Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 20 ... 144 145
Nul verstand

Tja, Pogacar is inderdaad prijzig, maar hoe wil je anders tot voldoende klassementsrenner komen. De vijf duurste renners op Scorito (MAL, Roglic, Carapaz, Kruijswijk en Valverde) zal iedereen wel in zijn team willen hebben, maar de renners achter hen zijn toch B-garnituur renners. Renners waarvan de succeskans een filp of a coin is, zoals ze dat in Engeland zo mooi zeggen.

Aan jou is dan de keuze of je voor een relatief dure Pogacar kiest of een gokje waagt en voor Van Garderen gaat (oké, Van Garderen is meer dan een GOKJE:)

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Het probleem is dat die duurste renners ook allemaal een vraagteken achter zich hebben staan. Lopez reed geen uitslag in Polen. Carapaz heeft stevig gevierd na zijn Girowinst en zat met contractperikelen in zijn hoofd, wat de vraag oproept of hij nog wel gemotiveerd aan de start komt. Vorig jaar reed hij ook een anonieme Vuelta na zijn goed klassement in de Giro. Roglic heeft niets meer gereden sinds de Giro, en lijkt dat ook niet meer van plan. Dan is het wel heel erg gokken dat zijn voorbereiding geslaagd is. Kruijswijk reed vorig jaar een hele goede Vuelta, maar toen werd hij 'slechts' vijfde in de Tour. Dit jaar haalde hij met podium in de Tour zijn hoofddoelstelling, wat misschien voor veel ontlading zorgde. Nu hij met Roglic ook nog eens een frissere (mede)kopman aan zijn zij heeft, die ook nog eens beter kan tijdrijden, kan de vraag gesteld worden of Kruijswijk zich misschien niet zoals in de Tour van vorig jaar zal schikken naar een rol als knecht. Maar met een degelijke tijdrit en uitstekende ploegentijdrit kan hij ook zo zijn geld misschien (deels) waard zijn. En van Valverde is het eeuwige vraagteken de laatste jaren zijn leeftijd. Ook wordt altijd de twijfel geopperd 'of hij wel voor het klassement gaat', en 'of hij niet gaat afstappen om zich voor te bereiden op het WK'.

Allemaal vraagtekens. En dat voor de duurste renners van het spel.

Dat terwijl goedkopere renners in Polen hebben laten zien dat ze redelijk in vorm lijken te zijn. Maar zij hebben dan weer geen (recente) reputatie in een (top)klassement rijden in een grote ronde. Zie daar het grote dilemma van dit jaar voor de Vuelta.

Dat alles gecombineerd met het redelijk krappe budget maakt dat je keuzes moet maken. En de uiteindelijke winnaar zal de juiste keuzes gemaakt hebben.

Timber

Vorig jaar was Carapaz ook gewoon knecht voor Landa en Valverde. Dat is hij nu niet.

user26842

Vraagje;
Hoe kom ik in die fantastische Whatsapp groep waar jullie het welleens over hebben?
Of is dat niet voor iedereen weggelegd?

arjenzvob

Colbrelli hoeven we ook niet meer over te peinzen. Doet niet mee.

jsprunk

Wordt langzaam toch wel tijd voor de eerste selecties? Er zijn teams waar PCS nog maar 3-4 namen heeft staan..

hartstikkebedankt

Waar zie je dat Arjen, behalve dat ie bij PCS er af is gehaald? Lijkt me wel fijn trouwens als hij niet meedoet :P

jsprunk

Colbrelli heeft getwitterd dat hij terugkeert in de EuroEyes Classic.

arjenzvob

Hij is van de startlijst van Zweeler gehaald, en die is ook altijd betrouwbaar.

Ludi

Zonder pozzovivo en colbrelli is teuns voor 1.5m niet eens zo gek geprijsd. Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt mbt de overige renners

laupie

Het is wel de vraag wat een Teuns nog kan na de Tour, eerste keer dat hij een dubbel doet

Laatst gewijzigd
Ludi

Er zijn wel duurdere renners die iets voor het eerst doen dit jaar. Teuns had ook 750k kunnen zijn, maar dan had iedereen hem. Vind het wel een keer leuk dat ie wat duurder is. Maar je hebr zeker gelijk!

laupie

Jij verwacht klassement van hem? Als aanvaller vind ik 1,5 wel een degelijke prijs. 1 miljoen is altijd net te weinig voor iemand die je met zekerheid een paar keer kan verwachten.

KV

Er blijven wel heel weinig interessante sprinters (met dit parcours) over zo. Wordt krasselen om er 5-6 met een goed gevoel te selecteren.

KV

Wat denken we bv van Degenkolb? Vertrekt waarschijnlijk volgend jaar en in Polen leek hij niet echt te vliegen...

hartstikkebedankt

Aan de dure kant, 2 miljoen was oke geweest.

Bedankt voor het bevestigen van de afwezigheid van Colbrelli.

Laatst gewijzigd
Ludi

Nee verwacht ik niet, maar wel meer vrijheid in de lastigere etappes, eventueel als vluchter maar misschien ook gewoon als semi-puncher, nu hun team niet meer gaat controleren voor colbrelli. Ik had hem niet duurder dan TdG verwacht, dus ook gewoon 1m, zeker niet met de renners die eerst mee zouden gaan. Ik denk dat de stagair voorkennis heeft, eerst met martinez voor 500k omdat die ziek werd en nu dit ;)

Inderdaad weinig sterke sprinters. Degenkolb voor 2m was prima geweest inderdaad, zeker met matige uitslagen. Dan maar dn Tosh nemen? ;)

steefje9

Theuns voor 1m interessant? Reed van de week geen slechte sprint. Zal even afwachten zijn wat de rollen zijn in de ploeg trek met Degenkolb erbij

Jorik112

Ook deze ronde is er weer een betaalde Scoritopoule. De Whatsapp groep is wel voorbehouden voor deelnemers, maar mocht je mee willen doen dan raad ik je aan om even reddit flitswiel te googelen. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.

Jori

ach, komen nog genoeg sprinters bij: Bauhaus (ja, hij rijdt toch de vuelta, geen Duitsland meer) , Sarreau, Gibbons/EBH, mss ook nog DvP (onwaarschijnlijk, maar weet zijn programma niet), Halvorsen (redelijk optimistisch, maar moet Ineos anders alle ballen enkel op TGH zetten?), ccc nog wel een mannetje, Modolo en mss nog een obscure naam bij Burgos od.

steefje9

Wat betreft bauhaus. Iemand info over hem? Ken hem niet goed..

dvansteenis

In zijn enige GT tot nu toe (giro 2017) finishte hij niet, maar behaalde hij wel een 4e en 5e plek. Doet het na een zware koers over het algemeen prima. Pas 25, maar ik heb het gevoel dat hij al heel lang mee draait. Staat overigens vooralsnog voor de Deutschland tour gepland

raymankapeens

LOL:

III Wanneer je als prijswinnaar uit de bus komt, wordt er alleen nog even van je verwacht dat je binnen een week de cheque print en poseert met de cheque, zodat je een mooi plekje op de erepagina en de organisatieapp kunt krijgen. Als je dit hebt gedaan komt het prijzengeld jouw kant op. Geen zin om te poseren? Dan kun je met 10% van het gewonnen bedrag die verplichting afkopen.

alles kapot

Als je ziet in welke klassementen D. Teuns vorig jaar allemaal scoorde...vind ik hem eerder een koopje, zeker met het wegvallen van Pozzovivo en Colbrelli. Misschien bouwen ze een ploeg rond hem, dat moet nog blijken natuurlijk..

7e in het puntenklassement
13e in het bergklassement
11e in scorito klassement

Hij is een goed klimmer en puncher...voor mij een zekerheidje dus. Finisht graag bergop en kan 3 keer sterven en telkens terugkomen

jsprunk

Het grote verschil is dat Teuns toen geen Tour achter de rug had. En geen 15 hechtingen in zijn hoofd had :)

1 2 ... 20 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.