Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 121 ... 144 145
arjenzvob

Boasson Hagen mag niet eens op mn bank. Miskoop.
Zul je zien dat hij morgen uitpakt...

Papa Bart

'@Arjen
@Jommelb

Volgens mij is er maar 1 scenario waarbij deze rit in een echte sprint eindigen kan en dat is indien dit tot en met het gecategoriseerde klimmetje een wandeletappe wordt, en dat kan goed natuurlijk met al die monsterritten die al gereden zijn of nog gereden moeten worden, maarrrrr..

Lang niet alle voorbeschouwingen voor deze rit wijzen op een (massa)sprint, en gek genoeg gaan er maar weinig over de opeenvolging van kleine klimmetjes, waarvan er slechts 1 gecategoriseerd is. Volgens mij raken ze daar mannen als Walscheid en Jakobsen al kwijt, zeker als er gejaagd moet worden op een iets te ver uitgelopen kopgroep. En zelfs al hangen ze er daar nog aan: in de laatste kilometer gaat het tot 250 meter van de streep tot 10% steil omhoog. Ik geloof nooit dat mannen als een Oeroeboeroe een Gilbert of in iets mindere mate een Stybar of Higuita blijven zitten als de leadouts hun tempo niet kunnen maken. Uiteraard is dit ook spekkie voor Valverde's bekkie, maar ik denk dat die wel blijft zitten, gezien de inspanning van gisteren en de moordende aankomende twee ritten. Desondanks, de laatste plaats in mijn team is een keuze tussen hem of Gaviria. Welke zouden jullie opstellen?

Voor wie nog niet alles gelezen heeft:
http://www.ciclismointernacional.com/vuelta-a-espana-2019-stage-14-preview/

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Het was een zeer heftige haast pandoerische dag. We lagen oliedik op bekerkoers en nu lijkt alles als een kaartenhuis in elkaar te storten. Alsof je ballen bijna compleet zijn afgedaald en ineens keihard omhoog gehesen worden. Zo een inventief in elkaar gezet 20-tal waar menig loftrompet uitgeblaast van geraakt. En dan zo een tragisch verloop van wanhoop en misgeluk.

Blauwe lucht verandert in een zwart toneel van weerzin. Dit hebben wij niet verdiend! Maar de harde realiteit is dat team Zadelpen naar een zeer, naar zijn statuur, bedenkelijke tussenscore van 96% is neergedaald.

Verder is het mooi om te zien wat een fantastisch sprint team er voor morgendage staat. Oei.... daar zullen velen voor terug moeten deinzen. Wellicht komen wij dan toch nog in kampioenspositie. En dat is toch waar iedereen naar snakt.

Laatst gewijzigd
Aadjenr11

Haha mooi verhaal weer zadelpen!

Platje

Moeten weer keuzes gemaakt worden.. Heb 5 sprinters, maar ook nog Richeze en Gilbert (toch te zwaar voor jakobsen?) en de zekere punten Kuss.. Valverde, roglic en pogacar zijn in ieder geval zeker vandaag

Treenert

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2019/stage-14/today/profiles

Teuns?

user26842

EBH of richeze?

ZK

Teuns opstellen als je zeker wilt zijn van 0 punten. Heb je niet nog renner met zekere trui/teampunten?

Laatst gewijzigd
Treenert

Ik heb teveel keuze!! Maar ik twijfel of het wel voor de sprinters wordt, zit schijnbaar toch een aardige punch aan het eind.

Pietsmulfriet

Dramatische Vuelta wat betreft Scorito tot op heden en dat gaat ook niet meer veranderen vrees ik (68%). Pogacar en Latour voor Poels en Geoghegan Hart last minute kost me bakken met punten. Pogacar harkt nog 8 etappes klassementspunten binnen plus momenteel 210 bij de eindafrekening. Aranburu (mijn enige lichtpuntje), Aberasturi, Mezgec (c), Bennett, Higuita, Gilbert, Powless, Roglic en Valverde gaan vandaag mee. Venijnige laatste kilometer met een onjuist kaartje op Scorito, aangezien de finishplaats op 225 meter zou liggen en het hoogtekaartje daar niet op uitkomt. Toch cruciale info die ontbreekt.

Jofferde

Welke DQS renner zou vandaag uitgespeeld worden?
Jakobsen, Richeze of Gilbert?

arjenzvob

Ik stel Gilbert en Richeze op. Beetje spreiding van kansen. Tijdens de koers zullen ze beslissen wie ze uit willen spelen.
Mijn team wordt:
Mezgec (c), Bennett, Gaviria, Richeze, Aranburu, Aberasturi, Richeze, Gilbert, Roglic, Valverde. Met Mezgec een iets afwijkende captain gekozen waarschijnlijk van de meute, en hopelijk kan ik er een verschilletje mee maken.

Edit: gelezen dat Gilbert deze met stip heeft aangewezen dus last minute wijziging van captain! Gilbert.... kom maar op!

Laatst gewijzigd
pedro

'@jofferde Jakobsen in ieder geval niet. En Gilbert heeft geen lead-out nodig. Ik denk dat ze beide sprinten(maar Gilbert zal wel op die 200m à 10% gaan en dan is het nog zo'n 800m tot de finish

arjenzvob

Gilbert heeft er in ieder geval zin in:
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/vuelta-a-espana/2019/etappe-14/

daan_zeelen_811806

Mezgec
Bennett
Gaviria
EBH

En voor de zekere punten
Pogacar
Valverde
Roglic
Kuss
Powless

Dan nog op de bank: Jakobsen, Gilbert, Aranburu.
Twijfel om die laatste 2 in te ruilen voor de 2 Jumbo Visma mannen

arjenzvob

Zou ik zeker doen Wielerfout, of in ieder geval Gilbert erin zetten.

mentsjov

Zou iemand Tosh opstellen vandaag?

Jofferde

Laatste keuze van vandaag.
2 van de volgende renners: EBH, Aranburu, Aberasturi

Wellens Nietens

'@Fout: heb net precies dezelfde move gemaakt: G. Bennett en Powless eruit voor Gilbert en Aranburu (en ik heb zelfs ook dezelfde overige 7 namen staan vandaag). Als één van die twee bij de best 7 eindigt is het een goede beslissing geweest... we gaan het zien.

Sjonge Jonge

Ik stel Tosh op, voor dit soort ritten heb ik hem meegenomen.

Gids03

Moet 2 namen van de 3 richeze gilbert aberasturi??

Janz

Richeze en Gilbert zou ik kiezen

hartstikkebedankt

Gilbert captain en Richeze bank, ik heb geen plek meer

Ragnar Lolbroek

Doeme. Te laat om Mezgec kopman te maken. Nu staat er Bennett.

mentsjov

Waarschijnlijk zijn we weer misleid door het forum en wordt dit gewoon een sprint met Walscheid, Jakobsen en Venturini

1 2 ... 121 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.