Zijn er gevallen bekend waarin Lotto Soudal wel een sprinter meenam, maar die bewust niet meesprintte?
Wat betreft Trek (en in het algemeen), ik zou niet afgaan op wat Wielerflits schrijft, er wordt vaak maar wat verzonnen. Op het originele persbericht afgaan is beter. Helaas staat er niets op de site van Trek :( Maar ik geloof dat zij sowieso niet vaak toelichting op selecties geven.
Voor kevin: https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/kevinraar-en-het-ad-wielerspel/
Als er amper echte sprintkansen zijn, kan het ook een goede tactiek zijn om een goedkope renner van een goed TTT-team te nemen, die in de volgende etappes ook nog teampunten kan opleveren. In latere sprintetappes kan je je team dan opvullen met klassementsmannen die klassementspunten opleveren.
Zo heb je goedkope renners die toch veel punten opleveren, en heb je budget over om die Nieve, Kelderman of Aru te upgraden, die anders toch geen punten opleveren.
Aanvallers=gokken en klassementsrenners kan iets meer zekerheid zijn. De vraag is.... Haal je meer punten tijdens de etappes met je aanvallers of klassementsrenners? In de tour eindigen de klassementsrenners over het algemeen vaker vooraan, in de Vuelta wint iets vaker iemand vanuit de vlucht. Ik vind het persoonlijk ook leuk om aanvallers te kiezen, wat het kijkplezier ook vergroot, of de frustratie als de door jou gekozen vluchters niet mee zitten haha!
Eindklassementen heb ik me al vaker mee in de vingers gesneden. Maar van wie ben je nu echt overtuigd dat ze hoog eindigen in de verschillende klassementen? Qua sprinters.... wie rijdt m uit? Blijft toch gokken, maar wel verdomd leuk!
In de top 5 van het eindklassement eindigen is gelijk aan 1x top 3 in een etappe.
Top 5 puntentrui is gelijk aan 1x top 11 in een etappe.
Trui en teampunten komen er dan nog bij.
Denk dat je best wel wat aanvallers en/of punchers kan selecteren, waarvan er een paar meerdere keren in de top 5 eindigen. Daar heb je dan meer aan, als een klassementsman waarover je twijfelt.
Waarom niet top 5 weer? Op die steile muren van de Vuelta zal Roglic het toch zelf moeten gaan doen. Zag je ook La Planche in de Tour dit jaar. Dat nieuwe stuk is zo steil dat je niks hebt aan knechten. Daar heb je er altijd in de Vuelta meerdere klimmen van. Natuurlijk is TJV selectie zeer sterk en kunnen hij en Bennett zeker van waarde zijn op de langere klimmen, maar ik zie niet waarom hij en Roglic niet gwn allebei top 5 zouden kunnen rijden
Sunweb TTT kansen lijkt me niet hoog. Kelderman en Arndt zijn daar eigenlijk de enige echte hardrijders en mannen als Walscheid, Storer, Power lijken me me niet praktisch. Zeker als je dat vergelijkt naar de tour waar ze tekort kwamen en ook nog mannen als SKA, Matthews en Kämna hadden.
TJV absolute topfavoriet in mijn ogen. Daarachter gaat Ineos ook hoog scoren (DLC, Hart, Kiryenka en mss nog namen als Castroviejo en Rosa) en rest is nog beetje koffiedik kijken. EF gaat natuurlijk met een fitte Martinez(?) en Craddock wel extra krijgen en Carthy kan prima de Kangert rol overnemen. Bettiol missen ze natuurlijk wel, maar ze hebben ook bijv. geen Woods en Clarke die toch wel als dood gewicht tellen. Al is het nog gissen naar de complete selectie daar.
DQS rijdt dit soort dingen eigenlijk altijd goed, maar missen nu wel Asgreen en Lampaert in vergelijking met de tour en krijgen enkel Cavagna er voorlopig voor terug. Daarnaast viel Viviani positief op door zijn werken in de ttt, waar ik van Jakobsen toch wel stuk minder verwacht. Ook een Vakoc gaat je zeker niet helpen aan een toptijd.
MS viel in de tour tegen doordat ze Yates binnenboord moesten houden, maar missen nu juist de tempomakers als Bauer, Durbridge en Hepburn. Grmay, Schultz, Smith lijken me ook niet de ideale vervangers dus zullen wel minder scoren.
Bora zie ik ook nog goed scoren. In de tour moesten ze de gevallen Buchmann erbij houden en nu hebben ze bijv. ook
Bodnar mee.
Verrassing van de tour (Katusha), zie ik niet hoog scoren. Immers, al hun hardrijders zie ik hier niet starten (Dowsett, Politt, Würtz,
Je kan de impact van de afstand ook overdrijven. Enkel als het enorm bochtig en technisch is, helpt een sterke sprinter veel om de boel weer op gang te krijgen. Een groot figuur als Walscheid die minder explosief is en vooral voor even een hoge topsnelheid kan halen, gaat je echt heel weinig helpen.
Kijkende naar 2 jaar terug, daar komen ook de sterkere teams gewoon bovendrijven (BMC, QS met bijv. nog Trentin, Sunweb met fijn team en Sky/Ineos)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.