Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 137 ... 144 145
Orange

Mijn team tot nu toe

Valverde (C)
Roglic
Pogacar
MAL
Gilbert
Teuns
S. Bennett
Aranburu
Powless

Twijfelgevallen zijn nog:
Aberasturi - won een soortgelijke rit in de ronde van Burgos, maar was daar kansloos in de eerste etappe waarvan de finish (1km aan 6.1%) meer overeenkomt met de finish vandaag (1.2km aan 5.8%). (Aranburu werd 2e)
Quintana - 7 zekere punten, mogelijke 10 teampunten bij winst Valverde (aannemelijk) en mogelijk zelf een plekje laag in de top 20.
Venturini - redelijke klimkwaliteiten voor een sprinter, alleen zal die hoogstwaarschijnlijk te kort komen,

Iemand een andere gedachtegang?

Aanklampen

Jofferde, denk het wel.

Top die ik mis zijn Pogacar (nog steeds niet duidelijk waarom ik hem niet heb genomen, stond al 3 weken voor Vuelta op mijn shortlist, net zo als de betreuren Bjorg) en Aranburu (Burgos gezien, maar niet als vluchter bedacht...stom stom).

Poels kut, Chaves kut, EBH zeer matig, Kruijswijk pech, Latour matig..

Straks maar eens op de stream kijken..

Orange

'@harstikkebedankt

Wanneer heeft Sarreau aangetoond op dit soort aankomsten te kunnen scoren?

Jofferde

Zoals ik lees is Aberasturi voor iedereen (ook voor mij) een twijfelgeval.

Phoenix0000

Sarreau en Venturini zetten toch goed vooraan in die etappe die Bennett won met grote valpartij.
Of is deze aankomst zo veel zwaarder?

Ludi

'@Hatstikkebedankt, hier hetzelfde punt. Zit nu met Gilbert (C), Roglic, MAL, Pogacar, Valverde

Verder heb ik nog 4 plekken voor Teuns, Sarreau, Bennett, Venturini, Latour, Powless, Bennett G, Richeze, Quintana, Hart, Poels

Ik overweeg ze in de volgorde zoals hierboven op dit moment. Op dit moment heb ik Teuns in ieder geval een plekje gegeven

Jeffrey81

Ik denk echt dat het te zwaar gaat zijn voor Bennett hoewel hij bij de bookies bovenaan staat.

Ja, dat is dus waar bookies rijk van worden ;)

Ludi

Als Bennett nog kans op de groene trui wil maken zal hij ook voor een ereplaats gaan sprinten, denk ik

Orange

'@phoenix

Stijler, andere opbouw aan stijgingspercentages, heel smal, haarspeldbochten, kasseien en geen valpartij die invloed heeft op de sprint. Tevens werden Sarreau en Venturini er wel erg gemakkelijk afgereden door de drie mannen ervoor in etappe 14. Ik zie ze er dus echt niet bij zitten, maar volg natuurlijk je eigen instinct.

Tip: kijk het profiel op google map eens. Het is echt een punchy aankomst.

Phoenix0000

Battaglin dus :-)

Cycling88

Hier gaat geen sprinter overleven, is echt voor de punchers.
Geef S.Bennett alleen de voordeel van de twijfel.
Twijfel alleen nog tussen kopman keuze, Valverde of Gilbert.

Ludi

Battaglin, oja, die doet ook mee!

danusz1986

Heb momenteel: Roglic, MAL, Pogacar, Valverde, Gilbert, Teuns, Bennet, EBH erin. Heb nog Sarreau, Aberasturi, Quintana, Richeze en Theuns. Welke rijder van deze 5 zouden jullie meenemen. Zijn allemaal twijfegevallen voor mij.

nasibal

Als Bennett nog kans op de groene trui wil maken zal hij ook voor een ereplaats gaan sprinten, denk ik

Die groene trui is wel verkeken vermoed ik. Bennet moet daarvoor nog minimaal 44 punten halen, mocht Roglic er zaterdag géén pakken.

In de tussensprint en finish zaterdag zie ik Bennet geen punten pakken. Zondag kan hij max 25 punten goedmaken aan de finish. Dan heeft hij de tussensprint en finish vandaag, plus de tussensprint zondag nog om de overige 19 punten goed te maken. Max 8 daarvan kan in de tussensprints, waardoor hij aan de finish vandaag dan minimaal 5e (6e levert 10 punten op) zou moeten worden.

Roglic mag dan in dat geval dus geen enkele punt meer pakken. Vandaag, maar zeker zaterdag, lijkt me dat scenario onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Ludi

Eens, maar ik denk dat Bennett het wel nog wil proberen. De etappe van morgen lijkt me volledig voor een grote kopgroep eigenlijk. Typische Teuns etappe naar mijn mening. Zondag zal Roglic vermoedelijke geen punten pakken. Het probleem gaat meer zijn dat Roglic vandaag al kans heeft op best wat punten, maar ja. Ik geef Bennett denk ik toch het voordeel van de twijfel, aangezien hij waarschijnlijk bij alle andere deelnemers ook mee gaat. Liever een mogelijke "0 punter" (toch een paar puntjes he!) die "iedereen" dan heeft dan het mogelijk missen van een hoop punten die iedereen zou kunnen krijgen. Sarreau/Venturini/Richeze geef ik niet per se in verwachting meer punten eigenlijk.

nasibal

Ik geef Bennett denk ik toch het voordeel van de twijfel, aangezien hij waarschijnlijk bij alle andere deelnemers ook mee gaat

Voor mij in dit specifieke geval juist de reden om hem niet mee te nemen. Op dit punt in de ronde heb ik persoonlijk weinig interesse in consolideren.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Die Latour is ook een vervelende rekel aan het worden. Er valt geen enkel stuk informatie over de status van de beste man te vinden. Ik overweeg ook de nasibaltactiek toe te passen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Latour is zich of aan het sparen, of er is iets mis. Als het het eerste is, dan vermoed ik eerder voor morgen dan voor vandaag. Ondanks dat hij vandaag in goede doen best aan zou kunnen is hij natuurlijk geen uitgesproken topfavoriet. Met een mooie kans morgen ga je je dan normaal gesproken niet vandaag in het gedrang gooien op natte kasseien. Heeft meer te verliezen dan te winnen.

Jeffrey81

Ik had Bennett er ook al uit geklikt....

Vandaag LL Sanchez en De Gendt mee voor de mogelijke vlucht

Gilbert mee voor winst vanuit de vlucht of vanuit het peloton

Valverde, Roglic, Pogacar, Lopez mee als (hopelijk) de eersten van het peloton. Powless en Kuss nog mee voor de teampunten Roglic.

Majka, Kelderman en de sprinters (Bennett, Sarreau, EBH en Aberesturi) op de bank.

Ajvenema

Toch verwacht ik Bennett wel in de top10 in deze vorm...
Ik ben wel heel benieuwd wat voor percentage vandaag met Bennett als captain speelt:)
Kelderman zie ik nog wel als een outsidertje, al moet ie bij mij banken.

fringale

'@Ajvenema : Sam zie ik niet voor de zege sprinten en dus ook niet aanklampen voor een top 20 notering, op onderstaand muurtje...

https://veloviewer.com/segments/20872657?referrer=Embed_www.ciclismointernacional.com

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@fringale:
Haha, ja ik heb het gezien. Het is meer dat ie zo goed in vorm is dat ik het niet uitsluit, en dat ik denk dat de concurrentie hem er vaak in heeft staan. We zullen vandaag zien hoe voorlopig je podiumplek is dan :D

daan_zeelen_811806

De status van Latour bij mij is bankzitter

pieterdeconinck7

Gilbert (c)
Roglic
Valverde
Lopez
Pogacar
Van der Sande
Bennett Sam
Richeze
Teuns

bank: Sarreau, Aberasturi, Latour, Boasson Hagen

pieterdeconinck7

Zou me niet slecht uitkomen mochten mijn concurrenten in de subpoule een klassieke massasprintploeg hebben ingeklikt :-)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 137 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.