Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 118 ... 144 145
Jasperdewaal11

'@ Jeffrey81, Chaves mag er ook bij en zolang ze maar bij de eerste 20 eindigen en Aru er niet bij zit ;)

Jofferde

'@Ajvenema ik dacht dus ook aan Oscarito.
Volgens meneer Will Newton:

Oscar Rodriguez

Like Poels, he's a rider that can skip away from the GC group at the start of the final climb. He's been laying low so far but has looked very strong. We're going to see a lot of him over the next few days as he chases a mountaintop stage win.

Alleen weet ik niet of ik het aandurf. Vooralsnog heb ik Valverde staan als kopman

ZK

'@ivo001: 8 renners zo te zien, Craddock mag je immers echt niet als klimmer rekenen. ;-)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@jofferde, mijn bergteam is niet echt onderscheidend, zonder Majka en Quintana. Dus verdedigend spelen levert me vrij weinig op. Gister ook al de mist in, dus vandaag wordt het alles of niks.

Holla

Iemand meer informatie of Rodriguez gister heeft laten lopen om vandaag beter te zijn/aan te vallen of echt minder is? Staat nu 25e, dus zal zeker ruimte krijgen.

Jofferde

'@Ajvenema mijn team:

Roglic
Valverde
Quintana
Lopez
Pogacar
Rodriguez
Powless
Chaces
Martinez

Ajvenema

Ik zit met

Rodriguez

Lopez
Roglic
Valverde
Pogacar
Kelderman
Ion
Latour
Kuss

En dan Martinez nog op het bankje. Zal er prima ook bij kunnen zitten, maar ik zou niet weten wie ik er dan uit moet halen. Verwacht hem sowieso niet echt voor de ritzege...

Jeffrey81

'@Jasper: beetje jammer weer dit.... je gunt me (en Fabio) het echt niet he? Haha

Jofferde

Wel tof dat je Oscarito kopman durft te maken.

Ik sta er nog goed voor in de poules, dus ik durf de gok niet te wagen.
Terwijl het dus inderdaad ook de perfecte gok kan zijn.

Ajvenema

Ja, ik weet het ook allemaal niet. Gister gedaald van 97-94. Van tevoren nog een beetje zitten lachen over de nr1 die Aranburu en Tosh van der Sande had opgesteld, dus dan snap ik ineens waarom hij bovenaan staat, en ik niet:)
Het gaat een beetje in tegen de algemene verwachting, maar spelen op mn eigen gevoel levert in ieder geval achteraf altijd het minste kutgevoel op...

Jori

Tja, ik vind het gedrag van het peloton echt verbazingwekkend. Je weet dat met de grote 5 qua ak-renners en voorsprong van Roglic, dit soort etappe 13 vluchten eigenlijk gedoemd zijn om te mislukken. En toch mikken Hart, Poels, Rodriquez etc. allemaal toch op die ene etappe als je weet dat 2 teams je op de hielen gaan zitten. Terwijl gisteren je een relatief makkelijke zege had kunnen boeken als je de groep ziet, voor het kaliber Hart, Poels, Rodriquez.
Is dat dan arrogantie of pure onwetendheid?

Maakt het ook niet makkelijker met mijn selectie waar pogacar ontbreekt en bijna elke ak-flop met chirurgische precisie is gekozen :p Moet eigenlijk enkel nog Poels, Hart of Rodriquez vervangen met Powless. Poels is slecht, maar mikt al de hele tijd op deze etappe. Hart geeft een goede indruk en Rodriquez doet waarvoor hij kwam: Tijdverliezen en rit uitzoeken, zij het dus wel een hele hele moeilijke.

Poels eruit is logisch, want wie gooit er nou 14 zekere punten weg met kleine kans op een bonus van nog eens 10 aan een renner die al de hele tijd achteruit fietst.... Toch lijk ik vandaag onderhevig aan het scorito-syndroom om alsmaar te willen scoren met vluchters en gokjes en jezelf dan maar op de borst te slaan als er 1 lukt, terwijl je in totaliteit zoveel extra punten al hebt weggegooid :p

Jasperdewaal11

'@ Jeffrey nee hoor ik gun het je doe Aru maar in de ontsnapping als hij het maar aflegt tegen Oscarito ;)

Ajvenema

Haha, Aru zal het vandaag absoluut gaan afleggen van Oscarito. Waarschijnlijk zelfs van Fabio Jakobsen ;)

@jori, is deze rit nou echt zo moeilijk, op die slotklim na? Van die van zondag en maandag wordt ik pas bang.

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Ajvenema

Hopelijk wordt het dan net zo een etappe 13 als deze:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2018-oscar-rodriguez-pakt-zege-op-steile-la-camperona/

Jori

'@Ajvenema: Dat is dus het erge. Movistar en Astana kunnen prima torenhoog tempo hanteren doordat het moeilijk, maar niet te moeilijk is, vluchters relatief weinig ruimte geven en op de slotklim dendert het (minuscule) peloton nog over de vluchters heen. Normaalgesproken perfecte rit voor sterke ontsnappers maar met de huidige omstandigheden is toch wel duidelijk dat Movistar en Astana hier de rit niet uit handen gaan geven?

skylimit

Enig gok die ik neem is om Chavez kopman te maken vandaag. Voor de rest opgesteld de topper: Roglic, Lopez, Valverde,
Pogacar, Majka,en 2de lijn I. Izagirre, M. Soler + J. Knox.

Op de bank: Teuns, Herrada, Hart, Higuita, Gebregzabhier. Verwacht niet dat een vlucht stand houdt en dat deze mannen indien ze erbij zitten op de laatste klim de toppers voor kunnen blijven.
(Tenminste ik hoop dat de toppers van voren zitten vandaag, anders gaat het niet goed mochten de bankzitters in de top 10 eindigen)

Ajvenema

Ja, maar waarom zouden Astana en Movistar hun mannen oproken voor een ritzege? Het is toch duidelijk dat ze daar niet voor komen. Roglic kun je alleen uit zn kot lokken door Lopez of Quintana ver vooruit te sturen.

Jeffrey81

'@AJVenema... heeft Aru je vriendin afgepakt ofzo? Of je iets anders misdaan? Hahaha...

Jori

Inspanningen opbouwen om Roglic helemaal te kraken. Met enkel die slotklim is Roglic favoriet zelfs voor de ritzege. Maar door het tempo hoog te leggen, kost het Roglic enorm veel energie. Als je de ploeg wegspeelt, kan je ook nog het spelletje 3 tegen 1 spelen op de slotklim, al verwacht ik zelf dat dat enkel een mentaal voordeel oplevert.
Maar je moet 2 minuten terugpakken op Roglic, dat doe je niet enkel door per etappe alleen de laatste klim aan te vallen.

@jeffrey81: je weet dat Aru last heeft van zijn been waaraan hij geopereerd is he?
Edit: hij start zelfs niet meer

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@JEffrey: nee, maar hij lijkt niet meer te starten;)

@Jori, goh, ik zie dat een beetje anders. Hoe zouden ze Roglic ploeg kunnen wegspelen? Die gaat alleen rijden als er iemand van de top5 demareert lijkt me. Verder Lijkt Valverde me favoriet op die slotklim. Die tactiek van jou lijkt me meer geschikt voor zondag/maandag.

Maar goed, ik ben me er van bewust wat de algemene opinie is, dus wellicht krijg je gelijk:)

JurvSchijndel

Volgens La Gazetto Dello Sport start Aru niet meer, dus die bankt bij mij.
Lopez (C)
Roglic
Valverde
Pogacar
Majka
Latour
Poels
Martinez
T. Martin

Gids03

Voor de laatste 2 plekjes kiezen tussen higuita,hart,martinez wie hakt de knoop door 😃

SvenVDB

Higuita en Hart

pirazzi

Martinez staat beter in het jongerenklassement dan Hart. (7 om 16)

JimKro

Ik heb toch maar weer Poels opgestel (ten koste van Chaves vandaag). Het pakt tot nu toe niet goed uit, maar als je eenmaal bent begonnen moet je eigenlijk wel doorgaan, om hopelijk die 0 punters te compenseren ;)

1 2 ... 118 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.