Nog even over Richeze. Ik vind dat een leuke budgetoptie, maar die ga je vervolgens wel gewoon minstens 3 van de 6 keer voor niks opstellen als Jakobsen erbij zit. Evt teampuntjes als Jakobsen wint, maar dat zie ik ook maar max 1x gebeuren. Is dat nou echt de moeite waard?
@cerebral
Normaal gesproken zou ik voor 8/9 sprinters gaan. Dan heb je nog 8/9 klassementsmannen en een man of 2/3 voor de vlucht/als joker. Nu zit ik eerder te denken aan 5/6 sprinters. Met 9 AK erbij heb je dan nog minstens 5 plekken op te vullen met vluchters oid. Waarvan ik vervolgens weer niet weet wanneer ze op te stellen.
'@Treenert: Daar ben je erg stellig in. Dus je weet zeker dat hij Aru hier en daar niet wat heeft gespaard omdat hij toch niet voor de echte prijzen reed? Dat is best knap....
Overigens geloof ik dat een renner als Aru inderdaad best 14e kan worden zonder helemaal op te zijn, en nu in de Vuelta ook wel weer wat zou kunnen brengen. Is het geen top-10 klassement, dan wel ergens een mooie aanval. Maar ik geloof dat we het in het verleden wel vaker niet helemaal met elkaar eens geweest zijn, haha.
Edit: Je pikt er trouwens met Uran, Valverde en Aru precies de wat oudere, ervaren renners uit. Daarmee haal je je eigen verhaal onderuit, of ga je nu beweren dat 7e, 9e en 14e willekeurig gekozen getallen waren? ;)
Ik was net van plan te vragen of je nog een verhandeling over TeJay kon doen, nasibal! Veel te veel pagina's niet genoemd.
Goeie tijdritten (zowel ITT als TTT), goeie ploeg, niet eens zo heel lang geleden nog top tien geeindigd in de Vuelta, en het is gewoon cool om hem in je team te hebben toch?
'@ Jeffrey, kan me serieus niet meer herinneren dat we het eerder oneens zijn geweest maar dan nog is dat m.i. oké!
Natuurlijk zou een Aru nog wel "ergens een mooie aanval" kunnen plaatsen en volhouden maar wanneer en heb je 'm dan nog opgesteld na bijv. 3 dagen x 0 punten? Ik geloof idd niet in een klassement en dan is wmb 2mln te gortig.
Zeker niet willekeurig; ik benoem er 2 die het bewezen hebben en heb het over DIT veld. Er zijn anderen die niet deelnemen die het ook (zouden) kunnen maar zie het Aru en Uran niet doen. Thats all!
de vraag is hoeveel van die 8 sprinters er echt meerwaarde gaan hebben natuurlijk. De 'meerwarde' van 15 (gechargeerd, ik snap het) Ak renners is dat je de kans vergroot dat je de juiste 9 hebt. Die overige 6 neem je dan als verlies. Of dat de juiste tactiek is valt de bedsicussieren en voor een Tour/Giro zou ik dat sowieso nooit doen, daar is een sprintploeg simpelweg te belangrijk. In de Vuelta ligt dat toch vaak anders.
Ik zal ook niet ontkennen dat elke keer als ik Tejay voor een schappelijk prijsje zie een kleine golf van enthousiasme door me hen giert hoor.
Tejay wordt zo langzamerhand als het antieke beeldje dat al jaren in de familie zit. Liever zet je hem niet op je vensterbank, maar de emotionele waarde bij het reliek is te groot.
In een meer serieuze toon: Tejay was voor de Tour nog aantrekkelijk als dark horse naar aanleiding van zijn Dauphiné prestatie en TTT + ITT potentie. Nu in de Vuelta kun je toch beter voor de veel goedkopere Martinez gaan als je gokt op de TTT + ITT. Ik verwacht niet dat veel mensen Tejay zullen hebben.
Dat is ook zeker oké Treenert. Als iedereen het altijd eens zou zijn hadden we dit forum niet nodig ;)
Na drie dagen 0 punten zou ik m er (net als Martin in de Tour) waarschijnlijk uit gooien inderdaad. En dan hoop ik terug te kunnen vallen op truipunten of een boven verwachting presterende Higuita of Martinez.
'@AJ Yep die stress zal er sowieso zijn :) Kans dat je een keer een verkeerde opstelt is zeker aanwezig. Maar ik vind de sprints gewoon te beperkt om daar veel geld aan uit te geven. Als ik Bennett al cap doe zie ik totaal geen meerwaarde voor de 3.5 van Gav. Jakobsen moet de 3e week nog maar halen, Degenkolb en Theuns wisselen wellicht af. Dus zo kwam ik op Bennett + 4 x 1.5 + 1 x 1 mil sprinters.
1 van de volgende renners kan ik niet meenemen:
Higuita, Powless, Richeze, O. Fraile
Wie van deze namen zouden jullie niet meenemen?
Powless wellicht de jongerentrui na rit 1 en TJV in het rood.
Dus hij zal de eerste 5 rondes wel punten pakken.
Richeze, zinvol om mee te nemen? Wanneer Jakobsen gewoon er voor gaat, stel je hem bijna voor niets op.
O. Fraile, verwacht ik niet veel van individueel gezien. Behalve wanneer Lopez de jongeren trui en de Vuelta wint, krijgt hij een aantal teampunten.
Higuita, voor 750k natuurlijk een top keuze.
'@Yskoud Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf. Als de pareltjes namelijk gewoon presteren :) Tuurlijk zal je meer pakken bij een wat minder voor de hand liggende. Ciccone is dan een mooi voorbeeld laatste 2 rondes. Maar ik scoorde vorig jaar gewoon 99% met de basic pareltjes, Het kan dus wel degelijk.
'@ Poeksel:
De één heb ik al benoemd, de ander is wat mij betreft 'over the hill (leuke woordspeling)'. Die werd in de Vuelta iedere keer op achterstand gereden en nooit top 5 in een etappe dacht ik. Wel nog de nodige teampuntjes verzameld.
Heb ik nu de oranje triviant?
Edit: hahaha jij antwoord en ik voeg tegelijkertijd 'teampuntjes' toe
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.