Je houdt toch duizend keer liever een higuita stil dan een aardige keuze van een paar jaar terug?
Wat vinden we trouwens van de prijs van pogacar? Voordat hij 2.5m was was het voor mij een zekerheidje, ik verwachtte zo'n 1.5m, aangezien hij in de giro ook voor 1m stond. Dit is toch wel fors duurder en ze hebben ook nog aru en gaviria die ze moeten ondersteunen.
Gaat Pogacar überhaupt rijden? Na zijn overwinning in Californië bestempelde hij dat als zijn hoofddoel van het jaar (een vooraf is duidelijk gezegd dat hij dit jaar geen grote rondes zou rijden). Ik vind 2.5M op dit moment te veel. Mocht hij van start gaan met grote ambities, kan ik hem heroverwegen (zeker nu Pozzovivo voor die prijs is weggevallen).
'@Kj: Higuita zou daarom ook wel 1,5 miljoen mogen kosten, net als Formolo (ook 1,5 miljoen had mogen kosten in plaats van 2,5 miljoen).
:)
Wat de klimmers van 2 en 2,5 miljoen euro betreft (Pogaçar, Formolo, Aru, De La Cruz, Geoghegan Hart, Chaves, Carthy) zijn sommigen goedkoper dan vroeger en dus een product van het verleden, en anderen duurder dan vroeger en dus een product voor de toekomst.
Ik weet wat ik verkies.
Dat gecombineerd met het aantal wedstrijddagen achter de kiezen, ambitie en huidige vorm maken dat mijn keuze tussen deze renners al vrij vast ligt ondertussen.
Enige vraagteken is Formolo. Aangezien hij naar UAE gaat en zich daar gaat focussen op eendagswedstrijden, wilt dit dan zeggen dat hij ook nu al in de Vuelta niet echt voor een klassement gaat? En Majka dus kopman is voor het klassement en Formolo in een dienende rol rijdt en af en toe probeert uit te pakken in een heuvelachtige finale of een vroege vlucht?
Hoe dan ook keuzes maken dus, maar minstens even moeilijk vind ik de sprinters in deze vuelta. Een groot deel vh budget zou daar aan kunnen verloren gaan...en je weet absoluut niet zeker of de snelle jongens de slotweek halen.
Zo heb je Gaviria die vaak een grote ronde niet uit rijdt en Jakobsen is een groot vraagteken in de lange rittenkoersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.