Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 110 ... 144 145
Roest

Venturini wordt hier nog wel is genoemd bij dit soort etappes. Ik ken hem niet zo goed eerlijk gezegd, komt hij echt zo goed een bergje over?

S. Dauert

'@roest In principe net zo goed als de andere 50 die vandaag in de kopgroep willen zitten!

bartje

'@ Nul verstand, ik vind die voorbeschouwing helemaal niets. Ik zie niet hoe de ploegen met een sprinter de koers kunnen controleren, en een Jakobsen verliest zelfs als het niet hard gaat vele minuten op een col van de tweede categorie.

Van de andere kant is de etappe ook weer niet zo zwaar, dus zal het halve peloton wel proberen te ontsnappen. Ik maak Stybar kopman!

Treenert

'@ bartje:
Ironie is bedekte, milde spot. Sarcasme is bijtende spot. Cynisme is een afwijzende houding die voorkomt uit ongeloof in de oprechtheid of goede bedoelingen van mensen; de uitingen die erbij horen zijn bitter of wreed van toon.

Aanklampen

'@Bartje,

enig idee hoeveel hm vandaag? Als je daar het antwoord op hebt, weet je ook wie je niet hoeft te verwachten vandaag.

Jasperdewaal11

Ik wil net zeggen er zijn toch wat aardige beklimmingen onderweg dat vind niet iedereen leuk.
Zeker die 2e categorie klim (8,1 km a 6,3% gem) daar kan nog weleens getest worden wie de tijdrit niet zo goed verteerd hebben ??

Jori

3000 hoogtemeters, een soort Eschborn-Frankfurt dus? Hoogtemeters vind ik zelf altijd 1 van de laatste dingen waar ik naar kijk. Eerste en voornaamste is inschatten wie er belangen heeft (sprint, ak, vlucht).
2e is vooral waar liggen de hindernissen. Nog redelijk voor het einde, maar vooral belangrijk, ook aan het begin. Dat is dus slecht controleerbaar, waardoor er al een te sterke groep zal wegrijden. Die kort houden om vervolgens nog de volgende klimmetjes te moeten trotseren, dan moet je als sprinter wel de perfecte mix zijn van uithouding en sprintsnelheid. Daar gaat geen enkel team zich voor offeren. Vooraf mss Bora, maar S. Bennett gaf al eerder aan zich absoluut niet goed te voelen en afstappen te overwegen, hoewel hij dat laatste gelukkig dus (nog) niet heeft gedaan.

Verder twijfel ik vooral zelf over Powless opstellen. TJV geeft met alle liefde de trui weg (type Teuns, waarvan je weet dat hij hem redelijk kan verdedigen, maar in hooggebergte wel echt te kort komt om de trui makkelijk terug te krijgen), maar juist Movistar en Astana willen dat eigenlijk liefst niet, zodat TJV geen bondgenoten krijgt en meer moet blijven controleren. Zelfs als ze hem weggeven, houdt powless echter nog 6 punten over van puntenklassement
Voor deze etappe lenen zich een boel andere namen die op de bank zitten. Bijv. Chaves kan via vlucht goedkoop tijd terugpakken, Venturini zou hier ook kansen mogen zien.

En belangrijk, morgen is ook een vluchtetappe, zij het voor de iets meer punchy-achtige types ipv sprinters. Daardoor zouden bijv. Aranburu, Gilbert, Teuns, Herrada etc. een dagje over kunnen slaan, terwijl juist de types EBH, VDSanden, Mezgec, Venturini vandaag wel echt moeten, als ze nog in een vlucht willen, wat ook al de vraag is...

Laatst gewijzigd
bartje

'@Treenert, @ Aanklampen,

Stink ik er weer in? Nou goed dan, maak ik alsnog Jakobsen kopman..😎😎

Nul verstand

Zet me te bedenken dat dit weer zo'n etappe is waarin Carl Frederik Hagen en Edet en de aanval gaan. Dan begint toch echt een probleem te worden voor de renners buiten de top 5.

Hoe zien jullie dat?

S. Dauert

Als zij gaan, reageren Teuns t/m Chaves. Als die op hun beurt gaan, reageert de top vijf en blijft alles bij elkaar.

Aanklampen

Hm is vaak een hele objectieve maatstaf hoe de hele etappe loopt. 3.000 hm en dan is het niet eens van belang waar exact die heuvels liggen. Hm halen vaak een streep door sommige types, echter het koersverloop wordt bepaald waar exact de koers gemaakt wordt.

Vandaag aan het begin op en af. Dan moet je echt sterke benen hebben om mee te glippen. Ik denk dat er daarom een sterke kopgroep ontstaat.

Mannen uit de tweede lijn heb ik genoeg, helaas. Alleen is de vraag wie goed is.

SvenVDB

Nog drie plaatsen op te vullen. Dit zijn de opties:

Teuns, Venturini, Chaves, Hart, Latour, Pogacar, Lls, Higuita

Momenteel gaat mijn voorkeur naar Teuns (heeft me nog niet teleurgesteld) Venturini (omdat het op het einde vlak is en hij een degelijke sprint heeft) en Pogacar (voor de 8 truipuntjes?)

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
Aadjenr11

Vandaag alle ballen op Megzec. Met 98,7 dichtbij na de tijdrit. Gok ik mis is het jammer. Lastige ritten dit, al wat puntjes laten liggen in dit soort etappes.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Vandaag een keer alles op een ontspanning gezet.

Roglic en Valverde er nog ingezet voor de zekere punten, maar Quintana, Lopez en inmiddels Pogacar niet. Verwacht een grotere groep weg en wil wel een keer een gokje wagen. Dit is mijn team:

- Roglic
- Valverde
- Latour
- Herrada
- De Gendt
- Gilbert (C)
- Hagen
- Venturini
- Mezgec

Jeffrey81

Vandaag een keer alles op een ontspanning gezet.

Nou, ik vond het selecteren vandaag alles behalve ontspannend ;)

Maar goed, ik ben maar gegaan voor 3 vluchters in de personen van De Gendt, Gilbert en EBH, waar ik eventueel ook Mezgec, Martinez of LL Sanchez had kunnen kiezen.

Een gedeelte van het team is gebouwd rond het behoud van rood (m.i. waarschijnlijk) en groen (m.i. zeker) voor Roglic, en met dus Powless, Kuss en Roglic zelf mee.

De overige drie namen zijn Pogacar, Valverde en Lopez. In principe voor de truipunten, maar ik reken ook weer op een top-20 van Pogacar, en heb hem daarom maar kopman gemaakt.

Ludi

Hier vandaag gewoon met de top 5 en 2x TJV, zoals ik vooraf had besloten. Opgevuld met kopman Teuns en Gilbert. Ik wel weer hopen op Poels of wie dan ook, maar ik kies vaak de verkeerde.

Nul verstand

Had ik toch maar weer niet moeten doen. Van mijn 7 mogelijke vluchters zit niemand erbij..

Aangezien ik Lopez, Quintana en Valverde niet heb opgesteld, ga ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zakken.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Teuns en Aranburu ipv Gilbert en Sanchez. Daar was ik zooo blij mee geweest he? Nu achteraf heb ik echt geen idee wat me vooraf bezield heeft.....

arjenzvob

Kopman Aranburu is mee.... En nu maar hopen!

Nul verstand

Ga vandaag maximaal aan 31 punten komen met Roglic en Valverde.

Beetje kansloos misschien, maar heb mijn selectie voor morgen alvast maar gemaakt:
- Roglic
- Lopéz
- Valverde
- Quintana
- Pogacar
- Herrada (C)
- Latour
- Gilbert
- De Gendt

Sebelius

Aranburu gaat wel voor wat puntjes zorgen maar verder zal het voor de meeste deelnemers een magere score worden vandaag.

Pietje Precies

Denk je op voorhand dat Gilbert, Higuita en Martinez de koopjes gaan zijn van QS en EF. Blijken het in de praktijk Cavagna en Craddock te zijn. Die Aranburu is overigens ook een hele vervelende misser in mijn algehele selectie.

KV

Echt een strontvuelta. Nog geen 1 keer iemand van mijn potentiële vluchters meegevlucht. Of Gilbert gaat dan wel mee in een vlucht met aankomst op een muur van 4km, terwijl een rit als zaterdag of vandaag hem als gegoten moet zitten.

Sloddies

De neergang van de Sloddies zet door. Nu nog maar op 66%, na een zoals verwacht beroerde tijdrit. En vandaag mijn mogelijke vluchters er weer niet bij. Geen Padun, geen Stybar, geen Tosh en geen Higuita. En dat net nu ik in de totale Scoritoranking in de top 100 (79) was aangeland......
Had ik maar gewoon voor de meest obvious ontsnapper Teun gekozen ipv perse twee Ineos-falers.

Ajvenema

Begin toch langzaam te denken dat Gilbert hier QS even de middelvinger aan het geven is:)

1 2 ... 110 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.