Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 19 ... 144 145
Sjonge Jonge

Sivakov heeft al aangegeven de Vuelta niet te rijden.
Wellicht is sosa nog een optie?

Rawolf

Of Poels 😉

hartstikkebedankt

Poels zou ook rijden in Duitsland en de Tour of Britain geloof ik

Laurenesi

Bovenstaande reacties sterken mij te meer dat het DLC en GH worden voor Ineos ^^

Zijn jullie trouwens bekend met de uitslagen van Meintjes? Vorig jaar zeer slecht, in het voorjaar verschillende keren onderuit gegaan en nu voor 750k wel erg verleidelijk.

Rawolf

Ineos hoeft niet perse met 2 klassementsmannen aan te treden, DLC zal wel iets van een vrije rol hebben minimaal maar het lijkt me dat Tao de kopman is zeker nu volgens de geruchten dlC weggaat

laupie

Je pakt toch duizend keer eerder een higuita voordat je een meintjes gaat overwegen

Ludi

Je houdt toch duizend keer liever een higuita stil dan een aardige keuze van een paar jaar terug?

Wat vinden we trouwens van de prijs van pogacar? Voordat hij 2.5m was was het voor mij een zekerheidje, ik verwachtte zo'n 1.5m, aangezien hij in de giro ook voor 1m stond. Dit is toch wel fors duurder en ze hebben ook nog aru en gaviria die ze moeten ondersteunen.

jsprunk

Gaat Pogacar überhaupt rijden? Na zijn overwinning in Californië bestempelde hij dat als zijn hoofddoel van het jaar (een vooraf is duidelijk gezegd dat hij dit jaar geen grote rondes zou rijden). Ik vind 2.5M op dit moment te veel. Mocht hij van start gaan met grote ambities, kan ik hem heroverwegen (zeker nu Pozzovivo voor die prijs is weggevallen).

Rawolf

Pogacar is inprincipe te duur maar als er geen andere opties zijn, wie weet. Vind Aru interessanter

laupie

'@kj sterk argument, ik ga weer stilletjes meelezen

Ludi

Laat je vooral de mond niet snoeren he, maar iemand die meintjes nu overweegt kent misschien heel die higuita niet hihi :)

Kannibaal van Schepdaal

Pogaçar is net duur genoeg. Goedkoop genoeg dat iemand de gok waagt, duur genoeg zodat niet iedereen hem neemt.

Higuita zou daarom ook wel 1,5 miljoen mogen kosten, net als Formolo.

Sjas Patatje

Met Meintjes, Kelderman en van Garderen heb je een gouden trio! En dat voor "slechts" 3,25M.

Ludi

Formolo is 2.5m, toch?

Ik had pogacar meer in de prijsrange van latour verwacht dan van pozzovivo, maar hij is zelfs nu nog wel het overwegen waard ja. Aru vind ik lastig op dit moment.

Majka zoveel duurder dan formolo vind ik wel typisch. Teuns 1.5m is ook heftiger geprijsd dan verwacht.

dvansteenis

Aru en Chaves vind ik echt heel aantrekkelijk en van hetzelfde laken een pak. Kunnen flink uitpakken, maar ook erg tegenvallen. Vertonen allebei tekenen van herstel, maar zijn er nog niet...

laupie

Pogacar staat ook op 66 kg en een lengte van 176, dat lijkt mij toch een aardig zwaar gewicht voor de steile stukken?

alles kapot

ik neem Maijka en Formolo mee hoor!

Maar wat te doen met Chaves, Nieve en Yates?

Kannibaal van Schepdaal

'@Kj: Higuita zou daarom ook wel 1,5 miljoen mogen kosten, net als Formolo (ook 1,5 miljoen had mogen kosten in plaats van 2,5 miljoen).

:)

Wat de klimmers van 2 en 2,5 miljoen euro betreft (Pogaçar, Formolo, Aru, De La Cruz, Geoghegan Hart, Chaves, Carthy) zijn sommigen goedkoper dan vroeger en dus een product van het verleden, en anderen duurder dan vroeger en dus een product voor de toekomst.

Ik weet wat ik verkies.

Dat gecombineerd met het aantal wedstrijddagen achter de kiezen, ambitie en huidige vorm maken dat mijn keuze tussen deze renners al vrij vast ligt ondertussen.

Enige vraagteken is Formolo. Aangezien hij naar UAE gaat en zich daar gaat focussen op eendagswedstrijden, wilt dit dan zeggen dat hij ook nu al in de Vuelta niet echt voor een klassement gaat? En Majka dus kopman is voor het klassement en Formolo in een dienende rol rijdt en af en toe probeert uit te pakken in een heuvelachtige finale of een vroege vlucht?

alles kapot

Hoe dan ook keuzes maken dus, maar minstens even moeilijk vind ik de sprinters in deze vuelta. Een groot deel vh budget zou daar aan kunnen verloren gaan...en je weet absoluut niet zeker of de snelle jongens de slotweek halen.

Zo heb je Gaviria die vaak een grote ronde niet uit rijdt en Jakobsen is een groot vraagteken in de lange rittenkoersen.

DeHaai

Je kunt wel heel het budget uitgeven aan klimmers / klassementsmannen, maar dan zit je ook elke dag weer te twijfelen welke 9 je moet selecteren, vaak ook met veel frustratie tot gevolg :P

bakfiets

Als ik naar het schema kijk op pcs. Dan lijkt het aantal sprintkansen toch bedrieglijk. Veel laatste kilometers lopen toch omhoog. Is pcs de juiste tourschema. Want op scorito lijken er meer sprintkansen?

laupie

Iemand al gekeken naar mogelijke waaier etappes? Etappe 14 lijkt mij gevaarlijk maar vind het altijd lastig te bepalen.

@bakfiets zijn inderdaad allemaal wat meer inhoud dan wat Scorito aangeeft

DeHaai

'@bakfiets Op Jakobsen na kunnen 4 vd 5 'dure' sprinters aardig uit de voeten als het een beetje op loopt. Het is meer de vraag, of de kopgroep van de dag het tot de finish red ja/nee.

KV

Kan me niet voorstellen dat de sprintploegen niet voor de 6 sprints zouden willen gaan (als hun sprinter nog meedoet uiteraard)

Stagiair

He jongens, ik doe ook mijn best he!

1 2 ... 19 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.