Maar je selecteert hem toch wel, omdat hij dan een enorme gunfactor heeft, toch? :p
Verder qua parcours, ik geloof niet dat etappe 8 een mindere sprint wordt dan bijv. etappe 2.
Of dat uberhaupt sprints worden, ligt vooral aan het veld en doelstellingen van de renners zelf. Met oa Bennett denk ik echter wel dat 1 team ervoor gaat. Maarja, wie zou Bora dan moeten helpen?
Quickstep gaat denk ik lekker veel aanvallen met o.a. Gilbert en Vakoc. Dus werken voor Jakobsen zit er dan niet in. Jakobsen rijdt zn eerste grote ronde en mag gaan proeven. Verwacht ik niet veel van.
Dat BORA en UAE willen werken zie ik dan wel weer gebeuren, MS niet, want Mezgec is een leuke sprinter maar ook weer niet iemand voor wie je je ploeg laat werken.
Iemand een idee waarom Hugh Carthy zo vaak wordt gekozen in de Vuelta-spellen op Zweeler (= zonder budget, 15 renners kiezen + 5 reserven, punten voor top 20 per etappe)?
Oké, hij ging soms aardig mee in de Giro en hij won een leuke etappe in de Ronde van Zwitserland, maar hij heeft ook nog de Ronde van Zwitserland gereden, en dus amper rust gehad voor de opbouw naar de Vuelta. Mij lijkt het dat hij op zijn jonge leeftijd niet nog eens voor een klassement zal gaan, en zal mikken op ritzeges of het bijstaan van Uran of Higuita.
Kortom, dat 53 procent van de mensen op Zweeler Carthy neemt, terwijl slechts 38 procent Uran kiest en 20 procent Higuita, dat vind ik wat vreemd.
Wat denken jullie?
Bora rijden minimaal 2 niet (Majka en Bennett zelf).
Grossschartner zal gewoon als knecht uitgespeeld worden en gaat zelf ook nog voor ritzege (beetje de Muhlberger rol van de tour). Formolo kan ik lastig peilen. Normaliter ideale vuelta renner qua explosiviteit, maar dat hij zo achteloos werd geofferd voor Majka in de giro...
DQS zal in de makkelijke sprintetappes echt wel vol voor Jakobsen gaan en dus zelfs aan kop werken. Maar zodra er eigenlijk al een categorie 2 of moeilijker staat, zullen ze idd gaan voor Gilbert, Vakoc, Styby, Serry of zelfs Richeze als die er nog bij zit. Erg interessante ploeg met ook nog de ttt in ogenschouw. Gilbert, Styby of Vakoc zouden nog weleens veel punten kunnen gaan pikken door die uitgedunde sprints mee te doen en natuurlijk eventuele ontsnappingen.
'@Kevinraar: Wat denk je dan dat de top 5 in het algemeen klassement zal zijn? Carrapaz - Kruijswijk - Majka? Mij lijkt het te veel subtopklimmers en te veel sprinters die je amper zal kunnen gebruiken. Zonder veel eindpunten in de klassementen ga je niet winnen, denk ik. Je hebt meer renners voor de vlakke sprints dan voor het hooggebergte, die verhouding lijkt mij niet juist.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.