Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 130 ... 144 145
Pietje Precies

'@Nasibal, eens qua dag-opstellingen en vluchters. Echter, vooraf bij het maken van de algehele selectie draait de Vuelta-Scorito maar om 1 ding: zorgen dat je die top-5/6/7 van het klassement hebt. Die zijn immers écht onmisbaar.

Dan moet je dus of precies de juiste poppetjes kiezen of ook de categorie Pogacar, Cháves, Poels, etc pakken. Stuk voor stuk risicootjes, maar wel renners die de potentie hebben om in de Vuelta tot die top-5/6/7 te behoren. Dat betekent vrijwel automatisch bezuinigen op de categorie Teuns.

Qua Pogacar pakt dat fantastisch uit, maar dat is dan ook gelijk de enige. Verder zijn het qua GC allemaal de logische namen die wel presteren en de logische namen die niet presteren.

Zodoende moet ik al een poosje voor George Bennett op plek 6 gaan. En dan nog 3 uit de categorie: Higuita, Tao, Oscar Rodriguez, Cháves, Poels en Martinez.

In het begin pakte de juiste poppetjes kiezen dramatisch uit, de laatste twee dagen gelukkig wel de volle mep met Tao (helaas niet met Oscar). Higuita rijdt vrij goed maar pakt amper punten door die ellendige kopgroepen.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Even een korte review op de 2e rustdag.

1. De TTT was vervelend. Had 3 man van TJV, en de 2 man van Astana niet opgesteld. Wel 3 man van QS in de gelederen.
2. Ik heb geblunderd bij etappe 2. Was toen op reis en had geen tijd om mijn normale voorbereiding van een etappe te doen. Bij de eerste bestudering van het parcours voorafgaand aan de Vuelta waren de alarmbellen voor deze etappe helaas niet genoeg afgegaan.
3. De dagopstellingen blijven een probleem: ik heb nu steeds I. Izagirre, Latour, Poels, Higuita, Knox en Powless voor 3 plekken. Dat is al een aantal keren niet optimaal gegaan. Ik vind Powless opstellen voor 14 punten saai dus zitten regelmatig 0-punters bij, ook omdat steeds vluchters vooruit blijven. Ook had ik Richeze niet opgesteld in etappe 14 en had ik daar Gilbert als captain. Denk dat dit herkenbaar is voor velen.
4. Aranburu is een schot in de roos, bijvoorbeeld als kopman in etappe 8 en 11. In etappe 12 heb ik hem helaas niet opgesteld.
5. Het hebben van de top-6 legt me geen windeieren en maakt een hoop goed. Zoals Pietje al zegt is het hebben van de top van het klassement eigenlijk cruciaal. Ik heb bewust een hele trits renners achter de top-6 gekozen in de hoop dat een aantal ervan ofwel een goed klassement zouden rijden dan wel vluchter zouden worden. Dat pakt redelijk uit. Daarnaast gelukkig voor Quintana gegaan ipv Uran. In totaal had ik uiteindelijk inclusief Kruijswijk 12 klimmers/AK-mannen geselecteerd + 5 sprinters + Powless + Gilbert + Aranburu.
6. In de eerste week dus matig gescoord en ver onder de 80 procent. Inmiddels toch gestegen naar 97,7 procent. Hopelijk blijft Quintana het redelijk doen; heb nu de top-6 AK, top-7 punten; top-4 jongeren dus verwacht ook een aardige eindafrekening op dit moment. Al met al verwacht ik de Vuelta dus toch goed af te sluiten.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pietje

Eens en je stelt dus altijd de renners op die daadwerkelijk in die top 5/6/7 staan. In dit geval is dat top 6. Dan moet je nog minimaal 3 poppetjes opstellen. De vraag is vervolgens of je die 3 namen haalt uit:

A ) De groep AK renners uit je 20-koppige selectie die je van te voren mee hebt genomen omdat je daarmee de kans wilde vergroten dat je daadwerkelijk de volledige top 5/6/7/8 had maar nu tegenvallen en doelloos aan de achterkant van het AK meerijden. (Type Kelderman) (pleuris wat een volzin)

of

B ) De groep 'Gilbert/Teuns' die je als aanvaller, maar zonder oog op het klassement, meegenomen had in je 20-koppige selectie

Renners kunnen tijdens een ronde natuurlijk van groep wisselen. Hart is een mooi voorbeeld van een renner die van A naar B is gegaan. Edet en Hagen renners die de weg andersom hebben bewandeld.

In mijn selectie heb ik met Roglic, Quintana, Valverde en Kruijswijk op die top 5 gegokt met Pogacar, Uran, Hart, Formolo en Latour als aanvulling (Groep A). Guerreiro, Higuita en Gilbert daarnaast mee als aanvallers (Groep B ).
Pogacar is van groep A naar 'top 5' gegaan, Hart en Latour van groep A naar groep B (daar waren ze ook wel enigzins op geselecteerd natuurlijk). Kruijswijk, Uran en Formolo zijn uitgevallen. Ik zit dus nu eigenlijk in de luxepositie dat ik in groep A geen renners meer heb. Precies ook wat je wil denk ik, gezien onze conclusies na de Tour over deze groep.

Hadden Uran en Kruijswijk nog wél meegereden dan was er een dikke kans dat in ieder geval één van die 2 wel in groep A terecht was gekomen/gebleven en/of dat bijvoorbeeld een Quintana hier (eerder) in was gekomen. In dat geval had ik gisteren wel degelijk de keuze tussen groep A of groep B renners moeten maken als aanvuller op de 'top 5/6/78'

In dat geval had ik 100% een renner uit die groep A op de bank gelaten ten faveure van een renner uit groep B. Met andere woorden: Een Hart/Guerreiro/Formolo zou altijd opgesteld zijn door mij ipv een Uran. Ook al zou Uran als 8e/9e/10e van de favorieten binnen hebben kunnen komen. De kans dat dat ook daadwerkelijk op de 8/9/10e plaats van de daguitslag zou zijn was immers gewoon vooraf ook niet zo groot.

Had ik ook Gilbert opgesteld in plaats van Uran of iemand anders uit groep A? Dat denk ik niet, simpelweg omdat (mede door het niet op de hoogte zijn van de omstandigheden rond Latour) ik simpelweg betere opties in groep B zag dan Gilbert.

edit: Nu ik dit getypt heb en je reactie nog een keer lees besef ik me dat we het op dit punt waarschijnlijk juist volledig eens zijn. Om nog iets verder op de rest in te gaan: Dat is dus exact de reden dat ik geen Majka heb. Uran vond ik stiekem ook wel iets té, maar zag ik nog een mogelijke uitschieter naar boven in. In Majka niet. Majka zou vooraf (!) een leuke 'kan van groep A naar groep B' renner zijn, maar met Hart, Latour en Formolo had ik daar simpelweg goedkopere alternatieven voor.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

We zitten weer aardig op 1 lijn nasibal. Je hebt wel aardig pech met én Kruijswijk én Uran én Formolo moet ik zeggen

Laatst gewijzigd
nasibal

Je hebt wel aardig pech met én Kruijswijk én Uran én Formolo moet ik zeggen

In theorie zou je dat zeggen ja, het verbaasde me dan ook dat ik nog steeds gewoon voor een top 100 plekje meedoe. Ik denk dat het hiermee te maken heeft:

Kruijswijk is heeft een relatief hoge pickrate (70+ % uit mijn hoofd). Van de 30% die hem niet heeft zal natuurlijk ook een (groot) gedeelte geen perfect team hebben. Hier verlies je dus niet veel op. Uran zou, zoals hier eerder genoemd door iemand anders, waarschijnlijk op niveautje Majka rondgereden hebben, waardoor ik hem minder opgesteld zou hebben. Enorm veel punten mis ik daar niet op. Formolo is even een vraagteken. Die was érg goed in etappe 2, maar zou hier uiteindelijk niet om top 5 meegedaan hebben. Ik denk dat ik met hem er bij in de lastige situatie was gekomen waar Pietje en jij nu in zitten/zaten. Téveel aanvallers om uit te kiezen, waardoor je fouten gaat maken.

Als er nou veel goede alternatieven voor genoemde namen zouden zijn geweest, dan had het alsnog een probleem kunnen zijn. Budgettair kom je dan echter al heel snel uit bij namen als Aru, Gaviria, Degenkolb, Jakobsen en Chaves, die allen ook niet direct doden aan de zijk zetten. Majka is momenteel nog de gevaarlijkste klant. Soler en Izagirre waren leuk geweest, maar zullen in veel teams niet de 1 op 1 alternatieven zijn geweest voor mijn uitgevallen renners vanwege hun lage prijs.

Conclusie: Op Makja na is de kans dat er goed scorende renners in andere teams zitten, welke daar zitten door het besparen op één of meerdere van mijn uitvallers, relatief klein. Deze teams zitten nu simpelweg met renners die óók niet of nauwelijks scoren, ook al zijn ze niet daadwerkelijk uitgevallen. Het komt dan dus neer op de overige 17/18/19 renners. Daarin heb ik klaarblijkelijk veelal de juiste keuzes gemaakt.

Al met al heb ik deze Vuelta vooral veel mazzel: Zonder het uitvallen van Carapaz had ik geen Pogacar (en geen Quintana) gehad. Guerreiro doet het nóg beter dan verwacht en ben ik nu min of meer verplicht om op te stellen door mijn uitvallers.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ja, die Guerreiro had je echt goed gezien idd. Zelf had ik nog nooit van hem gehoord..... (niet dat dat een hele goede graadmeter is)

arjenzvob

Voor morgen:

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/254703

Quickstep kijken jullie mee? Jakobsen redt dit niet. Richeze wel...

Edit: Na tip van nasibal nu de goede link, al scheelt het niet veel met de rit naar Oviedo qua aankomst ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Arjen

Je moet wel even de goede link er in zetten, dit is nog de naar Oviedo ;)
Ik wil héél graag Gilbert opstellen morgen, maar durf het toch niet aan om bijvoorbeeld een Aberasturi thuis te laten voor hem.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Morgen wel Gilbert en ook Aranburu voor mij:

S. Bennett (c), Sarreau, Venturini, Richeze, Aranburu, Gilbert, Roglic, Valverde, Pogacar.

Bank: o.a. Powless, MAL

mentsjov

Fabio Jakobsen weer 2de favoriet morgen op de goksites! Ik kan me niet voorstellen dat ie enige kans heeft.

Pietje Precies

Ja, we zijn het inderdaad met elkaar eens @Nasibal.

Sommige van de A-groep renners die voor plek 8-15 GC koersen, kunnen trouwens ook in de kopgroep gaan (mits ze op voldoende achterstand staan). Zodoende heb ik Higuita vaak één van de plekjes gegeven.

Die kon de meeste etappes vanuit beide scenario's (kopgroep / peloton) punten scoren. Helaas werd het vaak slechts 3 punten vanwege het jongerenklassement :p

Formolo was denk ik een zwakke keuze gebleken en heeft je zodoende tijdens de ronde denk ik weinig gekost (of misschien zelfs opgeleverd doordat je hem niet meer kon opstellen). Maar, ja, dat is slechts mijn verwachting.

Wat jou in ieder geval 'redt' is Aranburu. Die is slechts door 20% gekozen, kostte amper budget en heeft al verdomd veel punten gepakt.

michelb6

Mijn tactiek was voornamelijk gokken op Jumbo en Astana. Van de eerste heb ik er vier, de tweede heb ik er drie. Hoewel ik rond 90% sta stijg ik laatste week flink en scoor ik weinig uitschieters naar boven, maar wel telkens bovengemiddeld. Voordeeltje was Kuss die ook nog eens won. Daarentegen heb ik vaak dat ik nu vluchters niet op stel (Hart, De Gendt) wat me punten kost. Maar in de som leveren de teampunten me meer op dan de individuele vluchters.
Eigenlijk heel saai maar het werkt niet onaardig. Helemaal omdat de eindafrekening nog komt en ik op het AK en punten er goed voorsta.

kevinraar

voor morgen keuze uit deze renners
roglic
lopez
pogacar
g benett
s benett
venturini
van der sande
jakbosen
garvia
gilbert

moet er nog 1 uit doen

nasibal

'@Pietje

Beide types kunnen inderdaad plek 12 in het Ak bezetten.

Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen renners die niet echt veel beter kunnen en aanklampen voor die 12e plek en renners die die 12e plek "bemachtigen" door aanvallen. Beide types hebben mogelijk fysiek dezelfde kwaliteiten, maar het ene type rijdt defensief en het andere offensief. Ik vraag me af of Hiquita en Guerreiro er echt iets om geven of ze straks 12e of 18e worden, ook al proberen ze zo ver mogelijk te komen als ze met de favorieten meerijden. Edet en Hagen zijn na hun succesvolle vluchten aan de andere kant uitgekomen (doodzonde van 2 rasvluchters). Dat is wat mij betreft het wezenlijke verschil tussen de A en B groep.

Wat Formolo betreft: In de koersen waar hij en Majka tot nu toe reden heeft hij toch altijd een redelijk vrije rol gehad. Wanneer hij bij Majka moest blijven was dat vaak in het begin van een ronde wanneer het AK nog niet zo gevormd was. Daarna zag je hem toch regelmatig in een aanval. Ik verwachtte 2 zeges voor bennet en puntentrui in de eerste week, met Formolo zelf die vooraan zou kunnen eindigen in de lastige etappes die week. 2x 10, een paar keer 6 plus wat top 20 plekken brengt je na 1 week zo op 70-100 punten. Daarna was het in mijn opstelling een uitstekende 9e renner geweest. Beetje in de rol die Hart nu heeft.

Ik had ongeveer 200 punten van hem verwacht. Gezien mijn strijdplan deze Vuelta (volledig focus op top 5 Ak in de bergen) vond ik dat vooraf de 2,5 miljoen meer dan waard. Aru en Chaves vond ik nog minder zeker. Van de goedkopere opties zag ik alleen Latour relatief steady ij de buurt van die 200 punten komen. Hart had ik al in mn team. Alle duurdere opties, op Majka na, ook.

Geen Formolo had waarschijnlijk een duurdere sprinter betekend (wilde ik sowieso niet en was ook zonde geweest) of een renner kaliber Kelderman, Soler, Poels, Izagirre. Op Soler na moeten die allemaal nog maar zien veel meer dan 200 punten te pakken. Upgraden naar Majka was nooit gelukt. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat ik zonder het wegvallen van Carapaz geen Pogacar had gehad. Die was natuurlijk 1 op 1 altijd de betere keuze gebleken, ook zonder het uitvallen van formolo.

Dus nee, denk niet dat hij was tegengevallen. Of je moet het niet met me eens zijn dat hij die 200 punten links of rechtsom wel gehaald zou hebben.

Aranburu is inderdaad een van mijn betere keuzes. Maar dat zijn Quintana (wederom, dankje carapaz), Guerreiro (pickrate van 0%, tot nu toe slechts 3 punten minder dan Aranburu) en Richeze (9%,helaas naar Oviedo niet opgesteld) ook. Theuns (16%) zal zich waarschijnlijk ook nog wel in dat rijtje voegen. Hart doet minder dan gehoopt, maar is wél een verschilmakende renner en daarmee in zekere zin toch een goede keuze denk ik. Afhankelijk van wat Aberasturi (29%)gaat doen maakt dat B. Hagen eigenlijk mijn enige tegenvallende renner (Verschil makend tussen uitvallen en tegenvallen). Om Aranburu dan specifiek mijn reddende de engel te noemen lijkt me wat kort door de bocht.

De pickrate van Aranburu vind ik overigens wel echt opvallend laag voor die prijs. Teveel mensen hebben zich in die categorie kapotgestaard op Martinez denk ik en hadden vervolgens naast hun andere goedkopere renners geen oog meer voor nog een 500k'er.

Laatst gewijzigd
pedro

'@kevinraar Ik zou Garvia eruit doen, die ken ik niet;-)

Ajvenema

'@nasibal: de reden dat Aranburu niet super vaak gekozen is, is denk ik een combinatie van zijn onzichtbare vuelta vorig jaar, en de vooraf wat lastig in te schatten etappes voor hem. Ik zag er sowieso niet per se een vluchter in, maar meer iemand die vanuit het peloton iets zou moeten doen, maar dat blijkt niet zo te zijn. In deze vorm is het achteraf natuurlijk een nobrainer, maar dat wisten we toen niet. Heeft zich goed ontwikkeld!

Ik irriteer me bij de sprintetappes een beetje aan het hoge gehalte flutpreviews. 'Het is een redelijk platte rit, dus er wordt gesprint met alle sprinters!' Doe op z'n minst een beetje moeite, roep wat over het aantal hoogtemeters en lastige punten op de route, en eventueel of de aankomst een beetje te doen is...

nasibal

'@Ajvenema

Ik denk dat teveel mensen zich inderdaad door PCS hebben laten lijden wederom. Sterker nog, als je naar zn uitslagen deze ronde kijkt zie je dat hij wanneer hij niet voorin zit ook gewoon ver achteraan eindigt.

Wat het verschil maakt dat hij nu wel een paar keer in een succesvolle vlucht zit durf ik niet te zeggen, maar wil het er niet zomaar op gooien dat het met kunde of ontwikkeling te maken heeft. Er zijn legio renners die de ene ronde wel veel vluchten afronden en de andere niet. Het zou zomaar kunnen dat hij volgend jaar weer onzichtbaar is.

De terechte vraag is natuurlijk wel of je aan zon renner geld wil besteden

Een dergelijke renner in een dergelijke rol in een dergelijke ploeg en een dergelijke ronde inschatten als "geen vluchter" lijkt me daarentegen gewoon een verkeerde inschatting en geen kwestie van "achteraf bekeken". Dat hij dat vluchten ook daadwerkelijk zo goed zou doen achteraf, a la.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Lopez eruit Kevin die paar puntjes

Geel truitje

We stijgen niet we zakken niet nog steeds 99,1 %

Belangrijk om zeker te zijn is met dit team dat de top ook strijd om de dagzege

Roglic
Valverde
Pogacar
Lopez
Quintana
Majka
Kelderman

Higuita
Soler
Izzagire
Kuss
Powles
Een wereld team maar wel graag strijd onder de toppers voor de dagzege

Mn sprinters een stuk minder
Bennet
Alabastini🤪
Venturini
Degenkolb (slechtste keus)

Sanchez fraille en uran en mezgec foetsie

Dit moet toch 99,5 kunnen worden en zou graag een etappe in fire zien

Morgen 100% sprint kopgroep krijgt nooit meer als 5min
Alle sprinters hebben hier op gewacht!!

Kannibaal van Schepdaal

Toch even zeggen dat ik ik vaak onder de indruk ben van de kennis, inzet en de toewijding van Nasibal (en ook Hartstikkebedankt) in dit spelletje. Ik denk ook iets van koers te kennen, met onder meer winst in de Major League Tour 2016 op Zweeler en een voorlopige vierde plaats in het Wielerjaarspel 2019 van Zweeler, maar in Scorito eindig ik steevast tussen de 80 en 95 procent, nooit hoger.

ieder zijn specialiteit, zeker.

Anyway, ik heb dus nog wel wat bij te leren, en ik lees dus met aandacht de schrijfsels van Nasibal.

Ajvenema

'@nasibal, tsja, laten leiden door PCS, ik weet het niet hoor. Ik heb hem Burgos zien doen, en daar waren het allemaal (gereduceerd) peloton sprints. Verder heb ik me inderdaad vooral door PCS laten leiden, ik heb niet de samenvatting van Circuit de Gexco zitten kijken om te zien of ie vanuit een vlucht kwam ofzo. Op basis van welke gegevens heb jij besloten om hem als vluchter mee te nemen?

Die jongen is nu een jaar ouder en heeft Vuelta ervaring, dus ik durf het daar wel op te gooien hoor. Benieuwd wat ie volgend jaar doet, ik dacht dat Astana ofzo interesse had.

nasibal

tsja, laten leiden door PCS, ik weet het niet hoor. Ik heb hem Burgos zien doen, en daar waren het allemaal (gereduceerd) peloton sprints. Verder heb ik me inderdaad vooral door PCS laten leiden, ik heb niet de samenvatting van Circuit de Gexco zitten kijken om te zien of ie vanuit een vlucht kwam ofzo. Op basis van welke gegevens heb jij besloten om hem als vluchter mee te nemen?

Die samenvatting heb ik uiteraard ook niet gekeken. Wel heb ik (en daar ben ik uiteraard niet speciaal in) veel vuelta's gezien waarin opvalt dat renners uit kleine Spaanse ploegen zonder klassementsambities in de Vuelta relatief veel in vluchten rijden en dat deze vluchten relatief vaak stand houden i.t.t. tot de Giro en Tour. Van die spaanse renners uit kleine ploegen zijn het vaak renners met specifieke kwaliteiten en een rol als 'kopman' binnen de ploeg die deze vluchten ook weten te verzilveren.

Een dergelijke analyse staat niet één op één op PCS maar het zijn wel allemaal punten die opgaan voor Aranburu (staat ook niet letterlijk op PCS). Naast Aranburu zie ik alleen Rodriguez en Bizkarra (en mogelijk nog 1 of 2 anderen die ik over het hoofd zie) waar dit voor geldt. Als ik dus een renner met een specifieke rol en een specifieke kwaliteit uit een specifieke ploeg wilde, kwam ik al snel bij Aranburu uit. Of hij het inderdaad deze Vuelta wél zou laten zien itt tot de Vuelta van vorig jaar viel uiteraard nog maar te bezien. Als dat een reden voor je is om voor meer gevestigde namen zoals Gilbert, Nieve,Teuns en De Gendt te gaan, dan geef ik je geen ongelijk natuurlijk. Al waren die wel weer duurder en minder rap aan de meet.

Je noemt de ronde van Burgos. Dat is natuurlijk een rondje waar grote vluchten een heel andere rol hebben dan in een grote ronde. Daarnaast je zie dat, zoals in elke ronde, de relatief mindere goden in de vlucht zitten. In een ronde van Burgos behoort een Aranburu tot de beteren ipv tot de mindere goden . Dat hij daar dan voornamelijk vanuit het peloton uitgespeeld wordt is wat mij betreft logisch. In de Vuelta ligt dat anders. Ook een dergelijke analyse staat niet letterlijk op PCS vermeld, wat inderdaad doet vermoeden dat hij vooral een poefer vanuit het peloton is als je alleen naar de uitslagen kijkt.

Dat is een beetje wat ik bedoel. Er zit vaak nog heel veel verhaal en context achter de uitslagen.

Kijkend naar alleen de uitslagen: De Vuelta ervaring zal hem goed gedaan hebben, maar ik vind al zijn overige uitslagen dit jaar niet direct beter ogen dan zijn overige uitslagen vorig jaar. Daaruit vind ik dus niet direct een stevige ontwikkeling blijken. Maar wie weet zit daar ook weer context en verhaal achter waar ik niet direct van op de hoogte ben. Wat ik denk dat er achter zit is dat ze in de Vuelta van 2018 nog met Pardilla en voornamelijk Luis Mas in de ploeg reden. Die stonden toen natuurlijk wel een treetje hoger in de pikorde, wat de rol van Aranburu wezenlijk anders maakte dan dit jaar. Aranburu zal daar mogelijk met een meer ondersteunende en ervaring opdoenende mindset gereden hebben. Overigens valt me dat nu pas op nu ik er naar terugzoek, maar dit had je van te voren ook kunnen vinden als je er wel bewust naar gezocht had.

edit voor kleine toevoeging: Als je op pcs de volledige uitslag van de door jou genoemde Circiuito de Getxo opent en kijkt naar de overige namen, de tijdsverschillen en het parcours, krijg je antwoord op je vraag zónder uberhaupt de samenvatting gezien te hoeven hebben. (2018 schetst nog een beter beeld dan 2019).Iets wat je niet had gezien als je alleen op de pagina van Aranburu gekeken had naar zijn uitslag.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kannibaal

Bedankt voor het compliment. Als je veel wil leren zijn de reacties van Pietje en enkele anderen uit dit forum ook zeer waardevol. Ik ben het niet altijd met ze eens, maar ze zeggen vaak zinnige dingen die mij ook weer aan het denken zetten en nieuwe inzichten geven. Ab Normaal, Jsprunk en Starlynk posten een stuk minder dan vroeger, maar ook zij hebben er veel kijk op. En dan zijn er natuurlijk ook nog een redelijk aantal namen die wel nog frequent posten.

De échte échte kenners schijnen echter een groepsapp te hebben ;)

Scorito heeft denk ik een aantal facetten die 'choose and forget' spelletjes niet hebben. De inzicht in die dynamiek bepaalt ook voor een flink deel je resultaten denk ik. Zelf heb ik dan weer meer moeite met die 'choose and forget' spelletjes. Niet voor niets deed ik het relatief beter bij het AD tourspel in de oude variant met dagopstellingen. Met de variant voor de huidige variant ben ik ooit een keer 3e overall geworden in de Tour (mooi man, stond een tijd lang op 1, vol met mn naam in de krant ;) ) maar in de meest recente variant bak ik er niets meer van.

Dat het met Scorito minder goed gaat hoeft dus maar héél weinig met je koersinzicht te maken te hebben en meer met inzicht in het spelletje.

Laatst gewijzigd
Martinho237

De uiteenzetting m.b.t Aranburu zou ik zelf niet beter kunnen verwoorden. Ik heb de beste man om exact die reden ook meegenomen. Ik faal echter structureel in vrijwel ieder wielerspel, omdat ik op de een of andere manier mezelf per se wil onderscheiden door bijvoorbeeld Pogacar niet te nemen, maar wel Aberasturi en Bevin (waarom sprint die jongen niet meer mee in de oplopende aankomsten?). Kortom; wie kent er een goede therapeut?

nasibal

Bevin (waarom sprint die jongen niet meer mee in de oplopende aankomsten?)

̶G̶e̶e̶f̶ ̶m̶i̶j̶ ̶u̶i̶t̶ ̶d̶e̶ ̶a̶f̶g̶e̶l̶o̶p̶e̶n̶ ̶2̶ ̶j̶a̶a̶r̶ ̶5̶ ̶v̶o̶o̶r̶b̶e̶e̶l̶d̶e̶n̶ ̶w̶a̶a̶r̶i̶n̶ ̶h̶i̶j̶ ̶d̶a̶t̶ ̶g̶e̶d̶a̶a̶n̶ ̶h̶e̶e̶f̶t̶.̶ ̶D̶a̶t̶ ̶j̶e̶ ̶e̶r̶ ̶1̶,̶2̶ ̶o̶f̶ ̶z̶e̶l̶f̶s̶ ̶3̶ ̶k̶a̶n̶ ̶v̶i̶n̶d̶e̶n̶ ̶w̶e̶e̶t̶ ̶i̶k̶,̶ ̶z̶e̶l̶f̶s̶ ̶r̶e̶c̶e̶n̶t̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶n̶o̶g̶.̶ ̶M̶i̶s̶s̶c̶h̶i̶e̶n̶ ̶b̶e̶n̶ ̶i̶k̶ ̶p̶e̶s̶s̶i̶m̶i̶s̶t̶i̶s̶c̶h̶ ̶e̶n̶ ̶r̶e̶d̶ ̶j̶e̶ ̶5̶ ̶o̶o̶k̶ ̶w̶e̶l̶.̶ ̶M̶e̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶d̶a̶t̶ ̶e̶n̶ ̶i̶k̶ ̶b̶e̶n̶ ̶v̶e̶r̶r̶a̶s̶t̶.̶ ̶
̶D̶a̶t̶ ̶d̶i̶e̶ ̶j̶o̶n̶g̶e̶n̶ ̶i̶n̶ ̶b̶e̶t̶e̶r̶ ̶b̶e̶z̶e̶t̶t̶e̶ ̶r̶o̶n̶d̶e̶s̶ ̶m̶e̶e̶ ̶z̶o̶u̶ ̶s̶p̶r̶i̶n̶t̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶n̶a̶a̶r̶ ̶m̶i̶j̶n̶ ̶m̶e̶n̶i̶g̶ ̶e̶e̶n̶ ̶m̶y̶t̶h̶e̶ ̶d̶i̶e̶ ̶h̶i̶e̶r̶ ̶v̶o̶r̶i̶g̶ ̶j̶a̶a̶r̶ ̶o̶p̶e̶e̶n̶s̶ ̶d̶e̶ ̶k̶o̶p̶ ̶o̶p̶ ̶d̶e̶e̶d̶ ̶e̶n̶ ̶n̶u̶ ̶o̶o̶k̶ ̶w̶e̶e̶r̶ ̶e̶v̶e̶n̶ ̶l̶e̶e̶k̶ ̶t̶e̶r̶u̶g̶ ̶t̶e̶ ̶k̶o̶m̶e̶n̶.̶ ̶

edit: ok ok, Town Down Under, Catalunya en Tour of Britain 2018. you got me ;) Voor mij persoonlijk overigens nog steeds geen inidicatie dat hij dit in een Vuelta ook zou doen, maar daar kan je over twisten

Verder ken ik die valkuil waar je het over hebt. Die neiging heb ik ook, omdat anders het spelletje snel 'saai' wordt. Ik word er bijvoorbeeld echt niet gelukkig van om elke dag weer Roglic in mijn team te klikken en van een Kruijswijk was ik ook al snel strontziek geworden.Ik geef mezelf daarom de ruimte om op plek 19 en 20 een 'gekke renner' mee te nemen en benoem daarnaast voor mezelf ook vaak een 'renner 21'. Leuk om in gedachten te hebben en te volgen, maar niet van invloed op Scorito. Voor de overige 18 renners probeer ik mij niet te laten leiden (of lijden) door genoemde neiging.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 130 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.