Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 131 ... 144 145
Pietje Precies

'@Nasibal, ik ken niet je hele team, zodoende kwam ik op Aranburu. Maar je hebt er inderdaad nog een paar meer die voor een zacht prijsje een behoorlijke bijdrage hebben.

Aranburu kende ik nog niet als aanvaller in de vroege vlucht + zo goed bergop heb ik hem ook nog niet eerder zien koersen. Geen idee of ik daarvoor te weinig naar die kleine koersen kijken of dat dit ook wel écht nieuw voor hem is.

Ik verwachtte hem enkel in de punch-aankomsten en daar zijn er dit jaar niet zo veel van. Maar dat blijkt een dure misrekening. Tikkeltje zuur dat ie het vervolgens ook wel érg goed doet en precies in de moeilijke Scorito-etappes waarin hij een fijne captain was. Maar allez, die misser moet ik mezelf gewoon verwijten.

Wel/niet Aranburu is voor mij helaas ook min of meer het verschil tussen wel/niet voor een top-100 plek meedoen. Al was het dan ook lastig geworden. Kruijswijk hakt er aardig in + missers als Poels, Chaves, Hagen, etc.

Van Formolo verwachtte ik inderdaad een stuk minder dan 200 punten. Hij was volgens mij ook niet al te goed voor dat ie uitviel en in etappe 2 moest ie volgens mij knechten voor Majka, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Mja kunnen we niet al te zinnig op terugblikken.

bartje

Jongens, allereerst gefeliciteerd met jullie toewijding maarrrrrr is het wellicht geen beter idee om daar een apart topic van te maken voor wanneer het spel is afgelopen? Iets van :postrace scorito analysis?

Van de laatste vijf etappes zijn er volgens mij drie sprintetappes: morgen, de 19e, en de laatste etappe. Morgen is daarvan de onzekerste. Met meer dan 2000 hoogtemeters, en een finale met minimaal 3 (volgens mij zelfs bijna 5) kilometer aan ruim 3% klimmen. Dan zijn toch de Oeroeboeroes, de Gilberts, en de Valverdes van deze wereld aan de beurt en niet de Walscheids en de Jakobsen?

Ook een volledig onvoorspelbare vlucht zie ik het zo maar redden..

Valverde wordt kopman.

S. Dauert

Interessante zienswijze juist mannen (m/v #metoo) (ook al denk ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te kunnen stellen dat hier nul vrouwelijke deelnemers posten)! Ik laveer dit jaar ‘helaas’ continu zo rond de 80% door structureel de verkeerde kopman te kiezen en als ‘aanvallers’ gekozen te hebben voor mannen als Bevin (goeie TT wel), Poels (mocht gaan voor eigen succes) en Fraile (knecht 100%). Teuns valt mee, maar voor Carapaz had ik natuurlijk direct Quintana moeten kiezen (werd Urán :-/ )... Van de groene/Baskische brigades had ik niet verwacht dat ze er zo goed door zouden komen en Bauhaus is ronduit een foute aankoop geweest. Maar, het blijft een spelletje met een ‘geluksfactor’! Door een beetje ‘kennis’ (lees: beetje de koers volgen) en kunde haal je normaliter die >75% wel, maar voor >95% moet je ook ‘geluk’ hebben! Kijk maar naar de huidige nummer 4 in de totale Scorito poule. Vermakelijk, dat wel!!

Ajvenema

Nou Nasibal, das wel een hele lange manier om een gokje te beredeneren;) Ik ben het met een aantal dingen in je betoog niet eens, maar achteraf kun je er natuurlijk lastig veel tegenin brengen omdat ie doet wat je zegt. Met jouw beredenering had je hem dus ook vorig jaar kunnen pakken, en had je er waarschijnlijk 0 punten aan overgehouden.

Het is top voor je dat het nu goed uitvalt, maar ik ben het er totaal niet mee eens dat dit een kwestie is van 'PCS-journalistiek' Ik heb dezelfde info als jij gebruikt, alleen bij mij valt het kwartje dan, net zo uitvoerig beredeneerd, de andere kant op. Je doet een beetje alsof aranburu een no brainer was voor mensen die net wat verder kijken dan hun neus lang is, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Ik denk dat er een hoop mensen die veel research gedaan hebben deze jongen beredeneerd hebben laten liggen. Het is wel mooi dat het gokje goed uitpakt voor je dit jaar.

Ik ben zelf voor Rodriguez gegaan, vooral omdat die me een stuk makkelijker op te stellen leek. Jammer dat een beetje aanklampen bij de klassementsmannen dan is wat ie het grootste gedeelte van de ronde heeft gedaan, met een iets andere focus had er wel wat meer voor hem ingezeten imo.

Ik heb 1 500k man (en nog 250k over, achteraf een beetje overmoedig) En die besteed aan Martinez. Ook afgezet tegen Aranburu, en daarin dus achteraf de verkeerde keuze gemaakt. (hoewel het als gokje nog vrij safe is, in de TTT en ITT haalt ie alweer zoveel punten dat het geen complete miskleun is)

Trouwens, de lage pickrate zal denk ik ook te maken hebben met het hoge percentage mensen wat meedoet die PCS maar net weten te vinden. Ik denk dat het gros van de deelnemers zn naam deze Vuelta voor het eerst hoort.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Eens dat er weinig mannen zijn na de top-5/6 klassement die vaak in de punten rijden, het gemis van de vaak gekozen Kruijswijk en Uran is daardoor wel op te vangen. Verder zijn het ook een aantal high picks waarvan een aantal het niet zo denderend doet maar toch wel punten halen in de bergetappes vanuit de vlucht: Hart, Latour, Teuns bijvoorbeeld en daarnaast een aantal renners die bijna niemand heeft, die het goed doen: Soler, Guerreiro bijvoorbeeld. De rest is qua vluchters steeds behoorlijk onvoorspelbaar / de mindere goden.

Wat betreft Aranburu, die heb ik gekozen ook voor vlakke sprints na een zware finale en voor een oplopende finish. Aberasturi zou dan niet meer mee kunnen, was mijn verwachting. Bijvoorbeeld dus etappe 2, 8 en 11. En dit jaar was Aranburu toch nog wat sterker dan vorig jaar. Met name bergop, kijk maar de uitslagen van Occitanie, maar ook Burgos en etappe 1 Tour of the Alps. Het blijft een gokje natuurlijk, maar wel 1 die ik voor 500K wilde nemen (óók omdat ik wist in welk type ritten ik hem zou willen opstellen).

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik heb Aranburu niet gekozen omdat hij me de vorige keer gruwelijk teleur heeft gesteld in Scorito.
En ik vond de sprint bergop van Aberasturi in etappe 2 van Burgos wel dermate overtuigend dat ik dacht dat hij toch wel vaak uitgespeeld ging worden in de lastigere aankomsten.

Overigens zelf wel een paar renners waar ik heel tevreden over ben:
Theuns, Van der Sande, Richeze en Craddock.

Tegenvallers zijn Poels, Gaviria (al dan niet door valpartijen), Boasson Hagen (matige TT en niet mee in de vluchten)

Martinez ook niet veel gedaan, maar goedkoper kon je je plek toch niet vullen, met de TTT en ITT toch wat gescoord.

Dan de uitvallers Kruijswijk (hebben er toch veel) en Carthy. (Carthy was mijn dark horse voor een plek 6-8AK)

Echter de grootste missers gemaakt in dagopstellingen met geen Lopez in de TTT, geen Quintana in etappe 2 (maar vond ik ook geen logische keus), Richeze en van der Sande op de bank voor Pogacar/Roglic in de meest recente sprint.

Volgens mij gezakt tot ongeveer plek 1300 nu

Laatst gewijzigd
pedro

Ik twijfel tussen Gilbert en G.Bennet. Dat deze etappe niks is voor Jakobsen is mij wel duidelijk. Maar misschien gaan ze toch weer voor Jakobsen want daar hebben ze blijkbaar veel vertrouwen in gezien de vorige keuze(en deze finish is stuk minder steil). Of ze gaan voor Richeze(zeker als Bennett er al af ligt na waaiers) En als ze wel voor een aanval kiezen kunnen ze ook nog voor Stybar kiezen.
De vorige keer wel Gilbert opgesteld en daarvoor v.d.Sande laten banken(niet zo slim achteraf maar had betere sprinters imo en 3 renners met >15 zekere pnt die ik ook nog top20 zag rijden(Pogacar, Valverde en Roglic)

Laatst gewijzigd
Ludi

Zonder enkele genoemde renners in mijn team (zoals Aranburu bijvoorbeeld, wel overwogen maar niet passend bevonden) mis ik Kruijswijk wel enorm. Ik denk dat hij met een fijne plek 3-6 zelf ook nog aardig wat punten uit de klassementen (Rood, Groen(?)) had gehad iedere etappe, waarschijnlijk een top 5 in de ITT + de 14 punten die alle TJV renners nu al krijgen iedere etappe.

Ipv Kruijswijk moet ik nu iedere etappe 1 keer extra kiezen tussen Hart/Poels/Gilbert/Teuns/Martinez/Latour/Bennett/Izagirre/Powless en dit gaat tot nu toe te vaak verkeerd, helaas. Hart al twee keer gemist toen hij gewoon top 10 (een keer 2e) reed. Gilbert al 2x gemist toen hij top 10 (1x gewonnen..) reed. Teuns al een keer gemist toen hij goed finishte en Latour gemist toen hij top 3 reed. Vaak gekozen voor de zekerdere punten met de TJV mannen die zelf nooit punten gaan halen en een aantal keer verkeerd gegokt op Teuns/Latour/Izagirre/Poels/Hart.

In etappe 1 heeft eigenlijk iedereneen voor een TJV renner gekozen als kopman, dit doet dus niet zo veel pijn. Maar het hebben van 4 TJV mannen en het daardoor niet opstellen van 2 Ast mannen doet wel pijn, ook de dagen daarna.

Etappe 2 Valverde is een betere keuze geweest dan Bennett, ookal waren er veel betere keuzes, maar deze zijn niet opgesteld in die etappe door valpartijen de dag daarvoor.

Etappe 3 , 4 en 5 perfecte samenstelling,

Etappe 6 Hart en Poels over Pogacar en Latour, ai ai, hier begon het verkeerd inschatten van de Ineos mannen.

Etappe 7 Hart, Poels en Teuns over Izagirre en Bennett. Deze reken ik mezelf wel aan.

Etappe 8 Teuns niet opgesteld, leek me te kort te staan, Gilbert en Ineos mannen opgesteld, want ze zouden nu toch eigenlijk wel iets moeten willen met hun ambitites. Maar nee hoor..

Etappe 9 Hart niet opgeteld, want hele tijd niks, meteen top 10. Poels, Latour, Bennett niks, maar wel opgesteld.

Etappe 10 Teuns niet opgesteld, dacht dat die wel weer wat tijd wilde pakken zodat hij kan vluchten. Niet dus. Verder prima.

Etappe 11 Prima, gegokt op vluchters met kopman, maar had er geen bij zitten

Etappe 12, au geen Gilbert opgesteld. Had em lang staan, zelfs als kopman.. Leek me toch te zwaar en leek me meer een etappe als etappe 2 gaan worden, dug AKman kopman gemaakt, die doet wel pijn. Verder prima.

Etappe 13 Latour niet opgesteld, had 1 plekje over voor Teuns/Latour/Hart, verkeerde gok

Etappe 14 Richeze niet opgesteld, leek me meer iets voor Gilbert/Stybar. Was het ook, maar wisten ze zelf niet????

Etappe 15 Latour maar weer een kans gegeven, wordt Hart natuurlijk 3e..

Etappe 16 Teuns en Latour maar een kans gegeven ipv Hart, gisteren mee is vandaag rusten, nee hoor, Hart nu 2e..

Met betere dagopstellingen / kopmankeuzes in de niet sprint/bergetappes had ik wellicht wel weer gestreden om de beker, nu hang ik rond de 90-95%.

nasibal

Nou Nasibal, das wel een hele lange manier om een gokje te beredeneren;) Ik ben het met een aantal dingen in je betoog niet eens, maar achteraf kun je er natuurlijk lastig veel tegenin brengen omdat ie doet wat je zegt. Met jouw beredenering had je hem dus ook vorig jaar kunnen pakken, en had je er waarschijnlijk 0 punten aan overgehouden.

Als je het er niets mee bent had je dus een andere zienswijze. Die kan je er altijd tegen inbrengen, ongeacht wat hij in de Vuelta doet. De zaken (volgens mij vooral feiten overigens, maar prove me wrong) die ik opnoem zijn immers ook niet gebaseerd op wat hij nú aan het doen is.

En ja, je had hem vorig jaar ook kunnen pakken met dat risico. Volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar dat weet ik niet meer zeker.

Het is top voor je dat het nu goed uitvalt, maar ik ben het er totaal niet mee eens dat dit een kwestie is van ‘PCS-journalistiek’ Ik heb dezelfde info als jij gebruikt, alleen bij mij valt het kwartje dan, net zo uitvoerig beredeneerd, de andere kant op

Wat ik PCS-journalistiek vond is alleen refereren naar z'n uitslagen vorige Vuelta. Met wat doorklikken en analyseren kan je een hele hoop andere dingen zien. Jij vroeg daarnaar, ik antwoord. Als jij hetzelfde doet en tot een andere conclusie komt, prima toch?

Je doet een beetje alsof aranburu een no brainer was voor mensen die net wat verder kijken dan hun neus lang is, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Ik denk dat er een hoop mensen die veel research gedaan hebben deze jongen beredeneerd hebben laten liggen. Het is wel mooi dat het gokje goed uitpakt voor je dit jaar.

Vind ik een beetje flauw van je. Weet je zeker dat je niet je eigen teleurstelling nu laat spreken? Aranburu was helemaal geen no-brainer. Hij had best wéér een waardeloze vuelta kunnen rijden en voor meer dan 500k had ik hem echt niet meegenomen. Aranburu was wél een goede optie vooraf, die wat verborgen bleef als je niet verder keek dan je neus lang was. Misschien hebben mensen hem expres niet genomen op basis van hun redenatie. Dat kan, er waren ook alternatieven en je hoeft geen 6 500k'ers mee te nemen. Maar als hij dan nu wel goed presteert, heb ik dan geluk of hebben anderen het verkeerd ingeschat? Ik denk een combinatie.

Ik ben zelf voor Rodriguez gegaan, vooral omdat die me een stuk makkelijker op te stellen leek.

Ook prima toch? Die naam noem ik in één adem met Aranburu in mijn betoog. Was alleen 250k duurder.

Ik heb 1 500k man (en nog 250k over, achteraf een beetje overmoedig) En die besteed aan Martinez. Ook afgezet tegen Aranburu, en daarin dus achteraf de verkeerde keuze gemaakt.

Ik denk dat hier vooral de crux zit. Veel teams hebben maar 1 500k'er. Martinez was dan degene die er het meeste tussenuit zou springen. Ik heb hem juist niet genomen omdat ik bang was dat hij vooral in een Bennet-rol zou rijden terwijl Carthy en Hiquita de vooruitgeschoven pionnen zouden worden. Maar geloof maar dat Martinez een tijdje in mijn team heeft gestaan zonder Aranburu.

Sloddies

De Sloddies komen er niet meer bovenop. Na een buitengewoon gezellig vriendenweekend in het bos wordt het langzaam een groot Vuelta-debacle. Nog 55,8%, mede omdat de ploegleider onder invloed van enige trappisten had bedacht dat Mezgec (alle Slovenen doen het immers meer dan goed) beter in vorm was dan S. Bennett. En tja, wie werd in de ambulance afgevoerd??? Ook Poels en Padun worden telkenmale tegen beter weten in opgesteld en presteren nul.
De coach van dit alles heeft zich inmiddels gericht op de echte start van Topcoach......

Jeffrey81

Na bestudering van het parkoers en het weer(wind) toch maar gekozen voor Valverde als kopman boven Bennett, en om Gilbert erin te zetten voor Kuss.

Nu maar hopen dat het inderdaad een harde koers wordt, met waaiers, en dat er een zeer uitgedund peloton voor de winst gaat sprinten.

Roglic
Valverde (c)
Pogacar
Powless
Gilbert

Aberasturi
Bennett
EBH
Sarreau

Ajvenema

'@nasibal ik ben helemaal niet teleurgesteld, het gaat prima. Voor het thuislaten van Aranburu had ik m'n redenen, en dan kan ik er prima mee leven. Je hebt de neiging om enorm veel te schrijven, en je daarbinnen dan ook weer in te dekken. Je geeft dus meerdere keren aan dat Aranburu een doordachte keuze was voor de connaisseurs, en vervolgens zeg je weer dat hij ook zomaar niet had kunnen presteren, en dat maakt het mijn insziens tocheen gokje, maar dat mag niet gezegd worden blijkbaar:) En anderen hebben dat inderdaad 'verkeerd' ingeschat, maar je geeft zelf al aan dat ze het voor hetzelfde geld 'goed' ingeschat hadden kunnen hebben in een eerder of later jaar.

Kijk, waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat je mensen die Aranburu niet hebben gekozen neerzet als mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en ik daar blijkbaar bij hoor, maar dan maak ik het wellicht allemaal veel te persoonlijk, dus ik hou er verder ook lekker over op.

Ik ben benieuwd of die schurk bijvoorbeeld vandaag nog voor een verrassing kan zorgen ofdat de beurt is aan vriend Aberasturi.

Rawolf

Ik heb wel Bennett kopman vandaag, Oeroeboeroe en Gilbert voor als het wat zwaarder word. Al verwacht ik van Oeroeboeroe ook weinig als het waaiers word.

Aranburu was echt geen must have, geen enkele 500k en zo hoort het ook. Heb Chernetski zelfs nog overwogen in zijn plek omdat Aranburu aardig overhyped werd maar toch maar niet gedaan gelukkig.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ok dan.... hoe heeft Jumbo deze situatie kunnen laten ontstaan?! 47 man vooruit

Ze houden ook geen enkele rekening met mijn Scorito! ;)

pedro

Grrr weer verkeerd gekozen/gegokt. Ik wou dat je deze Vuelta 10 renners op mocht stellen want elke keer twijfel ik met name over 1 renner die ik er graag in wou hebben(en z.g.a. elke keer pakt dat verkeerd uit). Waarom had niemand me nou net ook overtuigd toen ik mijn twijfel tussen Gilbert en G.Bennett voorlegde;-). Gelukkig zitten EBH, Venturini, v.d,Sande en in mindere mate S.Bennett wel in de kopgroep(maar baal wel ongelooflijk dat Richeze als enige van Quickstep ontbreekt). Maar met 7 man van Quickstep kan ik me niet voorstellen dat het een massasprint wordt. Snap wel niet hoe Jumbo zo'n grote groep weg heeft laten rijden(met Quintana er zelfs bij)

Laatst gewijzigd
Platje

Het gemis van quintana was tot nu toe redelijk op te vangen maar als hij weer in de top 3 van het klassement komt gaan de eindpunten weer hard tegenvallen..

Ragnar Lolbroek

Mee: Gilbert en Bennett (c)
Bank: Teuns, Jakobsen, Hart, Latour, Knox, Chaves.
Gepland voor morgen. Teuns Hart Latour en Knox.
Zo gaat het niet gaan hé. Een aantal van mijn jongens moeten eens leren hoe ze de kalender lezen. Op bijscholing: de dagen van de week.

Jeffrey81

Mooi....Jakobsen gelost, na eerder al Venturini. Dat komt mij niet verkeerd uit. :)

Heb Gilbert, Bennett en EBH voorin.

Jeffrey81

Ik vond vooral het moment mooi dat Movistar zowel in de kopgroep als in het peloton voorop reed, en dat het ook nog te verklaren was :)

Jofferde

DIe dekselse Gilbert toch...
Weer niet opgesteld en weer wint die

ditisdavid

In ieder geval één uit twee met het opstellen van Gilbert als hij wint, in de wind moet je altijd DQS mee. Jammer dat Hagen geen sprint over had, maar wel aardig gestegen.

hartstikkebedankt

Fantastisch! Knox, Quintana, Poels natuurlijk niet opgesteld vandaag maar dat lijkt me logisch. Fijn dat Teuns en Kelderman weinig zijn opgesteld want die zijn hoog geëindigd vandaag. Met Gilbert en Bennett (c) een voldoende score, en 10 punten voor Richeze is ook nog mooi meegenomen.

Ook lekker dat Knox is gestegen, nu 7 man van de top-8 AK :)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Vandaag met Bennett als kopman, en Gilbert en Richeze van DQS opgesteld een prima dagje. Maar vooral, genoten van deze prachtige etappe! Wat een feest!

Jeffrey81

Wie had gedacht dat mijn beste opstelling vandaag Kuss en Kelderman voor Sarreau en Aberasturi geweest zou zijn? Ik niet in ieder geval....(De andere zeven waren wel goed gekozen)

Helaas had ik dus Valverde als kopman, en niet Bennett of Gilbert, die ik wel beiden overwogen heb. Altijd jammer.

Al met al een redelijk resultaat met 178 tegen een gemiddelde van 163, al maakt het voor mijn positie op de ranglijst weinig uit. Ik zak twee tienden en kom op 77,5%

Ik baal van Quintana, want het was net zo fijn dat die er doorheen gezakt was, haha. Ik had de hele top-5 AK staan, en nu prikt hij zich er weer tussen. Hopelijk is hij morgen weer weg, en hou ik netto de top-6 AK over, want Kelderman heb ik dan weer wél! :D

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Aardig 208 punten vandaag en weer terug in de 90% :) al is die Quintana wel irritant.

1 2 ... 131 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.