Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 22 ... 144 145
Rawolf

Haalde uiteindelijk maar 100 punten

hartstikkebedankt

Ik vond Aranburu behoorlijk sterk ogen in - ik meen - de hammer series, lijkt toch wel een renner met potentie . Maar vorig jaar was het ook niks in de Vuelta met hem.

ZK

114 punten vorig jaar, prima resultaat voor renner van 1 mil toch. Doet hij het beter, dan mooi meegenomen. Fabio gaat voor 2,5m iig nooit 250 punten halen

Yskoud

Aranburu haalde vorig jaar maar 8 punten en reed toen ook 2 keer in de top 10 in Burgos.

Aberasturi haalde 114 punten en reeds toen ook 2 keer top 10 in Burgos.

Conclusie, ronde van Burgos zegt niet zo veel... en met deze twee typische Vuelta renners ga je het verschil niet maken

canard de toilette

Je moet gewoon op zeker spelen en dit soort renners hoogstens als extra meenemen. De beroemde scorito Legend Maarten Davidse zei ooit: Als iemand in jouw team flikkert kan je poule de prullenbak in. Niet teveel gokken dus

JimKro

Ik weet niet of ik exact begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat er zeker een nut is voor hypothetische renners die qua scorito punten te vergelijken zijn met Aberasturi vorig jaar.

Het ding is, je kan niet 20 renners in je team hebben die allemaal honderden punten scoren. Je ziet vrijwel altijd dat goed scorende team het gros van hun punten met een smalle bovenlaag halen. Vaak zijn er verder nog een stuk of 10 renners die onder de honderd punten halen. Bij elkaar levert dat toch nog een significant aantal op natuurlijk. Een paar honderd punten is het verschil tussen een top 10 plek en ergens rond plek 1000.

Het is dan vooral zaak om zo efficiënt mogelijk die 'extra' punten te sprokkelen. Sprinters die een paar keer top 15 rijden zijn daarvoor wat mij betreft ideaal. Feit is dat je in de 'sprintetappes' behoorlijk beperkt bent in mogelijkheden van renners die punten kunnen halen. Toch zul je wel 9 renners willen opstellen. Natuurlijk zijn er renners die teampunten en dergelijke kunnen halen, maar het is lang niet altijd mogelijk om opvullers te vinden die je 15-20 punten opleveren. Daarnaast is het achteraf een stuk makkelijker om deze alternatieven te vinden dan op voorhand (verassingen in klassementen, renners die de eerste week in de bollentrui rijden, etc. probeer die maar eens te voorspellen).

Uiteindelijk hebben goedkope sprinters--mits ze enigszins stabiele uitslagen rijden, niet denderend maar wel constant--een toevoeging die moeilijk te vervangen is. Er zijn weinig alternatieven die die in dezelfde etappe ook die punten hadden kunnen halen.

In het grote plaatje lijken 114 punten geen verschil te maken, maar omdat deze punten moeilijk vervangbaar zijn door alternatieven worden ze toch significant.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik nog 2.75 miljoenen over voor 2 renners
Heb nu dit
7 klassement renners
1 klimmer
2 Aanvallers
1 knecht
7 sprinters

ZK

'@JimKro: helemaal mee eens!

Poeksel

Zijn we al zeker in welke etappes de goedkope sprinters punten opleveren?

arjenzvob

Ik heb op pagina 1 een uiteenzetting gegeven wat betreft de sprintetappes maar dat is mijn mening Poeksel.

Poeksel

Ja, verschillende etappes die in een sprint kunnen eindigen, maar misschien ook niet. Dat is wel een risico op 0 punten voor een (goedkope) sprinter. Hoe erg dat is hangt dan af van de hoeveelheid zekere punten die je anders had opgesteld (of ze onzekere aanvaller). In etappe 2 en 3 zouden die zekere punten niet zo zeker kunnen zijn.

FritsvanHoefelen

Scorito heeft de helft pas gevuld toch?

Arthur-vL

Zonder te weten wie er gaan is er weinig te zeggen hoeveel spinters je moet meenemen . . als er weinig sprintersploegen zijn zullen de vluchters nooit kunnen achterhalen en kun je beter aanvallers in je team nemen. Kortom, nog even wachten.

Treenert

Iemand die het aandurft met Latour (1,5 mln) na zijn blessure?

En welk team gaat de grootste bedreiging voor TJV vormen voor de TTT?

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@arjanzvob: waarom zie je 8&11 niet als mogelijke sprintetappes? Tuurlijk, aanvallers maken daar een goede kans en je hebt teams nodig om de koers te controleren, maar puur op profiel kunnen die toch in een spurt eindigen?

Bode80

'@Sammy
8 en 11 gaan echt geen massasprints worden. Dat een sterke sprinter punten pakt is niet uitgesloten maar die 2e categorie heuvels en ook heuvels vlak voor de finish zullen er voor zorgen dat er een selectief groepje aan de finish komt.

arjenzvob

Precies dat. Dank Bode haha

ditisdavid

Vergelijkbare etappes als 8 zijn in het verleden nog wel eens naar de sprinters gegaan in de Vuelta, hoewel een compleet peloton niet te verwachten valt natuurlijk. Is wel kansrijker dan etappe 2 denk ik, ook gelet op de timing en het feit dat de etappe buiten de klim om niet zo lastig is. Etappe 11 is de vluchtersetappe pur sang van deze ronde, lijkt me.

hartstikkebedankt

TTT: TJV, QS, MS, Ineos

arjenzvob

Hartstikke bedankt. Kan ik die alvast invullen 😉

ZK

'@hartstikkebedankt: voeg daar EF ook maar aan toe ;-)

Jasperdewaal11

'@ hartstikke: MS twijfel ik toch aan sinds de TTT in de tour.

steefje9

Benieuwd naar de selectie van DQS. Allemaal. Vrijbuiters en miss knox voor het klassement (poging tot)?

ZK

Wel typisch dat er op 1 ploeg na nog geen selecties gepresenteerd zijn. En dat met nog 9 dagen te gaan. Vuelta blijkt eens te meer veel minder belangrijk dan Giro en Tour, waar de selecties en doelen altijd eerder duidelijk/bekend zijn.

BrackenRidgeCycling

'@kevin higuiti en chavito

1 2 ... 22 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.