Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 41 ... 144 145
Jofferde

'@jessevdalen: Poels en Aru

Jasperdewaal11

Ik verplicht mijzelf te kiezen tussen Aru of Chaves.

Op dit moment valt mijn keuze op Chaves omdat:

- Chaves kopman is en Aru dit deelt met Pogacar
- MTS een betere ploeg voor de TTT heeft
- Aru het zijn 2e grote ronde achter elkaar is na zijn ingreep naar mijn gevoel iets teveel van t goede, alhoewel hij zeer verdienstelijk reed in de tour.

Iemand niet mee eens ?

Bode80

'@Jofferde
Je kan het beste zelf een inschatting maken per etappe welke klassering/punten jij verwacht van die renners. Richeze vs Higuita is een bijzondere vergelijking omdat het 2 verschillende type renners zijn. Als je bij de sprintetappes een mannetje te kort komt dan kan je beter Richeze kiezen als je verwacht dat hij top 20 gaat rijden.

snoek1974

Zowel Hiquita als Richeze zijn gokjes , aangezien de ploeg van Hiquita ook Uran , v Garderen , Carthy en D Martinez voor de bergen , maar verwacht Hiquita in de heuvel etappes en Richeze is lead out en zal wel paar keer top 20 sprinten en als Jacobsen eraf is zal Richeze mogen sprinten als die er nog aan hangt

Aru of Chaves is beide wat voor te zeggen , Aru zal meer aanvallen en kan een 9 de zijn in je sprint team als Gaviria je favoriet is voor de etappe zege en Chaves kan een wereldaankoop zijn maar ook een flop

Denk dat iedereen zijn twijfels heeft over zijn team

Poels of Hart - op dit moment heb ik nog Hart vanwege betere punch en jongeren trui punten
Ook Hiquita en v Garderen staan er nu in voor punch en tijdrit maar dit was om Carapaz erin te krijgen als ik die weer downgrade naar Majka kan ik Latour of Poels er weer in krijgen of Mezgec naar Jacobsen upgraden

Dus kan nog zo maar veranderen

Jeffrey81

HI Jasper, ik heb ook getwijfeld tussen die twee. Met name omdat ze gevoelsmatig een even grote gok zijn...ik verwacht van beiden een stijgende lijn qua prestaties, maar met evenveel onzekerheid daarover in de nu komende Vuelta.

Bij mij is de keuze juist op Aru gevallen, maar dat komt ook doordat ik Chaves niet nodig heb voor de TTT (heb al 3TLJ, 3 EF, 2DQS en als laatste een MTS of een Sunweb renner).

Daarnaast neem ik Gaviria niet mee, en door Aru (en ook Pogacar) mee te nemen kan ik die eventueel nog inzetten om toch nog wat team/truipunten mee te pakken mocht Gaviria het goed doen. Overigens is het goed mogelijk dat zij niet de beste spint-opvullers zullen blijken tijdens de ronde zelf natuurlijk, maar dan heb ik in ieder geval die optie. In het allerbeste geval doet Pogacar het nog boven verwachting, en kan Aru nog wat witte trui puntjes meepakken zelfs, maar daar reken ik niet echt op verder.

Het is waar dat Aru de Tour al in de benen heeft, maar voor zover ik heb begrepen was dat ook om weer koersritme op te doen, en is hij daar niet echt tot het gaatje gegaan. Tot slot denk ik dat Pogacar en hij elkaar niet in de weg gaan zitten.

Jofferde

'@snoek1974, zou je toch niet liever voor Poels gaan dan voor Hart?

Poels wil het al een hele tijd laten zien als kopman, dan maak het ook maar waar.
De jongerentrui zal toch wel naar Lopez gaan.

Zelf heb ik 5 pure sprinters, waarbij ik nog twijfel tussen EBH en Walscheid.

Een Richeze is dus geen overbodige luxe, als 6e man in de sprints.

Higuita lijkt me dan toch een grotere gok, maar hij wordt erg gepromoot in dit topic.

Zutphen

Het dure team Ineos kan het niet maken om voor spek en bonen mee te rijden, dus.........

Kannibaal van Schepdaal

Het mag wel duideljk zijn dat je met Higuita aan 750K het verschil niet gaat maken.

Daarom deze raad voor wie toch nog twijfelt: Neem Higuita op in je team, of je eindigt hopeloos laatste.

FritsvanHoefelen

Pogacar is duurder dan Aru, maar de ploeg zegt dat ze Aru uitspelen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

El Mel

Ze willen Pogacar niet teveel druk opleggen, maar is wel zeker een beschermde renner. Ik denk dat hij gaat verrassen en top-10 gaat rijden.

arjenzvob

'@ Jofferde: Je zegt dat je 5 pure sprinters hebt, en dan noem je EBH. Dat is nou niet bepaald een pure sprinter.

@Kannibaal: Lees je post nog eens, je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

Deze Vuelta is echt pittig te voorspellen, wat het wel ontzettend leuk maakt!

Jofferde

'@arjenzvob, klopt... niet de beste sprinter, maar kan ook in de heuvels mee doen en een top 20 rijden in de tijdrit

Jofferde

Heb nog 1 twijfel en dan is mijn team compleet:

D. Teuns of P. Latour

Wat lijkt jullie de beste keuze?

Kannibaal van Schepdaal

'@arjenzvob:

Het is niet omdat het kiezen van een bepaalde renner je niet de overwinning zal opleveren (omdat alle topspelers hem sowieso hebben, aangezien hij zo goedkoop is en een groot klimtalent), dat die bepaalde niet kiezen je wel bijna zeker de overwinning zal kosten (omdat hij voor heel weinig geld heel veel punten zal opleveren).

Ragnar Lolbroek

Ik heb mijn twijfels bij Pogacar voor 2,5 miljoen.
- volgens de beschrijving van de ploeg leid ik af dat Aru kopman is. Nergens wordt letterlijk gezegd dat Pogacar een beschermde rol krijgt. Het kan natuurlijk. Maar het kan nog altijd dat Pogacar bij Aru moet blijven.
- Pogacar is pas 20. Niet iedereen is een megatalent als Bernal.
- Pogacar zijn laatste koers was San Sebastian en dat was een DNF. Misschien heeft onze 20 jarige zijn limiet bereikt voor dit seizoen. Dan gaat er waarschijnlijk ook niet meer inzitten dan bij Aru blijven.

Dit zijn een aantal punten die mij doen twijfelen hoe Pogacar zijn geld waard gaat zijn.

Poeksel

Ook gezien wie er nog meer DNF reden in San Sebastian, Cipolla?

Kannibaal, wat vind je van de sterrenverdeling van Youri?

**** Miguel Ángel López
*** Hugh Carthy, Tao Geoghegan Hart
** Tadej Pogačar, Mark Padun, Daniel Felipe Martínez
* Óscar Rodríguez, James Knox, Ben O’Connor, Gregor Mühlberger

Jasperdewaal11

'@ Jeffrey81

Ja klopt ze zijn allebei een gok daarom wil ik er ook maar 1 v/d 2. En ik snap jouw gedachte voor Aru maar ik heb dus al Pogacar die voor eventuele Gaviria puntjes (+ Jongerentrui) mee doet.

Met nog 2 plaatsen te vullen heb ik voor de TTT nu : 1x Jumbo, 2x EF, 2x MTS en 1x DQS dus heb nog ruimte op dat vlak.

Maar goed jij Aru en ik Chaves en dan zien we over 3 weken wel wie de beste keuze heeft gemaakt toch ? ;)

DKrikk

Ik vraag me af of Higuita zoveel punten gaat opleveren. Hij rijdt een heel degelijk seizoen voor een 22 jarige, maar dat betekent ook dat hij nog veel moet leren en wellicht niet de juiste inhoud heeft voor een 3-weekse ronde. Dat hij klimtalent is, is geen garantie dat hij de stenen uit de straat gaat rijden in zijn eerste ronde. EF geeft ook duidelijk aan dat Higuita niet te veel van zichzelf moet vragen, dat hij tijd mag verliezen en dat er een aantal aankomsten zijn waar hij mag kijken wat hij kan. Uran blijft kopman.

Martinez (jammer van zijn ziekte) is bijvoorbeeld niet perse een slechtere keus. Hij is net 1 jaar ouder en heeft vorig jaar in de Tour mogen ervaren hoe het is om een 3-weekse ronde te rijden. Daarnaast geeft EF aan dat hij tot in de finale bij Uran moet zitten, waardoor hij meer kans maakt op de jongere trui.

"Dat alle topspelers hem sowieso hebben" is wel een hele erg bluf als je het mij vraagt. Genoeg andere keus voor 750k of 500k.

Ajvenema

Voor 1.25 heb je 2 toptalenten waarvan er vast wel eentje gaat verrassen.
Voor 2.5 heb je Pogacar. Top 10 zou heel knap zijn, maar dat maakt hem zeker niet onmisbaar.

KV

Wat betreft de Higuita discussie: moeilijk! :-) ik heb hem ook, vooral uit FOMO. De stelling van Kannibaal dat het je de overwinning kan kosten als je hem niet hebt, is wat overdreven. Aan de andere kant is geen ster voor jongerenklassement ook niet logisch, want bij de bookies staat hij zelfs op dezelfde hoogte (of soms zelfs hoger) dan Uran, maar dit vind ik wel niet helemaal logisch voor iemand die zijn eerste GT rijdt. 750k is voor zijn potentie natuurlijk niet veel, maar kan goed zijn dat hij gewoon zal "leren" en dus niet zoveel punten zal sprokkelen (maar is wel sowieso goede optie voor de TTT). Hetzelfde kan uiteraard over Martinez gezegd worden die zelfs nog goedkoper is.

KV

Oei, zie net dat DKrikk mij voor geweest is :-p

Jeffrey81

'@Jasper: deal :-)

@KV: FOMO is voor mij reden om Pogacar mee te nemen, zelfs voor 2,5 miljoen, haha.

Ik heb ook Higuita en Martinez trouwens, maar dat volgt ook uit een 17+3 tactiek die ik gekozen heb. De 3 (waarvan zij er dus 2 zijn. Powless is de ander) zijn dan vooral renners die naar verwachting wat punten uit de TTT's meepakken, en hopelijk nog wat teampunten mochten hun kopmannen het goed doen. Alles wat meer is dan dat is enkel bonus.

nasibal

Bij een hele hoop namen in deze Vuelta heb ik het gevoel dat ze een Urannetje-tour-2019 gaan doen: In principe heel goed rijden, maar toch weinig punten sprokkelen. Daarnaast zeiden de statistieken van oa Starlynk enkele interessante dingen die ik deze ronde verder wil testen.

Qua AK mannen beperk ik me denk ik tot daadwerkelijke top 5 kandidaten. Jongens als Aru, Poels, Pogacar en Majka vallen voor mij daarom, soms met pijn in het hart, af. Chaves en Uran zelf eigenlijk ook wel, al zie ik laatstgenoemde nog wel een top 5 kandidaat.
Jongens als Latour, Hart en Formolo kunnen interessant zijn vanwege relatief lage prijs plus dat ze in de heuvels waarschijnlijk vooraan mee kunnen doen, ook vanuit een groep van 50.

Qua sprinters beperk ik me tot 1 kopman, plus 2 steady-vooraan-top-10 kandidaten. Aangevuld met jongens die maar even moeten zien wat ze doen.

De rest van het team is, gelukkig, vrij goed uit de onder-de-miljoen categorie te plukken. Guerreiro gaat tenslotte toch mee, als 20e man.

... En zag ik zag ik hier nou ergens Tejay weer voorbij komen bij iemand?

Kannibaal van Schepdaal

Ik kreeg medelijden met de twijfelaars, maar het is jullie keuze. Kom achteraf niet klagen dat je Higuita had moeten nemen.

Martinez neem ik uiteraard ook, zelfs met zijn ziekte. Alleen al voor de TTT en de ITT is hij het waard, maar hij kan ook zomaar verrassen in de bergen. Voor 500K is het gewoon een must have.

Wat @Ajvenema zegt: voor 1,25M heb je twee grote talenten die zomaar kunnen gaan verrassen. En van Higuita ben ik er bijna zeker van dat hij het ook gaat doen. Maar goed, we zullen zien.

Treenert

Drie weken Tour de France in de benen van een renner en dan hopen dat hij niet voluit is gegaan?
Het is maar voor (zéér) weinig (vaak oudere ervaren) renners weggelegd om 2 achtereenvolgende grote rondes goed te presteren (lees: top 10). Met een 7e, 9e of 14e in de Tour heb je je echt niet gespaard, of ritme opgedaan zoals hier ook al gesuggereerd. Dan heb je gewoon op je limiet gezeten. Kruijswijk en Valverde kunnen dat, een derde in dit veld kan ik niet noemen en zijn voor mij dan ook geen twijfelgevallen.

Edit: Uuuuhhh 1 twijfelgeval die op ongeveer 5 kwartier stond dacht ik

Laatst gewijzigd
1 2 ... 41 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.