Ik vind het altijd wel grappig om te zien de talenten die iedere ronde gehyped worden terwijl ze nog nooit een grote ronde hebben gereden. Het verleden heeft altijd uitgewezen dat ze niet tot nauwelijks punten scoren in hun eerste grote ronde. MAL was destijds ook een super talent en viel uit in zijn eerste grote ronde, Carapaz scoorde 4 top 20 klasseringen maar geen enkele top 10 klassering in zijn eerste grote ronde. Alleen Bernal was een uitzondering die als knecht 15e werd in zijn eerste grote ronde en ook nog een hoop teampunten verzamelde.
Maar die 3 renners zijn allemaal grotere talenten dan de hier veel genoemde Higuita en Pogacar. Het enige wat in hun voordeel spreekt is dat deze Vuelta niet super sterk bezet is.
Even benieuwd.. hoe veel klassement mannen heb jij?
9 stuks. Plus nog een knecht die ik ook mee tel als klassementsman.
edit: hierbij nog even als toelichting: Ik neem uiteindelijk geen berg-aanvallers mee. Ik ga ervan uit dat van deze 10 renners wel een paar hun klassement niet kunnen realiseren, en dan worden dat vanzelf berg-aanvallers :)
Verder heb ik 3 aanvallers voor de heuvelritten, 5 sprinters, en twee knechten voor (hopelijk) wat team&trui punten.
11 klassementsrenner hier, als je Latour en Izaguire metelt. Weet verder ook niet goed welke aanvallers te selcteren en het aantal massasprints is natuurlijk ook niet gigantisch. Daarom 6 sprinters. Voor mij had het beter geweest als je ook 16 renners kon kiezen, jammer dat dat niet kan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.