Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 25 ... 144 145
mrtheyoung

idd , ook reden om te kiezen voor mezgec boven bauhaus, mezgec pakt nog wel punten extra met ttt

Sjonge Jonge

Jelle, een andere reden zou kunnen zijn dat Bauhaus niet meedoet.....

jsprunk

Waar heb je dat vandaan? Bauhaus lijkt me wel de sprinter voor Bahrein, toch?

Hmm.. Ik zie nu inderdaad Deutschland Tour staan.

Laatst gewijzigd
KV

‘Drie dagen geleden heeft de ploeg laten weten dat ik naar de Vuelta ga. Eerst was het plan om de Ronde van Duitsland te rijden, maar nu is dat weer veranderd', zo vervolgt hij. Het is een opmerkelijke kalenderswitch voor een sprinter die het vooral van het vlakke werk moet hebben. 'Ik deed de Vuelta nog nooit, enkel een keer de Giro. Naar wat ik hoor is de Vuelta nooit echt vlak, maar gaat het altijd op en neer.'

Op de voorlopige deelnemerslijst staat tussen de namen van Bahrain-Merida ook Sonny Colbrelli, de heuvelspurter. ‘Ik zou er geen probleem mee hebben of Colbrelli de Vuelta rijdt of niet. In vlakke ritten gaan we zeker voor mij, en het ziet er naar uit dat drie-vier ritten zo goed als vlak zijn.’

mrtheyoung

sjonge jonge, dat is een extra goede reden

jsprunk

Ik ben wel klaar met dat gespeculeer: één grote regen van aankondigingen vandaag graag :)

Treenert

Voorlopige twijfel over de 1,5 mln sprinters.
Wil er eigenlijk wel 2 v.d. 3 mee nemen, de recente uitslagen maken me toch onzeker.

* Venturini: hoe goed gaat hij een berg over?

* Bauhaus: absolute sprintkopman zonder Colbrelli maar nog niet eerder een Vuelta gereden en geen opzienbarend seizoen.

* Mezgec: normaal voor mij de afvaller maar nu ineens de man in vorm. Nu ook eens in een grote ronde?

Onbekende gebruiker

'@treenert; het scheelt als Mezgec als sprinter wordt uitgespeeld, wat bij Giant nog het geval was (4, 5 en 6 keer top 10 in 2013-2015 in de Giro).

jsprunk

En wellicht komt Sarreau er dan nog bij voor 1.5M?

Phoenix0000

Vraag bij de sprinters gaat worden of je Bennett en Gaviria beiden nodig vindt.
Er is daaronder zat te kiezen van 1.5M tot 500k

Ludi

En of je de 2.5m mannen beter vind dan de 1.5m alternatieven. Ik ben vooral benieuwd naar wat walscheid kan in een vuelta van die jongens.

jsprunk

Bauhaus reed net in zijn eentje achter het peloton aan op grote achterstand (Ik stond langs de kant). Die is gevallen of zo?

Gisteren gevallen blijkbaar en dus niet genoeg hersteld.

Laatst gewijzigd
law93

Bennett is wel echt in vorm en Gaviria heeft zijn laatste twee grote rondes niet uitgereden. Vraag me af hoe vaak Gaviria dan voor de overwinning gaat sprinten. Bennett én Gaviria meenemen lijkt mij niet per se de beste keus. Dan neem ik liever Bennett als kopman en ga ik voor de B en C sprinters als aanvulling.

KV

Aranburu puncht wel niet slecht ! Alleen denk ik dat er in de vuelta nogal weinig echte punch aankomsten zijn dit jaar. Hoe zien jullie dit? In bv rit 14, 17 en 19 loopt de laatste km wel omhoog, maar ik dit lijkt maar een paar procenten te zijn en dus vermoedelijk eerder iets voor Aberasturi dan... Ik overweeg namelijk maar om max 1 van die 2 mee te nemen :-)

Ajvenema

Hmm, krijgen we weer dat gekloot met Aranburu en Aberasturi. Die jongens gaan het volgens mij gewoon opdelen, of laten de dag beslissen. Ik overweeg ze dan ook maar allebei thuis te laten:)

Aanklampen

In de vuelta zou ik nooit voor een sprinter van bijna 2m en ruim 80kg kiezen... soort grotere versie van een Mareczko. Al doe je dan ws walscheid wel te kort.

Aanklampen

Ik zag die finish met Jon A ook. Dat is zo verneukeratief dat ze om en om sprinten. Daarnaast is het veld van de ronde van Burgos natuurlijk niet echt sterk.

Degenkolb en Theuns is een dilemma waar ik nu ook al mee zit..

ditisdavid

De finish die Aberasturi wint was wel de minst steile en lange van de drie, dus er zit wel logica in die verdeling (buiten vorm van de dag). Etappe 19 lijkt me de meest punchy aankomst en zal wel voor Aranburu zijn, de andere twee lijken me voor de sprinters en dus ook Aberasturi.

Het veld in Burgos is niet heel sterk nee, maar Nizzolo, Costa en in mindere mate Riabushenko, Belletti en Narvaez zijn geen koekenbakkers, maar worden er toch veelal opgelegd. Anderzijds zou het niet de eerste keer zijn dat deze ronde zand in de ogen strooit...

Rawolf

Nizzolo heeft de Giro en Tour gereden, die heeft z'n beste benen al verbruikt dit seizoen. Belletti en Narvaez zijn nou niet echt toppers

ditisdavid

Nizzolo heeft een halve Giro en een halve Tour gereden, totaal maar 23 koersdagen van die twee, dus dat is niet buitensporig veel. Dit seizoen heeft Aberasturi ook maar twee koersdagen minder gehad. Belletti en Narvaez zijn weliswaar bepaald geen toppers, maar zouden in het veld van de Vuelta toptien moeten kunnen rijden op zulke aankomsten, dus het zegt wel iets dat zowel Aranburu als Aberasturi ze op meerdere fietslengtes hebben gereden deze week. Hoewel het mij ook zou verrassen als ze vanuit het peloton in de buurt van ritzeges gaan komen straks.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het gaat niet om de wedstrijddagen, Nizzolo heeft geprobeerd te pieken in de Giro en daarna in de Tour terwijl Aranburu en Aberasturi hun hele seizoen hebben afgestemt richting de Vuelta

kevinraar

van welke 1.5 miljoen sprinter verwachten jullie het meest ik van venturini

is 16 miljoen voor mij 7 sprinters te veel budget of niet?

dit heb ik bij de ad poule
12 klassement renners
7 sprinters
1 aanvaller

is dit een goede balans?

Laatst gewijzigd
Ludi

Geen idee kevin, maak een eigen forumpje/topic voor de ad pool als je daar vragen over hebt.

Laatst gewijzigd
armstrong2

waarom stel je elke dag dezelfde vraag @ kevin
je ben echt een vermoeiend autistisch(?) figuur

in het begin, ergens in 2018 was het nog grappig
tegenwoordig is het vooral sneu

kevinraar

ik kan geen topic starten

1 2 ... 25 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.