Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 26 ... 144 145
Ajvenema

Goddomme armstrong2, Kevin mag zich vereerd voelen dat 1 vna je 6 reacties hier over hem gaat.

Als we dan toch aan het zeiken zijn, ik vind van die notoire meelezers die niks bijdragen een stuk vervelender dan Kevin:)

user27296

Troost je, ik kan ook geen starten!

jsprunk

Lotto Soudal is bekend, enkel aanvallers. Van der Sande wordt ook niet echt aangekondigd als man voor de sprints, dus vraag me af of die mee gaat sprinten? In Wallonië deed hij dat nog wel en niet eens heel slecht.

nasibal

Als Kevin onderdaad last heeft van autisme zijn dat de perfecte dingen om tegen hem te zeggen, bravo.

DKrikk

Selecties worden eindelijk bekend, dus tijd om te gaan puzzelen.

Trek met Degenkolb en Theuns en het lijkt erop dat ze beiden willen gaan afzetten in de massasprints. Interessant!

Laatst gewijzigd
steefje9

Hmmm Degenkolb en theuns. Ik neem aan beide gewoon sprinten met de op oog weinig aankomende massasprints

DKrikk

Op LottoSoudal site wordt alleen bij Tosh van der Sande iets gezegd over dat hij goede resultaten heeft neergezet in sprints na een harde koers...

Poeksel

Zijn er gevallen bekend waarin Lotto Soudal wel een sprinter meenam, maar die bewust niet meesprintte?

Wat betreft Trek (en in het algemeen), ik zou niet afgaan op wat Wielerflits schrijft, er wordt vaak maar wat verzonnen. Op het originele persbericht afgaan is beter. Helaas staat er niets op de site van Trek :( Maar ik geloof dat zij sowieso niet vaak toelichting op selecties geven.

Voor kevin: https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/kevinraar-en-het-ad-wielerspel/

Laatst gewijzigd
nasibal

Het zou wel een bak zijn om Degenkolb bewust niet mee te nemen naar de Tour (al weten we natuurlijk allemaal de echte resen) en hem dan deze Vuelta voor Theuns te laten werken

Eg kunnen we mooi kapot gaan hypen hier

Laatst gewijzigd
JurvSchijndel

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iemand van 750K die punten kan sprokkelen in sprint etappes (plek 7-15) en daarnaast wellicht ook iets ik bijv TTT of zelfs ITT. Ik kom niet verder dan Arndt... iemand betere suggesties?

Yskoud

Stybar

Rawolf

'@Wielerfanaat, wacht even de selectie van Katusha af. Die nemen vaak wel een kansloze snelle man mee die zich ertussen smijt voor een hoge top tien.

En anders Tosh maar dan moet je 250k bijleggen

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik hoop stiekem dat Katusha die dit jaar dus niet toevoegt nu ;)

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Als er amper echte sprintkansen zijn, kan het ook een goede tactiek zijn om een goedkope renner van een goed TTT-team te nemen, die in de volgende etappes ook nog teampunten kan opleveren. In latere sprintetappes kan je je team dan opvullen met klassementsmannen die klassementspunten opleveren.

Zo heb je goedkope renners die toch veel punten opleveren, en heb je budget over om die Nieve, Kelderman of Aru te upgraden, die anders toch geen punten opleveren.

Rawolf

Zo'n TTT van 13 kilometer word nooit verreden, het is een loterij. daar ga ik geen mannen speciaal voor meenemen

Nul verstand

Een beetje algemene vraag, maar ik heb een vraag over de puntenverdeling:

kun je beter veel aanvallers kiezen (4 of 5) met kansen voor dagresultaat
of is gokken op 11 of 12 klassementsrenners beter met het oog op de eindklassementen

arjenzvob

Aanvallers=gokken en klassementsrenners kan iets meer zekerheid zijn. De vraag is.... Haal je meer punten tijdens de etappes met je aanvallers of klassementsrenners? In de tour eindigen de klassementsrenners over het algemeen vaker vooraan, in de Vuelta wint iets vaker iemand vanuit de vlucht. Ik vind het persoonlijk ook leuk om aanvallers te kiezen, wat het kijkplezier ook vergroot, of de frustratie als de door jou gekozen vluchters niet mee zitten haha!

Eindklassementen heb ik me al vaker mee in de vingers gesneden. Maar van wie ben je nu echt overtuigd dat ze hoog eindigen in de verschillende klassementen? Qua sprinters.... wie rijdt m uit? Blijft toch gokken, maar wel verdomd leuk!

DeHaai

In de top 5 van het eindklassement eindigen is gelijk aan 1x top 3 in een etappe.
Top 5 puntentrui is gelijk aan 1x top 11 in een etappe.
Trui en teampunten komen er dan nog bij.

Denk dat je best wel wat aanvallers en/of punchers kan selecteren, waarvan er een paar meerdere keren in de top 5 eindigen. Daar heb je dan meer aan, als een klassementsman waarover je twijfelt.

Laatst gewijzigd
Treenert

Zien we nog kansen voor een hoge notering van Sunweb in de TTT? Maar 13 km, paar sterke sprinters en jonge gretige honden erbij, een Kelderman die dit ook kan etc. Of ben ik te positief?

Laatst gewijzigd
steefje9

Hoe denken jullie over Stevie? Zegt nog wat vermoeid te zijn maar wil wel voor klassemnt gaan. Roglic zal ongetwijfeld kopman nr1 zijn

vevie

Waarom niet top 5 weer? Op die steile muren van de Vuelta zal Roglic het toch zelf moeten gaan doen. Zag je ook La Planche in de Tour dit jaar. Dat nieuwe stuk is zo steil dat je niks hebt aan knechten. Daar heb je er altijd in de Vuelta meerdere klimmen van. Natuurlijk is TJV selectie zeer sterk en kunnen hij en Bennett zeker van waarde zijn op de langere klimmen, maar ik zie niet waarom hij en Roglic niet gwn allebei top 5 zouden kunnen rijden

Jori

Sunweb TTT kansen lijkt me niet hoog. Kelderman en Arndt zijn daar eigenlijk de enige echte hardrijders en mannen als Walscheid, Storer, Power lijken me me niet praktisch. Zeker als je dat vergelijkt naar de tour waar ze tekort kwamen en ook nog mannen als SKA, Matthews en Kämna hadden.

TJV absolute topfavoriet in mijn ogen. Daarachter gaat Ineos ook hoog scoren (DLC, Hart, Kiryenka en mss nog namen als Castroviejo en Rosa) en rest is nog beetje koffiedik kijken. EF gaat natuurlijk met een fitte Martinez(?) en Craddock wel extra krijgen en Carthy kan prima de Kangert rol overnemen. Bettiol missen ze natuurlijk wel, maar ze hebben ook bijv. geen Woods en Clarke die toch wel als dood gewicht tellen. Al is het nog gissen naar de complete selectie daar.

DQS rijdt dit soort dingen eigenlijk altijd goed, maar missen nu wel Asgreen en Lampaert in vergelijking met de tour en krijgen enkel Cavagna er voorlopig voor terug. Daarnaast viel Viviani positief op door zijn werken in de ttt, waar ik van Jakobsen toch wel stuk minder verwacht. Ook een Vakoc gaat je zeker niet helpen aan een toptijd.

MS viel in de tour tegen doordat ze Yates binnenboord moesten houden, maar missen nu juist de tempomakers als Bauer, Durbridge en Hepburn. Grmay, Schultz, Smith lijken me ook niet de ideale vervangers dus zullen wel minder scoren.

Bora zie ik ook nog goed scoren. In de tour moesten ze de gevallen Buchmann erbij houden en nu hebben ze bijv. ook
Bodnar mee.

Verrassing van de tour (Katusha), zie ik niet hoog scoren. Immers, al hun hardrijders zie ik hier niet starten (Dowsett, Politt, Würtz,

Rawolf

Aan iemand als Kiryenka heb je door de lengte van deze ttt bijna niks, een Walscheid zal nog nuttiger zijn.

Beetje selecties afwachten maar zie nog weinig echt goede ploegen voor zo'n parcours. Als het langer was geweest had ik eerst naar TJV gekeken

Jori

Je kan de impact van de afstand ook overdrijven. Enkel als het enorm bochtig en technisch is, helpt een sterke sprinter veel om de boel weer op gang te krijgen. Een groot figuur als Walscheid die minder explosief is en vooral voor even een hoge topsnelheid kan halen, gaat je echt heel weinig helpen.

Kijkende naar 2 jaar terug, daar komen ook de sterkere teams gewoon bovendrijven (BMC, QS met bijv. nog Trentin, Sunweb met fijn team en Sky/Ineos)

Rawolf

Het is 15 minuten vlammen, wie is daarin beter dan een sprinter? Sprinters doen vaak goed mee in tijdritten van die tijd.

1 2 ... 26 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.