'@steefje9
Volgens mij gaat Martinez eerder passen dan S. Higuita, die laatste gaat zich bewijzen en misschien wel onverwacht hoog eindigen in het AK.
Wat doen jullie eigenlijk met de ploegen met meerdere klassementsmannen?
JV met Kruijswijk, Roglic
Movistar met Valverde en Carapaz
Ineos met Hart en De La Cruz
Bora met Formolo, Majka en Grosschartner
...
Meerdere kopmannen kiezen van 1 ploeg kan best. Veel ploegen starten tegenwoordig natuurlijk met meerdere kopmannen. Het is dan niet zo dat de een voor de ander moet knechten.
De Ineos renners overweeg ik persoonlijk niet.
Grosschartner lijkt me meer iemand die in de aanval gaat in lastigere ritten. Wat denk jij en denk je dat hij daarvoor ook de vrijheid krijgt?
'@nul verstand
Wat de rol van grossschartner betreft... Waarschijnlijk heb je gelijk hoor, maar ik zou er niet écht van verschieten moest hij verbazen!! Maar wellicht gaat hij knechten en/of aanvallen
@Kj
inderdaad, net daarom weet ik niet wie te kiezen! Ik vind hoge bedragen betalen voor 3 kopmannen binnen 1 ploeg wat lastig. Zoveel budget voor zo weinig zekerheid.
'@Bart Horemans
Dan moet je gewoon je gevoel volgen.
Quintana is voor mij een zekerheidje. Gaat niet mee.
Carapaz werd vorig jaar 18e na een goede Giro. Twijfel ik over. Eerst maar eens wachten wat hij komende week laat zien.
Valverde moet je jezelf afvragen of je het hem nog ziet doen op zijn leeftijd en of zijn doel nu de Vuelta is of het WK. Vind ik persoonlijk een lastige afweging en die heb ik nog niet gemaakt.
Nu Thomas de Vuelta skipt, lijkt hij mij de aangewezen kopman samen met Geoghegan Hart. Ik verwacht van Ineos dat zij weer twee kopmannen uitspelen. Van de overige renners die nu genoemd zijn op PCS verwacht ik in ieder geval geen klassement. Mogelijk verandert dit als Sivakov ook gaat starten.
Het blijft koffiedik kijken totdat de definitieve startlijst bekend is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.