Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 17 ... 144 145
laupie

'@Nul verstand Ik vind juist dat er wel een paar leuke renners tussen zitten voor 2 en 1,5

jsprunk

Met Pozzovivo valt één van mijn 6 geselecteerde renners weg. Gaat lekker :)

Nul verstand

Wie dan?

Izaguire misschien aangezien hij het vorig jaar ook goed deed. De la Cruz, Kelderman, Latour, Carthy, Chaves etc. heb ik niet zoveel vertrouwen in.

ZK

'@Nul verstand: Als je Chaves voor 2 miljoen al niet meeneemt, dan zitten er voor jou inderdaad weinig tussen in de 1,5-2 categorie

laupie

Latour Chaves Aru zijn echt wel te overwegen voor een klassement, lijken alle drie op de weg terug. Hart / Carthy ook mits de teamplannen en met jongeren klassement er bovenop. Bennett interessant met de TTT zo aan het begin en mogelijke ondersteuning voor Roglic in de bergen, kon in de Tour ook lang meekomen.

Heb je toch al een aardig lijstje staan

Phoenix0000

Valverde is met die verloren kilo's ook niet echt meer je puncheur zoals je die graag hebt voor die prijs.

Nul verstand

'@laupie,

Latour zijn basis is onvoldoende om een klassement te rijden.
Chaves is gewoon niet meer de renner van een paar jaar geleden.
Carthy zie ik niet twee keer een klassement rijden. Dat zie je nooit gebeuren bij renners die twee klassementen proberen te rijden in hun debuutjaar.
Hart vindt ik geen geweldige renner.
Bennett kan wel top-10 rijden, maar die heeft een zware Tour achter de rug waarbij hij ook meerdere malen viel. Het is niet voor niets dat hij al heel snel opgaf in San Sebastian.

Laurenesi

Bennett moet ook gewoon knechten voor Roglic en Kruijswijk. Uiteraard is het mogelijk in dit veld dat JV een Moviestar'tje doet door met drie renners in de top 10 te eindigen, maar dat zal in eerste instantie niet het uitgangspunt zijn.

ZK

'@ Nulverstand. Chaves hoeft toch ook niet de renner van een paar jaar geleden te zijn om zijn 2 miljoen waard te zijn? Afgelopen rondes reed hij in dienst van, nu mag hij voor eigen kans gaan. Altijd top 10 dus.

laupie

'@Nul verstand Het is uiteindelijk een overweging die je zelf moet maken, maar ik durf te zeggen dat 1/2 van de genoemde gewoon degelijke scoritopunten gaan rijden. Het is alleen altijd de vraag welke.

jsprunk

'@Laurenesi: daar is nog niks over gezegd, toch?
Aan het begin van het seizoen was het de bedoeling dat Bennett in de Tour zou knechten en in de Vuelta voor zichzelf mocht rijden. Je zou kunnen verwachten dat dit door de deelname van Roglic wijzigt, maar je moet een renner als Bennett wel gemotiveerd houden.

Rawolf

Als je 2 betere kopmannen hebt in de Vuelta moet Bennett inderdaad knechten.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

'@laupie, wat betreft Chaves moet ik je, bij nader inziens, gelijk in geven:)

laupie

Kruijswijk is ook nog maar afwachten hoe goed hij is na de Tour dus Bennett kan er zomaar kort bij gaan zitten. Dat het vorig jaar lukte voor Steven biedt geen garantie voor dit jaar.

Bennett reed ook in de Tour als schaduw kopman tot hij water ging halen en het een kansloze missie werd.

laupie

'@Nul verstand Zo zie je maar weer ;) Ik heb juist zelf weer een goed gevoel bij Latour gezien zijn Ronde van Polen maar denk dat voor alle jongens wat te vertellen valt. Overigens ook wel eens met je opsomming eerder van waarom bepaalde renners niet.

Nul verstand

'@laupie, indien latour wel goed is, kun je je afvragen wat zijn doel is. Zonder duidelijke doelstelling moet je een renner natuurlijk sowieso niet nemen.

Jori

Logisch dat de puzzel nog zo lastig is, gezien je weinig weet van de duurdere mannen en of ze er gaan staan. Qua budget is het niet zo moeilijk, meer het idee dat ik teveel namen wilt. Polen was wat dat betreft wel een redelijke vlakke ronde.

Die TTT aan het begin gaat ook goud waard zijn, gaan momenteel 3 TJV mee en twijfel zelfs over nummer 4. TTT winnaar blijft immers wel tot en met etappe 4 in het rood en met een ploeg als Kruijswijk en Roglic is een langer scenario ook niet ondenkbaar. Al is etappe 6 ws wel een ideale etappe om het weg te geven.

Verder zie ik wel meer mogelijkheden op een sprint in de vuelta dan ooit, maar ook met hele pittige obstakels ertussen. Wordt waarschijnlijk meer "vuelta-sprinters" dan ooit selecteren. Eerste gedachte is 10 klassementsrenners, 6/7 sprinters en 3/4 extra renners als aanvallers, ideale ttt ploeggenoten, tijdrijders en puncheurs. Al is het sprintveld wel momenteel zo karig dat ik met pijn en moeite er 6 inklik, maar niet tevreden over ben en dan staat Colbrelli er ook nog in. Qua parcours ideaal voor Colbrelli, maar denk eigenlijk niet dat hij start of met aangepaste doelen (eerder afstappen).

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Heeft iemand de ronde van Polen gevolgd? Ik zie dat MAL daar anoniem heeft rond gereden. Bewust of lijkt hij uit vorm/niet fit?

Sjonge Jonge

MAL heeft daar 'geknecht' voor Izagirre en liet dan lopen.

Voor degene die overigens nog twijfelden, Geraint Thomas gaat de ronde van Duitsland rijden en dus geen Vuelta.

Nul verstand

Vorm aan het opbouwen.

Poeksel

In het kader van dat renners die het WK ( voor winst) rijden wel eens voortijdig uit willen stappen is het volgende uit het interview van Sam Bennett interessant:

"En dan ga ik naar de Vuelta a España en daar hoop ik ook te winnen. Hopelijk kom ik met goede benen uit de Vuelta en ben ik tijdens het WK ook nog sterk. Weliswaar is het WK erg lang, maar hopelijk heb ik er het uithoudingsvermogen voor.”

Of hij zichzelf echt winstkansen geeft op het WK (en wat dat voor de Vuelta betekent) haal ik er echter niet uit.

jsprunk

Bennett gaat echt niet uitstappen nu hij eindelijk weer een ronde mag rijden.

Aanklampen

Bennett was volgens mij 2 of 3 geleden gevallen in de tour in een van de eerste ritten en vervolgens gebikkeld om toch nog op de Champs Elysees mee te sprinten #zulkerennersstelikgraagop

Rawolf

Het is alleen nog maar de vraag wat voor ondersteuning s Bennett gaat meekrijgen met 2 klassementsmannen in de ploeg.

Martinez is toegevoegd voor 500k, foutje?

Ajvenema

Als ik Bennett was zou ik ook die 3 etappes aan het einde willen meedoen, maar die jongens hangen vaak meer gewicht aan een EK/WK dan ik doe...

1 2 ... 17 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.