Ik ben nog aan het twijfelen over mijn laatste plekje voor een aanvaller van 750k.
Momenteel heb ik Brambilla, maar zijn uitslagen zijn niet top. Laatste etappe in Polen zat hij er kort bij en verder een matige Giro, maar als hij het op zijn heupen krijgt..
Stybar vind ik een leuke renner, maar het parcours lijkt me voor hem te zwaar.
Herrada kwam met hoge verwachtingen naar de Tour, maar maakte die verwachtingen niet waar. Heeft niet meer gekoerst sindsdien en zou dus wel fris moeten zijn.
Kan natuurlijk ook voor Richeze gaan. Doet niet mee met aanvallen, maar verwacht wel de nodige punten van hem.
Van welke 750k aanvaller verwachten jullie het meest deze Vuelta?
Ik twijfel nog tussen Higuita en Padun voor die € 750.000 plek. Eerstgenoemde is een van de drie jongeren binnen het team, terwijl Padun volledig voor eigen kansen mag.
Padun vorig jaar toevallig in de Hammer series aan het werk gezien en toen was hij, dacht ik, een van de beste op die heuveltjes. Als hij het klassement tijdig laat lopen dan is het een hele leuke aanvaller om erbij te hebben denk ik.
Bij Higuita vraag ik mij toch ernstig af wanneer ik hem op ga stellen en dat het toch vaak tussen plek 15-20 zal zijn 'in dienst van'. Ook al lijkt hij de betere klimmer van de twee.
Van die 7 renners heb ik er overigens ook maar 4 door Scorito gecategoriseerd als sprinter. Gezamelijke waarde 7,5 miljoen
Valt op zich mee. Quintana/Kruijswijk/Lopez ga ik niet opstellen op een heuvelaankomst. Latour en Formolo dan weer niet bij een langere slotklim. Toch wil je in beide gevallen 9 renners opstellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.