Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 23 ... 144 145
jsprunk

En zelfs van die ene ploeg is hij wellicht niet definitief, afhankelijk van de gesteldheid van Maté.
Zeer opvallend inderdaad. De renners zelf zullen het intussen toch wel weten?

dvansteenis

Had Aru er in staan. Helaas door zijn eigen woorden weer aan het twijfelen gebracht. “Ik ben klaar om weer te winnen, de vraag is waar en wanneer.”

Jasperdewaal11

Ja hij weet nog niet welke etappe(s) hij wint en dus ook niet op welke plek dat is ;)

dvansteenis

Haha ja dat snap ik. Hij sluit een klassement ook niet uit met deze woorden maar het kan ook betekenen dat hij in de giro van 2020 een etappe wil proberen te winnen en nu zijn vorm nog aan het bijschaven is. Maar goed, vandaar mijn twijfel

Jasperdewaal11

Aru is het beste wanneer niemand iets van hem verwacht vind het het gokje van 2M wel waard. Bovendien is hij eager als hell.

Jeffrey81

"Ik ben klaar om te winnen" betekent natuurlijk "nu" en niet "over 9 maanden"....

Laurenesi

Zo interpreteer ik dat ook. Bij mij blijft Aru voor 2 mio gewoon lekker staan.

ZK

Sunweb heeft ploeg bekend gemaakt. Kelderman kopman, daarnaast Martijn Tusveld, Nicolas Roche, Casper Pedersen, Robert Power, Michael Storer, Nikias Arndt en Max Walscheid

Sjas Patatje

Kelderman is de "onbetwiste" kopman bij Sunweb.
https://www.nu.nl/wielrennen/5978959/sunweb-hoopt-zonder-dumoulin-op-goed-klassement-kelderman-in-vuelta.html

hartstikkebedankt

Blijft apart om een sprinter van 100 kilo en 2 meter mee te nemen naar de Vuelta.

Jori

Maar je selecteert hem toch wel, omdat hij dan een enorme gunfactor heeft, toch? :p

Verder qua parcours, ik geloof niet dat etappe 8 een mindere sprint wordt dan bijv. etappe 2.
Of dat uberhaupt sprints worden, ligt vooral aan het veld en doelstellingen van de renners zelf. Met oa Bennett denk ik echter wel dat 1 team ervoor gaat. Maarja, wie zou Bora dan moeten helpen?

Laatst gewijzigd
KV

Is er iemand die gelooft in Wilco? 1,5milj is natuurlijk niet veel, maar in Tour was het toch niet veel soeps en dan nog opgegeven met blessure. Er zou toch veel moeten veranderen in maand tijd.

Yskoud

Bora, DQS, UAE en MS zullen allemaal wel helpen in de sprintetappes, ik zou me daar geen zorgen om maken.

Jori

Denk niet dat DQS en UAE geloven in bijv. etappe 2 en 8 bijvoorbeeld. MS rijdt echt nooit op kop voor hun sprinter.

laupie

Jakobsen vliegt er waarschijnlijk als een van de eerste af, lijkt mij sterk dat DQS dan wilt controleren

Ab Normaal

En bij Bora heb je er dus al 4 van de 8 die niet meerijden.
Slechts 4 renners dus die de vlucht terug moeten halen in die etappes. Ik geloof er niet in.

arjenzvob

Quickstep gaat denk ik lekker veel aanvallen met o.a. Gilbert en Vakoc. Dus werken voor Jakobsen zit er dan niet in. Jakobsen rijdt zn eerste grote ronde en mag gaan proeven. Verwacht ik niet veel van.
Dat BORA en UAE willen werken zie ik dan wel weer gebeuren, MS niet, want Mezgec is een leuke sprinter maar ook weer niet iemand voor wie je je ploeg laat werken.

KV

Wie is de 4de Bora man die niet zou werken? Trouwens Formolo heeft in de giro getoond niet te beroerd te zijn om te werken voor de sprints.

Kannibaal van Schepdaal

Iemand een idee waarom Hugh Carthy zo vaak wordt gekozen in de Vuelta-spellen op Zweeler (= zonder budget, 15 renners kiezen + 5 reserven, punten voor top 20 per etappe)?

Oké, hij ging soms aardig mee in de Giro en hij won een leuke etappe in de Ronde van Zwitserland, maar hij heeft ook nog de Ronde van Zwitserland gereden, en dus amper rust gehad voor de opbouw naar de Vuelta. Mij lijkt het dat hij op zijn jonge leeftijd niet nog eens voor een klassement zal gaan, en zal mikken op ritzeges of het bijstaan van Uran of Higuita.

Kortom, dat 53 procent van de mensen op Zweeler Carthy neemt, terwijl slechts 38 procent Uran kiest en 20 procent Higuita, dat vind ik wat vreemd.

Wat denken jullie?

Jori

Bora rijden minimaal 2 niet (Majka en Bennett zelf).
Grossschartner zal gewoon als knecht uitgespeeld worden en gaat zelf ook nog voor ritzege (beetje de Muhlberger rol van de tour). Formolo kan ik lastig peilen. Normaliter ideale vuelta renner qua explosiviteit, maar dat hij zo achteloos werd geofferd voor Majka in de giro...

DQS zal in de makkelijke sprintetappes echt wel vol voor Jakobsen gaan en dus zelfs aan kop werken. Maar zodra er eigenlijk al een categorie 2 of moeilijker staat, zullen ze idd gaan voor Gilbert, Vakoc, Styby, Serry of zelfs Richeze als die er nog bij zit. Erg interessante ploeg met ook nog de ttt in ogenschouw. Gilbert, Styby of Vakoc zouden nog weleens veel punten kunnen gaan pikken door die uitgedunde sprints mee te doen en natuurlijk eventuele ontsnappingen.

Ab Normaal

De lead out van Bennett zal zich ook niet scheel rijden om de vlucht terug te halen. Majka zeker niet en Formolo zal een enkel beurtje doen, maar ook niet volle bak.
En zelfs al zijn het er 5. Zonder hulp van een andere ploeg zie ik het ze nog niet 1,2,3 dichtrijden.

kevinraar

ik heb nu dit team
carapaz
kruiswijk
majka
formolo
pogacar
carthy
chaves
benett
latour
de gendt
brambila
benett
garvia
colbreli staat ergens dat hij niet meedoet
degenkolb
jakobsen
mezgec
aberasturi
higuita
king

Laatst gewijzigd
ZK

Colbrelli heeft zelf bevestigd niet mee te doen Kevin ;-)

hartstikkebedankt

'@Kannibaal, snap ik dan weinig van inderdaad. Uran is gewoon kopman van EF lijkt me. Carthy is een goede renner maar zoveel vertrouwen als jij schetst in deze Vuelta en in deze rol lijkt me wat veel van het goede.

Kannibaal van Schepdaal

'@Kevinraar: Wat denk je dan dat de top 5 in het algemeen klassement zal zijn? Carrapaz - Kruijswijk - Majka? Mij lijkt het te veel subtopklimmers en te veel sprinters die je amper zal kunnen gebruiken. Zonder veel eindpunten in de klassementen ga je niet winnen, denk ik. Je hebt meer renners voor de vlakke sprints dan voor het hooggebergte, die verhouding lijkt mij niet juist.

1 2 ... 23 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.