2 ... 104 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.