Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 13 ... 144 145
nasibal

Zutphen: omdat je geen 20 klimmers kunt opstellen bijvoorbeeld?

Je kan er natuurlijk wel voor kiezen om 20 klimmers te selecteren om zo de kans te verhogen dat je de 9 juiste opties hebt. Je hoort mij niet zeggen dat dat ideaal is, maar ik snap de 'waterdraag'-opmerking ook wel.

GlennTour

De teams zijn nog zo oncompleet dat het bijna onmogelijk is om al een deftig team te maken vind ik.

Ludi

De fundering voor mijn team is er nu wel. Een aantal renners gaan gewoon op zeker mee. Een aantal renners ook zeker niet. Ik wil vooral nog wat andere sprintalternatieven zien en ik ben benieuwd naar de definitieve selectie van bepaalde teams.

Ik heb nu 8 AK/Klimmers, 1 aanvaller en een aantal sprinters die mee gaan. Ik zie het met dit budget nog best gebeuren dat ik gewoon een X aantal renners ga nemen als "opvulling", wellicht voor de pure vlucht etappes of de tijdrit(ten). Jammer dat er daarvoor geen 0K of 250K alternatieven zijn. 500K "weggooien" is dan nog steeds gewoon best veel.

De renners boven de 2.5M weet ik eigenlijk wel zeker of ik ze wel of niet wil. Een 3.5M sprinter is eigenlijk de enige uitzondering.

De renners rond 1.5-2.5M vind ik op dit moment het lastigst. Er zijn een hele hoop renners in die categorieën die erg lastig te plaatsen zijn.

JimKro

Toch zijn er deze editie 7 of zelfs 8 mogelijke massasprints. Nee, Walscheid zal niet in elk van deze 7 ritten de finish in de voorste groep passeren. Maar toch.

Dat is ook wel eens anders geweest. (Ik ben zelf ook regelmatig de Vuelta gestart met 3 sprinters max.)

Laatst gewijzigd
Casey

Ik ga voor 4/ max 5 sprinters.
De Gendt ook interessant, al is het wel zijn 3e grote ronde, het motortje zou zo langzamerhand wel opgebrand zijn.
Naar mijn idee krijgen de vluchters/aanvallers in de vuelta toch wat meer vrijheid dan in de tour, ook iets om rekening mee te houden.

ZK

'@Kj: er wordt hier vaak geopperd om 0k of 250k renners toe te voegen aan het spel. Je benoemd nu zelf de reden dat ze dat niet (gaan) doen, aangezien die renners dan alleen als opvulling gebruikt gaan worden.

Ludi

Ik heb liever dat mensen 0 of 250K gebruiken voor opvulling en dat de 500K renners serieus te overwegen renners zijn (zoals King). Zeker 80% van de 500K opties nu eigenlijk meteen afvallen.

arjenzvob

Zoals ik op pagina 1 al zei:

Mogelijke sprintetappes zijn volgens mij:
2 (heuvels. laatste 4 km vlak), 3, (met steile klim, dan 40 km vlak), 4 (gegarandeerd massasprint), DAN PAS 14 (hoogstwaarschijnlijk massasprint), 17 (hoogstwaarschijnlijk sprint), 19 (sprint op een heuvel) en 21 (gegarandeerd massasprint).

@KJ, waar jij 7 of 8 MASSAsprints vandaan haalt is mij een raadsel.

dvansteenis

In de Vuelta zijn MAL en Valverde ook prima als opvulling te gebruiken in de “sprints”. Eindigen daar steevast top20.

Kannibaal van Schepdaal

Ik vraag mij toch af hoe jullie al zo zeker een team kunnen samenstellen. Een beetje inklikken en uitklikken, wat spelen, dat begrijp ik. Maar hoe kun je nu al serieus een team samenstellen als je niet weet wie de Vuelta überhaupt gaat rijden? Want volgens mij is die voorlopige startlijst toch nog zeer voorlopig, op Jumbo-Visma en Cofidis na dan. Ik ga toch nog even afwachten wie er effectief deelneemt en wat de rolverdeling is binnen elke ploeg. Het parcours analyseren, dat is vooral belangrijk in deze fase, lijkt mij.

Kannibaal van Schepdaal

En wat scouten in San Sebastian, Polen, EK en binnenkort Binck Bank en Burgos.

ZK

'@Kj: alleen ga je die 80% die nu afvalt bij 500k ineens wel opstellen als goedkope opvulling als ze die 250k of 0k maken. Daarom zullen ze dat nooit veranderen.

JimKro

@kj, waar jij 7 of 8 MASSAsprints vandaan haalt is mij een raadsel.

@arjen, Ik denk dat je 'JK' bedoelt? ;)

Om in te gaan op je post. Ik tel in jouw rijtje ook al 7 mogelijke(!) sprints. Daarnaast is het niet onmogelijk dat een etappe als 8 of 12 in een sprint eindigt. Bijvoorbeeld als er een sprintploeg is die sterk genoeg is om de kopgroep binnen te halen en vertrouwen heeft in hun sprinter met goede klimmersbenen. Natuurlijk is het ook een kwestie van wat je onder een massasprint verstaat. Wat mij betreft maakt het voor scorito weinig uit of er met 80 of met 180 renners gesprint wordt. Je wilt namelijk sowieso sprinters die ook in de lastigere etappes mee kunnen doen in de voorste groep, als het een sprint wordt.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Kanibaal: Je denkt toch niet serieus dat deze teams niet nog 100 keer gaan wijzigen he? De mijne wel in ieder geval ;)

MichielH

Ik kan het er wel mee eens zijn dat etappe 8 best een massasprint kan worden met nog 27 kilometer om verloren tijd op degenen die de 2e categorie klim op zijn geknald in te halen.
In etappe 12 heb je op 8km van de meet nog een klim van 1,5km a 18% (reken ik dat goed uit?), dus daar verwacht ik het eigenlijk sowieso niet.

arjenzvob

'@Jimkro (vergiste me inderdaad) Jij hebt het over massasprints. Daar doelde ik op. En in je uitleg lees ik nu ook dat jij een sprint met een gereduceerd peloton massasprint noemt. Daar zit het verschil. Maar helder. Inderdaad komen we tot een zelfde aantal sprintkansen, maar 2, 17 en 19 zeker geen sprint met alle mogelijke sprinters (wat ik als een massasprint zie). Etappe 2 dan nog de meeste kans omdat ze nog redelijk fris zijn.

Nul verstand

Clement Venturini lijkt me ook wel een goede om te kiezen. Gisteren eindigde hij in de lastige rit in Pologne in de groep met Gesink en Powless. Die dag ervoor deed hij serieus mee op die lastige aankomst.

Of sprint hij niet verder dan plek 15?

Rawolf

Ik moet zeggen dat ik de Vuelta wel leuker vind van Scorito, nu kan je tenminste renners van 500k kiezen. Maar het budget is nog steeds vrij hoog

Neem wel 5/6 sprinters mee, in etappe 2,3 en 4 kan je daar al heel wat punten mee scoren

Laatst gewijzigd
Ajvenema

De lol en ontspanning zit m in het maken van het team. Het spelen is vooral frustrerend en meestal een desilusie🤓

Nul verstand

Budget vind ik eigenlijk helemaal niet zo hoog. Je moet nu keuzes maken wie je gaat kiezen.

Ludi

Ik heb het inderdaad niet over het aantal massasprints gehad. Ik weet niet hoeveel sprints ik kan verwachten. Ik weet alleen dat een groot deel van de zekerdere sprints later in de koers zijn (14, 17, 21) en dat na etappe 4 de sprinters best lange tijd droog kunnen staan, wat het lastig in te schatten maakt. Ik verwacht geen sprinters in de puntentrui voor een lange tijd in ieder geval. Ik verwacht ook dat best veel sprinters voor etappe 14 al afgevallen zijn.

Het kiezen van meerdere 2.5M en meer sprinters wordt daarom voor mij nog een serieus lastige keuze. Minimaal 1 3.5M zal wel mee gaan voor de kopmanstatus in deze etappes. Maar ik denk niet dat ik zelfs bijna 5 2.5M of duurdere sprinters nodig ga hebben.

@ZyklonKing Ik snap je argument niet. Dat is toch juist een reden om het wel te doen, zodat meer renners het overwegen waard zijn? Is het leuker als je uit ongeveer 10 opties kan kiezen uit de 500K groep, of als je 10 opties uit de 500K groep kan kiezen of nog eens 10 uit de 250K groep, wat andere samenstellingen uit de duurdere groepen ook nog eens mogelijk maakt.

Ik vind het leuker als mensen gaan kiezen uit veel opties in plaats van een stuk minder opties. Als er renners 250K (of zelfs 0K) zijn dan is het nog steeds niet verplicht om plekjes als opvulling te gebruiken. Maar met een krapper budget wel het overwegen waard. In de tour had ik 0 500K renners en had ik 250K renners ook niet gepakt, aangezien het aantal plekjes tov het budget nogal schaars was.

Nu zou ik het wellicht wel doen, dus goedkopere renners (net als goedkopere spelers bij de KDD bij top coach) zou voor mij zeker een leuke toevoeging zijn.

Sebelius

Is al ergens bekend gemaakt wat de rol van Kruijswijk gaat zijn ?
Voor 4 miljoen toch wel even iets om goed over na te denken.
Mijns inziens is hij in de Tour behoorlijk diep gegaan voor zijn mooie 3e plaats.
Schaduw kopman lijkt me iets te veel gevraagd, misschien durven ze toch wel alles
op Roglic te zetten.(Martin zijn it werd ook geofferd in de Tour)
Weliswaar reed Kruijswijk vorig jaar top 5 in Tour&Vuelta.

ZK

'@Kj: je krijgt dan juist minder verschillende teams aangezien vrijwel iedereen een aantal "opvullers" gaat gebruiken die nooit worden opgesteld, om vervolgens dus maar +/- 16 duurdere renners te kiezen die wel opgesteld gaan worden. Dus je krijgt dan juist nog meer dezelfde teams.
Bij Topcoach Eredivisie hebben ze 500k als laagste en ook maar heel weinig spelers. Bij KKD hebben ze 250k, maar dat komt uitsluitend omdat daar de duurste speler 2,5m is... ;-)

nasibal

ZyklonKing slaat natuurlijk wel de spijker op de kop:

Een tijd geleden heeft Scorito er voor gekozen (dramatische keuze wat mij betreft) om een selectie van 20 te verplichten, in plaats van een minimum (16) en maximum (20) te stellen en de speler daartussen vrij te laten. Deze keuze doe je volledig teniet wanneer je renners gratis gaat maken. 250k zou natuurlijk nog kunnen, maar de renners die je 250k gaat maken gaan dan inderdaad ook echt alleen meegenomen worden om de gestelde regel van precies 20 renners te omzeilen. Je gaat mij niet wijs maken dat daar interessante opties tussen zitten namelijk.

Wanneer dat gebeurt zal de focus nog meer op de toppers komen te liggen (je creëert namelijk effectief méér budget), wat er praktisch juist op neerkomt dat er uit een kleinere ipv grotere groep gekozen gaat worden. Om uit een grotere groep te kiezen moet de focus juist van die toppers af, zodat er méér renners interessant worden.

Ludi

Niet per se. De een kiest voor 0 250K opvullers, de ander voor 1 omdat hij 1 750k renner heeft en deze wil compenseren met een 250k renner en de ander kiest er misschien 2 of meer. Het geeft de ruimte voor de keuze om dat te doen, inderdaad, met de kosten van 250k per renner. Het geeft dus extra opties en in principe dus de mogelijkheid tot meer verschillende teams. Er zijn best een aantal 500K renners geweest, dit jaar alleen al, die ik zeker niet alleen als opvulling genomen, zoals Masnada of Moschetti. 250K renners zou ik in de vorige rondes niet hebben genomen, tenzij er een pareltje bij zou zitten. Maar deze vuelta met minder budget zou ik het wellicht eerder overwegen, zeker als er toevallig een renner bij zou zitten met een redelijke TTT.

0K doet inderdaad de verandering bijna volledig teniet, het enige wat het wel doet is dat je renners kiest die je wellicht toch gaat opstellen wat je punten "kost" (of gaat opleveren). Ik vind een verplicht aantal renners sowieso een slechte regel, dus wellicht schemert mijn mening door in dit voorstel.. :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.