Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 142 143 144 145
dazzler2120

Rectificatie naar mezelf, ik zei gisteren in een euforische stemming dat het een betere score is dan vorig jaar, ik kom er zojuist achter dat 97% in de Vuelta mijn slechtste score is van de afgelopen 3 jaar in de Vuelta :')
Ik scoor behoorlijk stabiel in de Vuelta rond de 97%

Sjas Patatje

58,5%, een regelrechte domper na de 99,6% in de Tour de France. Ben ik dan geen kenner? Zoals @PietjePrecies omschrijft. Waar ging het mis?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Tour het meest intensief volg. De Vuelta keek ik wel eens, maar niet altijd. Nu wel weer meer door Scorito.

Met het uitvallen van Uran, Kruijswijk en Mezgec had ik pech. Twee potentiële top 10 renners en een sprinter die een heuvel op kan. Maar de grootste fout is door het niet meenemen van de juiste aanvallende renners in heuvel etappes. Fraille mocht niet aanvallen, Martinez kon het niet echt en Grosschartner probeerde het wel, maar het lukte niet. Fraille en Grosschartner had ik ook meegenomen voor de teampunten van Bennett en Lopez. Ik mis een Gilbert, Aranburu of Teuns. Latour heeft die rol nog enigszins ingevuld.

De ingecalculeerde "gokjes" Gaviria en Chaves pakken ook verkeerd uit. Gaviria is nog ver verwijderd van zijn oude niveau en Chaves valt me echt vies tegen. Daar had ik een top klassering van verwacht of een paar leuke klasseringen in de aanvals etappes. Geen van beide dus.

En (dit heb ik al gezegd) ik had Pogacar nooit uit mijn selectie moeten halen. Die had ik al klaar staan in de Giro voor 750K volgens mij (correct me if I'm wrong), maar toen werd hij niet geselecteerd. Wat een klasbak is dat zeg! 2.5M duur? Een koopje blijkt achteraf. Allemaal de schuld van Carapaz. Toen had ik Pogacar nog in mijn team en G. Bennett ook.

Ter info, dit was mijn team:
Roglic, Lopez, Valverde, Quintana, Kruijswijk, Uran, Chaves, Latour, Higuita, Martinez, Powless, Grosschartner, Fraille, Bennett, Gaviria, Mezgec, Sarreau, Walscheid, Aberasturi, Rojas.

Dus ben ik nu geen kenner (meer)? Ik ben erop gebrand om weer een topscore te behalen in de volgende grote ronde.

Ludi

Pogacar was 1m in de Giro, maar ik snap je punt.

Wel vreemd dat je G Bennett en Pogacar schrapt als Carapaz wegvalt. Dat lijken me renners die baad hebben bij geen Carapaz. Dat was dus 4.5+2.5+1.5m=8.5m, wat heb je daar dan voor gekocht? Latour, Uran, Kruijswijk (8.5m)?

Het enige wat het bij mij veranderde is dat ik ineens genoeg budget had om goedekopere renners (aranburu en Higuita volgens mij.. :) ) te "upgraden" naar Poels en Hart. De een had zelf aan had gegeven naar de Vuelta te willen gezien zijn vorm, een van de 2 Ineos mannen zou toch wel top 10 moeten kunnen rijden. De ander zou dan goede daguitslagen kunnen rijden.. Tsja.. Verder zorgde het ervoor dat ik geen 4e Movistar renner wilde (Soler) omdat ik dacht dat ze toch bijna geen truipunten zouden halen. Gezien Astana en TJV voor Movistar zouden moeten finishen in de TTT en Quintana en co na de ITT op minuten zouden staan normaal gezien.

hartstikkebedankt

Mooie score michael, van harte. Ik snap jouw frustratie echter wel als ik even door je etappescores klik, maar er zullen vóór jou ook niet ideale opstellingen zijn gemaakt.

Hier geëindigd op nummero 125, 99,4 procent na een eindafrekening van 1.119 punten. Had nog niet zo hoog gestaan deze Vuelta dus tevreden, hoewel ook hier een behoorlijk aantal misperen vanuit de ploegleiderswagen.

Kruijswijk, Poels en Izagirre waren de mannen waar - op z'n Zadelpens - de dank deze Vuelta niet naar uit gaat. Die laatste gaat voorlopig ook op de zwarte lijst als hij een kopman voor zich in de ploeg heeft. Uitstekende renner, maar verdient mijn vertrouwen niet langer. Poels had ik gelukkig snel afgeschreven, alleen zaterdag nog opgesteld maar daar had ik weinig schade van.

Voor het overige een aantal leuke tot zeer leuke performers in het team: Pogacar en Quintana bleken musthaves en daarachter springen Gilbert, Higuita, Aranburu, Richeze en Knox hier in het oog. Daarnaast nog wat sprokkelaars die min of meer naar verwachting reden: Venturini, Sarreau en Powless bijvoorbeeld.

Tot slot nog ter info, een renner waar veel discussie over was: Majka is uiteindelijk bij mij geëindigd op 248 punten. Toch aan de dure kant, want zonder uitvallers had hij vermoedelijk behoorlijk minder punten gepakt terwijl je niet veel meer dan zijn huidige prestatie kon verwachten denk ik. Daarentegen toch een fijne keuze gebleken uiteindelijk.

Helaas zit het grote rondejaar er weer op. Voor mij was het een hele mooie na een Giro van 98,6%, met als hoogtepunt top-10 in de Tour, naar 99,4% in de Vuelta. Dat wordt een flinke kluif om te evenaren. We spreken elkaar volgend jaar!

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Uiteindelijk geeindigd op 95.6 Ik mag niet klagen, maar toch helaas weer geen bekertje:)

Roglic 908: Helemaal naar verwachting

Valverder 773: Altijd weer even billenknijpen, zou dit dan de ronde zijn waar ie eindelijk te oud is, maar nee!

Pogacar 755: Had ik een beetje spijt van, voelde als een enorme gok voor 2.5. Heeft het volledig waargemaakt. Wel leuk dat er weer wat nieuwe klassementsmannen opstaan, maakt de keuzestress voor volgend jaar alleen maar weer groter.

Lopez 674: Viel tegen, maar brengt uiteindelijk toch makkelijk zn geld op.

Bennett 579: Eigenlijk de enige must-have sprinter

Kuss 260: Had ook powless kunnen zijn, of gesink, maar ik koos Kuss en dat pakte heel aardig uit.

Teuns 240: Is zn geld weer waard, maar ik heb het idee dat er meer ingezeten had als ie niet zo op 2 gedachtes had gehinkt. Snap niet dat ze hem niet anders/beter coachen. nu heb ik het idee dat ie niet onmisbaar was.

gilbert 192: Valse start door zn eerste overwinning te missen. Daarna heeft ie zn geld alsnog prima opgebracht

Latour 160: Was ok, maar heb ook vaak 0 punten met hem gehaald, gered door de bergtrui van zn vriend.

Kelderman 160: Redelijk onzichtbaar, prima resultaat, en qua scorito punten is het oke.

Ion 134: Gemist in zn beste bergrit, had er toch meer van verwacht.

Richeze 126: Goedkope alternatief voor Jakobsen pakt supergoed uit. Jammer van die diskwalificatie.

Oscarito 118: Prima voor dat geld, maar volgend jaar zou ik toch proberen te kiezen voor een iets aanvallender type.

Aberasturi 98: Doet wat ie moet doen

Gaviria 79: ai ai ai. Komt denk ik vooral door zijn val, zag er erg slecht uit, maar anders was ie denk ik alsnog de 3.5 miljoen niet waard geweest.

Mezgec 78: Pech, die had zn geld nog wel opgebracht als ie niet was uitgevallen

Bauhaus 50: Had het idee dat die weinig gekozen zou worden, ondanks zn goeie Giro vorig jaar. Jammer dat ie uitviel, we zullen nooit weten of ie zo had kunnen verrassen als ik hoopte.

Martinez 47: Ik wilde niet teveel EF jongens. Het team zelf zij Uran als kopman en Martinez als schaduwkopman uit te spelen, en Higuita moest vooral leren. Omdat ik dacht dat Higuita vaker gekozen zou worden wilde ik het gokje Martinez nemen. Die afweging pakt niet goed uit, maar door de tijdritpunten kan je het ook geen miskoop noemen. Was blijkbaar toch niet fit genoeg, of heeft de kwaliteit (nog niet)

Uran 40: balen

Kruijswijk 0: Idem dito.

Missers:
-Quintana en Majka, al komt dat vooral door het uitvallen van Uran en Kruijswijk. Als die waren blijven rijden was het denk ik niet erg geweest om die andere 2 jongens te missen.
-Higuita: Leuke aanvallende renner, die ga je nooit meer krijgen voor 750k:)
-oeroeboeroe: Scoorde leuk in ritten waar ik niet heel veel punten scoorde, en leuke aanvallende renner.
-Mannen als James Knox, cavagna, madrazo, vd sande, pernsteiner en Guerreiro hebben me positief verrast, maar mn alternatieven waren ook wel in orde. Die quickstep punten vertekenen sowieso, om de maximale score te halen met ze had je ze op onlogische momenten moeten opstellen.

Wat mij betreft vrij weinig fouten, uiteindelijk nekken Uran en Kruijswijk me. Het is niet voor niks dat bijna niemand op de eerste pagina van de rankings Uran en/of Kruijswijk heeft.

Ik vind dat het enige jammere aan Scorito, uiteindelijk moet je hopen dat er niemand van zn fiets valt, anders ga je gewoon niet meer winnen. Ik denk dat het het spel zou verdiepen als ze een wisselbeleid inbouwen. Op die manier kun je ook nog extra verschil proberen te maken door in de tour bijvoorbeeld te starten met meer sprinters, en die er later uit te rouleren, met als gevaar dat je vervolgens een gevallen klassementsman niet meer kunt vervangen. Gaan ze natuurlijk nooit doen.

Moeilijke aan de Vuelta blijft de verdeling. Sprinters waren in de meeste gevallen absoluut geen musthaves, maar met 14/15 man voor de bergen ga je geheid zo af en toe de mist in. Volgend jaar neem ik iig maar 1 dure sprinter mee, en ga ik toch nog meer geld in de dure klassementsmannen stoppen, want die halen het er uiteindelijk toch wel uit. De 1.5 miljoen categorie is echt een soort russische roulette gebleken.

Tot de klassiekers maar weer!

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Ik ben uiteindelijk op 98% geëindigd deze Vuelta, zeer tevreden mee.

Giro 66,8%
Tour 99,6%
Vuelta 98%
Klassieker 70,7%

De Giro blijft mijn zwakste grote ronde. In het klassiekerspel toch fel gestegen t.o.v. De vorige twee edities. Tour en Vuelta goed, zoals elk jaar weer 👍

Kannibaal van Schepdaal

Zoals steeds geen potten gebroken in Scorito.

Een groot gebrek aan vluchters heeft zich cash uitbetaald.

Aranburu, Gilbert en Teuns had ik wel willen hebben.

Uiteindelijk 3845ste geworden, dat is niets om trots op te zijn.

Maar zoals gezegd, Scorito ligt me niet helemaal.

Ik ben ondertussen wel een beetje euforisch met een voorlopige eerste plaats in het Wielerjaarspel van Zweeler, met dank aan Roglic - Valverde - Lopez - Soler - Teuns - Fuglsang in mijn team:

https://nl.zweeler.com/results/5408

Genieten zolang het duurt, al schat ik mijn kansen voor de WK Tijdrit ook wel eerder goed in (Jungels en Bevin vs. Kwiatkowski).

WK Wegrit, Lombardije en Guangxi is een ander paar mouwen.

Wat denken jullie over mijn kansen op eindwinst?

Wat Scorito betreft, misschien tot volgend jaar.

dspiky

Uiteindelijk geëindigd op plaats 180 op 99,1%. De keuze voor de goedkope Jumbo’s (Kuss en Powless) pakt uiteindelijk toch nog goed uit, net als de keuze voor slechts 4 sprinters (S. Bennett, Mezgec, Boasson Hagen en Van der Sande). Hoewel Richeze daar nog prima bij had gekund i.p.v. Padun. Daardoor wel veel ‘fouten’ gemaakt in de dagopstellingen, maar dat hoort erbij.

Wissels ben ik ook een voorstander van, maar dan wel onder twee voorwaarden:
1) De wissels moeten voorafgaand aan de ronde geselecteerd worden. Anders wisselt iedereen met Uran / Kruijswijk direct Pogacar erin en is het voordeel voor diegene die Pogacar er al vanaf het begin in heeft staan (te) klein.

2) Een renner kan enkel in de ploeg gewisseld worden als hij goedkoper (of gelijk in waarde) is dan de uitvaller. Anders krijg je dat bijvoorbeeld Nishimura (Giro) door sommige deelnemers wordt gekozen, omdat de kans groot is dat hij snel uitvalt en dan een klassementsman die je ploeg net niet haalde als wissel je ploeg komt versterken.

ditisdavid

Met wissels zou Mareczko in een grote ronde met de meeste sprints aan het begin plotseling een uitstekende koop zijn :p

hoogst21

Wauw, na de afrekening nog de top 100 overall ingerold en 2e in de WF forum poule. We mogen wel spreken over een prima Vueltatje!

99,5%, i like!

Jeffrey81

Misschien dat wisselen zou kunnen in de vorm zoals dat ook bij Topcoach gebeurt. En dan bv op de tweede rustdag.

Dus renners hebben dan een aangepaste waarde op basis van de al geleverde prestatie, en dan kun je het budget dat is vrijgekomen van je uitgevallen renners nog uitgeven aan andere renners.

Zoiets zou ik nog wel kunnen zien werken. Maar ik denk inderdaad niet dat Scorito eraan gaat beginnen, en van mij hoeft het ook eigenlijk niet.

Ludi

Het leuke van Scorito is voor mij juist het uitdenken van allerlei scenario's waardoor een keuze van mijn opties vooraf optimaal lijkt en met de tegenslagen dit team zo goed mogelijk coachen. Dat bij TC proefrondes nodig zijn omdat er nog transfers zullen zijn dat begrijp ik. Maar bij andere spellen vind ik het prima zo. Niet te veel ingrepen. Anders had iedereen na de eerste rustdag ineens pogacar gehad in plaats van alleen de mensen die hem kende. En dan had ineens niemand meer Gaviria gehad waarschijnlijk. Bij F1 zouden ze bijvoorbeeld ook niet iedereen zo vaak een kans moeten geven om toch de juiste rijders te kiezen.

Ze zouden bij de andere spellen wel het idee van X verplichte spelers van categorie Y moeten afschaffen naar mijn mening. Ik wil niet per se 6 middenvelders, ik had liever 6 verdedigers gehad bij TC NL. Ik wil ook niet per se 3 C F1, had liever een extra D gekozen. En bij Tennis wil ik al helemaal niet altijd per se 3 A vrouwen..

Ajvenema

Het uitdenken van scenario's is leuk, maar het scenario dat Jumbo Visma over een lek badje uitglijdt is denk ik bij vrij weinig mensen naar boven gekomen.

Ze zouden wissels op 2 manieren kunnen spelen: Van tevoren een reservelijst maken voor uitvallers (maar dan had dus iedereen inderdaad na kruijswijk meteen Quintana of Pogacar erbij gehad. Of je maakt er een tactisch dingetje van, dus 3 wissels over de hele ronde die je mag inzetten wanneer je wilt. Als correctie op iemand die niet presteert kun je dan wisselen, of als anticipatie op het programma. Maar vervolgens kun je dus alsnog de lul zijn als er na je wissels iemand uitvalt. Ik zou het ook al prima vinden als je bij een uitvaller 70% van het budget terugkrijgt en mag uitgeven op de rustdagen. Dan heb je na het uitvallen van Kruijswijk wel de kans om in te grijpen, maar niet om er dan bijvoorbeeld quintana voor neer te zetten.

Jeffrey81

Daarom ook "tweede rustdag" en aangepaste prijzen. Pogacar was dan waarschijnlijk 4,5 of 5 miljoen geweest en Roglic minstens 6 ;-)

Maar goed, eigenlijk ben ik het verder wel met je eens. Zeker bij F1 is dat wisselen totaal overbodig.

nasibal


Ik denk dat het het spel zou verdiepen als ze een wisselbeleid inbouwen

Ik zie het als volgt:

Met 20 man in totaal en maar 9 die je op kan stellen per dag heb je in wezen al 11 wissels. Zelfs als je het verschil tussen klimmers en sprinters in ogenschouw neemt heb je alsnog 2 'wissels'.
Dit was natuurlijk veel zichtbaarder toen je zelf de keuze had tussen 16,17,18,19 of 20 renners en je dus ook zelf kon bepalen of je extra renners als reserve mee wilde nemen.

Als het, zoals bijvoorbeeld bij het AD-spel, zo was dat je voltallige selectie elke dag in aanmerking zou komen voor punten, dan had ik hier anders tegen aangekeken.

pedro

Ik ben uiteindelijk op 99,2% gefinished en voor t eerst sinds jaren weer een bekertje, eindigde afg.3 jaar telkens tussen de 86,5-96,5% dus dan is dit zeer goed(moet wel zeggen dat ik laatste jaren last minute redelijk snel een team maakte).
Maar toch heel veel pnt laten liggen. Was nog met mijn team samen stellen bezig(begon pas eind v.d.middag) en daardoor te laat met Richeze nog op te stellen in TTT, 1 keer captain vergeten. Twijfelde een aantal keer tussen 2 renners voor 9e plek en pakte, op 1 keer na, elke keer verkeerd uit waardoor ik bv van vd.Sande, Gilbert en Teuns een paar hele goede klasseringen mistte.
T pijnlijkste was wel etappe 8. Was een echte vluchters rit dus had Teuns captain en Gilbert bankje want dag ervoor alles gegeven in bergetappe. Toen las ik op t forum dat Teuns had gezegd dat die rustig aan ging doen en Gilbert "tomorrow another day". Dus Gilbert kopman gemaakt en Teuns eruit, dat kostte dus 60pnt.
Miste Quintana uit de top 7. en had Aranburu nooit eruit moeten halen. Maar verder had Ik iedereen wel(op Quintana na top11 puntenklassement).
Had maar 1 echte miskoop en dat was Poels(Kruijswijk en Mezgec was gewoon pech). Maar die heeft me echt veel pnt gekost want miste daardoor top10 van v.d.Sande,G.Bennett en Kelderman)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal, dat is wel zo, maar vervolgens zie je toch in de einduitslag dat er vrij weinig mensen meer tussenstaan met Kruijswijk en Uran. Dat betekent dus dat het ondanks de 11 wissels toch vrij veel impact heeft, terwijl het niet iets is waar je van tevoren rekening mee kunt houden. Uiteraard is het mogelijk om daarna nog een goeie score neer te zetten, maar aan het eind van de rit verlies je het van een kinderbadje.

Het is opzich ook best zoals het is, alleen maakt het de geluksfactor onnodig hoog imo.

Sjas Patatje

'@KJ Dank voor je feedback! Ik zat er dan 0,25M naast, haha.

Door het uitvallen van Carapaz ben ik mijn selectie gaan heroverwegen en kwam ik inderdaad uit op Kruijswijk, Uran en Latour. Ook mede doordat EF met een mooie selectie naar de Vuelta zou komen. Martinez, Higuita en Uran heb ik daardoor geselecteerd. Higuita en/of Martinez konden een leuke eindklassering neerzetten in het jongeren klassement en plaats 1 'leek' toch al toebedeeld aan MAL. Dat was een behoorlijke fout, aangezien Pogacar bizar goed reed. Ik had een goede eindklassering enerzijds wel verwacht, maar niet 3 etappes, eerste in het jongeren klassement en een podium plek. Met Uran en Kruijswijk dacht ik sterker te staan voor het eindklassement...

Bij jou heeft het dus ook geen windeieren gelegd. Hart heeft best wat punten gepakt, maar met Aranburu en Higuita had je meer punten kunnen pakken. Ondanks dat ik niet wilde denken in koppeltjes, ga je toch koppeltjes, triootjes of kwartetten (deze keer niet) maken. 3x Movistar, waarvan Rojas onnodig bleek. Twee keer Astana, waarvan Fraille buiten teampunten niks heeft gepresteerd. 3x Jumbo Visma, waar Kruijswijk helaas al snel uitviel.

En wat een tendens is hier op het forum; de verdeling blijkt in de Vuelta toch wel het moeilijkst in te schatten. Je had slechts 3 á 4 sprinters hoeven nemen, waarmee je meer budget had voor vrijbuiters en klassementsrenners.

nasibal

@nasibal, dat is wel zo, maar vervolgens zie je toch in de einduitslag dat er vrij weinig mensen meer tussenstaan met Kruijswijk en Uran. Dat betekent dus dat het ondanks de 11 wissels toch vrij veel impact heeft, terwijl het niet iets is waar je van tevoren rekening mee kunt houden.

Ik had Uran, Kruijswijk én Formolo. Toch eindig ik nog ruim top 100. De enige reden hiervoor is dat mijn goedkopere renners (renners 17 t/m 20) goed scoren. Eigenlijk zijn het dus mijn 'wissels' die mij redden. Ja deze wissels zijn van te voren al geselecteerd, maar had je in etappe 3 ook geweten wie je voor Kruijswijk zou moeten wisselen? Of op de eerste rustdag desnoods?

SvenVDB

Wissels zou ik echt niet toevoegen, uiteindelijk kiest iedereen dan de op die moment goed scorende renners, waardoor de teams nog meer op elkaar gaan lijken.

Zo valt het leuke van de ‘Dark horses’ een beetje weg omdat die spelers dan later in het spel veel gekozen zullen worden..

Jori

'@ Pietjeprecies: Eens. Vuelta is zo'n ronde waar je ten koste van alles minstens de top 5 in je team moet hebben. Sprinters is altijd gebleken dat je die ene topper moet hebben (dit jaar Bennett, vorig jaar Viviani geloof ik en jaar daarvoor Trentin) en daarna stuk of 4, 5 opvulsprinters die maximaal 1.5 miljoen kosten of er moet een man als Sagan beschikbaar zijn.

Moet wel zeggen dat daarom deze vuelta lastiger was dan normaal. Een logische top 5 was: Roglic, Carapaz, Valverde/Quintana, Kruijswijk, Lopez en bij wegvallen evt. een naam als Majka of Uran.

De naam Pogacar als 20 jarige, waarbij het beste er wel van af leek na Slovenië en er sterke geruchten (dus niks definitief) waren dat hij na stuk of 11 etappes zou afstappen, die gaf ik hoogstens een top 10. Hart, Chaves (of desnoods Poels, al zag ik die vooral als rittenkaper en bergtrui) stonden nog hoger op het lijstje om top 10 te rijden. Chaves gaf ook goede blijk, al zul je daarvan de potentie net als Uran nooit weten door valpartijen (en mechanische defecten in de echte klimmersritten, waardoor hij voor het gros van het publiek zwakker oogde dan dat hij daadwerkelijk was).

Denk ook oprecht dat als Carapaz wel was gestart, Pogacar echt veel minder gekozen was. Alleen werd het budget zonder Carapaz zo groot, dat mensen wel een gokje durfde te nemen met Pogacar, waar ik juist op mijn bek ging met namen als Poels en Chaves. Gelukkig is dit slechte jaar qua wielrennen voorbij, volgend jaar moet ik makkelijk bij elke grote ronde beter kunnen scoren :p

Wel 1 side-note: Je mag ook niet teveel onderzoeken. Op basis van de rollen bij de ploeg zou je dan bijv. een Higuita of Theuns niet nemen en ook bij Pogacar had je beter in de hype kunnen blijven, ipv de iets mindere en onbekendere voorbereiding te ontrafelen.

nasibal

Op basis van de rollen bij de ploeg zou je dan bijv. een Higuita of Theuns niet nemen

Op basis van welke redenatie?

EF stuurt relatief vaak mannetjes vooruit. Op basis van de 'rolverdeling' zou Martinez de meesterknecht van Uran worden. Hiquita mocht zijn ding doen. Voor mij maakte dat Higuita dat (samen met Carthy) de man die ging aanvallen, ipv zo lang mogelijk aanklampen. Of dat vervolgens ook in punten zou resulteren was een tweede natuurlijk.

Theuns en Degenkolb is lastiger omdat je van tevoren mogelijk niet exact wist wie wat wanneer zou gaan doen. Dat kan een reden zijn om ze allebei niet mee te nemen. Als je er echter één van de twee wilde dan was Theuns (1 miljoen) mogelijk een logischere keuze dan Degenkolb (2,5) vanwege die onzekerheid omtrent de rol.

Of doelde je in het laatste geval op Teuns, die had geroepen niet zeker te weten wat hij wilde en het oog op het WK?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal,
Uiteraard kun je dan nog steeds hoog eindigen, maar vind je het niet zuur dat je dankzij een zwembadje niet meer hebt kunnen meedoen om de winst?

Je weet natuurlijk niet wie je er dan in moet gooien voor Kruijswijk, in mijn geval was ik voor Quintana gegaan. Dat doet er ook verder niet toe, het gaat erom dat je na een pech-moment weer een beredeneerde keuze kan maken om weer terug in de race te komen.

Jori

Op basis van dat EF duidelijk maakte dat Uran op 1 kwam, Martinez op soort van 2, hoewel er maar 1 man was en dat was Uran en dat Higuita specifieke rollen toegewezen kreeg en zich niet druk hoefde te maken over tijdsverlies. Tuurlijk kan je dan in een rol als rittenkaper ed. terecht komen, maar hij kwam hier toch wel als 3e/4e man aan de start van de vuelta van EF. Met Craddock en Carthy bovendien 2 lastige concurrenten voor de ontsnappingen. Dit is geen verhaal om afbreuk te doen aan zijn kwaliteiten, integendeel: voor 0.75 miljoen kan Higuita nooit een verkeerde keuze zijn. Maar uitvallen Uran en tegenvallen van Martinez waren samen wel een extra reden dat Higuita extra veel punten opleverde

Theuns en Degenkolb zouden per aankomst bekijken wie er zou gaan sprinten, dus nooit beiden. Beetje eerlijk kijkende, zou je verwachten dat Theuns ongeveer maar 50% van de kansen zou hebben. Zelfde verhaal als paar jaar terug bijvoorbeeld toen met Roelandts en Drücker in de Giro. Daarom waren vooraf mannen als Aberasturi, Vd Sande, Sajnok etc. betere keuzes voor dat geld, ondanks dat Theuns dus de beste sprinter van de <1 miljoen mannen was. Of je moet vooraf al zeggen dat het logisch is dat Degenkolb al zijn sprintkansen op zou geven voor Theuns

Pietje Precies

'@Sjas Patatje, dat gaat natuurlijk wat ver, maar dat je deze ronde flinke steken hebt laten vallen moge duidelijk zijn.

Je selectie ziet er oké uit. Zo te zien heb je ook een hoop punten laten liggen met de dag-opstellingen + het niet hebben van Pogacar hakt er fors in. Die jongen heeft ook gigantisch overperformed, dus dat is wel een zure voor je.

Anyway, we hoeven maar 20 renners te pikken. Daarvan zijn er meestal al wel 10 verplichte kost. Dus écht veel slechte of matige keuzes vallen er niet te maken.

Als je bij die andere 10 keuzes oa Gaviria, Walscheid, Grobschartner, Fraile en Rojas pakt, dan moet je denk ik vooral kritisch naar jezelf kijken. Waren dat nou écht goede keuzes op dit parcours, voor die prijs, met die alternatieven, etc?

1 2 ... 142 143 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.