Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 35 ... 144 145
Jeffrey81

Martinez -> Kelderman of Latour misschien een optie?

Ajvenema

Theuns naar Carthy lijkt me een goeie. Martinez naar Teuns in principe ook, al is die Martinez een talentvol mannetje natuurlijk.

@Yskoud, waar haal je die info over Teuns en zn WK vandaan?

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik heb gisteren ook nog eens goed naar mijn team gekeken.

Heb nu nog 2 plekjes voor 1500 over voor 2 aanvallers, en heb 5 renners waar ik tussen twijfel::
Grosschartner (zou hij veel moeten knechten voor Majka en Formolo?)
Oscar Rodriguez (Aardig op dreef in Burgos, maar geen enkel potentieel van teampunten oid)
Fraille (Goede aanvaller die in de ploegentijdrit wat punten mee kan pakken, en bonus punten voor wit van Lopez)
Conti (Sterk in de Giro, daarna niet zo veel meer laten zien)
Bevin (Sterk begonnen in Australië, maar na zijn valpartij daar niet echt top meer, en in de sprints verwacht ik eerder Koch of Sajnok)

danusz1986

Teuns kan natuurlijk alleen maar tegenvallen. Maar je wilt hem ook niet missen mocht hij ineens wel zijn vorm vasthouden. Gaat dus om zijn persoonlijke ambitie.

Stanro

Kelderman heb ik geen vertrouwen in, Latour heb ik al.

Poeksel

Bij Teuns is het wel de vraag of het goed in zijn hoofd zit. Letterlijk bedoel ik, zijn de hechtingen er al uit?

Jeffrey81

Mooi....DQS ook gepresenteerd. Geen Vakoc....

Alleen Ineos nog nu. Ben benieuwd wat die precies van plan zijn. Zouden ze alles op DLC gaan zetten?

Ric

Met het schrappen van de combinatietrui is Valverde voor 3,5 mln volgens mij toch ineens een stuk minder interessant.
Ik heb het gevoel dat de punchetappe's nou ook niet reuze zijn. Voor de echte pittige etappe's zal hij tekort komen, toch? Waarom toch overal de overtuiging dat hij onmisbaar is?

toch ook weer in mijn maag met Kruijswijk. Zou hij na de tour redelijk vorm behoud hebben? toch een flinke duit geld die 4 miljoen. Maar goed die gaat ook op voor Majka en Carapaz.

danusz1986

Ik kan nergens vinden wat de specialiteit is van Aranburu. Hij staat onder knecht.

Jeffrey81

Ik zou sowieso even verder kijken dat wat Scorito zegt Daan. Google and PCS are your friends ;-)

danusz1986

Hoe denk je dat ik uberhaupt op die naam kom;)

danusz1986

'@Jeffrey Heb het denk ik gevonden.

Ik zit in mijn maag met Degenkolb. Is die zijn 2.5 miljoen waard. Altijd wel top 10 in sprints, maar er zijn dit jaar dit zoveel sprints.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Bovendien op de site van Trek heeft popovych het over dat hij en Theuns per dag kijken wie er het best tot zijn recht komt dus........

Ajvenema

'@stanro, wat moet je met 4 jumbo’s? Is er naast de ttt nog een dtappe waar je ze alle 4 gaat gebruiken? Anders lijkt het me overdreven...

Jasperdewaal11

'@ stanro ik twijfel eerder over 3x EF dan 4x Jumbo

arjenzvob

Jakobsen out, Richeze in. Puur omdat ik denk dat Jakobsen niet altijd deze etappes gaat kunnen verteren en Richeze zich met veel plezier en passie in de sprints gaat mengen.

KV

Inderdaad, dan vind ik 2.5milj ook veel geld. Ik kies dan maar wat 1.5 miljoeners in de plaats...

@ Ric: heb ook beetje zelfde gevoel over Valverde. Parcours toch niet zo op zijn maat als bv vorig jaar + globaal toch zwakker seizoen + geen combinatietrui meer. Maar toch staat hij er (voorlopig) nog in omdat ik ook niet zoveel goede zekere alternatieven zie en er toch wel enkele ritten zijn waar hij goed zou moeten kunnen scoren. Ook Kruijswijk idd wat een vraagteken (maar wie niet :-)), vooral naar zijn echte doelstelling als "schaduw"kopman. Als hij niet voor klassement zou gaan (wat ik zou betwijfelen) is 4milj uiteraard teveel geld.

KV

'@ arjen: vraag me af of goede oude Gilbert zich dan niet eerder in de sprints zou mengen ?

arjenzvob

'@ KV: Ook. Maar Richeze is meer de sprinter. Gilbert zie ik eerder vanuit een vlucht.

Jofferde

Wie zou meer punten scoren: Boasson Hagen of Bauhaus?

Hoe veel sprinters nemen jullie op in jullie teamselectie?

En wat verwachten jullie van Kelderman?

michieldevet

Ik zie hier weinig terugkomen over Carapaz en Quintana. Wat is de invloed van zijn overgang naar Ineos komend jaar en afgelopen jaar reed hij na een aardige Giro een vrij anonieme Vuelta. Quintana lijkt door iedereen afgeschreven of is dit de dark horse die iedereen stil houdt? Volgens mij gaat hij zijn eigen gang en is het redelijke zekerheid voor punten in de zware bergetappes. Carapaz of Quintana?

nasibal

Met het schrappen van de combinatietrui is Valverde voor 3,5 mln volgens mij toch ineens een stuk minder interessant.

Om de combinatietrui te laten resulteren in een mooi aantal punten zul je lang hoog in dat klassement moeten staan, wat automatisch inhoud dat je heel constant vooraan rijdt. Als je zonder het schrappen van de combitrui had verwacht dat Valverde hiermee punten zou gaan halen, verwacht je dus per definitie dat hij het goed gaat doen.
Als je verwacht dat Valverde het niet goed gaat doen, maakt het schrappen van de combitrui niet uit.

Persoonlijk schat ik Valverde steady rond plek 6-12 in de bergetappes. In de lastigere etappes verwacht ik hem ook meerdere keren top 20, simpelweg omdat hij gewoon altijd heel attent rijdt. Daarnaast heeft hij (samen met Kruijswijk en de Bora renners misschien) in de bergetappes de meeste kans op teampunten in vergelijking tot de andere AK renners.

3,5 miljoen is mogelijk veel geld voor voor Valverde, toegegeven, maar hoe zit het met de alternatieven? Majka is even duur en niet per sé een betere optie. Uran en Quintana win je maar 500k op en zullen daarnaast beiden ook niet per definitie 200 punten meer gaan halen. Formolo, Pogacar, Chaves, Aru, Hart, DLC, ook mét Valverde kan je daar een aantal namen van meenemen. Het weglaten van Valverde zou een extra naam uit dat rijtje mogelijk maken, plus 1,5 miljoen elders te besteden. Maar wat gaat je dát precies opleveren?

Lastig lastig.

Laatst gewijzigd
Pirata

'@Jofferde:

Bauhaus meer punten, denk dat die vrijwel iedere sprint zal meesprinten in tegenstelling tot EBH.

Ik heb zelf op dit moment 6 sprinters.

Kelderman geen idee, als alles meezit en hij is in vorm kan die top 10 rijden (en misschien wel meer) of het is net niks deze Vuelta, neig dan toch naar dat laatste. Voor 1,5 miljoen zie ik wel een aantal renners die vermoedelijk meer punten gaan binnen harken.

Pirata

'@KV:

Ik denk dat Gilbert zich toch ook wel gaat mengen in de heuveletappes of niet?

nasibal

Bauhaus meer punten, denk dat die vrijwel iedere sprint zal meesprinten in tegenstelling tot EBH

EBH zal er daarnaast elke sprint in ieder geval nog bij zitten en kan daarnaast als aanvaller opgesteld worden. Bauhaus is te dik.

1 2 ... 35 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.