Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 28 ... 144 145
steefje9

Genoeg leuke klimmers/klassementsmannen te kiezen. Valt voor iedereen wat te zeggen. De sprinters daarintegen bezorgen me meer hoofdpijn. Bennet is een zekerheid voor me, maar alles wat eronder zit even niet op prijs gelet ; Gaviria, venturini, Degenkolb, theuns, walscheid, mezgec, bauhaus. Zeg het maar, ik kom er nie uit.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Haha, daar hebben we die koppeltjes-fantasie weer. Altijd geinig.

Ajvenema

Jup, walscheid scoort er geen punt minder om als je Kelderman niet hebt hoor;) daarnaast denk ik dat je van dat team in geen enkel geval teampuntjes kam scoren, tenzij ze de TTT winnen.

Bode80

Dat was een mooi voorbeeld van zand strooien door Charlie :-)

Poeksel

jullie moeten maar eens op de reacties van Charlie33 letten (ook bij nieuwsberichten), het patroon is makkelijk te zien.

vevie

Charlie is dus een zandstrooier? Haha! Ik vraag me dan echt af waarom... Sommigen nemen dit soort spelletjes veel te serieus. Winnen/hoog eindigen is leuk, maar take it easy. Zandstrooien, op de vingers tikken wanneer selecties worden gedeeld of als mogelijke ‘pareltjes’ worden gedeeld... Triest.

laupie

Als je zand wilt strooien moet je het toch iets subtieler doen. Kelderman en Walscheid trapt toch bijna niemand in mag ik hopen?

Rebellin

Koppeltjes zijn echt niet zo gek hoor en het is echt waanzin om dat als ‘zandstrooien’ te betitelen. Natuurlijk noemt iemand op dit forum geen koppel die hij zelf gaat nemen. Het is gewoon een voorbeeld. Zelf heb ik in de afgelopen tour ook een aantal koppeltjes gehad die mij de broodnodige puntjes hebben opgeleverd. Denk aan Viviani-Flip, Sagan-buchmann.

Het krachtige aan een koppeltje is dat het spel vaak zo werkt dat wanneer de één het goed doet, je de ander ook had moeten hebben.
Er wordt hier geroepen dat je met een afzonderlijke renner net zoveel punten haalt als wanneer je hem in een koppel hebt. Dat is zo, maar zoals ik al stelde had je de ander ook moeten hebben uit het koppeltje.
Dit spel gaat allemaal om scenario’s.

Sjas Patatje

Een koppeltje is pas echt van meerwaarde als beide renners etappes kunnen winnen en/of goede kans maken op een trui.
Ik zie Kelderman en Walscheid niet direct in aanmerking komen voor etappezeges of een trui. Afzonderlijk van elkaar kunnen ze wellicht wel (aardig) punten pakken.
En je hebt natuurlijk het "Sagan scenario". Kies Sagan + elke willekeurige teamgenoot in de Tour en je pakt elke keer trui punten en als het mee zit ook nog punten voor etappewinst. En dan moet je zo'n knecht natuurlijk nog wel opstellen.. anders pakt hij nog geen punten.

Mijn Tour was goed (+99%) doordat ik heb gekeken naar de juiste balans voor alle etappes, puur gericht op de individuele renner. Toen kwamen er ook wat koppeltjes uitgerold (ook een trio, haha), maar ik ben van mening dat een renner uit mijn team normaliter ook zelf de punten moet kunnen binnenhalen. Of hij moet dusdanig kunnen profiteren van anders, zoals bij een Sagan en in de laatste tour Bernal (wit + geel).

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Rebbelin

In jouw voorbeelden had je alle 4 de renners gewoon moeten hebben, óók als ze niet bij elkaar in de ploeg zaten. Viviani is daarbij een discussiepunt maar had zoals je zegt ook gewoon zn extra puten gehaald zonder Alaphilippe in je team.

Het bijna obsessieve gezoek naar het opnemen van "koppeltjes" in je team ontgaat mij inderdaad ook.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Door teampunten overweeg ik George Bennett wel. Ik verwacht namelijk dat Roglic de Vuelta wint en daar bouw ik een team omheen.

Charlie33

Een Movistar triootje zou je dit keer ook kunnen overwegen.

nasibal

Maar verwacht je in dat geval dat Bennet zelf ook punten gaat pakken?

Zoeken naar teampunten is logisch, dit zijn namelijk gewoon "extra" punten. Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat die extra punten een renner net over de streep trekken van niet nemen naar wel nemen.

Ik krijg, net als Pietje, zo vaak de indruk dat mensen specifiek en geforceerd op zoek zijn naar "2 renners uit dezelfde ploeg om allebei in je team op te nemen". Die obsessie snap ik niet.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Ik neem bijvoorbeeld Pieter Serry mee. Kost 500k doet het goed als vluchter en is op te stellen als jacobsen een etappe wint. Prima koppeltje dus Serry en Jacobsen.

Rebellin

'@nasibal

Je gaat voorbij aan het scenario. Als ik renner A neem uit team A, dan is het logisch dat ik ervan uitga dat deze renner het goed gaat doen. Dat is mijn scenario. In datzelfde scenario is de kans dat ik renner B uit team A ook had moeten hebben heel groot. Uiteraard is renner B uit team A niet één of andere pannekoek als Ian Stannard, maar is in staat om eigenhandig ook punten te halen.

Viviani was hier een goed voorbeeld van. Zonder Alaphillippe’s successen was Viviani het niet waard geweest.

Rebellin

De conclusie is dat je moet denken in scenario’s. En dan komen koppeltjes (of zelfs trio’s) al gauw om de hoek kijken.

Charlie33

Het is ook slim om te ontdekken welk team Ketonen inneemt. In de tour hebben die zeven teams alle etappes gewonnen.

nasibal

'@Rebbelin

Als dat de insteek is, dan voila. Maar na ronde achter ronde hier mensen obsessief te zien zoeken naar "koppeltjes" krijg ik soms het idee dat sommigen het liefst, hoe dan ook, 10x2 man opnemen in hun selectie.

Leef en laat leven natuurlijk, maar het is een fenomeen dat mij, en duidelijk ook anderen, verbaast.

Maar op een sidenote:

Het lijkt wel alsof het Jakobsen het een beetje zelf uit moet gaan zoeken in de sprints. Benieuwd of daar nog een Richeze aan toegevoegd gaat worden, of dat Styby de leadouts moet gaan doen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vind Bennett interessant omdat ik m sowieso opstel in de ploegentijdrit en ik verwacht dat Roglic een lange tijd in de rode leiderstrui kan rijden. Ook kan hij in bergetappes eigenpunten scoren omdat hij de laatste man is voor de kopmannen in een sterk collectief

jsprunk

Vaak is zo'n koppeltje ook meer bonuspunten voor één van beide dan een versterkend effect voor beiden. Zo had Sagan helemaal niks aan de goed presterende Buchmann, maar andersom heeft Buchmann aardig wat extra punten binnengeharkt doordat hij toevallig bij Sagan in de ploeg zit. Alaphillipe heeft dan weer niks van Viviani gekregen.

Ajvenema

'@rebellin
Dat scenario is nergens op gebaseerd, of dat blijkt iig niet uit je betoog. Wat betreft Viviani is het dan gewoon mazzel geweest dat Alaphilippe zolang in het geel heeft gereden. Dat is ook niet iets wat je verwacht. Ik had ze overigens ook allebei, maar heb Viviani niet heel vaak voor de teampunten nodig. Ewan en Alaphilippe was denk ik een beter 'koppeltje' ;)

@randomwielerliefhebber:
Ik speel ook met het idee van 3 Jumbo's. De vraag is echter waar ik naast de TTT 3 jumbo's ga opstellen. Voor de teampunten heb ik aan Kruijswijk/Roglic ook wel genoeg op een sprintdag. In de bergen zou het me ook verbazen als ik naast die 2 plek heb voor nog een Jumbo. Dan hou je alleen nog de eindafrekening over, in het geval dat Jumbo wint. Het valt te overwegen om bijvoorbeeld kruijswijk dan maar te offeren voor Bennett, in de hoop dat die 2 elkaar niet veel zullen ontlopen (wat me zou verbazen)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Er zijn wel een stel onvoorspelbare heuvel/berg etappes, daar zou je een Bennett op kunnen stellen als 3e man maar een zekerheidje is het niet inderdaad.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Zekerheid qua teampunten zijn er niet , maar als je geen 8 ste en 9 de man hebt in de sprint etappes dan zou je klimmers kunnen pakken die in de ploeg zitten bij de favorieten sprint etappes

Het aantal en wie zijn voor de sprint etappes het meest lastige te bepalen en hoeveel budget wil je er aan kwijt , zie je bijv een Valverde ook vaak tussen plek 12 en 20 eindigen dan scheelt dat alvast weer een goedkope sprinter .

Neig naar maar 3 echte sprinters maar dan wel gelijk de favorieten aangevuld met paar voor de heuvel etappes en mogelijke team punten .

Maar er is nog teveel niet bekend en dus zal er nog veel veranderen , doet Colbrelli wel mee of niet mee en zo ja sprint die dan alles mee of beperkt die het tot heuveletappes

DeHaai

Als alternatief voor Colbrelli, een sprinter die ook in de heuvels uit de voeten kan, is Gaviria toch ideaal? Waarom lees ik daar zo weinig over? Wordt daar zo weinig van verwacht?

Bergbeklimmer

Er zijn aardig wat heuveletappes. Welke renners zijn favoriet voor deze ritten? De Sagan van de Vuelta, zeg maar.

1 2 ... 28 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.