Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 58 ... 144 145
Valvuillerdemoz

Zit ik hier met de vraag: of Degenkolb en Jakobsen of EBH en Gaviria? Ik heb al Kruiswijk, Poels en Kelderman.

jsprunk

Dat is krap Nasibal: jij gaat voor de Touzé's van deze ronde?

Jeffrey81

Valt op zich mee. Quintana/Kruijswijk/Lopez ga ik niet opstellen op een heuvelaankomst. Latour en Formolo dan weer niet bij een langere slotklim. Toch wil je in beide gevallen 9 renners opstellen.

Ja, uiteraard, maar dan nog heb je 12 of 13 renners om uit te kiezen. En ook uit 15-16 renners om als opvulling in de sprintetappes in te zetten. ;)

Laatst gewijzigd
JimKro

Klopt, maar er zullen waarschijnlijk nog een stuk of 4-5 renners finaal door het ijs zakken. Die hoef je dan in het vervolg ook niet meer te kiezen!

Jeffrey81

Klopt, maar er zullen waarschijnlijk nog een stuk of 4-5 renners finaal door het ijs zakken. Die hoef je dan in het vervolg ook niet meer te kiezen!

Sja, ik probeer die 4-5 renners gewoon sowieso al niet te kiezen en heb dan heb ik wat meer budget om o.a een sprinter of 2 meer mee te nemen ;)

Laatst gewijzigd
Maartenhartong

3 sprinters 6,5 miljoen..

goede kopman en 2 x top 10 garnituur
alle hoop op teampunten lotto jumbo in de eerste etappes om aan te vullen. Verwacht hier niet zoveel me te verliezen in de praktijk. Daarnaast volle bak op de klassements mannen gegaan. plekken van de sprinters zijn opgevuld door paar leuke pareltjes die iedereen wel heeft overwogen en paar aanvallers. Higuita komt niet in me team, veracht dat de rangorde Uran op 1 is en Martinez op 2. En Higuita is puur voor de ervaring mee.

danusz1986

Hoeveel aanvallers volgens scorito hebben jullie?? Ik heb het gevoel een stuk minder dan in de tour. Ik heb er momenteel 2.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Daan: Volgens Scorito 2. Volgens mezelf 4 :)

Laatst gewijzigd
Ludi

Volgens Scorito 1, volgens mezelf toch zeker 3. Een aantal van de klimmers/AK wordt uiteindelijk ook gewoon een week 3 aanvaller. Zo niet, dan heb ik wel een hel sterk klimteam de eerste 2 weken, ook prima.

Treenert

Zó dat is dat. Majka er weer uit, Kruijswijk erin. Wat bezielde mij eigenlijk vanochtend? Koekwous dat ik ben.

En hier op papier; 5 sprinters, 3 aanvallers

Balorellie

'@maartenhartong, snap wat je bedoelt, al denk ik dat Carthy toch echt 2e staat in de rangorde bij EF. Is het zo dat 2 rondes in een jaar teveel is voor Carthy, dan zal ie wel de vrije rol krijgen om aan te vallen in een aantal etappes, en zal Martinez opschuiven.

nasibal

Dat is krap Nasibal: jij gaat voor de Touzé’s van deze ronde?

Touzés zou ik niet willen zeggen, maar denk dat ik een heel eind kom met 1 duidelijke kopman en 3 redelijk steady top sprinters. Die 3 heb je voor max 1,5 miljoen de neus wel in huis.

Stel dat ik de overige 5 plekken wil vullen met goedkopere sprinters:
Sprinters die goedkoper zijn zullen niet elke sprintetappe top 8 gaan rijden. Plek 8t/m12 levert 110 punten op. Met maximaal 6 sprintetappes zou ik daarmee geschat dus 660 punten mislopen door ze weg te laten, maar waarschijnlijk minder. Laten we zeggen 500 (nattevingerwerk natuurlijk, denk eigenlijk dat het nog minder is echter).
Door een beetje mazzel (maar reële kans) kan je in die 6 etappes ook 2 AK-mannen hebben opgesteld bij de top 20. Als die 6x 15 en 16 rijden (zal soms hoger, soms lager zijn) praat je over 6x(10+12) = 132 punten. Daarnaast zul je ook nog wel 15 team/trui punten per etappe moeten kunnen scoren met die 5 opvulplaatsen: 90 punten. 90+132 = 222 punten.

In een ongunstig scenario loop ik dan dus over de hele vuelta, gerekend met 6 massasprints, 500-222=378 punten mis door slechts met 4 sprinters te gaan (63 punten per etappe). Tegelijk spaar je 5x gemiddeld 750k uit (totaal 3,75 miljoen). Met de eindelijk-niet-meer-echt-hier-terugkerende-verneukeratieve-vuistregel-van-100-punten-per-miljoen zijn dit al 375 punten elders. Per saldo een verlies van 3 punten, met in het achterhoofd dat het waarschijnlijk helemaal geen 6 massasprints zullen worden en/of dat er bij de sprints in de laatste week al wat uitvallers zijn.
Wil je die lelijke regel niet hanteren dan kan je stellen dat je in de overige 21-6=15 etappes dus 378/15 = 25 punten per etappe extra moet halen met een investering van +/- 3,75 miljoen in je berg/heuvel/tijdrit-selectie. Iets minder zelfs als je beredeneert dat die investering kan leiden tot een AK renner die je ook in je sprintequipe gebruikt.

Veel "als", "maar" en "afhankelijk van goed opstellen" uiteraard, maar wel degelijk een indicatie

Stel ik wil mijn sprintteam versterken met nóg een top 10 sprinter
Dit kan, maar dan moet je je afvragen wat echt de toegevoegde waard is. Stel deze top 10 sprinter wordt 6x3e dan zijn dat 240 punten. Hij neemt wel een plekje in natuurlijk, dus de punten van het alternatief moeten er weer van af, laten we laag inzetten uitgaan en zeggen dat dat alternatief in totaal 40 punten had gehaald in de sprintetappes (gemiddeld tussen de 6 en 7 per etappe) dan voeg je dus 200 punten toe met een investering van 2,5 miljoen (Jakobsen/Degenkolb) of 3,5 miljoen (Bennet/Gaviria). 6x 3e is echter best hoog ingezet en de alternatief-punten vrij laag. In praktijk zullen het er dus waarschijnlijk minder dan 200 zijn.
Je kan ook kiezen voor een anderhalver natuurlijk. Dan is de investering minder, maar ook de punten. Daarbij denk ik dat ik de 3 meest zekere opties dus al heb naast mijn kopman.

Ik word er dus niet zo wild van om méér mee te nemen dan die ene kopman en 3 steady top 10 sprinters. In de Tour en Giro, met een effectief ruimer budget, zekerdere sprintetappes en betrouwbaardere sprinters vind ik dat een ander verhaal natuurlijk.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik ondanks bovenstaande aan die 1 + 3 nog wel een Theuns (zie ik een beetje in de Stuyven rol deze Vuelta, ook als Degenkolb sprint) en Richeze (behoeft geen uitleg) toevoeg. Just to be sure.
Daarnaast heb ik, uit het oog van budgetbesparing, twee 500k'ers op plek 19 en 20 geklikt. 1 van de 2 (naam laat zich raden) kan eventueel ook in de sprintetappes uitgespeeld worden, de andere (naam laat zich met wat meer effort ook raden) kan uitgespeeld worden in sprintetappes die misschien toch in een vlucht eindigen.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Poels/Gilbert of Kelderman en De Gendt?

KV

Wow, wat een uiteenzetting Nasibal. Ik neem gewoon 6 sprinters mee voor 10.5 milj. Punt.
Dan heb je zeker nog genoeg budget over voor AK/klimmers/aanvallers.

nasibal

Wow, wat een uiteenzetting Nasibal. Ik neem gewoon 6 sprinters mee voor 10.5 milj. Punt.
Dan heb je zeker nog genoeg budget over voor AK/klimmers/aanvallers.

Excuus, terug naar de orde van de dag:

Reijnen of Atapuma?

ploep

'@nasibal schrijf jij ook wel eens nabeschouwingen na een ronde waarbij je terugkijkt op je voorbeschouwing? Meestal verlaat ik topics als deze bij het begin van een ronde en kijk ik er nooit meer naar. Just curious.

Treenert

Enige twijfel wb bezetting eerste etappe.
Welke volgorde (ongeacht plaats) wat betreft de volgende 3 teams denken jullie qua uitslag?

Ik:
- EF
- Bora
- Astana

ploep

Astana : Fuglsang - LL - Ion/G + ambitie voor eindwinst
EF : 8 vraagtekens, hoeveel zijn er top?
Bora : geen échte locomotieven

nasibal

@nasibal schrijf jij ook wel eens nabeschouwingen na een ronde waarbij je terugkijkt op je voorbeschouwing? Meestal verlaat ik topics als deze bij het begin van een ronde en kijk ik er nooit meer naar. Just curious.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de voorbereiding het leukste vind. Tijdens een ronde verlies ik vaak naar de 3e week toe een beetje mijn interesse. Alles valt dan redelijk in z'n plooi. Je hebt nog maar max 20 renners om mee te werken en opstellingen worden derhalve voor de hand liggender. Ik klik die 9 namen aan en wacht af tot alles over is.

Dat leidt er dus tegelijk ook toe dat ik, net als jij, na een ronde niet echt meer in deze topics terug te vinden ben.

Valvuillerdemoz

'@Treenert :lijkt mij de goede volgorde. Op resp plek 4, 7 en 8

Jeffrey81

Poels/Gilbert of Kelderman en De Gendt?

3 miljoen vs 2,5 miljoen....klopt niet.

Maar puur op de verwachtte etappepunten zou ik Poels/Gilbert zeggen

Reijnen of Atapuma?

Duidelijk Reijnen voor de combinatietrui

Ik:

Eens

Laatst gewijzigd
Wopperr

Ik heb nog 2 sprinters nodig van onderste 4:

Hagen
Ventudini
Sarreau
Bauhaus

Bergbeklimmer

Laatste twijfels...

In hoeveel etappes gaat Gilbert kansen krijgen? Hoeveel heuveletappes? Op het vlakke gaat niet sprinten, lijkt me.

En hoe zit dat met Degenkolb? Gaat hij alleen voor de lastige aankomsten?

Bedankt vast!

Tour010

'@Wopper Ventudini en Sarreau

danusz1986

1 en 3!

1 2 ... 58 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.