Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 37 ... 144 145
Bergbeklimmer

Hoeveel kansen gaat Degenkolb krijgen, nu hij de sprintritten wellicht zal verdelen met Theuns? Zal hij ook meedoen in de heuvelritten?

Poeksel

'@Stanro: Waarom denk je dat TJV dit keer niet zo gauw mogelijk van de leiderstrui af wil, zoals wel in de Giro gebeurde?

Jeffrey81

Ah, het of-of'en is weer begonnen. Altijd leuk....

Dekenner01

Maar de winnaar van de Tour poule heeft zijn overwinning niet te danken aan 4 man van INEOS. Met het selecteren van Van Baarle en Moscon heeft hij gewoon een foute keuze gemaakt. Twee renners van 1 mil, waren zat betere opties. Wel knap dat hij ondanks dat nog wint.

Wat een onzin. Hij heeft de juiste keuze gemaakt. Daarmee haalde die uiteindelijk genoeg punten om de winst binnen te slepen. Wanneer die etappe niet was afgelast had Bernal ook nog eens de bergtrui en hadden ze, zoals verwacht, alle truien in bezit. Logisch dat hij deze tactiek koos.

JesperRenrad

'@Dekenner, die etappe doet nog steeds zeer met Bernal als captain en 3 teamgenoten op de fiets getild.... Maar met je eens dat dit de juiste keuze is. Aan het eind krijg je voor al die Ineos-pannenkoeken best veel punten voor het binnenslepen van die truien....
Deze Vuelta twijfel ik wel of ik een sloot Movi's, Jumbo's of Astana's meeneem :)

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ Jofferde

Zou dan Degenkolb naar EBH gaan aangezien die in de vlakke etappes misschien wel voor Theuns gaan

Gilbert heb ik al , maar denk dat ik toch van de laatste 750 k ga voor Richeze i.p.v. Kuss .

Soms moet je ook kijken waar je ze dan opstelt en dan kom ik bij Kuss niet bij meer uit dan eerste etappes en Richeze kan ik meer etappes gebruiken ala opvulling , ga ervan uit dat Jacobsen niet in alle sprint etappes mee zal sprinten en ploeg van Richeze verwacht ik ook bij de eerste drie in de TTT

dvansteenis

Hahaha Jeffrey; of-of'en vind ik een mooie samenvatting van de laatste 3 pagina's. Verschrikkelijk. Volgens mij kun je beter de plannen van het team bekijken en dan bekijken wie jij de beste renner vind.

Zo las ik bijvoorbeeld de Aru-discussie. Zonder al te veel inspannend zoekwerk:
These are the words of Fabio Aru: “As always, the Vuelta a España represents an important and stimulating challenge, both in terms of the route and the quality of the startlist.
I’m excited and ready to race, especially since the operation I had four months ago.
The goal is to compete at high level but also to be consistent“.

Hij wil dus consistent zijn. Lang met de grote mannen mee rijden (hij is er zelf ook een natuurlijk). Ik denk dat hij dit kan, dus ik neem hem. Geen Aru of DLC of Carthy of Chaves of Fugl of TGH voor nodig.

Nul verstand

Ik wil graag een renner van Bora nemen (teampunten Bennett), maar Majka en Formolo wil ik niet.

Ik zit te denken aan Grosschartner. Zal hij alleen maar op kop mogen beulen in de etappes waarin Bennett een kans heeft of mag hij ook zijn eigen kans gaan?

KV

Gaan de Richeze-kiezers ervan uit dat hij wel kan volgen in de ritten dat Jakobsen zou lossen? Volgens mij is Richeze toch ook geen zo'n begenadigd heuvelrijder? Of heb ik het mis? :-p

ZK

Hoe vaak ga je ze alle 4 opstellen? 2 kopmannen plus 1 knecht van 1 miljoen lijkt mij doorgaans een veel meer optimale keuze. Als je ze niet opstelt op TTT na dan ben je dus tevreden met minder dan 100 punten. Dat is nooit de optimale keuze. Wel ben ik het ermee eens, met wat eerder genoemd is, dat het een goede manier van risicospreiding is. Maar dat is met 3 renners van 1 ploeg ook al het geval. En voor wie 4 man van INEOS gaat opstellen in een etappe, zegt dat ook wel veel over het ontbreken van genoeg andere puntenpakkers voor die etappe. Dan heb je bijv geen 7 sprinters in een sprintetappe of geen 7 klassementsrenners in een bergetappe. Lijkt me stuk optimaler om die wel te hebben. Een 3e INEOS man is dan een prima backup en prima risicospreiding, de 4e is gewoon nooit de optimale keuze.

Malathion

'@ZK

Idee was dat Ineos na etappe 6 wellicht twee truien zou hebben (in de Tour). Of anders na de eerste (2) bergetappes. Flipje stond nu ver voor en hield lang vol.

In het geval van twee truien leverde twee Ineosknechten echt fiks punten op, ook in etappes waarvan je niet wist of aanvallers of klassementsmannen die zouden pakken. In geval 1: zeker punten. In geval 2: ook nog kans op etappepunten.

We hebben het hier over renner 19 en 20. Dus als het niet op die manier gaat, kun je alsnog 7 man opstellen.

Platje

'@ZK misschien ga ik ook wel met 4 sprinters de Vuelta beginnen.. ik weet nog niet welke sprinters er een keer of 5 a 6 top 10-15 rijden waarbij ik met een paar leuke opvullers de punten binnenhark en geld overhoudt voor mijn klassementsrenners
Uiteraard dan de vraag of
1 de duurdere klassementsmannen meer punten binnenhalen/zekerder zijn dan de goedkopere maar dat ben ik nog aan het uitzoeken voor mezelf
2 ik de juiste opvullers kies obv de verwachtingen die ik na de ttt heb en de ritten daarna

Jofferde

'@snoek1974 mag ik vragen waarom je Gilbert in je team hebt? Wat verwacht je van hem?

Heb je nog andere opties om te besparen?
En denk je niet dat je met 4 sprinters te veel punten gaat verliezen in de sprint etappes?

Je kan toch maar 9 renners opstellen bij elke etappe.

Dus 5 of 6 sprinters lijkt me geen overbodige luxe.

Jofferde

'@snoek1974 en wat dacht je van Powless voor 750k?

danusz1986

Chaves of Charty? Ik heb al Nieve/Mezgec en Uran/Higuita.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Richeze zal er in ieder geval langer bijblijven en zal als lead out misschien in het vlakke nog wat top 20 noteringen opleveren , alhoewel het beter is om een sprinter te kiezen die wel gewoon vol ervoor mag gaan , weet alleen nog niet wie dit moet zijn aangezien er binnen die 750 k niet zoveel mogelijkheden zijn .

Nul verstand

'@Daan, Chaves!

Verwacht jij nog wat van Battaglin?

michieldevet

Is het al duidelijk waar Carapaz fietst volgend jaar? Nergens een bevestiging dat hij Ineos gaat. Ook geen bevestiging dat hij bij Movistar blijft.

danusz1986

Die valt al het hele jaar al tegen. Ga ik niet aan beginnen.

danusz1986

'@geenprincipes

Enige wat bekend is dit: https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen-nieuws/231683/update-officieus-akkoord-carapaz-en-ineos-over-tweejarig-contract

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ Jofferde

Verwacht Gilbert in de heuveletappes en heb in de sprint etappes ook nog Battaglin en L Sanchez ( die vervang ik misschien nog door Theuns) die ook in heuvel etappes punten binnen sprokkelen en L Sanchez kan ook een aardige tijdrit rijden . Dus bij deze zit nog ruimte om evt te schakelen aangezien het van die drie niet zeker is dat ze meesprinten in de “ vlakke etappes “ maar er zullen ook klassement renners en lead outs bij de eerste 20 eindigen aangezien het aantal echte sprinters die meedoen niet zo groot zijn als bijv in de tour of de giro .

Verwacht sowieso niet zoveel echte massasprints in de ronde van Spanje aangezien er echte vlakke etappes bijna niet bestaan in de Vuelta . Maar de puzzel kan nog de andere kant opgaan en alsnog ruimte maken voor 1 a 2 echte sprinters , maar wil eigenlijk geen aanvullers zoals Sarreu en Venturini in mijn team .

Powless is echt alleen maar team punten en misschien de witte trui na TTT , maar Kuss zie ik nog meegaan in een aanval van de dag mee zijn in heuvel of berg etappe , heb die overigens nu niet omdat ik geen ruimte heb om m op te stellen in de bergen

Heb ook een renner of vijf die ik in gedacht hebt voor de heuvel etappes en 10 man voor bergetappes waar ik dus een extra reserve heb . Dus ben idd wel het zwakst bedeeld bij de vlakke etappes

danusz1986

Heb momenteel:

7 klassementsrenners (Duurste MAL en goedkoopste Chaves)
3 klimmers
3 aanvallers (twijfel alleen nog aan Bevin)
5 sprinters (Duurste Bennet en twijfel nog aan Degenkolb)
2 knechten (1 klimmer en 1 punchers)

4 a 5 aanvallers (volgens scorito) kiezen is best lastig.

Gladiool

Ik ga de laatste 3 jaar al voor 4 man van Sky/Ineos, en dat betaalt zich prima uit met >99%.

Ik neem ze echter wel mee als 'damage control'. Ik had 9 of 10 klassementsrenners, maar wel Yates en Mas daaronder. Nou, zodra Ineos de truien pakt en mannen afvallen klots ik dan een Moscon erin. 100+ punten haalt ie dan wel met eindklassementen en de TTT. Pakken ze niet de truien of doen die 9 man het prima, dan blijft ie op de bank. Ik koop dan met 1 miljoen wel een stuk zekerheid voor mijn gevoel.

steefje9

Carthy, gaat die zoveel meer punten scoren dan zijn jongere talentvolle ploeggenoten? Verschil in prijs is behoorlijk.

Sjonge Jonge

Poels naar de Vuelta!!!

1 2 ... 37 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.