Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 64 ... 144 145
Nul verstand

Op basis waarvan selecteren jullie die Aranburu. Heeft dit jaar een minder jaar dan vorig jaar (gezien zijn uitslagen) en haalde vorig jaar weinig Scorito-punten in de Vuelta.

Drollema

Ik vind het altijd wel grappig om te zien de talenten die iedere ronde gehyped worden terwijl ze nog nooit een grote ronde hebben gereden. Het verleden heeft altijd uitgewezen dat ze niet tot nauwelijks punten scoren in hun eerste grote ronde. MAL was destijds ook een super talent en viel uit in zijn eerste grote ronde, Carapaz scoorde 4 top 20 klasseringen maar geen enkele top 10 klassering in zijn eerste grote ronde. Alleen Bernal was een uitzondering die als knecht 15e werd in zijn eerste grote ronde en ook nog een hoop teampunten verzamelde.

Maar die 3 renners zijn allemaal grotere talenten dan de hier veel genoemde Higuita en Pogacar. Het enige wat in hun voordeel spreekt is dat deze Vuelta niet super sterk bezet is.

IMaat

'@nul verstand, mbt De Gendt heb je gelijk, zijn er niet veel. Maar ik denk dan aan bijvoorbeeld renners als LLS en Bevin (ook handig voor ITT net als de Gendt). Als je besluit De Gendt zelf niet te nemen dan.

Jofferde

'@Jeffrey81

Even benieuwd.. hoe veel klassement mannen heb jij?

Jeffrey81

Nul Verstand, Drollema, stil nou! Potverdrie!

arjenzvob

Als je Bevin overweegt:

https://i.stuff.co.nz/sport/other-sports/115125474/patrick-bevin-bounces-back-from-tour-de-france-crash-in-time-for-vuelta-a-espana

Jeffrey81

@jeffrey81

Even benieuwd.. hoe veel klassement mannen heb jij?

9 stuks. Plus nog een knecht die ik ook mee tel als klassementsman.

edit: hierbij nog even als toelichting: Ik neem uiteindelijk geen berg-aanvallers mee. Ik ga ervan uit dat van deze 10 renners wel een paar hun klassement niet kunnen realiseren, en dan worden dat vanzelf berg-aanvallers :)

Verder heb ik 3 aanvallers voor de heuvelritten, 5 sprinters, en twee knechten voor (hopelijk) wat team&trui punten.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Ik twijfel om een gok te nemen en López gewoon thuis te laten. Hij moet praktisch winnen om die 5 miljoen waard te zijn.

Jofferde

'@Jeffrey81 ik zit op 8 en Padun.
We gaan zien of dat een klassementman wordt.

Volgens hem zelf en het team wel, anders een leuke aanvaller voor die prijs

vevie

Gladiool, tja een podium en tussen de 350-500 punten is ook niet mis. Als hij daadwerkelijk dat aantal punten haalt, dan is hij een must. Vorig jaar haalde hij 503 punten en werd hij 3e.

Poeksel

'@Drollema: Carapaz en Lopez grotere talenten dan Pogacar? Op basis waarvan?

Nul verstand

11 klassementsrenner hier, als je Latour en Izaguire metelt. Weet verder ook niet goed welke aanvallers te selcteren en het aantal massasprints is natuurlijk ook niet gigantisch. Daarom 6 sprinters. Voor mij had het beter geweest als je ook 16 renners kon kiezen, jammer dat dat niet kan.

Jofferde

Heb alleen maarliefst 4 knechten.
Kan niet kiezen tussen de beide talenten van EF, dus dan maar beide 😁

Jofferde

'@Nul verstand

Leuke keuzes Latour en Izagirre.

Heb ze er lang in gehad (vooral Latour), maar toch maar er uit gehaald.

Heb veel vertrouwen in Pogacar, ondank zijn leeftijd.

IMaat

Ik eindig ook met 11 klassement en 6 sprinters. Heb EBH nog voor de lastigere ‘sprint’ etappes

Nul verstand

EBH heeft in etappe 2 al meteen een goede kans om te winnen.

Venturini is trouwens mijn darkhorse. In die laatste week ligt een aantal sprinters met een oplopende finish, dan finish 'ie gewoon top-5. Dit is in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Bauhaus of Walscheid.

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Heb op het moment slechts 2 Jumbo's, dat voelt ook niet helemaal goed

IMaat

Precies. En zo zitten er nog twee tussen.

Rawolf

'@Drollema, Pogacar is op Bernal en Evenepoel na het grootste klassementstype talent van de laatste jaren. Jij onderschat hem wel heel erg.

steefje9

Venturini of serreau om er maar eens een of of in te gooien..

Jeffrey81

'@Poeksel

+1 inderdaad... Drollema bakt ze behoorlijk bruin hier.....

Je zou voor de grap eens de head-to-head van Pogacar versus Carapaz/Lopez op PCS moeten bekijken. Pogacar ligt echt mijlenver voor op beiden toen zij even oud waren.

Nul verstand

'@Steefje9, Serreau heeft vorig jaar de Vuelta al gereden. Bekijk of zijn uitslagen je overtuigen om hem te selecteren.

steefje9

2x top 10 is niet heel overtuigend🙈

Nul verstand

Trek je conclusies:P

Jeffrey81

Sja....vergelijk dan ook even de tegenstand die er reed zou ik zeggen....

1 2 ... 64 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.