waar dan ik zie het nergens?
ik heb nu chavez eruit gedaan voor uran en heb colbreli eruit gedaan voor walscheid
vind je het zo beter?
ik heb nu 5 renners die ik in de top 10 verwacht
kanibaal van schepdaal hoeveel renners vind jij die je verwacht in de top 10 moet je in je team hebben?
Martijn: dat wordt een lastig verhaal met jouw selectie. Als de AKmannen strijden voor etappe winst, dan pak je veel punten. Hetzelfde geldt voor het eindklassement wanneer veel van je mannen hoog eindigen.
In de vluchtersetappes ben je vermoedelijk wel de lul en datzelfde geldt wanneer sommige bergetappes ook naar vluchters gaan. Of iig dat vluchters daar punten wegkapen. Kan me ook niet voorstellen dat je je 5 puncheurs altijd goed zal opstellen en dat ze altijd in de punten gaan rijden.
In de sprintetappes wordt het ook een probleem als je 3 sprinters niet helemaal vooraan eindigen en je opvullers ook weinig punten pakken.
Ik denk dat het in de vuelta vooral zaak is de juiste sprintkopman te hebben (denk Degenkolb, Cort Nielsen, etc van de afgelopen jaren). Plekken 4 t/m 12 zijn vaak een loterij en daarna vind je vaak al een lading klassementsmannen.
Een "sprintteam" wat bestaat uit de juiste kopman, 2 steady-voorin-top-10 sprinters, een team/truipuntenpakker en 3 Ak-mannen-eindigend-in de-top-20 zie ik per sprintetappe hooguit(!) 75 punten verliezen op sprintteams met dezelfde samenstelling min akrenner/teanpuntenpakker en plus 3 extra sprinters
Bij 6 sprintetappes zijn dat dus maximaal 450 punten. De interessante vraag is of je dat kan compenseren met andere keuzes dan betreffende 3 sprinters.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.